Нов Ярис - период на разработване...
Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Мнение от didak » 13 Фев 2012 21:27
Ако е наистина е така, лампата е просто излишна.
Явно лампата следва поведението, а поведението не винаги е едно и също - сутринта бързам, а вечерта икономисвам например...
От друга страна Хайлукс 2008 няма индикация на таблото за включени габарити?!?
Иди ги разбери.
Явно лампата следва поведението, а поведението не винаги е едно и също - сутринта бързам, а вечерта икономисвам например...
От друга страна Хайлукс 2008 няма индикация на таблото за включени габарити?!?
Иди ги разбери.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
didak
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Мнение от LEXUS » 14 Фев 2012 03:29
Предлагам ти малко да си овладееш емоциите и да засилиш способностите си за разсъждение. Освен това запознай се с новите модели коли.gh0s7r1d3r написа:На колко коли с такава система си го пробвал? Аз на 3 различни марки и при тях е така - на мазда, пежо, бмв светва тогава, когато е най-икономично, ако караш в икономичен режим. Като тръгнеш с целата газ, системата разбира, че не искаш икономия на гориво, а вървене и мощност, светва във високи обороти. Ти на каква марка си пробвал и е различно?LEXUS написа:Не съм сигурен, че колегата, който ти предлага това, е прав. Целта на този индикатор е максимално ефективно придвижване. Съответно той светва тогава, когато е най-обоснована смяната на предавката от екологична и икономична гледна точка.dachkur написа:
Да, системата отчита наклона и натоварването на двигателя. Не е само оборотите. Когато съм на висока предавка и последва наклон нагоре, веднага светва да мина на по-ниска...
Не съм пробвал това дето казваш, но ще го направя. Ще изчакам само да поразработя двигателя, че още е на 250 км , да не стане някой фал
http://www.tmauto.bg/models/untitled.65.html
Твоите опити изобщо не се покриват с целите и крайния продукт, който е въвела Тойота в колите си.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
LEXUS
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Мнение от LEXUS » 14 Фев 2012 03:33
И според мен е излишна,ако е така. Само че Тойота казват,че не е така както колегата твърди,въпреки цитирания от него богат опит.Просто няма смисъл да е така както твърди той.didak написа:Ако е наистина е така, лампата е просто излишна.
Явно лампата следва поведението, а поведението не винаги е едно и също - сутринта бързам, а вечерта икономисвам например...
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
LEXUS
-
- Мнения: 399
- Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28
Мнение от gh0s7r1d3r » 14 Фев 2012 09:24
Пак сме чели... Отказвам да ти коментирам читателския опит. Да пробва колегата и да каже. Ако тръгнеш с педала на газта на пода, дали ще е най-икономично да смениш на 2000 об, при положение, че явно търсиш ускорение?
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008
gh0s7r1d3r
LEXUS
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Мнение от baba_metca » 14 Фев 2012 09:44
Тая система много наподобява онова дето кара автоматика да сменя скоростите. Разбирайте компютъра, който взима решенията, кога да се смени предавка. Ако караш с по-нормално набиране (разбирайте по-плавно набиране), стрелката нагоре си светва винаги около едни и същи обороти. Да речем, че това е нормалния случай. Ако обаче подадеш мощно, стрелката не светва на същите обороти, ами чак тогава когато успокоиш педала, при това само ако пътя е сравнително равен. В този случай оборотите са много над нормалния случай. При наклон нагоре, се случва дори когато си успокоил педала и оборотите са над нормалния случай, стрелката не свети, защото явно преценя че при този товар, по-високата предавка няма да издържи съответната скорост при съответния разход. Подобно е и при наклон надолу, стрелката "нагоре", светва при по-ниски обороти в сравнение с нормалното.
Кажи речи същото нещо се случва и със стрелката надолу, но с обратен знак. Стрелката надолу светва на доста ниски обороти, независимо, че колата може да се движи и с по-ниски и разхода по борда е по-нисък, но явно системата се предпазва и иска все пак да имаш повече контрол и еластичност. Когато обаче наклона е нагоре може да се случи стрелката "надолу" да светне по-рано от нормалното. Това се случва защото по-високата предавка не може да издържи на тези обороти моментната скорост и колата забавя. Ако обаче ускориш на същата предавка, стрелката "надолу" може да изгасне, защото вече новата скорост е по-добра за тази предавка, в сравнение с по-ниска предавка.
От моите наблюдения до сега, всичко зависи от моментната ситуация, а не от стила на каране. Ако вземем например датчика за оставащи км до изразходване на горивото, този датчик прави своите изчисления на база последните 15-20-30 (не знам точно колко са) изминати км. Един вид косвено следи стила на шофиране. Докато при системата със стрелките няма такова нещо. Изобщо няма значени как е карано последните км, всичко зависи от моментната ситуация. Казвам го, защото колата я кара и жена ми и няма никаква разлика, а стиловете ни са много различни. Абе не съм гледал програмата, ама съм почти сигурен, че в алгоритмите за тези индикатори няма променливи, които да взимат под внимание стил на каране.
Това е при нашия Аурис, който имаме от година и малко и около 16-17 000км. Подобно нещо забелязах и на нов Авенсис, но достъпа до Авенсиса ми беше кратък и не съм имал възможност да обходя различните ситуации.
Кажи речи същото нещо се случва и със стрелката надолу, но с обратен знак. Стрелката надолу светва на доста ниски обороти, независимо, че колата може да се движи и с по-ниски и разхода по борда е по-нисък, но явно системата се предпазва и иска все пак да имаш повече контрол и еластичност. Когато обаче наклона е нагоре може да се случи стрелката "надолу" да светне по-рано от нормалното. Това се случва защото по-високата предавка не може да издържи на тези обороти моментната скорост и колата забавя. Ако обаче ускориш на същата предавка, стрелката "надолу" може да изгасне, защото вече новата скорост е по-добра за тази предавка, в сравнение с по-ниска предавка.
От моите наблюдения до сега, всичко зависи от моментната ситуация, а не от стила на каране. Ако вземем например датчика за оставащи км до изразходване на горивото, този датчик прави своите изчисления на база последните 15-20-30 (не знам точно колко са) изминати км. Един вид косвено следи стила на шофиране. Докато при системата със стрелките няма такова нещо. Изобщо няма значени как е карано последните км, всичко зависи от моментната ситуация. Казвам го, защото колата я кара и жена ми и няма никаква разлика, а стиловете ни са много различни. Абе не съм гледал програмата, ама съм почти сигурен, че в алгоритмите за тези индикатори няма променливи, които да взимат под внимание стил на каране.
Това е при нашия Аурис, който имаме от година и малко и около 16-17 000км. Подобно нещо забелязах и на нов Авенсис, но достъпа до Авенсиса ми беше кратък и не съм имал възможност да обходя различните ситуации.
baba_metca
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Мнение от LEXUS » 14 Фев 2012 09:45
Ако тръгнеш с газта до пода, тоя индикатор вече не ти е необходим. Но по колко начина да ти бъде обяснено.gh0s7r1d3r написа: Ако тръгнеш с педала на газта на пода, дали ще е най-икономично да смениш на 2000 об, при положение, че явно търсиш ускорение?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
LEXUS
Мнение от dachkur » 14 Фев 2012 10:29
Момчета, не мога да ви кажа как е точно тая работа с индикатора. Пробвах веднъж да 3500 оборота и нямаше разлика като минах на по-горна предавка. Повече не посмях да я настъпя, щото е на 250 км още. По-нататък ще пробвам и ще пиша как е точно...
2012 Yaris 1.33 VVTI
dachkur
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 3 госта