D-cat или D4d
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 09 Фев 2012 19:21
D-cat или D4d
Коя е по-надеждната технология за българските горива? По какво си приличат и различават d-cat и d4d?
Това са две различни неща - D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology) е система за пречистване на отработените газове, докато D4D е обозначение на самия дизелов двигател и означава двигател с директно впръскване на горивото.
Най-хубавата кола е служебната. На второ място са всички нови коли под наем
Един и същ мотор, разликата е в инжекторите. При d-cat са пиезо-инжектори, като технология са по-добри, но не ти трябва такова животно ако ще караш в БГ. Вероятно питаш за 2.2 мотора, където има 30-тина коня разлика м/у d-cat и d4d, което си е изкушаващо, ама може да излезе солено


Пачо Кардана - Президент !!!
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
и на слабия д4д 2.2 136к.с. май също са пиезо инжекторите.
колега по възможност не си взимай д-кат версията,има много завишени изисквания към качеството на горивото!за съжаление май всички актуални мотори са с д-кат катализаторна система,дори по-слабите 150к.с.те имат,за разлика от нормалните д4д,5-ти инжектор за впръскване на гориво в изпускателната система.това се оказва допълнителен рисков фактор,понеже се зацапва със нагар и предизвиква грешки в електрониката.
аз съм с 2.2 д4д 136к.с. 5г и 106к без грам проблем,свързан със катализатор,електроника,двигател!но съм зареждал сравнително малко бг гориво,а и тойота сервиза,който ми обслужва колата е на ниво.
пс> след ровене из нета открих,че всички 1.4,2.0 и 2.2 след 2009 са с такива пиезо-инжектори и налягането на впръскване било 2000 бара срещу 1800 преди това.
колега по възможност не си взимай д-кат версията,има много завишени изисквания към качеството на горивото!за съжаление май всички актуални мотори са с д-кат катализаторна система,дори по-слабите 150к.с.те имат,за разлика от нормалните д4д,5-ти инжектор за впръскване на гориво в изпускателната система.това се оказва допълнителен рисков фактор,понеже се зацапва със нагар и предизвиква грешки в електрониката.
аз съм с 2.2 д4д 136к.с. 5г и 106к без грам проблем,свързан със катализатор,електроника,двигател!но съм зареждал сравнително малко бг гориво,а и тойота сервиза,който ми обслужва колата е на ниво.

пс> след ровене из нета открих,че всички 1.4,2.0 и 2.2 след 2009 са с такива пиезо-инжектори и налягането на впръскване било 2000 бара срещу 1800 преди това.
Последно промяна от jim_beam на 11 Фев 2012 22:03, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 09 Фев 2012 19:21
Благодаря ви на всички за инфото! А знаете ли дали D-cat имат филтър за твърди частици както d4d или само пета дюза? Какъв е нормалният пробег на d4d (с dpf) без да се появат проблеми и запушване на филтъра?Джамбазов написа:Имаше такава тема. Ако караш предимно градско без Д-кат, Ако караш предимно извънградско с Д-кат. Проблема не е в системата, а в начина на експлоатация.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
колега,нещо не си разбрал-само дкат има 5 дюза,но актуалните модели са всичките дкат,който е с филтър за сажди!
модела преди 2007 с 136 к.с. се водеше д4д и там нямаше такъв филтър както и 5-та дюза.от 2007 някъде имаше серия с дпф,но не дкат,а отворена система,която беше сравнително безпроблемна.
ако се интересуваш от актуалните нови модели всичко е дкат с пиезо-инжектори!
повечето проблеми имаха дкат преди фейслифта,до 2008-2009,когато често запушваха егр,както и 5-та дюза.после уж промениха софтуер и егр,но при много градско риска си остава.
модела преди 2007 с 136 к.с. се водеше д4д и там нямаше такъв филтър както и 5-та дюза.от 2007 някъде имаше серия с дпф,но не дкат,а отворена система,която беше сравнително безпроблемна.
ако се интересуваш от актуалните нови модели всичко е дкат с пиезо-инжектори!
повечето проблеми имаха дкат преди фейслифта,до 2008-2009,когато често запушваха егр,както и 5-та дюза.после уж промениха софтуер и егр,но при много градско риска си остава.
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Проблема при D-CAT никога не е бил в карането или пък в системата - винаги е бил единствено и само в ГОРИВОТО!!! Мръсно, гадно, скъпо и вредящо на фините дюзи, които така или иначе са направени да умират до няма и 200 хил.км...
Джим - нещо се бъркаш - 2.2 136к.с. НЕ Е с пиезо инжекторите. С нормалните си е, но и те могат да правят проблеми, ако караш с нашето гориво.... Така извода е само един - като искаш нов дизел, слагаш добавки, за да се запазва сравително чиста системата, при това често....
Джим - нещо се бъркаш - 2.2 136к.с. НЕ Е с пиезо инжекторите. С нормалните си е, но и те могат да правят проблеми, ако караш с нашето гориво.... Така извода е само един - като искаш нов дизел, слагаш добавки, за да се запазва сравително чиста системата, при това често....
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: D-cat или D4d
Колега, не ти трябва D-cat!nikitoooosamoz написа:Коя е по-надеждната технология за българските горива? По какво си приличат и различават d-cat и d4d?
Преди време имаше една публикация в Ауто билт където се коментираше точно тази тема.
Заключението, след 100 000км пробег на Тойота Авенсис беше, че само филтърът за твърди частици е дал дефект, което прати колата на 5-то място в класациите.
Последно промяна от Kiki на 12 Фев 2012 20:04, променено общо 1 път.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 09 Фев 2012 19:21
Re: D-cat или D4d
Колеги, а на 2.0 VVTi може ли да се разчита на по-малко дефекти в сравнение с дизеловите двигатели?Kiki написа:Колега, не ти трябва D-cat!nikitoooosamoz написа:Коя е по-надеждната технология за българските горива? По какво си приличат и различават d-cat и d4d?
Преди време имаше една публикация с Ауто билт в която се коментираше точно тази тема.
Заключението, след 100 000км пробег на Тойота Авенсис беше, че само филтърът за твърди частици е дал дефект, което прати колата на 5-то място в класациите.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: D-cat или D4d
А, кой е казал, че дизеловите двигатели имат дефекти?nikitoooosamoz написа:Колеги, а на 2.0 VVTi може ли да се разчита на по-малко дефекти в сравнение с дизеловите двигатели?Kiki написа:Колега, не ти трябва D-cat!nikitoooosamoz написа:Коя е по-надеждната технология за българските горива? По какво си приличат и различават d-cat и d4d?
Преди време имаше една публикация с Ауто билт в която се коментираше точно тази тема.
Заключението, след 100 000км пробег на Тойота Авенсис беше, че само филтърът за твърди частици е дал дефект, което прати колата на 5-то място в класациите.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Хайде пак неподготвен. Процента на скапани ДПФ филтри спрямо продадените в различните държави е еднакъв и за Англия и за Русия. Качеството на горивата им е в пъти различно. Не говорин за дюзи а за ДПФ филтри. Я разкажи каква е системата и как работи тая пета дюза и защо се запушва ДПФа, ама без да четеш в Гугъл. Едно жокерче да мислиш по въпроса. На 2ADFTV и 2ADFHV дюзите са еднакви.Me4oKyX написа:Проблема при D-CAT никога не е бил в карането или пък в системата - винаги е бил единствено и само в ГОРИВОТО!
Човек се учи докато е жив.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
на 150 и 177 к.с. може би да,понеже и на двата са пиезо,но по-старата версия като моя 136 к.с. също е 2adftv,и те ли да са същите?Джамбазов написа:... На 2ADFTV и 2ADFHV дюзите са еднакви.

по въпроса за запушените дпф може би си прав,и в други страни има доста такива случаи.подозрително е да не е технологична грешка,на първите дкат някаква тръбичка в катализатора била с твърде малък диаметър и се запушвала.поради това гаранционно са подменяли кат на лексус 220д например.освен това се променя егр-а,за да не се затлачва толкова често.определено не само горивото е виновно!
Последно промяна от jim_beam на 12 Фев 2012 21:19, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 8 госта