Блокира ми машинката за задната чистачка - Carina E

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 04 Мар 2012 18:17

мен не ме питаш, ма я да си кажа :)
ето я моята:

PS: и още нещо, за метан е добре колата да има повече кубици
Прикачени файлове
7.JPG
7.JPG (257.68 KiB) Преглеждано 1346 пъти

desotodorov

Мнение от desotodorov » 04 Мар 2012 20:23

Хм, затиснал си си капачето за крика, що не я метнахте от другата страна...а моите бутилки са две - олекотени Faber, и тежат към 80кг...с метана, който хващат - 92-94кг...ще сложа снимки...иначе - тръбя навсякъде че търся свръхолекотени бутилки, има такива - от Мердес NGT, или от Зафира CNG... много са скъпи като нови, а и няма никакъв начин да се добереш до такава нова - водих кореспонденция с поизводителите...минимално количество на поръчката - 125 парчета... wacko.gif питах ги за координати на техни клиенти, от които мога да си купя на дребно...е...не бяха много навити да ги казват, не че не ги знам..ма някакси ме срамее да пиша до Мерцедес или опел писмо от сорта..."Глейте сега пичове...пари за нова метанова кола нЕмам...та - за колко ШЕ дадете нЕкоя и друга бутилчица...и много моля - съобразявайте се със заплатите в БГ. "...предполагам че много смях ще падне из лъскавия им офис преди да ми нафраскат "Сори БАЦЕ, ма ние не продаваме само бутилки, щото сме си ги сметнали за производството и не щем да ни тегнеш на съвестта ако Земеш да гръмнеш погрешка...ако искаш - да ти дадем една Бе класа примерно, па ти ако щеш - откачи си бутилката biggrin.gif ."
Та така..единствения минус на метанеца е тежестта на бутилките...и сега - двигател 2.0 и нагоре се справя съвсем задоволително и с обикновена метановица и с ГИ...е - с обикновената няма да има голяма динамика...ма вЕрвайте ми - нЕма да ви дреме особено след като установите разход от 6лв/100км. :)
Последно промяна от desotodorov на 05 Мар 2012 09:24, променено общо 1 път.

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 04 Мар 2012 21:17

desotodorov написа:Хм, затиснал си си капачето за крика, що не я метнахте от другата страна......
Аптечката ще ми затисне от другата страна, но крика си има място да илиза.

baivan
Мнения: 15
Регистриран на: 18 Апр 2011 15:01

Мнение от baivan » 09 Мар 2012 14:41

CuMo написа:.....
Просто искам да видя къде си сложил бутилката.
О CuMo от HWBG, същия ли? :)

Бутилката защо не я сложиш на мястото на резервната гума? Гумата винаги може да си я преместиш ако ти пречи, а бутилката не! А ако намериш и "патерица" след време още по-добре.
Аз преди няколко дена сложих газова ГИ с тороидална бутилка, за сега съм доволен и от изпълнението и от вървеж, само разход не съм пресмятал все още, но и това ще стане скоро.
Ако решиш да си слагаш, виж и моята тема тук:

http://toyotabg.eu/viewtopic.php?p=218651#218651

Двигателите ни са почти еднакви доколкото знам, така че и при теб ще е същото, но с тороидална бутилка, ГИ идва с около 50лв. по-скъпо отколкото с "пура", това за мен бе единствения и недостататък. :)

За метана, едно че е хубаво на по-големи двигатели да се слага, бутилките са му тежки с мн. голямо налягане, т.е. доста по-опасни, доста по-скъпи са ГИ за тях, има малко метанстанции все още, иначе да, икономията е още по-голяма от LPG!

desotodorov

Мнение от desotodorov » 09 Мар 2012 22:34

Колегата СиМо според мен иска да види метановите бутилки, защото иска метан...метанстанции има колкото щеш, и свръхолекотени бутилки има,CNG ГИ е с не по-вече от 300 лв по-скъп от същия за LPG...тороидални метанови бутилки също има, но са невероятно редки - доколкото знам на някакви корейски коли имало такива...ама къде да ги намериш...освен това и малко събират...за опасни - не са опасни, стига да са минали хидравличен тест - за да е сигрно че не са дефектни...на всеки 5 години трябва да се прави, то това важи и за пропанбутановите мисля, за ДВГ си прав, 2000 кубика и нагоре...иначе е тегаво...ама се преживява...карал съм голф 2, 1.3 ДВГ, с обикновена метанова без аванспроцесор - качих Витиня с двама души с около 100км - какво повече да искаш от тая 20-ина годишна кола ?
И последно - 2000 кубика, 133коня, винаги пълна с хора кола, на магистралата с под 120 почти не се движи - 6лв/100км при сегашната цена на метана (1,42лв/кг - OMV ЦГ Шосе, Дружба зад ТЕЦ-а)....при пробег над 25к км годишно LPG е просто нецелесъобразен.

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 10 Мар 2012 08:34

А отзад по окачването правиш ли често ремонти, или това са митове ?

Междо другото и аз имам мерак за метан, но за съжаление тук в Козлодуй най-близката метан станция ми е на 80км.

desotodorov

Мнение от desotodorov » 10 Мар 2012 19:52

Е....лошо баце...не си заслужава...най-близката на 80км...за Враца май говориш...ма какви ремонти...70к км с метана не е мръднала, при това се кара винаги с поне един човек отзад...малко по-ниска става като седнат двама, ама не е болка за умиране, ще я карам да видят геометрията на задните колела, пък и предните да проверят - един колега от форума работи в такъв сервиз ...ма кога ще е ... един господ знае...желязна е тая кола и държи на куче...не съжалявам че я взех и метанизирах...друга надали щеше да издържи такова натоварване с толкова малко ремонти...като я взех в началото и смених кормилни накрайници и лагери - всичко отпред...80к км не са мръднали. Отзад нищо не е правено...бе - един ден - като умре - много ще има да рева за тая кола.

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 10 Мар 2012 20:53

Абе малко позамазахме тената на човека, ама каринажиите сме малко, та като се отвори приказка е интересно ...

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 13 Мар 2012 02:37

Не ща метан за сега. :)
Аз и газ по принцип не ща ама с тия цени на бензина, ще ме принудят.

С хубав бензин колата си върви много добре.
Скоро си правихме ластици с едно Z3. Вероятно с някой от тези двигатели:
en.wikipedia.org/wiki/BMW_M43#M43B18

Той имаше пътник в колата, аз сам но в багажника имам едно 30кг багаж постоянно.

Та Бмв-то ми бяга, но съвсем полека, при едно изпреварване на трета почти го изравних до задната броня.
Както казва бат Гошо - не можа да ми даде задна :D

Правихме ластици и с един пасат 1.9TD - хич не може да избяга :) В ниските ми дръпва, но после го застигам.

Замервах я и с рено клио чисто ново 1,5dci.
До 120км/ч съм две коли и половина отпред. Много му беше тъжно на авера :)

Та върви си талигата и съм доволен, но ако се наложи, рано или късно ще я обърна на чесън :D

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 13 Мар 2012 17:29

CuMo написа: Правихме ластици и с един пасат 1.9TD - хич не може да избяга :) В ниските ми дръпва, но после го застигам.

.............
Тук ми е трудно да повярвам cool.gif , зависи вече и от задкормилното устройство dry.gif

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 13 Мар 2012 20:16

Ами какво има да му вярваш.
Ето такава каляска - комби:

http://fakti.bg/avto/635-vw-passat-b4
На пръв поглед моторната гама на Passat В4 може да обърка с разнообразието си. Изборът от двигатели наистина впечатлява, но не е чак толкова внушителен. Предлагат се 1.8-литров (75 и 90 к.с.), двулитров (115 и 150 к.с.) и VR6 (174 и 184 к.с.) бензинови агрегати. Дизелите са с директно впръскване на горивото, еднакъв работен обем (1.9 л.) и мощност 75 или 90 коня. В самия край на производството във Волфсбург започват монтирането на съвременен 1.6-литров двигател със 100 к.с., познат от Golf, и увеличават мощността на знаменития си TDi на 110 коня. Производственият живот на последните две модификации обаче е прекалено кратък и поради това се срещат на пазара много рядко.
И 110к.с. пак не е нищо страшно.
Гоних и едно Ауди А4 онзи ден, 1.9TDI, нищо спиращо дъха не може да ми направи rolleyes.gif

Карината прави 80 до 140км/ч за 12 секунди, което за 1.6 си е доста добро постижение.

http://www.youtube.com/watch?v=dNn2-xk--wY

А няма да ти обяснявам с 528i къде отиват подобни дизелови печки. Далеееч в огледалото.

Следващата кола ще е определно турбо бензин. Може да не е като това:

http://www.youtube.com/watch?v=YqwJtJx1kjQ

Но няма да се дава на повечето печки. :whistle:

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 13 Мар 2012 21:05

CuMo написа: ...
Но няма да се дава на повечето печки. :whistle:
иска ми се да ти вярвам, но печките не са за подценяване wink.gif

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 13 Мар 2012 21:38

Нищо подобно не съм казал, но все още не съм им станал фен. cool.gif
Като изключим карането на влекач за TIR. Там е наистина удоволствие. Вътре е по-просторно от хола ни. biggrin.gif

desotodorov

Мнение от desotodorov » 19 Мар 2012 16:44

И аз направих процедурата в Събота....хък-мък – нищо не съм снимал, щото с мазните ръце не ми се пипаше апарата...но ето нещо като Step by Step упътване (25 точки + една допълнителна):
1. Махате външната пластмасова капачка и отвивате гайката с която е стегнато рамото, колкото да се покаже над резбата (най-външната гайка мисля че беше М10);
2. Развивате винтовете (3хМ10), с които цялата машинка е хваната към капака и полека издърпвате машинката, така че рамото на чистачката да опре в резбата на фланеца/гайката, с който е стегнато уплътнението към капака (огромна плоска гайка М24 видима отвън, тя може и да не се развива – макар че от снимките на колегата Симо е видно, че е свалил и нея, моя опит да я развия доведе до това че парче от реброто на машинката, отхвръкна и с това се изпари желанието ми да я махам – оказа се че не е наложително) ;
3. С неголям чук wink.gif и задължително псуване налагате рязко и не много силно няколко пъти гайката от т.1 докато рамото на чистачката не се освободи от шлиците.
4. Отвивате гайката от т.1 като придържате машинката от вътрешната страна на капака с ръка...по принцип, (може и само при мен да е било така) машинката не би могла да се освободи съвсем и да падне в багажника при тази операция – оста малко „на косъм” излиза от втулката с гормната поска гайка от т.2.
5. Сваляте цялата машинка и се възхищавате как изглежда все едно току що е излязла от завода производител.
6. Хващате машинката на менгеме или умело придържайки с едната ръка освобождавате конусната зегерка, която е най-отогоре на оста. Аз не ползвах менгеме а просто притисках машинката към плота на масата, така че оста да сочи навън и да имам свободен достъп до нея. Самата зегерка може да се свали с две отверки – умело работещи заедно или пък с малко въртене и дърпане навън с подходящи клещи – аз ползвах втория начин.
7. След като свалите зегерката под нея ще се покажат опорна (плоска) шайба и „заминалото” О-пръстенче.
8. Отвивате 4-те винтчета на задния капак на машинката, (маса и кабелодръжач са хваната с две от тях).
9. Сваляте капачето като внимавате да не повредите гарнитурата – при мен нямаше проблем – не беше „залепила”
10. Пред васе се отккрива сърцето на машинката – зъбните предавки и червячето.
11. Махате пластмасовото легло и пружинната шайба, които са над задвижващото колело (не това на оста, която предстои да бъде почистена – при нея съединението е неразглобяемо).
12. С подходяща (тънка) отвертка сваляте зегерката над задвижващия зъбен сегмент.
13. Внимателно издърпвате зъбната двойка навън ту лявата ту дясната страна трябва да се дърпат докато излезе.
14. Махате и си запазвате пружинната шайба (крива) която се намира под оста със шлиците.
15. Зашкурвате горната корозирала час на оста със шлиците с фина шкурка.
16. Зачиствате по същия начин и външната втулка, находяща се на корпуса на самата машинка.
17. С малка отвертка премахвате наслагването над самата втулка – там където в миналото, преди гняста да навлезе, е било малкото О-пръстенче.
18. Намирате си подходящи О-пръстенчета – малко и голямо (малкото може да се окаже проблемно - такъв малък диаметър се намира често в сервизите за климатици.
19. Гресирате оста и я монтирате към машинката (пружинната шайба да си е на мястото biggrin.gif ...) натискате оста отвътре-навън – така че да преодолеете силата на пружинните шайби)
20. Без да отпускате монтирате малкото О-пръстенче на оста (ще застане там окъдето изчегъртахте гняста biggrin.gif ) --> опорната шайба --> конусната зегерка откъм върха на оста – тя застопорява оста, която вече няма как да се върне назад.
21. Сглобявате машинката по обратния ред, аз ползвах грес от тази, който имаше в машинката – предостатъчно беше. Набутах греста хубаво около червячето – с времето беше застанала около него, също така намазах и повърхностите под и над гарнитурката, преди да завия винтовете на капака.
22. Преди да монтирате машинката към капака, сменете и външото – по-голямото О-пръстенче – при мен беше все още в добро състояние, ама при цената му се почувствах длъжен да го сменя, Освен това намазах и външната ос с грес – макар че там няма движение – за всеки случай а и за по-лесно монтиране biggrin.gif (О-пръстена за да си върши работата подобаващо влиза във втулката с голямата гайка с лека стегнатост).
23. Преди да монтирате рамото на чистачката задължително тествайте дали моторчето се върти свобовно и не издава странни шумове...при мен поради смазването на червяка започна да работи почти безшумно.
24. Монтирайте рамото на чистачката – така че в долна мъртва точка да е 5мм над долния ръб на стъклото – това си е малко еквилибристика, защото се налага да преодолявате силата на пружината за чистачката – така че – може да си викнете и още поне една „работна ръка” cool.gif
25. Завиите гайката и поставете пластмасовото капаче.
26. Кой ще черпи бира сега ?!? :thumbsup:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта