принципен въпрос към техниците за инжектори

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

принципен въпрос към техниците за инжектори

Мнение от jim_beam » 12 Фев 2012 20:26

как се разбира,че има инжектор за смяна?има ли определен пробег,след който производителя препоръчва смяната им,като при свещите например?
може ли някой да обясни,какви са тия сериозни повреди на бутала вследствие дефектирали инжектори,защо,може ли да се предотврати?
принципно въпроса важи както за дизел,така и за бензин.
мерси предварително! :thumbsup:

пс> запушване от калпаво гориво го изпитах сам как се проявява,но се отпуши с кастрол тда.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Джамбазов
Мнения: 243
Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Джамбазов » 12 Фев 2012 20:45

За рава ли питаш или по принцип. На различните модели скапването е по различен начин. Няма километри за смяна по препоръка на производителя.
Човек се учи докато е жив.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 12 Фев 2012 21:09

принципно ме интересува,какви са признаците за необратимо износване,също и при бензинови мотори? cool.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Джамбазов
Мнения: 243
Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Джамбазов » 12 Фев 2012 21:14

Най-често ги хваща компа първи и ти светва "хеликоптерчето". после в сервиза те зарадват. Има някой компове които са със шибани настройки и не толкова чуствителни. Примера на ТЛК 120. Там симптомите са сутрин тракане като чукане на аванс на москвич. Бензиновите много по лесно го хваща компа. Иначе там може да не палят, да тракат, но е друго тракане, да се давят и т.н.
Човек се учи докато е жив.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 12 Фев 2012 21:39

аха,благодаря!
и това тракане означава,че инжекторите са за смяна,така ли?в смисъл опасно ли е да се кара така,има ли негативно влияние върху двигателя или буталата,ще спре да пали ли накрая,ще пуши ли?
ако е леко запушване би било лесно с добавката и може да се оправят.но например тойота дава на дизелите вакуумна помпа на серво-усилвател за спирачките да се сменя на мисля 195к,дали и при инжекторите няма някакъв макс.пробег?
един приятел му казали,че в бг побългарявали дюзите,за да не се запушвали от лошата нафта,разширявали просто отвора за впръскването.интересна работа,дали функционира? unsure.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от diesel_power » 13 Фев 2012 19:31

Със затягането на евро стандартите дизелите ще се задръстват повече и навсякъде ,а бензиновите дето са уж са 100 коня , двоен vvt-i и един куп боклуци по тях ,старите астри 1,4 ще ги правят смешни по светофарите.

p7777777
Мнения: 54
Регистриран на: 02 Дек 2011 20:36
Местоположение: Видин
Автомобил: 4 тойоти. Авенсис 1 и 3,корола

Мнение от p7777777 » 14 Фев 2012 00:19

Дизел дюзите се проверяват без компютар, с 4 шишенца с маркучи вързани за връщащата се нафта от дюзите.трябва и 4те шишета за определено време да се напълнят еднакво.
ако -НЕ,то виждаш коя дюза е дефектна по нивото.
НЕКА некой механик да каже по точно колко време и на какви обороти да е мотора при теста.мисля ,че е на празни обороти.
4те шишета се водят под фирмен номер като фирмен инструмет /тойота номер/но всеки аматюр може да ги направи.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 14 Фев 2012 03:59

diesel_power написа:Със затягането на евро стандартите дизелите ще се задръстват повече и навсякъде ,а бензиновите дето са уж са 100 коня , двоен vvt-i и един куп боклуци по тях ,старите астри 1,4 ще ги правят смешни по светофарите.
Спокойно за тия астрички се грижиме да ги наказваме с 25 годишни тойоти 1.3. biggrin.gif

А същите тия Астри 1.4 ще правят смешни на светофарите новите Астри 1.4 дет са twinport муинпорт също 100 коня.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 14 Фев 2012 13:03

p7777777 написа:Дизел дюзите се проверяват без компютар, с 4 шишенца с маркучи вързани за връщащата се нафта от дюзите.трябва и 4те шишета за определено време да се напълнят еднакво. ...
Това не е универсално решение - така не можеш да разбереш дали дюза работи добре, защото разликата в количеството може да е заради помпата високо налягане (ако не е комън -рейл, където налягането на 4-те дюзи е еднакво)....
Механичните дюзи се проверяваха на стенд - хидравлична помпа с манометър на нея, която вдига налягането (тогава отваряха на около 170 бара). И гледаш две неща - първото е дали дюзата отваря на точно зададеното от производителя налягане. А второто - дали прави хубав облак в кофата - приемник на горивото. Лошата дюза се вижда как 'пикае' на струйка, а не на облак.
Помпите (механичните) се проверяваха на специален стенд, приличащ на струг: развърташ помпата с определени обороти, а от изхода на помпата за всяка дюза нафтата отива в отделна мензура. И трябва да докараш нещата така, че при различни обороти мензурите да се пълнят еднакво и равномерно.
Пикаеща дюза се усеща по твърдата работа на дадения цилиндър (на времето можеш да усетиш като пипнеш дюзата - усеща се тръпнене по пръстите, което се различава от нормално работещите цилиндри)... Разбира се сутрин този цилиндър тръгва да работи по-трудно...
Иначе културно и дистанционно можеш да определиш как работи дюзата и чрез вибродиагностика. Но не знам някой да я прилага в авторемонта. Допираш до ДВГ един вибро-сензор и със съответната апаратура можеш да си направиш дори и графика каква мощност отдава и как точно я отдава всеки цилиндър поотделно. (дипломната ми работа бе точно такава - вибродиагностика на ДВГ и ротационни машини - турбини, валове и т.н.).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 14 Фев 2012 17:34

сложна работа ми се вижда,значи да се надяваме,че няма да почнат да уринират дюзите,за да не се получат сериозни проблеми с мотора.
не би ли трябвало като се закачи на тестера да покаже също ако има подобен проблем с дюза?
предполагам,че подобна диагностика няма да е безплатна към някое техн.обслужване при тойота.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 14 Фев 2012 23:16

jim - като дойдеш пак из Пловдива, звънни им, ще закачим Рав4о и ще си каже колко отклонение дава всяка дюза, пък после ще пием по кафе за здраве :thumbsup:

П.П. че кой освен производителите е казал, че VVTi V-Tec, VTi и подобните други променливи газоразпределения носят повече мощност!? Те са предимно за "екология" ама колко има ефект е друга тема ... А с тези еко глупости които са замислили при дизелите, дюзите ще станат за смяна с подгревните свещи след има няма 2 поколения...... laugh.gif

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 15 Фев 2012 18:32

след толкова време няма да има пукнат дизел вече,нали вървим по пътя на прогреса,надявам се.като сложат и допълнителни еко-глоби за тях,ще останат само фирмаджиите и някой друг селянин с трактор или хайлукс.и може би шепа олигофрени в австрия,ама то им е по рождение. biggrin.gif

пс> мечо,живот и здраве ще се обадя да изпием по нещо някой ден! :thumbsup:
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
frantic
Мнения: 15
Регистриран на: 05 Мар 2011 19:52
Местоположение: Пловдив

Мнение от frantic » 16 Фев 2012 22:43

Здравейте, един майстор на дизели ми каза, че дюзите връщали повече нафта отколкото вкарвали в цилиндрите. Това възможно ли е ? Това го установи след като ги закачи на някакъв стенд за дюзи с епруветки.

Аватар
frantic
Мнения: 15
Регистриран на: 05 Мар 2011 19:52
Местоположение: Пловдив

Мнение от frantic » 16 Фев 2012 22:44

Здравейте, един майстор на дизели ми каза, че дюзите връщали повече нафта отколкото вкарвали в цилиндрите. Това възможно ли е ? Това го установи след като ги закачи на някакъв стенд за дюзи с епруветки.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 16 Фев 2012 22:56

Принципно няма невъзможни неща, но това той като плюс или като минус го изтъква ?!?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта