Нов Ярис - период на разработване...
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Никога не съм гледал оборотомера.Жената пък даже и не знае на кое викат оборотомер.Просто не сме я натискали много първите десетина хиляди,пък и да я натискахме,тя си беше видимо спъната.Не е първата ми кола,усещам ги нещата,тва ми е работата.След това стана двигателя съвсем друг,нищо общо с началото.Явно на тези "женски" модели им правят нещо на софтуера с цел някоя припряна изрусена булка да не окоти двигателчето от незнание.Весковите модели са все "трепач-убиец",при тях може и да е друго. biggrin.gifdidak написа:Vesko, май ще излезе, че ти си разработваш колата по-правилно.
Да караш с до 3000 оборота цели 15000км. си е тормоз и за двигателя и за шофьора, като говорим за бензинка.
Благодаря на всички за отговорите и за доброто посрещане.
Днес покарах към 60-70 км по магистралата да видя как върви на дълъг път. Еми добре се държи, комфортна е, въпреки че с повече от 100 не съм карал.
На 6-та с 90-100 км/ч с 2000-2500 об даде разход според компютъра 5.2.
Забелязвам, че много рано ми дава индикация за превключване на по-горна предавка (има индикатор за превключване на скоростите) - светва точно на 2000 об. Дали е нормално или това е заложено в компютъра докато е в период на разработване...
Днес покарах към 60-70 км по магистралата да видя как върви на дълъг път. Еми добре се държи, комфортна е, въпреки че с повече от 100 не съм карал.
На 6-та с 90-100 км/ч с 2000-2500 об даде разход според компютъра 5.2.
Забелязвам, че много рано ми дава индикация за превключване на по-горна предавка (има индикатор за превключване на скоростите) - светва точно на 2000 об. Дали е нормално или това е заложено в компютъра докато е в период на разработване...
- Прикачени файлове
-
- ALIM3908.JPG (173.99 KiB) Преглеждано 2295 пъти
2012 Yaris 1.33 VVTI
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Аз все обяснявам на жената да сменя скоростите на по-високи обороти, те индикатор на 2000 ще ми слагат 
И ако изкачваш наклон и смениш на 2000, на по-горната ще си на ~1500...
Аз под 2500 не слизам, a ако трябва да мина на горна предавка по наклон, качвам до 4-4500.
Тези индикации за смяна на предавките, за икономично каране,... за дръпната ръчна laugh.gif само развалят кефа от шофирането.

И ако изкачваш наклон и смениш на 2000, на по-горната ще си на ~1500...
Аз под 2500 не слизам, a ако трябва да мина на горна предавка по наклон, качвам до 4-4500.
Тези индикации за смяна на предавките, за икономично каране,... за дръпната ръчна laugh.gif само развалят кефа от шофирането.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
.... и правят кефа на бензинджии и пишман майстори. biggrin.gifdidak написа:Аз все обяснявам на жената да сменя скоростите на по-високи обороти, те индикатор на 2000 ще ми слагат
И ако изкачваш наклон и смениш на 2000, на по-горната ще си на ~1500...
Аз под 2500 не слизам, a ако трябва да мина на горна предавка по наклон, качвам до 4-4500.
Тези индикации за смяна на предавките, за икономично каране,... за дръпната ръчна laugh.gif само развалят кефа от шофирането.
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Абсолютно си прав.И аз това тъкмо щях да кажа. Индикаторът отчита натоварването на двигателя. Отделно,че VVTi е със система за променливо газоразпределение, така че и при ниски и средни обороти двигателят изтегля добре и ако не се надбягваш не са нужни високи обороти.Nixter написа:Кой е казал, че индикаторът не отчита наклона (съответно товара на двигателя)? Ако е сложен само за да светва при 2000 оборота, никаквъв смисъл от него.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 399
- Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28
С i-stop система ли е? По принцип индикатора показва кога е най-подходящо да смениш предавка, като прави доста изчисления - наклон, натоварване, стил на каране и т.н. Направи си експеримент - подкарай я по-спортно, игнорирай първия индикатор, изцеди я и ще видиш, че за следваща предавка ще ти светне, тогава, когато е най-подходящо да смениш с цел по-голямо ускорение - тоест, ако караш леко и икономично, светва, когато е най-икономично, ако караш спортно, светва, когато е най-подходящо за максимално ускорение. Интелигентна система е, не е просто лампичка на определени обороти.dachkur написа:Благодаря на всички за отговорите и за доброто посрещане.
Днес покарах към 60-70 км по магистралата да видя как върви на дълъг път. Еми добре се държи, комфортна е, въпреки че с повече от 100 не съм карал.
На 6-та с 90-100 км/ч с 2000-2500 об даде разход според компютъра 5.2.
Забелязвам, че много рано ми дава индикация за превключване на по-горна предавка (има индикатор за превключване на скоростите) - светва точно на 2000 об. Дали е нормално или това е заложено в компютъра докато е в период на разработване...
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008
Да, системата отчита наклона и натоварването на двигателя. Не е само оборотите. Когато съм на висока предавка и последва наклон нагоре, веднага светва да мина на по-ниска...gh0s7r1d3r написа:С i-stop система ли е? По принцип индикатора показва кога е най-подходящо да смениш предавка, като прави доста изчисления - наклон, натоварване, стил на каране и т.н. Направи си експеримент - подкарай я по-спортно, игнорирай първия индикатор, изцеди я и ще видиш, че за следваща предавка ще ти светне, тогава, когато е най-подходящо да смениш с цел по-голямо ускорение - тоест, ако караш леко и икономично, светва, когато е най-икономично, ако караш спортно, светва, когато е най-подходящо за максимално ускорение. Интелигентна система е, не е просто лампичка на определени обороти.
Не съм пробвал това дето казваш, но ще го направя. Ще изчакам само да поразработя двигателя, че още е на 250 км , да не стане някой фал

2012 Yaris 1.33 VVTI
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Не съм сигурен, че колегата, който ти предлага това, е прав. Целта на този индикатор е максимално ефективно придвижване. Съответно той светва тогава, когато е най-обоснована смяната на предавката от екологична и икономична гледна точка.dachkur написа:Да, системата отчита наклона и натоварването на двигателя. Не е само оборотите. Когато съм на висока предавка и последва наклон нагоре, веднага светва да мина на по-ниска...gh0s7r1d3r написа:С i-stop система ли е? По принцип индикатора показва кога е най-подходящо да смениш предавка, като прави доста изчисления - наклон, натоварване, стил на каране и т.н. Направи си експеримент - подкарай я по-спортно, игнорирай първия индикатор, изцеди я и ще видиш, че за следваща предавка ще ти светне, тогава, когато е най-подходящо да смениш с цел по-голямо ускорение - тоест, ако караш леко и икономично, светва, когато е най-икономично, ако караш спортно, светва, когато е най-подходящо за максимално ускорение. Интелигентна система е, не е просто лампичка на определени обороти.
Не съм пробвал това дето казваш, но ще го направя. Ще изчакам само да поразработя двигателя, че още е на 250 км , да не стане някой фал
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 399
- Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28
На колко коли с такава система си го пробвал? Аз на 3 различни марки и при тях е така - на мазда, пежо, бмв светва тогава, когато е най-икономично, ако караш в икономичен режим. Като тръгнеш с целата газ, системата разбира, че не искаш икономия на гориво, а вървене и мощност, светва във високи обороти. Ти на каква марка си пробвал и е различно?LEXUS написа:Не съм сигурен, че колегата, който ти предлага това, е прав. Целта на този индикатор е максимално ефективно придвижване. Съответно той светва тогава, когато е най-обоснована смяната на предавката от екологична и икономична гледна точка.dachkur написа:Да, системата отчита наклона и натоварването на двигателя. Не е само оборотите. Когато съм на висока предавка и последва наклон нагоре, веднага светва да мина на по-ниска...gh0s7r1d3r написа:С i-stop система ли е? По принцип индикатора показва кога е най-подходящо да смениш предавка, като прави доста изчисления - наклон, натоварване, стил на каране и т.н. Направи си експеримент - подкарай я по-спортно, игнорирай първия индикатор, изцеди я и ще видиш, че за следваща предавка ще ти светне, тогава, когато е най-подходящо да смениш с цел по-голямо ускорение - тоест, ако караш леко и икономично, светва, когато е най-икономично, ако караш спортно, светва, когато е най-подходящо за максимално ускорение. Интелигентна система е, не е просто лампичка на определени обороти.
Не съм пробвал това дето казваш, но ще го направя. Ще изчакам само да поразработя двигателя, че още е на 250 км , да не стане някой фал
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Producenta, Semrush [Bot] и 8 госта