И аз направих процедурата в Събота....хък-мък – нищо не съм снимал, щото с мазните ръце не ми се пипаше апарата...но ето нещо като Step by Step упътване (25 точки + една допълнителна):
1. Махате външната пластмасова капачка и отвивате гайката с която е стегнато рамото, колкото да се покаже над резбата (най-външната гайка мисля че беше М10);
2. Развивате винтовете (3хМ10), с които цялата машинка е хваната към капака и полека издърпвате машинката, така че рамото на чистачката да опре в резбата на фланеца/гайката, с който е стегнато уплътнението към капака (огромна плоска гайка М24 видима отвън, тя може и да не се развива – макар че от снимките на колегата Симо е видно, че е свалил и нея, моя опит да я развия доведе до това че парче от реброто на машинката, отхвръкна и с това се изпари желанието ми да я махам – оказа се че не е наложително) ;
3. С неголям чук

и задължително псуване налагате рязко и не много силно няколко пъти гайката от т.1 докато рамото на чистачката не се освободи от шлиците.
4. Отвивате гайката от т.1 като придържате машинката от вътрешната страна на капака с ръка...по принцип, (може и само при мен да е било така) машинката не би могла да се освободи съвсем и да падне в багажника при тази операция – оста малко „на косъм” излиза от втулката с гормната поска гайка от т.2.
5. Сваляте цялата машинка и се възхищавате как изглежда все едно току що е излязла от завода производител.
6. Хващате машинката на менгеме или умело придържайки с едната ръка освобождавате конусната зегерка, която е най-отогоре на оста. Аз не ползвах менгеме а просто притисках машинката към плота на масата, така че оста да сочи навън и да имам свободен достъп до нея. Самата зегерка може да се свали с две отверки – умело работещи заедно или пък с малко въртене и дърпане навън с подходящи клещи – аз ползвах втория начин.
7. След като свалите зегерката под нея ще се покажат опорна (плоска) шайба и „заминалото” О-пръстенче.
8. Отвивате 4-те винтчета на задния капак на машинката, (маса и кабелодръжач са хваната с две от тях).
9. Сваляте капачето като внимавате да не повредите гарнитурата – при мен нямаше проблем – не беше „залепила”
10. Пред васе се отккрива сърцето на машинката – зъбните предавки и червячето.
11. Махате пластмасовото легло и пружинната шайба, които са над задвижващото колело (не това на оста, която предстои да бъде почистена – при нея съединението е неразглобяемо).
12. С подходяща (тънка) отвертка сваляте зегерката над задвижващия зъбен сегмент.
13. Внимателно издърпвате зъбната двойка навън ту лявата ту дясната страна трябва да се дърпат докато излезе.
14. Махате и си запазвате пружинната шайба (крива) която се намира под оста със шлиците.
15. Зашкурвате горната корозирала час на оста със шлиците с фина шкурка.
16. Зачиствате по същия начин и външната втулка, находяща се на корпуса на самата машинка.
17. С малка отвертка премахвате наслагването над самата втулка – там където в миналото, преди гняста да навлезе, е било малкото О-пръстенче.
18. Намирате си подходящи О-пръстенчета – малко и голямо (малкото може да се окаже проблемно - такъв малък диаметър се намира често в сервизите за климатици.
19. Гресирате оста и я монтирате към машинката (пружинната шайба да си е на мястото biggrin.gif ...) натискате оста отвътре-навън – така че да преодолеете силата на пружинните шайби)
20. Без да отпускате монтирате малкото О-пръстенче на оста (ще застане там окъдето изчегъртахте гняста biggrin.gif ) --> опорната шайба --> конусната зегерка откъм върха на оста – тя застопорява оста, която вече няма как да се върне назад.
21. Сглобявате машинката по обратния ред, аз ползвах грес от тази, който имаше в машинката – предостатъчно беше. Набутах греста хубаво около червячето – с времето беше застанала около него, също така намазах и повърхностите под и над гарнитурката, преди да завия винтовете на капака.
22. Преди да монтирате машинката към капака, сменете и външото – по-голямото О-пръстенче – при мен беше все още в добро състояние, ама при цената му се почувствах длъжен да го сменя, Освен това намазах и външната ос с грес – макар че там няма движение – за всеки случай а и за по-лесно монтиране biggrin.gif (О-пръстена за да си върши работата подобаващо влиза във втулката с голямата гайка с лека стегнатост).
23. Преди да монтирате рамото на чистачката задължително тествайте дали моторчето се върти свобовно и не издава странни шумове...при мен поради смазването на червяка започна да работи почти безшумно.
24. Монтирайте рамото на чистачката – така че в долна мъртва точка да е 5мм над долния ръб на стъклото – това си е малко еквилибристика, защото се налага да преодолявате силата на пружината за чистачката – така че – може да си викнете и още поне една „работна ръка”
25. Завиите гайката и поставете пластмасовото капаче.
26. Кой ще черпи бира сега ?!?
