Нов Ярис - период на разработване...

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от didak » 12 Фев 2012 09:22

Vesko, май ще излезе, че ти си разработваш колата по-правилно.
Да караш с до 3000 оборота цели 15000км. си е тормоз и за двигателя и за шофьора, като говорим за бензинка.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 12 Фев 2012 11:24

didak написа:Vesko, май ще излезе, че ти си разработваш колата по-правилно.
Да караш с до 3000 оборота цели 15000км. си е тормоз и за двигателя и за шофьора, като говорим за бензинка.
Никога не съм гледал оборотомера.Жената пък даже и не знае на кое викат оборотомер.Просто не сме я натискали много първите десетина хиляди,пък и да я натискахме,тя си беше видимо спъната.Не е първата ми кола,усещам ги нещата,тва ми е работата.След това стана двигателя съвсем друг,нищо общо с началото.Явно на тези "женски" модели им правят нещо на софтуера с цел някоя припряна изрусена булка да не окоти двигателчето от незнание.Весковите модели са все "трепач-убиец",при тях може и да е друго. biggrin.gif

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 12 Фев 2012 11:26

nowyaris написа:Весковите модели са все "трепач-убиец",при тях може и да е друго. biggrin.gif
Yaris 1.3 автоматик wink.gif

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 12 Фев 2012 11:50

Vesko написа:
nowyaris написа:Весковите модели са все "трепач-убиец",при тях може и да е друго. biggrin.gif
Yaris 1.3 автоматик wink.gif
Еми по-мощен е от моя.Пък и ако си го чипосвал нещо...... . Ти си си специалист wink.gif .

dachkur
Мнения: 7
Регистриран на: 06 Ное 2011 07:11
Местоположение: Варна

Мнение от dachkur » 12 Фев 2012 14:32

Благодаря на всички за отговорите и за доброто посрещане.
Днес покарах към 60-70 км по магистралата да видя как върви на дълъг път. Еми добре се държи, комфортна е, въпреки че с повече от 100 не съм карал.
На 6-та с 90-100 км/ч с 2000-2500 об даде разход според компютъра 5.2.
Забелязвам, че много рано ми дава индикация за превключване на по-горна предавка (има индикатор за превключване на скоростите) - светва точно на 2000 об. Дали е нормално или това е заложено в компютъра докато е в период на разработване...
Прикачени файлове
ALIM3908.JPG
ALIM3908.JPG (173.99 KiB) Преглеждано 2288 пъти
2012 Yaris 1.33 VVTI

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 12 Фев 2012 14:59

ей затова ги харесвам тойотите,защото са гениално прости и изчистени вътре,просто гениални! :thumbsup:
колега липсва ти само 4х4 копчето. biggrin.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от didak » 12 Фев 2012 16:51

Аз все обяснявам на жената да сменя скоростите на по-високи обороти, те индикатор на 2000 ще ми слагат mad.gif
И ако изкачваш наклон и смениш на 2000, на по-горната ще си на ~1500...
Аз под 2500 не слизам, a ако трябва да мина на горна предавка по наклон, качвам до 4-4500.
Тези индикации за смяна на предавките, за икономично каране,... за дръпната ръчна laugh.gif само развалят кефа от шофирането.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 12 Фев 2012 19:11

didak написа:Аз все обяснявам на жената да сменя скоростите на по-високи обороти, те индикатор на 2000 ще ми слагат mad.gif
И ако изкачваш наклон и смениш на 2000, на по-горната ще си на ~1500...
Аз под 2500 не слизам, a ако трябва да мина на горна предавка по наклон, качвам до 4-4500.
Тези индикации за смяна на предавките, за икономично каране,... за дръпната ръчна laugh.gif само развалят кефа от шофирането.
.... и правят кефа на бензинджии и пишман майстори. biggrin.gif

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 12 Фев 2012 23:08

Кой е казал, че индикаторът не отчита наклона (съответно товара на двигателя)? Ако е сложен само за да светва при 2000 оборота, никаквъв смисъл от него.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 12 Фев 2012 23:58

Nixter написа:Кой е казал, че индикаторът не отчита наклона (съответно товара на двигателя)? Ако е сложен само за да светва при 2000 оборота, никаквъв смисъл от него.
Абсолютно си прав.И аз това тъкмо щях да кажа. Индикаторът отчита натоварването на двигателя. Отделно,че VVTi е със система за променливо газоразпределение, така че и при ниски и средни обороти двигателят изтегля добре и ако не се надбягваш не са нужни високи обороти.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

gh0s7r1d3r
Мнения: 399
Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28

Мнение от gh0s7r1d3r » 13 Фев 2012 00:15

dachkur написа:Благодаря на всички за отговорите и за доброто посрещане.
Днес покарах към 60-70 км по магистралата да видя как върви на дълъг път. Еми добре се държи, комфортна е, въпреки че с повече от 100 не съм карал.
На 6-та с 90-100 км/ч с 2000-2500 об даде разход според компютъра 5.2.
Забелязвам, че много рано ми дава индикация за превключване на по-горна предавка (има индикатор за превключване на скоростите) - светва точно на 2000 об. Дали е нормално или това е заложено в компютъра докато е в период на разработване...
С i-stop система ли е? По принцип индикатора показва кога е най-подходящо да смениш предавка, като прави доста изчисления - наклон, натоварване, стил на каране и т.н. Направи си експеримент - подкарай я по-спортно, игнорирай първия индикатор, изцеди я и ще видиш, че за следваща предавка ще ти светне, тогава, когато е най-подходящо да смениш с цел по-голямо ускорение - тоест, ако караш леко и икономично, светва, когато е най-икономично, ако караш спортно, светва, когато е най-подходящо за максимално ускорение. Интелигентна система е, не е просто лампичка на определени обороти.
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008

dachkur
Мнения: 7
Регистриран на: 06 Ное 2011 07:11
Местоположение: Варна

Мнение от dachkur » 13 Фев 2012 09:25

gh0s7r1d3r написа:С i-stop система ли е? По принцип индикатора показва кога е най-подходящо да смениш предавка, като прави доста изчисления - наклон, натоварване, стил на каране и т.н. Направи си експеримент - подкарай я по-спортно, игнорирай първия индикатор, изцеди я и ще видиш, че за следваща предавка ще ти светне, тогава, когато е най-подходящо да смениш с цел по-голямо ускорение - тоест, ако караш леко и икономично, светва, когато е най-икономично, ако караш спортно, светва, когато е най-подходящо за максимално ускорение. Интелигентна система е, не е просто лампичка на определени обороти.
Да, системата отчита наклона и натоварването на двигателя. Не е само оборотите. Когато съм на висока предавка и последва наклон нагоре, веднага светва да мина на по-ниска...
Не съм пробвал това дето казваш, но ще го направя. Ще изчакам само да поразработя двигателя, че още е на 250 км , да не стане някой фал :)
2012 Yaris 1.33 VVTI

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 13 Фев 2012 10:01

dachkur написа:
gh0s7r1d3r написа:С i-stop система ли е? По принцип индикатора показва кога е най-подходящо да смениш предавка, като прави доста изчисления - наклон, натоварване, стил на каране и т.н. Направи си експеримент - подкарай я по-спортно, игнорирай първия индикатор, изцеди я и ще видиш, че за следваща предавка ще ти светне, тогава, когато е най-подходящо да смениш с цел по-голямо ускорение - тоест, ако караш леко и икономично, светва, когато е най-икономично, ако караш спортно, светва, когато е най-подходящо за максимално ускорение. Интелигентна система е, не е просто лампичка на определени обороти.
Да, системата отчита наклона и натоварването на двигателя. Не е само оборотите. Когато съм на висока предавка и последва наклон нагоре, веднага светва да мина на по-ниска...
Не съм пробвал това дето казваш, но ще го направя. Ще изчакам само да поразработя двигателя, че още е на 250 км , да не стане някой фал :)
Не съм сигурен, че колегата, който ти предлага това, е прав. Целта на този индикатор е максимално ефективно придвижване. Съответно той светва тогава, когато е най-обоснована смяната на предавката от екологична и икономична гледна точка.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 13 Фев 2012 20:00

напълно възможно е да се обучава известно време според стила на каране.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

gh0s7r1d3r
Мнения: 399
Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28

Мнение от gh0s7r1d3r » 13 Фев 2012 20:31

LEXUS написа:
dachkur написа:
gh0s7r1d3r написа:С i-stop система ли е? По принцип индикатора показва кога е най-подходящо да смениш предавка, като прави доста изчисления - наклон, натоварване, стил на каране и т.н. Направи си експеримент - подкарай я по-спортно, игнорирай първия индикатор, изцеди я и ще видиш, че за следваща предавка ще ти светне, тогава, когато е най-подходящо да смениш с цел по-голямо ускорение - тоест, ако караш леко и икономично, светва, когато е най-икономично, ако караш спортно, светва, когато е най-подходящо за максимално ускорение. Интелигентна система е, не е просто лампичка на определени обороти.
Да, системата отчита наклона и натоварването на двигателя. Не е само оборотите. Когато съм на висока предавка и последва наклон нагоре, веднага светва да мина на по-ниска...
Не съм пробвал това дето казваш, но ще го направя. Ще изчакам само да поразработя двигателя, че още е на 250 км , да не стане някой фал :)
Не съм сигурен, че колегата, който ти предлага това, е прав. Целта на този индикатор е максимално ефективно придвижване. Съответно той светва тогава, когато е най-обоснована смяната на предавката от екологична и икономична гледна точка.
На колко коли с такава система си го пробвал? Аз на 3 различни марки и при тях е така - на мазда, пежо, бмв светва тогава, когато е най-икономично, ако караш в икономичен режим. Като тръгнеш с целата газ, системата разбира, че не искаш икономия на гориво, а вървене и мощност, светва във високи обороти. Ти на каква марка си пробвал и е различно?
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Producenta и 7 госта