Някой да има идея от какво може да е?

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Някой да има идея от какво може да е?

Мнение от Vesko » 02 Апр 2012 20:25

Напоследък забелязох, че когато си завъртя волана в крайно ляво положение и потегля без да държа волана той "забравя" да се върне в средно положение. Ако е завъртян в крайно дясно положение ефекта го няма. Не е от настройки на предницата, защото днес ги проверяваха. Също така в офиален сервиз я оглеждаха отдолу (а и преди две седмици беше на обслужване), както и в още един сервиз. Но и на двете места не откриха видима причина. Някой да се е сблъсквал с подобенпроблем?

ПП: Преди седмица си смених зимните гуми с летни, но проблема го имаше и със зимните.

ПП: Отдавна не бях има проблем с ходовата част на тойота преди да й е свършила гаранцията biggrin.gif
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 02 Апр 2012 21:31

Веско, да ти призная твоите проблеми винаги събуждат в мен инспектор Стрезов от юношеските ми години. smile.gif

Купи един силиконов шпрей отиди в Друмник и ги накарай много старателно да ти измият предницата отдолу (те по принцип го правят преди да влезеш в сервиза) и накарай някой в сервиза да ти напръска тампоните и шарнирите по кормилната уредба, а също така и опорите на Макферсоните.
Ако не се оправи, нямам други предложения. rolleyes.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

desotodorov

Мнение от desotodorov » 02 Апр 2012 22:15

Много трябва да са корозирали/разбити кормилните накрайници и опорите на макферсоните за да започнат да задържат, струва ми се че преди да се стигне до това колегата щеше отдавна да ги е усетил, по звуците, които издават, според мен в рейката би трябвало да е проблема.

divaka_t
Мнения: 26
Регистриран на: 22 Ное 2007 19:06
Местоположение: burgas

Мнение от divaka_t » 02 Апр 2012 22:32

провери си тампоните на носа4ите

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 02 Апр 2012 22:51

desotodorov написа:Много трябва да са корозирали/разбити кормилните накрайници и опорите на макферсоните за да започнат да задържат, струва ми се че преди да се стигне до това колегата щеше отдавна да ги е усетил, по звуците, които издават, според мен в рейката би трябвало да е проблема.
Следващият етап е да започне да ги чува и усеща. Зимата има достатъчно пясък и прах, които хубаво се набиват навсякъде. А при скоростите, които развива Веско всичкото това се набива под високо налягане до неподозирани дълбини. wink.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 02 Апр 2012 23:27

Днес пипаха всякакви части под мотор ана колата. И двама различни майстори казаха че нищо и няма на колата... ама и има wacko.gif
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 02 Апр 2012 23:39

Веско, а ти по какъв повод установи този проблем?
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от JapCar » 03 Апр 2012 01:20

Vesko написа:Днес пипаха всякакви части под мотор ана колата. И двама различни майстори казаха че нищо и няма на колата... ама и има wacko.gif
Щом е сигурно, че настройките на предницата (надлъжен/напречен )наклон са ОК, дали не е нещо механично в рейката...
Може да опиташ да вдигнеш предницата с 2 крика и да въртиш крайно ляво/дясно да видиш има ли разлика (без запален двг за да не работи хидравликата)
На колите без хидравлика при вдигната предница, можеше хващайки едната гума с две ръце,да въртиш управлението до двете крайни точки (имитирайки изправянето от колелата към волана) и би се усетила разлика в съпротивлението, но когато има и хидравлика не съм опитвал дали е възможно, но може да се опита и това при изгасен и запален двг.
Идеята е, че ако има някакво механично затягане, би се усетило трудно на волана, когато колелата са на земята, а и хидравликата работи...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 03 Апр 2012 06:06

Vesko написа:Днес пипаха всякакви части под мотор ана колата. И двама различни майстори казаха че нищо и няма на колата... ама и има wacko.gif
Дай да ти дам Яриса,бе човек,18 хиляди де не си ги дал.Нали щеше да гледаш биелетките?

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 03 Апр 2012 08:23

nowyaris написа:
Vesko написа:Днес пипаха всякакви части под мотор ана колата. И двама различни майстори казаха че нищо и няма на колата... ама и има wacko.gif
Дай да ти дам Яриса,бе човек,18 хиляди де не си ги дал.Нали щеше да гледаш биелетките?
Е нали ходих в сервиз smile.gif Че аз и да ги гледам все тая biggrin.gif

А проблема го открих случайно, като ми беше завъртян волана в крайно ляво положение и той не се върна wink.gif
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Мнение от baba_metca » 03 Апр 2012 08:57

А дали можеш да си направиш експеримента с друг подобен лексус. Да видиш дали не идват така от фабриката. Идеята всъшност ми е, да покажеш на майсторите че имаш проблем и да се захващат да си го оправят. Ако трябва да сменят цялата предница. Най-лесно ще е да сменят гумите на тестовия с твоя (с джантите направо), за да се изключат всякакви съмнения в тях. От там на сетне да се завират отдолу и да действат.

desotodorov

Мнение от desotodorov » 03 Апр 2012 11:50

JapCar написа:
Vesko написа:Днес пипаха всякакви части под мотор ана колата. И двама различни майстори казаха че нищо и няма на колата... ама и има wacko.gif
Щом е сигурно, че настройките на предницата (надлъжен/напречен )наклон са ОК, дали не е нещо механично в рейката...
Може да опиташ да вдигнеш предницата с 2 крика и да въртиш крайно ляво/дясно да видиш има ли разлика (без запален двг за да не работи хидравликата)
На колите без хидравлика при вдигната предница, можеше хващайки едната гума с две ръце,да въртиш управлението до двете крайни точки (имитирайки изправянето от колелата към волана) и би се усетила разлика в съпротивлението, но когато има и хидравлика не съм опитвал дали е възможно, но може да се опита и това при изгасен и запален двг.
Идеята е, че ако има някакво механично затягане, би се усетило трудно на волана, когато колелата са на земята, а и хидравликата работи...
За усещане - 100% ще го усети - няма как - за да не се връща волана, значи има сериозно съпротивление, и според мен би трябвало да е в рейката - дали е механично или хидравлично. Не съм сигурен...имам някакъв смътен спомен, за колега при който някакво уплътнение се беше разпаднало и запушило една от тръбичките на хидравликата на рейката, ама какви бяха симптомите съм забравил.

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 03 Апр 2012 12:38

Имаш ли пълна разпечатка от стенда за релгаж ? Прилича ми на проблем с надлъжния наклон(castor) на дясното колело. Ако колата е задно, и си посвикнал да не въртиш много много(едно от предимствата на задното) вероятно проблема ти е точно там.Като цяло самоцентрирането на колелата идва основно от castor-a, и евентуално от агресивен, или заварен диференциал, но второто едва ли е твоя случай :). На колите със задно castor-a обикновено е над 6 градуса и задвижващите колела са задните и затова при тях най-лесно се усеща , ако има проблем. Започва да ти се налага да връщаш волана :P

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 03 Апр 2012 14:26

desotodorov написа: За усещане - 100% ще го усети - няма как - за да не се връща волана, значи има сериозно съпротивление, и според мен би трябвало да е в рейката - дали е механично или хидравлично. Не съм сигурен...имам някакъв смътен спомен, за колега при който някакво уплътнение се беше разпаднало и запушило една от тръбичките на хидравликата на рейката, ама какви бяха симптомите съм забравил.
Усилването на волана е електрическо,а не хидравлично.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 03 Апр 2012 14:35

LEXUS написа:Усилването на волана е електрическо...
Имаме познал верния отговор - не стигат тоците, щото Веско дава много газ като тръгва :whistle:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта