Утечка в Корола 1.6 vvti 2006

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 27 Фев 2012 16:12

iliyan написа:Резултата е - вечер 2-3 мин след като съм угасил около 13.00 - 13.10 V, a сутрин 12,70 -12,80 V. И тези 0,40 V ме подтикнаха да проверя дали нямам някаква утечка и така.
Това са напълно нормални стойности на напрежението на оловен акумулатор. Не си връзвай здрав пръст бе човек. Ако за 4-5 дена без да палиш колата напрежението не пада под 12.4В значи всичко ти е наред.
Ако обаче все пак искаш да ровичкаш, търси т.нар. Integration Relay. То е електронен модул, който се захранва от предпазителя Dome и разпределя напрежението за вътрешното осветление, закъсненията и т.н.
На Тойота Мейтрикс е тук:
Изображение
Предполагам и на Версото е там.

iliyan
Мнения: 11
Регистриран на: 23 Фев 2012 10:03
Местоположение: София

Мнение от iliyan » 27 Фев 2012 16:28

Благодаря на всички за съветите. Ще се опитам да взема най-правилното решение.

Иначе вързах мултицета последователно на акумулатора.

След като открих къде е проблемният бушон, го извадих, закачих акумулатора и мерих вече на извадения бушон.

Аз просто се притеснявам от това да не ми се скапе и новият акумулатор затова искам да е изрядно всичко.

mirott
Мнения: 2149
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Мнение от mirott » 27 Фев 2012 16:30

TATI написа:Просто не мериш вярно. Акумулатор се мери за напрежение най-малко 20 мин след вадене на контактния ключ и изгасени всички консумативи. 3-4 мин е нормално да държи толкова, че и по-високо напрежение. Нормалните граници за напълно зареден акумулатор в покой са 12,5-12,8 волта.
Това, че може да имаш утечка не е изключено. А как я мериш всъщност? Предполагам, че връзваш мултицета последователно с акумулатора, нали?
Подкрепям мнението на TATI.Ако имаш утечка сериозна, няма как да държи толкова до сутринта.Според мен всичко си е наред.Трябва да те притеснява ако сутринта е под 12...

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 27 Фев 2012 16:38

iliyan написа:Аз просто се притеснявам от това да не ми се скапе и новият акумулатор затова искам да е изрядно всичко.
За да спиш спокойно остави една нощ без бушона и виж калко е 'паднал' акумулатора, сравни го с разликата, която замерваш сега и ... така.

Аватар
coolone
Мнения: 140
Регистриран на: 18 Яну 2009 22:44
Местоположение: Бургас

Мнение от coolone » 27 Фев 2012 17:21

photon написа:P = U.I
P- мощност
U- напрежение
I - ток
0.35 * 12 ~ 5W
:thumbsup:

и ако въобще има утечка, то тя би източила въпросната батерия (48Ач) точно за 137 часа или 5,7 денонощия
сиреч на петия ден няма да можеш да я отключиш с дистанционното; а още на третия ден няма да можеш да запалиш;
По всяка вероятност ECU-то оставя някои вериги активни за известно време, което те заблуждава
Пачо Кардана - Президент !!!

iliyan
Мнения: 11
Регистриран на: 23 Фев 2012 10:03
Местоположение: София

Мнение от iliyan » 28 Фев 2012 08:17

Благодаря Ви за мненията. Тъй като след като измерих въпросната утечка карам без бушона, отговорен за нея, може би сте прави, че ще е хубаво да го върна на мястото му и да проследя в рамките на 1 седмица какво ще се случи.
Съжалявам само, че някой със същият автомобил не се включи за да направим сравнение на показанията.
Хубав ден на всички.

Аватар
ss_mitko
Мнения: 448
Регистриран на: 25 Яну 2009 14:48
Местоположение: София

Мнение от ss_mitko » 28 Фев 2012 11:49

Замерих при мен на загасен автомобил 25.5mA и 12.5V като колата не беше палена няколко часа.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 28 Фев 2012 12:21

Колегите горе са дали добри предложения....
И при мен големия ток изчезваше при изкарване на бушона на таблото (и ЕКУ-то).... А като го сложа - инициализираше таблото (всички индикатори отиваха до крайните си стойности и се връщаха обратно)....
Но след няколко минути - всичко се успокояваше и тока спадаше до нормални стойности...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

iliyan
Мнения: 11
Регистриран на: 23 Фев 2012 10:03
Местоположение: София

Мнение от iliyan » 28 Фев 2012 12:40

ss_mitko благодаря ти много за труда да измериш показанията си.
На колко години е акумулатора ти между другото?
Аз току що замерих моите показания (като все още съм с премахат бушон). Напрежението е 12.70 V. Токът през премахнатият бушон е 0.22, когато скалата е на 10 А и 2.2 когато скалата е на 200mА. T.e за мен се потвърждава, че в таблото имам някаква утечка. Друг е въпроса, че може и с нея да се кара, но предполагам, че ще скапе акумулатора бързо бързо.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 28 Фев 2012 14:35

Ако показанията ти са точно такива, то проблема ти или е в мултицета или в твоя замер (прехвърляш ли сондата ако е от китайците?)...
Не може в единия диапазон отчетения ток да ти е 220мА (в диапазон 10А), а в диапазон 200мА да ти показва нищожния ток 2.2мА....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ss_mitko
Мнения: 448
Регистриран на: 25 Яну 2009 14:48
Местоположение: София

Мнение от ss_mitko » 28 Фев 2012 19:14

iliyan написа:ss_mitko благодаря ти много за труда да измериш показанията си.
На колко години е акумулатора ти между другото?
Интересното е че,акумулатора е оригиналният на колата.Вече е на 7 години.

iliyan
Мнения: 11
Регистриран на: 23 Фев 2012 10:03
Местоположение: София

Мнение от iliyan » 29 Фев 2012 08:55

Здравейте, бих искал да Ви благодаря на всички за съветите. Използвайки идеите Ви, вижте какво направих:

1. Автомобила беше паркиран снощи и сутринта реших отново да направя замери на утечката.
2. Отворих автомобила за да си взема мултицета(защото беше вътре), отворих предния капак и заключих колата с централното.
3. След 1 минута (в която алармата се тества и проверява състоянието на автомобила) алармата започна да пищи. За себе си направих извод, че ненатиснатото палче на предния капак всъщност дава сигнал някъде(което черпи ток) и най вероятно всеки път когато измервам ток пред отворения капак, аз измервам и този ток на ненатиснатото палче.
4. Ето защо сложих нещо по тежко върху палчето, така че да го задържи натиснато за постоянно и активирах централното. Този път след изтичането на 1-та минута всичко си бе ОК и алармата се задейства.
5. Откачих "-" клема на акумулатора и включих мултицета си последователно. Консумацията беше 0.350 A.
6. Реших да изчакам до 15 минути за да видя дали ще се промени показанието. И супер приятно се изненадах, когато на 10-тата минута погледнах и консумацията беше 0.080 А.
Е вярно, че колегата ми каза, че неговата е 25 mA, но и това ме успокои.
Колеги, проблема ми се оказа в неправилно замереният от мен ток на утечка. Беше много ценно за мен да прочета съветите ви. Така че наистина съм Ви безкрайно благодарен. Надявам се наистина да нямам проблем с утечката. Хубав ден на всички!

Аватар
toyota_corolla
Мнения: 28
Регистриран на: 24 Фев 2012 22:10
Местоположение: Карлово
Обратна връзка:

Мнение от toyota_corolla » 01 Мар 2012 09:32

iliyan написа:Благодаря Ви за мненията. Тъй като след като измерих въпросната утечка карам без бушона, отговорен за нея, може би сте прави, че ще е хубаво да го върна на мястото му и да проследя в рамките на 1 седмица какво ще се случи.
Съжалявам само, че някой със същият автомобил не се включи за да направим сравнение на показанията.
Хубав ден на всички.
Закарай си я в Тойота, верно скъпичко е там ама поне знаеш, че са оторизиран сервиз и глава няма да те боли (освен от цените де)
wink.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта