Някой да има идея от какво може да е?
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Някой да има идея от какво може да е?
Напоследък забелязох, че когато си завъртя волана в крайно ляво положение и потегля без да държа волана той "забравя" да се върне в средно положение. Ако е завъртян в крайно дясно положение ефекта го няма. Не е от настройки на предницата, защото днес ги проверяваха. Също така в офиален сервиз я оглеждаха отдолу (а и преди две седмици беше на обслужване), както и в още един сервиз. Но и на двете места не откриха видима причина. Някой да се е сблъсквал с подобенпроблем?
ПП: Преди седмица си смених зимните гуми с летни, но проблема го имаше и със зимните.
ПП: Отдавна не бях има проблем с ходовата част на тойота преди да й е свършила гаранцията biggrin.gif
ПП: Преди седмица си смених зимните гуми с летни, но проблема го имаше и със зимните.
ПП: Отдавна не бях има проблем с ходовата част на тойота преди да й е свършила гаранцията biggrin.gif
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Веско, да ти призная твоите проблеми винаги събуждат в мен инспектор Стрезов от юношеските ми години.
Купи един силиконов шпрей отиди в Друмник и ги накарай много старателно да ти измият предницата отдолу (те по принцип го правят преди да влезеш в сервиза) и накарай някой в сервиза да ти напръска тампоните и шарнирите по кормилната уредба, а също така и опорите на Макферсоните.
Ако не се оправи, нямам други предложения.

Купи един силиконов шпрей отиди в Друмник и ги накарай много старателно да ти измият предницата отдолу (те по принцип го правят преди да влезеш в сервиза) и накарай някой в сервиза да ти напръска тампоните и шарнирите по кормилната уредба, а също така и опорите на Макферсоните.
Ако не се оправи, нямам други предложения.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Следващият етап е да започне да ги чува и усеща. Зимата има достатъчно пясък и прах, които хубаво се набиват навсякъде. А при скоростите, които развива Веско всичкото това се набива под високо налягане до неподозирани дълбини.desotodorov написа:Много трябва да са корозирали/разбити кормилните накрайници и опорите на макферсоните за да започнат да задържат, струва ми се че преди да се стигне до това колегата щеше отдавна да ги е усетил, по звуците, които издават, според мен в рейката би трябвало да е проблема.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Щом е сигурно, че настройките на предницата (надлъжен/напречен )наклон са ОК, дали не е нещо механично в рейката...Vesko написа:Днес пипаха всякакви части под мотор ана колата. И двама различни майстори казаха че нищо и няма на колата... ама и има
Може да опиташ да вдигнеш предницата с 2 крика и да въртиш крайно ляво/дясно да видиш има ли разлика (без запален двг за да не работи хидравликата)
На колите без хидравлика при вдигната предница, можеше хващайки едната гума с две ръце,да въртиш управлението до двете крайни точки (имитирайки изправянето от колелата към волана) и би се усетила разлика в съпротивлението, но когато има и хидравлика не съм опитвал дали е възможно, но може да се опита и това при изгасен и запален двг.
Идеята е, че ако има някакво механично затягане, би се усетило трудно на волана, когато колелата са на земята, а и хидравликата работи...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Е нали ходих в сервизnowyaris написа:Дай да ти дам Яриса,бе човек,18 хиляди де не си ги дал.Нали щеше да гледаш биелетките?Vesko написа:Днес пипаха всякакви части под мотор ана колата. И двама различни майстори казаха че нищо и няма на колата... ама и има

А проблема го открих случайно, като ми беше завъртян волана в крайно ляво положение и той не се върна

-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
А дали можеш да си направиш експеримента с друг подобен лексус. Да видиш дали не идват така от фабриката. Идеята всъшност ми е, да покажеш на майсторите че имаш проблем и да се захващат да си го оправят. Ако трябва да сменят цялата предница. Най-лесно ще е да сменят гумите на тестовия с твоя (с джантите направо), за да се изключат всякакви съмнения в тях. От там на сетне да се завират отдолу и да действат.
За усещане - 100% ще го усети - няма как - за да не се връща волана, значи има сериозно съпротивление, и според мен би трябвало да е в рейката - дали е механично или хидравлично. Не съм сигурен...имам някакъв смътен спомен, за колега при който някакво уплътнение се беше разпаднало и запушило една от тръбичките на хидравликата на рейката, ама какви бяха симптомите съм забравил.JapCar написа:Щом е сигурно, че настройките на предницата (надлъжен/напречен )наклон са ОК, дали не е нещо механично в рейката...Vesko написа:Днес пипаха всякакви части под мотор ана колата. И двама различни майстори казаха че нищо и няма на колата... ама и има
Може да опиташ да вдигнеш предницата с 2 крика и да въртиш крайно ляво/дясно да видиш има ли разлика (без запален двг за да не работи хидравликата)
На колите без хидравлика при вдигната предница, можеше хващайки едната гума с две ръце,да въртиш управлението до двете крайни точки (имитирайки изправянето от колелата към волана) и би се усетила разлика в съпротивлението, но когато има и хидравлика не съм опитвал дали е възможно, но може да се опита и това при изгасен и запален двг.
Идеята е, че ако има някакво механично затягане, би се усетило трудно на волана, когато колелата са на земята, а и хидравликата работи...
Имаш ли пълна разпечатка от стенда за релгаж ? Прилича ми на проблем с надлъжния наклон(castor) на дясното колело. Ако колата е задно, и си посвикнал да не въртиш много много(едно от предимствата на задното) вероятно проблема ти е точно там.Като цяло самоцентрирането на колелата идва основно от castor-a, и евентуално от агресивен, или заварен диференциал, но второто едва ли е твоя случай
. На колите със задно castor-a обикновено е над 6 градуса и задвижващите колела са задните и затова при тях най-лесно се усеща , ако има проблем. Започва да ти се налага да връщаш волана :P

- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Усилването на волана е електрическо,а не хидравлично.desotodorov написа: За усещане - 100% ще го усети - няма как - за да не се връща волана, значи има сериозно съпротивление, и според мен би трябвало да е в рейката - дали е механично или хидравлично. Не съм сигурен...имам някакъв смътен спомен, за колега при който някакво уплътнение се беше разпаднало и запушило една от тръбичките на хидравликата на рейката, ама какви бяха симптомите съм забравил.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта