Лек автомобил 2х2?
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Истината е следната:колкото е по-проходим автомобила,толкова по-далеч ходи шофьора за трактор.А,и когато човек си купува кола трябва да има едно наум,че може да му се наложи и да я бута.Яриса в най-големия сняг понеже е висок само с две нови предни зимни гуми си джиткаше безпроблемно.А и да закъсаше нейде с едно-две побутвания и си хващаше пътя-колко количка е.Оня ден бутахме четири човека едно БМВ тройка и през цялото време благодаряхме на Господ,че на колегата не му стигаха парите за петица.
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Съгласен съм с теб!Владислав написа:......Понякога електрониката далеч не може да постигне това, което знае и може опитният водач.
Явно доста хора не мислят като мен.Явно и затова производителите не го предлагат дори като опция за автомобила.Както и да е - може и да са прави - хората си купуват коли без климатик за по-евтино, те ще им слагат блокажи....

Аз затова му написах на Кики, че не е много сигурно дали VSC-то му е помогнало да излезе от рисковата ситуация или то го е вкарало в нея. biggrin.gif
Аз лично предпочитам по-прости автомобили, които изпълняват моята воля, а не вземат програмирани решения вместо мен. Отделно и цената им е по-висока т.е. плащаш "екстри", които по-скоро ти пречат.

Ето цитат от описанието на Интегрираната система за контрол на управлението на РАВ4.
ВНИМАНИЕ: Винаги шофирайте със скорост и по начин, съобразени с условията на движение и местното законодателство. Системите за сигурност, вградени в автомобилите, имат за цел да подпомогнат и/или коригират действията на водача, но не могат да променят действието на физичните закони.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ooooo, никой не казва, че системите ще те изкарат задължително от тежко положение....
Тракшъна заради това има бутон за изключване- точно за такива положения - за да не ти отрязва газта (и това го пише във всяка книжка на автомобилите)...
Повечето тракшъни действат така: при превъртане на колело отнема газта, а ако и това не помогне - удря спирачка на по-бързо въртящото се колело...
Някои - само отнемат газта....
Относно опитния водач - според мен той може да използва правилно и да извлича ползи от всички системи в автомобила... А като не използваш предимствата на автомобила, можеш да закъсаш и на равно място ...
Имам приятел - ловджия и съответно активен участник в офроуд изпълненията...
Та последния път влачил из пясъците на Камчия някакъв младеж с джип... И след поредното закъсване този път и от колегата (кара боен джип Тойота) и викане на голям трактор , забелязват, че момъка, когото се опитват да измъкнат, е изключил четворното предаване и кара само на един мост, и в същия момент дава само газ до дупка (хвърчи пясък и се заравя моментално до мостовете)...
Тракшъна заради това има бутон за изключване- точно за такива положения - за да не ти отрязва газта (и това го пише във всяка книжка на автомобилите)...
Повечето тракшъни действат така: при превъртане на колело отнема газта, а ако и това не помогне - удря спирачка на по-бързо въртящото се колело...
Някои - само отнемат газта....
Относно опитния водач - според мен той може да използва правилно и да извлича ползи от всички системи в автомобила... А като не използваш предимствата на автомобила, можеш да закъсаш и на равно място ...
Имам приятел - ловджия и съответно активен участник в офроуд изпълненията...
Та последния път влачил из пясъците на Камчия някакъв младеж с джип... И след поредното закъсване този път и от колегата (кара боен джип Тойота) и викане на голям трактор , забелязват, че момъка, когото се опитват да измъкнат, е изключил четворното предаване и кара само на един мост, и в същия момент дава само газ до дупка (хвърчи пясък и се заравя моментално до мостовете)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
И мен ме бяха налегнали подобни мисли последните 2 седмици, но след това размислих.
До сега се справям прилично с Королата, а дори и жена ми с Корсата. Наистина, по-предпазлив съм и не се набивам в "лютеницата", избирам си маршрут и място за паркиране, но се движа.
Като си помисля такава зима не помня от 1981 г. За 1-2 месеца на 30 години не си заслужава масрафа.
През останалото време е по-комфортно и по-икономично да се транспортираш с автомобил.
До сега се справям прилично с Королата, а дори и жена ми с Корсата. Наистина, по-предпазлив съм и не се набивам в "лютеницата", избирам си маршрут и място за паркиране, но се движа.

Като си помисля такава зима не помня от 1981 г. За 1-2 месеца на 30 години не си заслужава масрафа.


През останалото време е по-комфортно и по-икономично да се транспортираш с автомобил.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 399
- Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28
Докторе, можеш да се радваш на комфорта на лекия автомобил и едновременно с това да имаш повече от възможностите на масовите СУВ едновременно. Ако не вярваш, мога да ти направя едно показно
Иначе по темата - по-често се среща някакъв вид блокировка на заден диф, отколкото на преден. И има логика да не е масов. Преди 7-8 години се качих за сефте на куатро - ауди 100 2.8 v6. Има бутон за блокировка на задния диф и аз, незнаещ натиснах бутона и още се чудя как се разминах с тия мантинели на следващия светофар. А той блокира задния. Ако по грешка блокираш предния ще се убиеш със сигурност...

Иначе по темата - по-често се среща някакъв вид блокировка на заден диф, отколкото на преден. И има логика да не е масов. Преди 7-8 години се качих за сефте на куатро - ауди 100 2.8 v6. Има бутон за блокировка на задния диф и аз, незнаещ натиснах бутона и още се чудя как се разминах с тия мантинели на следващия светофар. А той блокира задния. Ако по грешка блокираш предния ще се убиеш със сигурност...
Със сигурност няма да сбъркаш!Владислав написа:Джими, прав си-за 4х4, ама засега не виждам опция да се кача на такъв автомобил.Или ако се кача ще е на Subaru.Ама по-напред във времето.
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
То това е като цифровата телевизия за която плащам пълен пакет, а реално гледам не повече от 10 телевизии. Като ме попитат защо ги плащам всички тогава? Отговора ми е: Веднъж ще искам да гледам нещо и няма да мога. Нервите са си важниzi_zi_top написа:И мен ме бяха налегнали подобни мисли последните 2 седмици, но след това размислих.
До сега се справям прилично с Королата, а дори и жена ми с Корсата. Наистина, по-предпазлив съм и не се набивам в "лютеницата", избирам си маршрут и място за паркиране, но се движа.![]()
Като си помисля такава зима не помня от 1981 г. За 1-2 месеца на 30 години не си заслужава масрафа.![]()
![]()
През останалото време е по-комфортно и по-икономично да се транспортираш с автомобил.


gh0s7r1d3r написа:Докторе, можеш да се радваш на комфорта на лекия автомобил и едновременно с това да имаш повече от възможностите на масовите СУВ едновременно.
Тука подкрепям напълно колегата gh0s7r1d3r


Само за 2 дена и..... няма такъв кеф


Относно заглавието - не трябва ли да е 4х2?

Toyota Carina E 1.8 7A-FE Liftback
Subaru Outback 2.5 AT 2005
Honda XR250
Subaru Outback 2.5 AT 2005
Honda XR250
Е, успокоих се!Явно не съм единствения, на който му минават мисли за блокиране на диференциала...
Напълно съм съгласен, че с тази екстра ще се повиши чувствително проходимостта на автомобила.Жалко, че не се предлага фабрично...

Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
-
- Мнения: 399
- Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28
Импреза СТИ с DCCD има частична блокировка механична на предния мост. Повечето коли след 2004-2005 имат електронна блокировка - ESP, VDC, ASR, DSC и т.н, но те са сравнително неефективни. Единствената истинска блокировка си е ръчния блокаж, но такова чудо има само при сериозните офроуд машини.
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
То нормалните автомобили са направени да се карат по пътищата biggrin.gifgh0s7r1d3r написа:Импреза СТИ с DCCD има частична блокировка механична на предния мост. Повечето коли след 2004-2005 имат електронна блокировка - ESP, VDC, ASR, DSC и т.н, но те са сравнително неефективни. Единствената истинска блокировка си е ръчния блокаж, но такова чудо има само при сериозните офроуд машини.
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
...... по нормалните пътища.Vesko написа:То нормалните автомобили са направени да се карат по пътищата biggrin.gifgh0s7r1d3r написа:Импреза СТИ с DCCD има частична блокировка механична на предния мост. Повечето коли след 2004-2005 имат електронна блокировка - ESP, VDC, ASR, DSC и т.н, но те са сравнително неефективни. Единствената истинска блокировка си е ръчния блокаж, но такова чудо има само при сериозните офроуд машини.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Пред природата всички пътища са еднакви (е може би японските не са). Ама аз имам повече чакане в задръствания в европа, от колкото в БГ biggrin.gifnowyaris написа:...... по нормалните пътища.Vesko написа:То нормалните автомобили са направени да се карат по пътищата biggrin.gifgh0s7r1d3r написа:Импреза СТИ с DCCD има частична блокировка механична на предния мост. Повечето коли след 2004-2005 имат електронна блокировка - ESP, VDC, ASR, DSC и т.н, но те са сравнително неефективни. Единствената истинска блокировка си е ръчния блокаж, но такова чудо има само при сериозните офроуд машини.
ПП: Тази година за първи път ме спряха да чакам насред пътя в бг... А по "нормалните" в какво задръстване бях 2006-та... biggrin.gif
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Сигурно караш повече в Европата,отколкото в БГ.И не говори за случаи в които чакаш из задръстванията,а за случаи когато чакаш трактор biggrin.gif .А за природата си прав.Въпреки че става дума за "българска" природа.Къде мислиш да зарязваш?Vesko написа:Пред природата всички пътища са еднакви (е може би японските не са). Ама аз имам повече чакане в задръствания в европа, от колкото в БГ biggrin.gifnowyaris написа:...... по нормалните пътища.Vesko написа:
То нормалните автомобили са направени да се карат по пътищата biggrin.gif
ПП: Тази година за първи път ме спряха да чакам насред пътя в бг... А по "нормалните" в какво задръстване бях 2006-та... biggrin.gif
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта