Малко ръждичка по калника. Дайте съвет!

Аватар
toyota_corolla
Мнения: 28
Регистриран на: 24 Фев 2012 22:10
Местоположение: Карлово
Обратна връзка:

Малко ръждичка по калника. Дайте съвет!

Мнение от toyota_corolla » 19 Мар 2012 21:02

Здравейте може би я има пусната тази тема и, ако е така се извинявам. Не бях мил колата от миналата година юли месец и вчера в предвид хубавото време реших да я измия за да падне лугата от зимния сезон. След като я измих окото ми видя ето тази гадна ръжда. Не е много ама пък дразни. Колата ми е Тойота Корола 1.4 vvt-i 2003 г. Вярно е, че японска кола на 8-9 г не е нормално да изгние, но тъй като имаше малка щета и може би на това се дължи. Та въпроса ми е, тъй като за толкова малко ръждичка не ми се сменя цял калник, а приятел ме посъветва да действам докато е време, а не да чакам като изгние повечко ми дайте съвет какво да правя. Има ли с нещо да се напръска докато е малко ( извинявам се, ако е прозвучало тъпо, но не съм много запознат) или да я закарам на майстор да го изчисти това нещо и да я напръска с боя. Ето и снимка, малко е лоша просто защото телефона ми беше под ръка и щракнах с него, утре ще снимам с фотоапарата и ще кача по-добри снимки. Става въпрос за заден десен калник. Благодаря ви и се извинявам, ако въпроса ви се е сторил досаден. :help: :help: :help:
Прикачени файлове
19032012723.jpg
19032012723.jpg (40.77 KiB) Преглеждано 1548 пъти
Последно промяна от toyota_corolla на 19 Мар 2012 21:08, променено общо 1 път.

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 19 Мар 2012 21:07

първо колега най вероятно королата ти е турска а не японска :whistle:
сега се прави така всичко се смъква до гол метал отвън и от вътре

отвътре се третира с ръждопреобразувател задължително на вюрт
грунд и силикон и отгоре се боядисва а от вънка само с преобразовател грунд и боя :thumbsup:
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

Аватар
toyota_corolla
Мнения: 28
Регистриран на: 24 Фев 2012 22:10
Местоположение: Карлово
Обратна връзка:

Мнение от toyota_corolla » 19 Мар 2012 21:10

nikolov22 написа:първо колега най вероятно королата ти е турска а не японска :whistle:
сега се прави така всичко се смъква до гол метал отвън и от вътре

отвътре се третира с ръждопреобразувател задължително на вюрт
грунд и силикон и отгоре се боядисва а от вънка само с преобразовател грунд и боя :thumbsup:
До колкото съм запознат модел 2005 г мисля, че започват да ги правят в Турция, а тази по-скоро е английска, ама знае ли човек wink.gif
И бая ли ще ме "обрулят", че все пак японското в цената не е като немското.

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 20 Мар 2012 16:33

toyota_corolla написа:
nikolov22 написа:първо колега най вероятно королата ти е турска а не японска :whistle:
сега се прави така всичко се смъква до гол метал отвън и от вътре

отвътре се третира с ръждопреобразувател задължително на вюрт
грунд и силикон и отгоре се боядисва а от вънка само с преобразовател грунд и боя :thumbsup:
До колкото съм запознат модел 2005 г мисля, че започват да ги правят в Турция, а тази по-скоро е английска, ама знае ли човек wink.gif
И бая ли ще ме "обрулят", че все пак японското в цената не е като немското.
Много мие страно как ще почне да ръждясва на 9 години корола тъй като и дават 12 години гаранция от поява на корозия .Сигурно точно там е била щетата

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 20 Мар 2012 17:57

Как ще започне да гние ли ???
Някой да забеляза че колегата с ръждата каза че от Юли 2011 година не си е мил колата :help: :help: :help:
Тва порше да е с такова отношение и то ще ръждяса :help:

Колега , следващото миене за кога се предвижда , пролетта на 2013 ??
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 20 Мар 2012 18:13

Най-добре е да не я мие въобще и няма да се вижда ръждата. Проблемът ще е решен евтино и ефикасно. wink.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
toyota_corolla
Мнения: 28
Регистриран на: 24 Фев 2012 22:10
Местоположение: Карлово
Обратна връзка:

Мнение от toyota_corolla » 20 Мар 2012 21:06

zi_zi_top написа:Най-добре е да не я мие въобще и няма да се вижда ръждата. Проблемът ще е решен евтино и ефикасно. wink.gif

хаха колегите ме взехте за мезе и сте прави. Тъй като постоянно се налага да пътувам т.е по цял ден почти съм на педал и не ми остава време за автомивки. По-интересното е и може би смешното, че един приятел реши ей така за майтап въпросната ръжда да я мине с мокра кърпичка и за учудване ръждата изчезна. Предполагам а и вие казахте, че се получава от това, че не я поддържам външно добре т.е чакам да завали та да я измие. Калника стана като нов отдолу ама като, че ли пак има леко надигане на боята ( ще снимам и ще ви покажа). Както казах вече имаше малка щета но не ми се вярва проблема с ръждата да идва от там, защото е поддържана само в ТМ Ауто Изток София. Не знам и аз вероятно това се дължи на немарливото ми отношение към автомобила. :thumbsup: Благодаря ви все пак ще снимам отново и ще кача за да си кажете компетентното мнение.
А следващото миене ще е.... смятам вече да е по-честичко biggrin.gif

whitefang
Мнения: 145
Регистриран на: 21 Сеп 2010 10:22
Местоположение: Пловдив

Мнение от whitefang » 20 Мар 2012 22:25

Взели или са прави . До някъде .Там където имаш кал държи влага перманентно под нея(калта/ де) . друг е въпроса че тва хич не е лека ръжда което се вужда на снимката ми си е здрав "гнилоч" .Ако "леката" щета е била там и са нагрявали с оксижена да изрпавят е нормално да е така ,ама ако знеш къде е била щетата не е нормално да не го държиш чисто и сухо това място .освен ако блокид-а не е по дебел слой от ламарината wacko.gif.Мии си колата колега.Има цветове който и 1-час не изкарват да им личи че са мити ,ама нямат по 5 -санта кал под която има още 10 санта ръжда wacko.gif (тука разбирай ,че тоя цвят в който е колата ти след час изглежда че не е мита,всяка прашинка се вижда,ама прави разлика между излглежда прашна,немита и найстина се нуждае от миене)
Изображение
Corolla EU12 CDE120 D4D 2003

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Мнение от saho » 21 Мар 2012 10:06

Смесите с които се обработват улиците зимно време са много агресивни. Пред дома ми имам едни ламаринени шахти и след една "приятна разходка" из София като паркирах отгоре им си измих с маркуч колата най вече отдолу. Буците лед паднали на ламарините ги бяха направили кафяви... Това става и с колата.
А тия ръжди аз бих ги почистил грундирал и после съвсем тънък слой боди.
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от scorpion » 21 Мар 2012 10:14

От снимката ми се струва, че нещо не е направено както трябва. Така или иначе мисля, че ако колегата има все пак желание и някакви технически умения с около 50 лева ще си оправи проблема сам cool.gif

Ако ръждата не е проникнала сериозно и направила дупки ....... Спрейче/лак според цвета, грунд, добро почистване, малко кит, добро облепване с отсичане по ръба отвътре, пръскане и готово. Е, разбира после с 2000 шкурка финно отсичането, шлайф и полир пастичка и има няма половин ден удоволствие cool.gif

Аватар
toyota_corolla
Мнения: 28
Регистриран на: 24 Фев 2012 22:10
Местоположение: Карлово
Обратна връзка:

Мнение от toyota_corolla » 01 Апр 2012 22:56

Здравейте, ето и снимки след въпросното минаване с мокра кърпичка. laugh.gif Е, не си е за смях, ама все пак :thumbsup:
Прикачени файлове
DSCN4802.JPG
DSCN4802.JPG (102.85 KiB) Преглеждано 1265 пъти
DSCN4801.JPG
DSCN4801.JPG (103.08 KiB) Преглеждано 1265 пъти
DSCN4800.JPG
DSCN4800.JPG (109.42 KiB) Преглеждано 1265 пъти

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 01 Апр 2012 23:31

Този калник е поправян съвсем "през пръсти". Само Бог знае колко много кит са му нашопали. wacko.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
toyota_corolla
Мнения: 28
Регистриран на: 24 Фев 2012 22:10
Местоположение: Карлово
Обратна връзка:

Мнение от toyota_corolla » 02 Апр 2012 00:35

zi_zi_top написа:Този калник е поправян съвсем "през пръсти". Само Бог знае колко много кит са му нашопали. wacko.gif
А уж в Тойота е правен wacko.gif unsure.gif

desotodorov

Мнение от desotodorov » 02 Апр 2012 16:02

nikolov22 написа:първо колега най вероятно королата ти е турска а не японска :whistle: :thumbsup:
Хм, при королите до 2002 мисля, сигурния признак за това че колата е турска бяха страничните пластмаси - на турските бяха черни, на японските - в цвета на купето. На колегата лайсната е в цвета на купето, а и VIN-а му би казал с абсолютна сигруност, но мисля че това не е от значение в случая.
За калника - оставили са си ръцете в Тойота, не са обработили повърхността преди да нанесат кита --> логични резултат - опадал кит и ръжда, сега трябва цялата операция да се повтори, като преди това се "свали" стария кит...но - гаранцията ти вече е минала и колегите от Тойота са чисти кат' бебешки дупета.
Мен ако питаш - карай така, докато не изгние тотално, не започне да те дразни достатъчно и направо смени калника. Щото риска да ти го "оправят" по същия начин е голям.

Аватар
toyota_corolla
Мнения: 28
Регистриран на: 24 Фев 2012 22:10
Местоположение: Карлово
Обратна връзка:

Мнение от toyota_corolla » 02 Апр 2012 21:15

desotodorov написа:
nikolov22 написа:първо колега най вероятно королата ти е турска а не японска :whistle: :thumbsup:
Хм, при королите до 2002 мисля, сигурния признак за това че колата е турска бяха страничните пластмаси - на турските бяха черни, на японските - в цвета на купето. На колегата лайсната е в цвета на купето, а и VIN-а му би казал с абсолютна сигруност, но мисля че това не е от значение в случая.
За калника - оставили са си ръцете в Тойота, не са обработили повърхността преди да нанесат кита --> логични резултат - опадал кит и ръжда, сега трябва цялата операция да се повтори, като преди това се "свали" стария кит...но - гаранцията ти вече е минала и колегите от Тойота са чисти кат' бебешки дупета.
Мен ако питаш - карай така, докато не изгние тотално, не започне да те дразни достатъчно и направо смени калника. Щото риска да ти го "оправят" по същия начин е голям.
И без това мисля да я покарам докато ме "изтърпи" и след това да я сменям с друга или Тойота или Хонда. rolleyes.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта