Утечка в Корола 1.6 vvti 2006
Утечка в Корола 1.6 vvti 2006
Здравейте,
от скоро се наслаждавам на Тойота Корола Хечбек 1.6 vvti 2006 г. Ето защо беше нормално да направя някои замери и проверки на автомобила. Нещото , което според мен не е много нормално е при загасен автомобил, при неактивирани аларми токът на утечка да бъде 300 - 350 mA. Направих и последващо обследване и установих , че това идва от предпазител номер 5 DOME 15 А. Когато предпазителят е премахнат утечката пада до нормалните според моите знания 30-50 mA. При по-нататъшна проверка установих, че когато извадя куплунга със захранване на таблото утечката изчезва т.е. утечката е някъде в таблото. Зад предпазител номер 5 DOME 15 А в таблото остава да има с-ма за дистанционно управление, индикатори и изм. прибори.
Обръщам се към всички ползватели на такъв модел автомобили с молбата:
1. Да измерите токът си на утечка като цяло в режим на покой на автомобила и ако има да измерите токът и конкретно в предпазител номер 5 DOME 15 A.
2. Ako се укаже че токът е толкова и при вас - това ще е добре, но ако утечката е само при мен - моля за съвет как да изолирам проблема?
Благодаря на Всички във форума, които ще се отзоват на въпроса ми.
Илиян
от скоро се наслаждавам на Тойота Корола Хечбек 1.6 vvti 2006 г. Ето защо беше нормално да направя някои замери и проверки на автомобила. Нещото , което според мен не е много нормално е при загасен автомобил, при неактивирани аларми токът на утечка да бъде 300 - 350 mA. Направих и последващо обследване и установих , че това идва от предпазител номер 5 DOME 15 А. Когато предпазителят е премахнат утечката пада до нормалните според моите знания 30-50 mA. При по-нататъшна проверка установих, че когато извадя куплунга със захранване на таблото утечката изчезва т.е. утечката е някъде в таблото. Зад предпазител номер 5 DOME 15 А в таблото остава да има с-ма за дистанционно управление, индикатори и изм. прибори.
Обръщам се към всички ползватели на такъв модел автомобили с молбата:
1. Да измерите токът си на утечка като цяло в режим на покой на автомобила и ако има да измерите токът и конкретно в предпазител номер 5 DOME 15 A.
2. Ako се укаже че токът е толкова и при вас - това ще е добре, но ако утечката е само при мен - моля за съвет как да изолирам проблема?
Благодаря на Всички във форума, които ще се отзоват на въпроса ми.
Илиян
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
За конкретния модел не мога да ти кажа, но нещата са горе-долу еднакви при различните автомобили.
Преди месец си играх доста със замера на утечките...
Установих следното при мен: при включване на акумулатора тока е около 5А... След няколко секунди спада на около 1А и при мен го държа около 1 минута.
След това започва да спада постепенно до около 0.5А, и накрая нещо се доизключи и тока спадна между 20 и 40мА...
При смяната на акумулатора при писането на гаранцията магазинаджиите споменаха, че над 50мА няма да заверят гаранцията.
Горните стойности - при изключени лампи из купето. Но при мен има и някаква 'система за посрещане на водача', дето засветва табло, дисплеи, ключалки и т.н. дори и при изключени лампи на купето (най-вероятно навързани на DOME бушон).
Затова - изчакай няколко минути преди да снемаш показания. Също така виж дали нямаш бутон за алармата отпред, и докато ти е отворен капака да ти е засветнало я багажник, я жабка...
Преди месец си играх доста със замера на утечките...
Установих следното при мен: при включване на акумулатора тока е около 5А... След няколко секунди спада на около 1А и при мен го държа около 1 минута.
След това започва да спада постепенно до около 0.5А, и накрая нещо се доизключи и тока спадна между 20 и 40мА...
При смяната на акумулатора при писането на гаранцията магазинаджиите споменаха, че над 50мА няма да заверят гаранцията.
Горните стойности - при изключени лампи из купето. Но при мен има и някаква 'система за посрещане на водача', дето засветва табло, дисплеи, ключалки и т.н. дори и при изключени лампи на купето (най-вероятно навързани на DOME бушон).
Затова - изчакай няколко минути преди да снемаш показания. Също така виж дали нямаш бутон за алармата отпред, и докато ти е отворен капака да ти е засветнало я багажник, я жабка...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Благодаря за предложенията - явно си има някакъв проблем. Замислих се над въпроса дали пък нещо наистина не консумира докато си стоя надвесен над предния капак. Но тъй като вече установих, че след отстраняването на куплунга, захранващ таблото - утечката изчезва, си мисля че в таблото има нещо, което не работи правилно. Но това мога да го разбера само и единствено ако отворим таблото и започнем да изолираме един по един всеки консуматор, което крие и съответните рискове. Все пак там са километража, оборотомера и др. важни датчици. Ще ми се да се запозная предварително с ел. схема на таблото. Ако някой има за моя модел - ще съм му много благодарен.
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Аз си водих Равчето в сервиз за автоелектроника, взеха ми 10 лв за диганозата и отстраняване на проблема.
Виж дали нещо не е закачено към тоя бушон допълнително - аларма, газ, навигация. Консумацията е доста голяма, да няма нещо включено в запалката
biggrin.gif
Виж дали нещо не е закачено към тоя бушон допълнително - аларма, газ, навигация. Консумацията е доста голяма, да няма нещо включено в запалката
biggrin.gif
Corolla 1.6 Dual VVTI 2008г
Rav 4 I 2.0 1998 г.
Rav 4 I 2.0 1998 г.
Ами честно казано иска ми се някакси безболезнено да се добера до wireless lock door панела. Имам странното чувство, че нещо се е прецакало там, но не знам къде точно се намира за да го изключа и да премеря утечката дали е изчезнала. Вече на няколко места колеги пишат, че са имали такъв проблем, но не дават детаилна информация.
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
А аз имам странното чувство, че си връзваш здрав пръст. biggrin.gifiliyan написа:... Имам странното чувство, че нещо се е прецакало там, но не знам къде точно се намира за да го изключа и да премеря утечката дали е изчезнала...
При всички съвременни автомобили Body ECU-то доставя напрежение на модулите управляващи електрическите прозорци и люка (ако го има) в продължение на 5-10 мин. след изгасянето на автомобила без да е отваряна врата. Ако премериш утечката след половин час и още е над 50мА тогава имаш повод за притеснение.
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
350mA e тока на крушка 5Вт. Ако имаш бутон на капака е възможно той да 'светва' плафон или в купето или в багажника.iliyan написа:Наистина щях да се радвам ако е така, но автомобила стоя без да се пали в продължение на няколко часа и утечката на въпросния бушон си стоеше все толкова за мое съжаление.
Всъщност какво те накара да проверяваш утечките? Разрежда ти се акумулатора ли?
Хаха - благодаря ти за въпроса. Именно това е проблема - разрежда се бързо (според мен) акумулатора. Скоро смених оригиналният акумулатор с нов от ТМ-ауто. Новият е същият като стария - 48Аh. Ей така за моя информация реших да го замеря колко го оставям вечер като се прибирам и колко го намирам сутрин като тръгвам за работа. Резултата е - вечер 2-3 мин след като съм угасил около 13.00 - 13.10 V, a сутрин 12,70 -12,80 V. И тези 0,40 V ме подтикнаха да проверя дали нямам някаква утечка и така. Иначе това, че може някъде нещо да свети докато съм вдигнал капака е твърде възможно. ето защо исках някой със същият автомобил да направи същото замерване за да го установим. А ти как ги искара че една 5 W крушка харчи 350 мА ток?
- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
Просто не мериш вярно. Акумулатор се мери за напрежение най-малко 20 мин след вадене на контактния ключ и изгасени всички консумативи. 3-4 мин е нормално да държи толкова, че и по-високо напрежение. Нормалните граници за напълно зареден акумулатор в покой са 12,5-12,8 волта.
Това, че може да имаш утечка не е изключено. А как я мериш всъщност? Предполагам, че връзваш мултицета последователно с акумулатора, нали?
Това, че може да имаш утечка не е изключено. А как я мериш всъщност? Предполагам, че връзваш мултицета последователно с акумулатора, нали?
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта