p7777777 написа:Дизел дюзите се проверяват без компютар, с 4 шишенца с маркучи вързани за връщащата се нафта от дюзите.трябва и 4те шишета за определено време да се напълнят еднакво. ...
Това не е универсално решение - така не можеш да разбереш дали дюза работи добре, защото разликата в количеството може да е заради помпата високо налягане (ако не е комън -рейл, където налягането на 4-те дюзи е еднакво)....
Механичните дюзи се проверяваха на стенд - хидравлична помпа с манометър на нея, която вдига налягането (тогава отваряха на около 170 бара). И гледаш две неща - първото е дали дюзата отваря на точно зададеното от производителя налягане. А второто - дали прави хубав облак в кофата - приемник на горивото. Лошата дюза се вижда как 'пикае' на струйка, а не на облак.
Помпите (механичните) се проверяваха на специален стенд, приличащ на струг: развърташ помпата с определени обороти, а от изхода на помпата за всяка дюза нафтата отива в отделна мензура. И трябва да докараш нещата така, че при различни обороти мензурите да се пълнят еднакво и равномерно.
Пикаеща дюза се усеща по твърдата работа на дадения цилиндър (на времето можеш да усетиш като пипнеш дюзата - усеща се тръпнене по пръстите, което се различава от нормално работещите цилиндри)... Разбира се сутрин този цилиндър тръгва да работи по-трудно...
Иначе културно и дистанционно можеш да определиш как работи дюзата и чрез вибродиагностика. Но не знам някой да я прилага в авторемонта. Допираш до ДВГ един вибро-сензор и със съответната апаратура можеш да си направиш дори и графика каква мощност отдава и как точно я отдава всеки цилиндър поотделно. (дипломната ми работа бе точно такава - вибродиагностика на ДВГ и ротационни машини - турбини, валове и т.н.).