D-cat или D4d
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 09 Фев 2012 19:21
D-cat или D4d
Мнение от nikitoooosamoz » 11 Фев 2012 08:16
nikitoooosamoz
Мнение от bmitev » 11 Фев 2012 11:21
bmitev
Мнение от coolone » 11 Фев 2012 18:48

coolone
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от jim_beam » 11 Фев 2012 19:47
колега по възможност не си взимай д-кат версията,има много завишени изисквания към качеството на горивото!за съжаление май всички актуални мотори са с д-кат катализаторна система,дори по-слабите 150к.с.те имат,за разлика от нормалните д4д,5-ти инжектор за впръскване на гориво в изпускателната система.това се оказва допълнителен рисков фактор,понеже се зацапва със нагар и предизвиква грешки в електрониката.
аз съм с 2.2 д4д 136к.с. 5г и 106к без грам проблем,свързан със катализатор,електроника,двигател!но съм зареждал сравнително малко бг гориво,а и тойота сервиза,който ми обслужва колата е на ниво.

пс> след ровене из нета открих,че всички 1.4,2.0 и 2.2 след 2009 са с такива пиезо-инжектори и налягането на впръскване било 2000 бара срещу 1800 преди това.
jim_beam
Джамбазов
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 09 Фев 2012 19:21
Мнение от nikitoooosamoz » 11 Фев 2012 21:45
Благодаря ви на всички за инфото! А знаете ли дали D-cat имат филтър за твърди частици както d4d или само пета дюза? Какъв е нормалният пробег на d4d (с dpf) без да се появат проблеми и запушване на филтъра?Джамбазов написа:Имаше такава тема. Ако караш предимно градско без Д-кат, Ако караш предимно извънградско с Д-кат. Проблема не е в системата, а в начина на експлоатация.
nikitoooosamoz
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от jim_beam » 11 Фев 2012 22:08
модела преди 2007 с 136 к.с. се водеше д4д и там нямаше такъв филтър както и 5-та дюза.от 2007 някъде имаше серия с дпф,но не дкат,а отворена система,която беше сравнително безпроблемна.
ако се интересуваш от актуалните нови модели всичко е дкат с пиезо-инжектори!
повечето проблеми имаха дкат преди фейслифта,до 2008-2009,когато често запушваха егр,както и 5-та дюза.после уж промениха софтуер и егр,но при много градско риска си остава.
jim_beam
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Мнение от Me4oKyX » 12 Фев 2012 01:29
Джим - нещо се бъркаш - 2.2 136к.с. НЕ Е с пиезо инжекторите. С нормалните си е, но и те могат да правят проблеми, ако караш с нашето гориво.... Така извода е само един - като искаш нов дизел, слагаш добавки, за да се запазва сравително чиста системата, при това често....
Me4oKyX
- Kiki
- Мнения: 8202
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: D-cat или D4d
Мнение от Kiki » 12 Фев 2012 17:50
Колега, не ти трябва D-cat!nikitoooosamoz написа:Коя е по-надеждната технология за българските горива? По какво си приличат и различават d-cat и d4d?
Преди време имаше една публикация в Ауто билт където се коментираше точно тази тема.
Заключението, след 100 000км пробег на Тойота Авенсис беше, че само филтърът за твърди частици е дал дефект, което прати колата на 5-то място в класациите.
Kiki
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 09 Фев 2012 19:21
Re: D-cat или D4d
Мнение от nikitoooosamoz » 12 Фев 2012 18:28
Колеги, а на 2.0 VVTi може ли да се разчита на по-малко дефекти в сравнение с дизеловите двигатели?Kiki написа:Колега, не ти трябва D-cat!nikitoooosamoz написа:Коя е по-надеждната технология за българските горива? По какво си приличат и различават d-cat и d4d?
Преди време имаше една публикация с Ауто билт в която се коментираше точно тази тема.
Заключението, след 100 000км пробег на Тойота Авенсис беше, че само филтърът за твърди частици е дал дефект, което прати колата на 5-то място в класациите.
nikitoooosamoz
- Kiki
- Мнения: 8202
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: D-cat или D4d
Мнение от Kiki » 12 Фев 2012 20:03
А, кой е казал, че дизеловите двигатели имат дефекти?nikitoooosamoz написа:Колеги, а на 2.0 VVTi може ли да се разчита на по-малко дефекти в сравнение с дизеловите двигатели?Kiki написа:Колега, не ти трябва D-cat!nikitoooosamoz написа:Коя е по-надеждната технология за българските горива? По какво си приличат и различават d-cat и d4d?
Преди време имаше една публикация с Ауто билт в която се коментираше точно тази тема.
Заключението, след 100 000км пробег на Тойота Авенсис беше, че само филтърът за твърди частици е дал дефект, което прати колата на 5-то място в класациите.

Kiki
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от jim_beam » 12 Фев 2012 20:15
аха,мерси за инфото,значи пак съм на далавера!Me4oKyX написа:...Джим - нещо се бъркаш - 2.2 136к.с. НЕ Е с пиезо инжекторите. С нормалните си е, но и те могат да правят проблеми, ако караш с нашето гориво...

за колегата-бензиновите 2.0 са напълно безпроблемни!
jim_beam
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Джамбазов » 12 Фев 2012 20:50
Хайде пак неподготвен. Процента на скапани ДПФ филтри спрямо продадените в различните държави е еднакъв и за Англия и за Русия. Качеството на горивата им е в пъти различно. Не говорин за дюзи а за ДПФ филтри. Я разкажи каква е системата и как работи тая пета дюза и защо се запушва ДПФа, ама без да четеш в Гугъл. Едно жокерче да мислиш по въпроса. На 2ADFTV и 2ADFHV дюзите са еднакви.Me4oKyX написа:Проблема при D-CAT никога не е бил в карането или пък в системата - винаги е бил единствено и само в ГОРИВОТО!
Джамбазов
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от jim_beam » 12 Фев 2012 21:13
на 150 и 177 к.с. може би да,понеже и на двата са пиезо,но по-старата версия като моя 136 к.с. също е 2adftv,и те ли да са същите?Джамбазов написа:... На 2ADFTV и 2ADFHV дюзите са еднакви.

по въпроса за запушените дпф може би си прав,и в други страни има доста такива случаи.подозрително е да не е технологична грешка,на първите дкат някаква тръбичка в катализатора била с твърде малък диаметър и се запушвала.поради това гаранционно са подменяли кат на лексус 220д например.освен това се променя егр-а,за да не се затлачва толкова често.определено не само горивото е виновно!
jim_beam
Джамбазов
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта