Toyota Avensis 2.0 TD на олио
- boqnkov_
- Мнения: 116
- Регистриран на: 10 Юли 2010 14:14
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Previa 2.0 d4d
Toyota Avensis 2.0 TD на олио
Здравейте, колеги, знам, че има подобна тема във форума, но реших да повдигна тук тема само за старите дизелови Авенсиси. В нета намерих списък с автомобили, които могат да се карат на отработено олио. Авенсис 2.0 ТД е в този списък. Прочетох и че ГНП то трябва да е редово или роторно. Ако е редово е най - добре. Някой по - технически грамотен може ли даде малко повече инфо по казуса. Прочетох още и за някакви уплътнения. Някой има ли който да кара така. Друг върпрос е ако не се прави допълнителна инсталация каква трябва е пропорцията в резервоара да речем при студено, нормално и топло време. Друго, което знам е че идеалния филтър за отработеното олио са стари дънки. Ще се радвам ако се заформи хубава дискусия и майстори споделят опита си защото не знам за вас, но аз лично вече не издържам на тези цени на горивата.
Good drivers... just drive...
колега от каде си ще ти кажа точно какво да направиш аз на моито мицубиши което е със същите части му сложих и вече 40000 няма проблем не излиза скъпо
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl
- boqnkov_
- Мнения: 116
- Регистриран на: 10 Юли 2010 14:14
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Previa 2.0 d4d
Така... явно няма заинтересовани по темата...
какво ще кажете за това устройство? Принципа на действие е следния: устройството се монтира на коли, които си ползват 1 резервоар в който има известно количество олио и нафта (повече олио). При палене, устройстовото електрически подгрява горивото за да го втечни повече за по-лесно изгаряне. След като загрее колата, електрическия нагревател изключва и устройството си работи като най - обикновен топлообменник.
http://www.ebay.co.uk/itm/Vegetable-Oil ... 0429262248
П.С. Сега видях, че има и устройство, което е само нагревател на горивото, без да се връзва към малкия кръг на охладителната система. Кой вариант смятате, че ще е по - удачен?
какво ще кажете за това устройство? Принципа на действие е следния: устройството се монтира на коли, които си ползват 1 резервоар в който има известно количество олио и нафта (повече олио). При палене, устройстовото електрически подгрява горивото за да го втечни повече за по-лесно изгаряне. След като загрее колата, електрическия нагревател изключва и устройството си работи като най - обикновен топлообменник.
http://www.ebay.co.uk/itm/Vegetable-Oil ... 0429262248
П.С. Сега видях, че има и устройство, което е само нагревател на горивото, без да се връзва към малкия кръг на охладителната система. Кой вариант смятате, че ще е по - удачен?
Good drivers... just drive...
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Искате да сложите допълнително подгряване на горивото? Защото до колкото знам всеки дизел има подгряване на горивото, докато охлаждащата течност е студена електрически подгрява, след това от охлаждащата течност. Предполагам това устройство се монтира на мястото на стандартната система, но едва ли, защото тя май е интегрирана във филтъра на горивото. Срещали ли сте каква температура трябва да е получената смес? Да не би да е желателно да е доста висока и чрез охлаждащата течност да не може да се подгрее до тази температура? И устройството да до подгрява сместа.
- boqnkov_
- Мнения: 116
- Регистриран на: 10 Юли 2010 14:14
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Previa 2.0 d4d
Авенсиса, доколкото знам няма заводски подгрев на горивото. Това, което казваш, колега го прави именно този модул. Предполагам, че е желателно устройството да бъде монтирано непосредствено преди ГНПто. Само ми стана странно защо го дават да се свърже паралелно на охладителния кръг, а не последователно? Температурата на олиото трябва да е 70+. Мисля, че работната температура на Авенсиса е около 80 градуса, така, че при нормално топлоотдаване би трябвало да стане работата. Хайде де няма ли някой на който да му е интересна темата и да даде компетентно мнение или аз ще съм пионера в това начинание за Авенсис?
Good drivers... just drive...
слагаш си горивен филтър от нещо френско с вграден топлообменик
връзваш излишното гориво от помпата да се връща пак в филтъра не към резеорвара слагаш и възвратен клапан и си ти а наи добре е с два кръга един на олио един на нафта и една скрита някаде 5л туба за нафта когато е по студено ще я палиш на нафта и после я обръщаш на олио и си готов така вече карам 300000 км и няма ядове за къси разтояния не си струва а само за дълъг път и целодневно каране ако не се оставя да истива колата инъче ръгаи в резеорвара 70-80% олио един подгрев отпред и си ти в топлото

връзваш излишното гориво от помпата да се връща пак в филтъра не към резеорвара слагаш и възвратен клапан и си ти а наи добре е с два кръга един на олио един на нафта и една скрита някаде 5л туба за нафта когато е по студено ще я палиш на нафта и после я обръщаш на олио и си готов така вече карам 300000 км и няма ядове за къси разтояния не си струва а само за дълъг път и целодневно каране ако не се оставя да истива колата инъче ръгаи в резеорвара 70-80% олио един подгрев отпред и си ти в топлото




живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl
- boqnkov_
- Мнения: 116
- Регистриран на: 10 Юли 2010 14:14
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Previa 2.0 d4d
Проблема ми идва от това, че няма да мога да събера съд от 5л под капака на Авенсиса. Иначе другото добре. Трябва ми един обикновен топлообменник. 4 превключвателя, свързани 2 по 2 съответно за входящо гориво в ГНП и за изходящо гориво от ГНП. Копче, с което ръчно ще превключвам от олио на нафта. Ще се ориентирам по стрелката на температурата. Не мисля да слагам допълнителни датчици защото мисля е безсмислено. Не искам да имам допълнителни съдове с гориво извън двигателния отсег, защото става голяма разправия. Дали ще имам място за някакъв нестандартен съд от 5л под капака. И другото, колко старта горе долу ще ме изкарат тези 5л нафта при летни условия. Ако не успея да събера съд под капака сигурно ще взимам модула с електрически първоначален подгрев. Кое ще ми излезе по - евтино? Да си търся топлообменник или да взема втора ръка горивен филтър с подгрев на горивото, както каза колегата в по - горния пост? Този филтър ще подгрява ли достатъчно горивото така както обикновен топлообменник?
Good drivers... just drive...
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Мисля ,че тези френски филтри подгряват едва на изхода на филтъра.
Ако е така по-добре да се използва топлообменик преди филтъра , за да разрежда олиото за по-лесно преминаване през филтъра.
А за първоначален подгрев може да се направи тапа на мястото на датчика за вода във филтъра с две подгревни свещи свързани последователно.Така консумирания ток е около 6-7 ампера .
Ако е така по-добре да се използва топлообменик преди филтъра , за да разрежда олиото за по-лесно преминаване през филтъра.
А за първоначален подгрев може да се направи тапа на мястото на датчика за вода във филтъра с две подгревни свещи свързани последователно.Така консумирания ток е около 6-7 ампера .
- boqnkov_
- Мнения: 116
- Регистриран на: 10 Юли 2010 14:14
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Previa 2.0 d4d
Така... след безброй изчетени мнения и чужди форуми горе долу ми се изясни какво ще правя.
Основния резервоар ще е за олио. Втория с чиста нафта ще в съд под жабката около 10тина литра. Ще имам 2 топлообменника: Един преди горивния филтър на олиото (за да става по - добра филтрация) и един непосредствено преди ГНПто. Двата топлообменника ще са изцяло включени последователно в малкия кръг на двигателя. Ще имам 2 механични клапана тип Т, които са свързани по между си. Един за входящо гориво и един за върнато гориво. Чуденката сега ми е дали малкия резервоар с нафта да минава ли и той през топлообменника на ГНПто или да си влиза в ГНПто без подгрев. т.е. механичния клапан за входящо гориво дали да е между топлообменника и ГНПто или преди топлообменника? Как ще се отрази на изгарянето ако нафтата влиза в ГНПто с температура 70 80 градуса и опасно ли е това. Знам, че някой коли имат подгрев на нафтата, но не мисля че е чак до такива температури.
Основния резервоар ще е за олио. Втория с чиста нафта ще в съд под жабката около 10тина литра. Ще имам 2 топлообменника: Един преди горивния филтър на олиото (за да става по - добра филтрация) и един непосредствено преди ГНПто. Двата топлообменника ще са изцяло включени последователно в малкия кръг на двигателя. Ще имам 2 механични клапана тип Т, които са свързани по между си. Един за входящо гориво и един за върнато гориво. Чуденката сега ми е дали малкия резервоар с нафта да минава ли и той през топлообменника на ГНПто или да си влиза в ГНПто без подгрев. т.е. механичния клапан за входящо гориво дали да е между топлообменника и ГНПто или преди топлообменника? Как ще се отрази на изгарянето ако нафтата влиза в ГНПто с температура 70 80 градуса и опасно ли е това. Знам, че някой коли имат подгрев на нафтата, но не мисля че е чак до такива температури.
Good drivers... just drive...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта