Нов Ярис - период на разработване...

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от didak » 13 Фев 2012 21:27

Ако е наистина е така, лампата е просто излишна.
Явно лампата следва поведението, а поведението не винаги е едно и също - сутринта бързам, а вечерта икономисвам например...
От друга страна Хайлукс 2008 няма индикация на таблото за включени габарити?!?
Иди ги разбери.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 14 Фев 2012 03:29

gh0s7r1d3r написа:
LEXUS написа:
dachkur написа:
Да, системата отчита наклона и натоварването на двигателя. Не е само оборотите. Когато съм на висока предавка и последва наклон нагоре, веднага светва да мина на по-ниска...
Не съм пробвал това дето казваш, но ще го направя. Ще изчакам само да поразработя двигателя, че още е на 250 км , да не стане някой фал :)
Не съм сигурен, че колегата, който ти предлага това, е прав. Целта на този индикатор е максимално ефективно придвижване. Съответно той светва тогава, когато е най-обоснована смяната на предавката от екологична и икономична гледна точка.
На колко коли с такава система си го пробвал? Аз на 3 различни марки и при тях е така - на мазда, пежо, бмв светва тогава, когато е най-икономично, ако караш в икономичен режим. Като тръгнеш с целата газ, системата разбира, че не искаш икономия на гориво, а вървене и мощност, светва във високи обороти. Ти на каква марка си пробвал и е различно?
Предлагам ти малко да си овладееш емоциите и да засилиш способностите си за разсъждение. Освен това запознай се с новите модели коли.

http://www.tmauto.bg/models/untitled.65.html

Твоите опити изобщо не се покриват с целите и крайния продукт, който е въвела Тойота в колите си.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 14 Фев 2012 03:33

didak написа:Ако е наистина е така, лампата е просто излишна.
Явно лампата следва поведението, а поведението не винаги е едно и също - сутринта бързам, а вечерта икономисвам например...
И според мен е излишна,ако е така. Само че Тойота казват,че не е така както колегата твърди,въпреки цитирания от него богат опит.Просто няма смисъл да е така както твърди той.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

gh0s7r1d3r
Мнения: 399
Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28

Мнение от gh0s7r1d3r » 14 Фев 2012 09:24

Пак сме чели... Отказвам да ти коментирам читателския опит. Да пробва колегата и да каже. Ако тръгнеш с педала на газта на пода, дали ще е най-икономично да смениш на 2000 об, при положение, че явно търсиш ускорение?
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 14 Фев 2012 09:33

Хората за това са го написали, за да се чете. И май пак не си прочел добре какво пишат Тойота, не аз.
И все си мисля, че четенето не е порок, за това не бих приел нахална ирония от някой, който се гордее с обратното.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Мнение от baba_metca » 14 Фев 2012 09:44

Тая система много наподобява онова дето кара автоматика да сменя скоростите. Разбирайте компютъра, който взима решенията, кога да се смени предавка. Ако караш с по-нормално набиране (разбирайте по-плавно набиране), стрелката нагоре си светва винаги около едни и същи обороти. Да речем, че това е нормалния случай. Ако обаче подадеш мощно, стрелката не светва на същите обороти, ами чак тогава когато успокоиш педала, при това само ако пътя е сравнително равен. В този случай оборотите са много над нормалния случай. При наклон нагоре, се случва дори когато си успокоил педала и оборотите са над нормалния случай, стрелката не свети, защото явно преценя че при този товар, по-високата предавка няма да издържи съответната скорост при съответния разход. Подобно е и при наклон надолу, стрелката "нагоре", светва при по-ниски обороти в сравнение с нормалното.

Кажи речи същото нещо се случва и със стрелката надолу, но с обратен знак. Стрелката надолу светва на доста ниски обороти, независимо, че колата може да се движи и с по-ниски и разхода по борда е по-нисък, но явно системата се предпазва и иска все пак да имаш повече контрол и еластичност. Когато обаче наклона е нагоре може да се случи стрелката "надолу" да светне по-рано от нормалното. Това се случва защото по-високата предавка не може да издържи на тези обороти моментната скорост и колата забавя. Ако обаче ускориш на същата предавка, стрелката "надолу" може да изгасне, защото вече новата скорост е по-добра за тази предавка, в сравнение с по-ниска предавка.

От моите наблюдения до сега, всичко зависи от моментната ситуация, а не от стила на каране. Ако вземем например датчика за оставащи км до изразходване на горивото, този датчик прави своите изчисления на база последните 15-20-30 (не знам точно колко са) изминати км. Един вид косвено следи стила на шофиране. Докато при системата със стрелките няма такова нещо. Изобщо няма значени как е карано последните км, всичко зависи от моментната ситуация. Казвам го, защото колата я кара и жена ми и няма никаква разлика, а стиловете ни са много различни. Абе не съм гледал програмата, ама съм почти сигурен, че в алгоритмите за тези индикатори няма променливи, които да взимат под внимание стил на каране.

Това е при нашия Аурис, който имаме от година и малко и около 16-17 000км. Подобно нещо забелязах и на нов Авенсис, но достъпа до Авенсиса ми беше кратък и не съм имал възможност да обходя различните ситуации.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 14 Фев 2012 09:45

gh0s7r1d3r написа: Ако тръгнеш с педала на газта на пода, дали ще е най-икономично да смениш на 2000 об, при положение, че явно търсиш ускорение?
Ако тръгнеш с газта до пода, тоя индикатор вече не ти е необходим. Но по колко начина да ти бъде обяснено.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

dachkur
Мнения: 7
Регистриран на: 06 Ное 2011 07:11
Местоположение: Варна

Мнение от dachkur » 14 Фев 2012 10:29

Момчета, не мога да ви кажа как е точно тая работа с индикатора. Пробвах веднъж да 3500 оборота и нямаше разлика като минах на по-горна предавка. Повече не посмях да я настъпя, щото е на 250 км още. По-нататък ще пробвам и ще пиша как е точно...
2012 Yaris 1.33 VVTI

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 14 Фев 2012 13:02

Ти па недей я напъва колата! Нямаш и 1000 км още!
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта