Toyota Carina 4A-FE - смяна горивен филтър - инструкция

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Toyota Carina 4A-FE - смяна горивен филтър - инструкция

Мнение от CuMo » 06 Апр 2012 17:10

На около 30 000км след смяната на филтъра бях решил, че вече му е дошло време за нова смяна, но поради проблем с новия филтър и липса на време, го поотложих.

Какво се случи при предишния опит за смяна:

Уплътнителната повърхност на единия щуцер беше фабрично стругована накриво. Стягах, стягах, с риск да счупя нещо, но така и не щя да уплътни. Върнах го, смениха ми го без забележки, тъй като бях разпечатал следната снимка:

Изображение

След още 12 000км /общо 42 000км от първата смяна/ днес дойде време за нова смяна. Ако сметнем грубо този филтър е превъртял поне едно 10 тона бензин /смятайки обратния/ и е вече на близо три години, така че не виждам причина да не се смени за смешната си цена.


Какви инструменти са ви необходими:

1.Гаечни ключове - 10, 14, 17, 19
2.Малка тресчотка - 10 - с няколко удължения - най-добре.
3.Голяма тресчотка - 17 - с няколко удължения - най-добре

Процедура по смяната.
Японецът в случая е голям педал, защото е заврял филтъра на страшно неудобно място. Ако сте нисък, най-добре си вземете нещо, на което да стъпите, защото трябва да се приведете през левия преден калник, така че да стигнете между блока и купето, малко над кормилната рейка.
Аз съм 1,80 и съм висок, но останах без кръст.
На канал не става, защото пречи кормилната рейка и не може да се бърка.

Така:

Внимание!
Преди да започнете - много внимавайте с кабели, малки маркучи и прочее, за да не страдате после. Ако не сте сигурни какво правите - идете при някой компетентен. Нарочно избягвам думата "майстор", че те са много опасни понякога.

Още нещо важно!
Бензинът пристига във филтъра отдолу, минава през него и излиза отгоре. Т.е. долният щуцер е входящ, а горният е изходящ за филтъра. Изходящият е означен с "OUT" /Навън/. Важно е да спазите посоката.

1.Изпуснете налягането в резервоара, като отвиете капачката. Оставете я отвита през цялото време докато работите. В противен случай, ще изтече поне литър бензин от входящия щуцер. Капачката може да е само леко развита и да си стои на мястото, за да не влизат шушки, въпреки че на гърлото има клапа.

2.Откопчавате щипките на кутията на въздушния филтър. Взимате малка тресчотка с камък 10 и отхлабвате скобата на тръбата за въздух преди дроселовата клапа. Махате капака на въздушния филтър, заедно с тръбата и резонансната кутия. Откачете преди това всички окачени по тръбата маркучи.

Изображение

3.Махнете въздушния филтър и откачете датчика за температура на въздуха /малка черна "пишка" навряна в кутията на въздушния филтър/.

4.Пак с тресчотка и 10 развийте трите винта, с които се крепи долната кутия на въздушния филтър. Махнете я и нея.

До тук всичко се прави с цел отваряне на място и удобство за работа. Нищо повече. Иначе бъркането е много затруднено, да не говорим за прилагането на усилие с ключовете.

5.С голяма тресчотка, удължение и камък 17 - отвийте изходящия щуцер на филтъра.

Изображение

Трябва да извадите ето такъв болт с 2 медни уплътнителни шайби:

Изображение

Ето го и накрайникът.

Изображение

Подпрете някъде новооткачения маркуч във вертикално направление.

6.С малката тресчотка и камък 10 - разхлабете болта на скобата, която обгръща филтъра. Това се прави за по-лесното разхлабване на филтъра от входящия щуцер.
Тук може би има и друг вариант. Да оставите филтъра затегнат със скобата и с гаечен ключ 14, да се опитате да отвиете контра гайката на входящия щуцер, но според мен е по-трудно. Аз предпочетох с 14 да си държа контра и с ключ 19 да въртя целия филтър.

Изображение

7.След като разхлабите достатъчно идва най-големия зор.
Ако някой като мен - идиот е стегнал преди това филтъра мъжката или пък не е свалян с години, ще ви трябват доста яки ръце. След 10 минутно пъшкане и търсене на най-удобния захват, успях да го развия, но предишния път си счупих ръцете.

Още нещо много важно! Бензинът постъпва по твърда вероятно месингова тръба. Не трябва да клатите, блъскате, усуквате филтъра, докато е стегнат към входящия щуцер. Има риск да счупите тръбата и да се хванете за палците. Ремонтът ще е много пипкав.

С лявата ръка взимате гаечен 14, пъхате го отдолу на контра гайката на тръбата /да не се бърка с гайката на самия филтър, която е 19/, с другата ръка взимате 19 и хващате отгоре на филтъра. Резбата си е нормална - дясна. Развивате филтъра обратно на часовниковата стрелка. Ако не ви стига сила, викнете по-як в ръцете. :) Мястото за движение е силно ограничено.

8.Ако успеете да развиете филтъра от щуцера, ще видите следното /входящия щуер изглежда така/:

Изображение

9.Сега развийте пак с тресчотка и камък 10 скобата от купето:

Изображение

10.Извадете я заедно с филтъра. Така е най-лесно, вместо да се мъчите да я разчеквате. Вероятно филтъра може да излезе и надолу, но на мен така ми се стори по-безопасно.

11. Важно! Преди да шибнете директно новия филтър! Огледайте добре уплътнителните повърхности. Ако случите като мен на калпав филтър първия път, ще демонтирате, защото ще капе, а друг практичен начин за уплътняване - няма!

Ето за какво говоря:

Изображение

Челото е накриво изтънено и не ляга плътно, поради което си капеше.

Още нещо преди да шибнете новия филтър. Вземете 200-300 грама чист бензин и налейте във филтъра през входа му. Раздрусайте и вижте какво ще изтече от него. Ако е стоял дълго на склад, взел е да се разпада или има случайно боклуци, рискувате да си запушите дюза. Малко вероятно, но за 200-300гр. бензин си струва. Аз лично предпочетох да съм сигурен. cool.gif

И така, монтирате филтъра по обратния ред. Внимавайте да не забравите медните шайбички - едната под а другата над накрайника на изходящия щуцер. Внимавайте и да не пречупите някой маркуч.

Ако всичко е наред, не е необходимо да стягате силно. С новия филтър всичко пасна идеално от първия път и не съм се правил на герой.

Можете да пробвате какво сте направили преди да монтирате обратно кутията на въздушния филтър. Сигурно ще повъртите 10тина секунди на стартер, докато помпата качи бензин и напълни филтъра и бензинопроводите. Тук е момента да не забравите да си завиете капачката на резервоара!

Оставете да поработи и бръкнете под филтъра със сухи пръсти, да проверите за теч на гориво. Ако няма, най-вероятно няма и да има, но провете пак след няколко дни.

И така, ако всичко е наред, връщата останалата карантия по местата й и си карате.

Изображение

:thumbsup:

Дано туториълът е полезен за начинаещите! smile.gif

desotodorov

Мнение от desotodorov » 06 Апр 2012 17:27

Бравос, ама при теб е песен да знаеш...защото на 3S-FE и при наличие на ABS, е уместно да се започне с:
1. Сваляте АBS модула biggrin.gif
Другата подходяща е - Отивате в Питстоп wink.gif ... аз сам не се наех да го сменям това, а имам всякакви инструменти, а и една разглобена до болтче Карина в автобиографията си....мхмхм.
Карах колата при един доста добър механик в Ботевград...ама не се справи...в Питстоп се оправиха.
Но понеже моята се кара предимно на метан, мисля че смяна в следващите години, да не кажем посмъртно, няма да се наложи :thumbsup:

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 06 Апр 2012 17:46

desotodorov написа:Бравос, ама при теб е песен да знаеш...защото на 3S-FE и при наличие на ABS, е уместно да се започне с:
1. Сваляте АBS модула biggrin.gif
Другата подходяща е - Отивате в Питстоп wink.gif ... аз сам не се наех да го сменям това, а имам всякакви инструменти, а и една разглобена до болтче Карина в автобиографията си....мхмхм.
Карах колата при един доста добър механик в Ботевград...ама не се справи...в Питстоп се оправиха.
Но понеже моята се кара предимно на метан, мисля че смяна в следващите години, да не кажем посмъртно, няма да се наложи :thumbsup:
Тази информация важи и за авенсис 1 със същия двигател но там обаче несе налага дасе сваля АБС-модула

Аватар
kaloian311
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Мар 2010 19:23
Местоположение: Пловдив

.

Мнение от kaloian311 » 06 Апр 2012 19:44

Свалям ти шапка за перфектното обяснение :hello1: :hello1: :hello1:
Изображение

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 06 Апр 2012 21:34

Поздравления и от мен, много добре си го направил :thumbsup: , също както в руските форуми cool.gif

Междо впрочем само да вметна, че в самия резервоар при бензиновата помпа има нещо като мрежесто чорапче - цедка, която казват че е добре и тя да се почиства от време на време.

desotodorov

Мнение от desotodorov » 06 Апр 2012 22:35

Petar написа:Тази информация важи и за авенсис 1 със същия двигател но там обаче несе налага дасе сваля АБС-модула
То и при Карините е така - може и без да се сваля АБС, дори е препоръчително да не се сваля...ама как се сменя филтъра при това положение...мисля че гинеколозите най-добре могат да кажат cool.gif

Аватар
vladimmir
Мнения: 169
Регистриран на: 24 Ное 2008 23:26
Местоположение: София

Мнение от vladimmir » 06 Апр 2012 22:49

Като сте заговорили за горивния: на Авенсис 1 ТД през колко км е препоръчително да се сменя?
Toyota Avensis 2.0 sedan

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 06 Апр 2012 22:53

С тия наще нафти сигурно след всяка зима е добре да се сменя.
В най-лошия случай на две зими... wink.gif

Утре ако не ме мързи, ще извадя и помпата, да видя как е. Има ли мръсотии или не.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 06 Апр 2012 23:01

CuMo написа:С тия наще нафти сигурно след всяка зима е добре да се сменя.
В най-лошия случай на две зими... wink.gif

Утре ако не ме мързи, ще извадя и помпата, да видя как е. Има ли мръсотии или не.
Ако добре помня докато карах авенсис 1 на всяко второ обслужване ми сменяха горивният филтър.... това ще рече на 20к км smile.gif Колата беше с мотор 4А-ФЕ
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 06 Апр 2012 23:03

Днес като извадих стария филтър, това което изтече от него си беше напълно бистро. Но колкото и да е, микрочастиците запушват микропорите и така. rolleyes.gif

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 06 Апр 2012 23:39

моят не е сменян никога, а и като се замисля сигурно скоро няма да го сменя, защото бензина ми е за аварийно прибиране

Аватар
nikdel
Мнения: 129
Регистриран на: 11 Юли 2011 20:16
Местоположение: Пловдив

Мнение от nikdel » 07 Апр 2012 08:14

Стар,мръсен филтър пречиства по добре от нов.Остава само евентуално проблема с недостиг на гориво.

desotodorov

Мнение от desotodorov » 07 Апр 2012 11:51

mafiota написа:моят не е сменян никога, а и като се замисля сигурно скоро няма да го сменя, защото бензина ми е за аварийно прибиране
Подсети ме преди 3 години - взех едни джанти на карината, ама не ми харесаха нещо в последствие и ги продадох...човека, който ги вззе и той с Карина - същата като моята...питах го тогава сменял ли е горивния...вика - "Ма те нямат !"... cool.gif опитах се да му го покажа, ама за съжаление не се види отгоре - та човека може би помисли че го майтапя нещо, щото от "сервиза" му казали че няма...и той беше повЕрвал...абе, като покараш и ти той, и колата почне да хълца за бензинЕЦ - ше сменяте - няма как.

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 07 Апр 2012 18:23

Днес извадих и помпата да видя как е положението в резервоара.
Оказа се, че всичко е доста чисто.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 07 Апр 2012 21:01

worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 7 госта