Toyota Avensis 2.0 TD на олио

Аватар
boqnkov_
Мнения: 116
Регистриран на: 10 Юли 2010 14:14
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Previa 2.0 d4d

Toyota Avensis 2.0 TD на олио

Мнение от boqnkov_ » 27 Фев 2012 11:11

Здравейте, колеги, знам, че има подобна тема във форума, но реших да повдигна тук тема само за старите дизелови Авенсиси. В нета намерих списък с автомобили, които могат да се карат на отработено олио. Авенсис 2.0 ТД е в този списък. Прочетох и че ГНП то трябва да е редово или роторно. Ако е редово е най - добре. Някой по - технически грамотен може ли даде малко повече инфо по казуса. Прочетох още и за някакви уплътнения. Някой има ли който да кара така. Друг върпрос е ако не се прави допълнителна инсталация каква трябва е пропорцията в резервоара да речем при студено, нормално и топло време. Друго, което знам е че идеалния филтър за отработеното олио са стари дънки. Ще се радвам ако се заформи хубава дискусия и майстори споделят опита си защото не знам за вас, но аз лично вече не издържам на тези цени на горивата.
Good drivers... just drive...

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 27 Фев 2012 17:18

колега от каде си ще ти кажа точно какво да направиш аз на моито мицубиши което е със същите части му сложих и вече 40000 няма проблем не излиза скъпо
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

Аватар
boqnkov_
Мнения: 116
Регистриран на: 10 Юли 2010 14:14
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Previa 2.0 d4d

Мнение от boqnkov_ » 02 Апр 2012 15:21

Така... явно няма заинтересовани по темата...
какво ще кажете за това устройство? Принципа на действие е следния: устройството се монтира на коли, които си ползват 1 резервоар в който има известно количество олио и нафта (повече олио). При палене, устройстовото електрически подгрява горивото за да го втечни повече за по-лесно изгаряне. След като загрее колата, електрическия нагревател изключва и устройството си работи като най - обикновен топлообменник.

http://www.ebay.co.uk/itm/Vegetable-Oil ... 0429262248

П.С. Сега видях, че има и устройство, което е само нагревател на горивото, без да се връзва към малкия кръг на охладителната система. Кой вариант смятате, че ще е по - удачен?
Good drivers... just drive...

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Мнение от Hursa » 02 Апр 2012 21:24

Искате да сложите допълнително подгряване на горивото? Защото до колкото знам всеки дизел има подгряване на горивото, докато охлаждащата течност е студена електрически подгрява, след това от охлаждащата течност. Предполагам това устройство се монтира на мястото на стандартната система, но едва ли, защото тя май е интегрирана във филтъра на горивото. Срещали ли сте каква температура трябва да е получената смес? Да не би да е желателно да е доста висока и чрез охлаждащата течност да не може да се подгрее до тази температура? И устройството да до подгрява сместа.

Аватар
boqnkov_
Мнения: 116
Регистриран на: 10 Юли 2010 14:14
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Previa 2.0 d4d

Мнение от boqnkov_ » 03 Апр 2012 08:54

Авенсиса, доколкото знам няма заводски подгрев на горивото. Това, което казваш, колега го прави именно този модул. Предполагам, че е желателно устройството да бъде монтирано непосредствено преди ГНПто. Само ми стана странно защо го дават да се свърже паралелно на охладителния кръг, а не последователно? Температурата на олиото трябва да е 70+. Мисля, че работната температура на Авенсиса е около 80 градуса, така, че при нормално топлоотдаване би трябвало да стане работата. Хайде де няма ли някой на който да му е интересна темата и да даде компетентно мнение или аз ще съм пионера в това начинание за Авенсис?
Good drivers... just drive...

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 03 Апр 2012 22:46

слагаш си горивен филтър от нещо френско с вграден топлообменик
връзваш излишното гориво от помпата да се връща пак в филтъра не към резеорвара слагаш и възвратен клапан и си ти а наи добре е с два кръга един на олио един на нафта и една скрита някаде 5л туба за нафта когато е по студено ще я палиш на нафта и после я обръщаш на олио и си готов така вече карам 300000 км и няма ядове за къси разтояния не си струва а само за дълъг път и целодневно каране ако не се оставя да истива колата инъче ръгаи в резеорвара 70-80% олио един подгрев отпред и си ти в топлото :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

Аватар
boqnkov_
Мнения: 116
Регистриран на: 10 Юли 2010 14:14
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Previa 2.0 d4d

Мнение от boqnkov_ » 04 Апр 2012 10:53

Проблема ми идва от това, че няма да мога да събера съд от 5л под капака на Авенсиса. Иначе другото добре. Трябва ми един обикновен топлообменник. 4 превключвателя, свързани 2 по 2 съответно за входящо гориво в ГНП и за изходящо гориво от ГНП. Копче, с което ръчно ще превключвам от олио на нафта. Ще се ориентирам по стрелката на температурата. Не мисля да слагам допълнителни датчици защото мисля е безсмислено. Не искам да имам допълнителни съдове с гориво извън двигателния отсег, защото става голяма разправия. Дали ще имам място за някакъв нестандартен съд от 5л под капака. И другото, колко старта горе долу ще ме изкарат тези 5л нафта при летни условия. Ако не успея да събера съд под капака сигурно ще взимам модула с електрически първоначален подгрев. Кое ще ми излезе по - евтино? Да си търся топлообменник или да взема втора ръка горивен филтър с подгрев на горивото, както каза колегата в по - горния пост? Този филтър ще подгрява ли достатъчно горивото така както обикновен топлообменник?
Good drivers... just drive...

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от diesel_power » 05 Апр 2012 00:13

Мисля ,че тези френски филтри подгряват едва на изхода на филтъра.
Ако е така по-добре да се използва топлообменик преди филтъра , за да разрежда олиото за по-лесно преминаване през филтъра.

А за първоначален подгрев може да се направи тапа на мястото на датчика за вода във филтъра с две подгревни свещи свързани последователно.Така консумирания ток е около 6-7 ампера .

Аватар
boqnkov_
Мнения: 116
Регистриран на: 10 Юли 2010 14:14
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Previa 2.0 d4d

Мнение от boqnkov_ » 05 Апр 2012 14:45

Така... след безброй изчетени мнения и чужди форуми горе долу ми се изясни какво ще правя.
Основния резервоар ще е за олио. Втория с чиста нафта ще в съд под жабката около 10тина литра. Ще имам 2 топлообменника: Един преди горивния филтър на олиото (за да става по - добра филтрация) и един непосредствено преди ГНПто. Двата топлообменника ще са изцяло включени последователно в малкия кръг на двигателя. Ще имам 2 механични клапана тип Т, които са свързани по между си. Един за входящо гориво и един за върнато гориво. Чуденката сега ми е дали малкия резервоар с нафта да минава ли и той през топлообменника на ГНПто или да си влиза в ГНПто без подгрев. т.е. механичния клапан за входящо гориво дали да е между топлообменника и ГНПто или преди топлообменника? Как ще се отрази на изгарянето ако нафтата влиза в ГНПто с температура 70 80 градуса и опасно ли е това. Знам, че някой коли имат подгрев на нафтата, но не мисля че е чак до такива температури.
Good drivers... just drive...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта