Пасат или Авенсис ?
Полезно .... ама друг път! Определение "бомба - дюза" за 1.9 TDI на VW е доста смехотворно. По-корав мотор от този едва ли има. Дори Мерцедес и БМВ не могат да се похвалят с дизелов агрегат като този на Фолксваген. Това е двигател, който се произвежда от десетилетия и има имиджа на напълно безпроблемен мотор. И е такъв. Попитай г-н "бомба-дюза" колко километра има зад гърба си на 1.9 TDI и когато ти отговори ще ти кажа колко имам аз. А аз имам много. Така, че никакви притеснения не трябва да имаш, ако се спреш на Пасат с този мотор. Подобни пари, като посочените по-горе / похарчени за ремонти / никога няма да дадеш по кола с тоя двигател. 2.0 TDI си е издънка на VW и феновете на другите марки с пълно право им се надсмиват. Но 1.9 TDI е много доказан и истински двигател. Колегата, дето много е в час ти пише за мотор 116 и 131 к.с., но през тези моделни години, посочени от теб / 2006-2007г. / 99% от Пасат с 1.9 TDI е с 77KW / 105 к.с. / мощност. 1.9 TDI със 116 к.с. през този период не се монтира, а едва от пролетта на 2008г. Така, че ако взимаш Пасат 1.9 TDI от тези години, ще купиш кола с напълно безпроблемен мотор - 77KW / 105 к.с.nock написа:Полезно. Thanks.PESHO OT MARS написа:1.9TDi е бомба дюза и на пасат основното количество са с 116 или със 131 коня. този със 131 се води с доста прилична динамика. 1.9 бомба дюза има един калпав проблем че честичко разбива леглото на дюзата на 1-ви цилиндър. После филма е неприятен.
Като цяло бомба дюзата е хубав мотор но шумен и вървежа му не е толкова плавен. На някой им харесва мен лично не.
Най-сполучливия комън реил на ВАГ е 2.0 със 143 коня там имаме стандартни дюзи и нищо изненадващо. но се слага на по-нови коли като например А4/Б8.![]()
Ще се поогледам в следващия месец и ще видим. Дано излезе някоя оферта за да "скоча"
131 к.с. мотора не се монтира на Passat B6.
Ако решиш да си вземеш кола с по-малък мотор, можеш спокойно да избереш Пасат-а с 1.9 ТДИ, 105 к.с. Ако искаш повече мощност - Авенсис-а с 2.2 мотора. Бягай единствено от 2.0 TDI на VW. С останалите мотори проблеми няма да имаш.
P.S. 1.9 TDI, 90 к.с. / не е помпа дюза / с турбина без променлива геометрия върви и на олио. От София до Пловдив. И му няма нищо. Така, че споко за тоя двигател. Изключителен мотор е.
- vs_hristov
- Мнения: 45
- Регистриран на: 22 Сеп 2008 01:02
- Местоположение: Sofia
Дааа... Никога не е късно да научиш нещо ново
Вероятно ще мина на варианта с Авенсиса 2.0 или 2.2 /D4D, освен ако не излезе добър Б6 1.9 TDI 105кс. Това обаче е малко вероятно и по трудно се намират в България.
C-класата беше вариант но са нужни още 2-3к лв иначе трябва да падна с година, две и вече говориме за 7-8г. Мерцедес.

Вероятно ще мина на варианта с Авенсиса 2.0 или 2.2 /D4D, освен ако не излезе добър Б6 1.9 TDI 105кс. Това обаче е малко вероятно и по трудно се намират в България.
C-класата беше вариант но са нужни още 2-3к лв иначе трябва да падна с година, две и вече говориме за 7-8г. Мерцедес.
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
А когато сняг за бръска, що ще чини той зимъска ? laugh.gifnowyaris написа:.....C 220 CDI
Че то тогава ни Пасат, ни Авенсис трябва да купува .. biggrin.gifvs_hristov написа:Ако ти трябва автомобил на който можеш максимално да разчиташ тове е MADE IN JAPAN!За всичко останало извън посочената група
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
много голяма вероятност има както при 1.9 така и при 2.0 да спука глава,хиляди случаи познавам.дори в 100к теста на аутобилд на туран с 2.0 тди след разглабянето накрая се виждат пукнатините.от фолксваген казват,че не било опасно,понеже като загреел се затваряли,смех!лично аз на бус 1.9 сди и на баничарка кади със същия мотор се прецакаха главите на доста под 100к.
не искам да хваля полските дизели на тойота,и те са с пиезо-дюзи дензо,но спукани глави там няма.моя е вече на 106к!
не мога да разбера защо отивате на дизел,като и горивото е калпаво,пък и тези темп. зимата?всички коли след посочената година,които търси колегата са с дпф,което е допълнителен риск от скъпи ремонти.ако имаш сравнително малко градско със задръствания с една добра 1.8-2.0 бензин може да имаш среден разход до 8л!
помисли преди да направиш грешка колега,а фолксваген-никога както и дсг ск.кутия,бягай далече от там!
не искам да хваля полските дизели на тойота,и те са с пиезо-дюзи дензо,но спукани глави там няма.моя е вече на 106к!
не мога да разбера защо отивате на дизел,като и горивото е калпаво,пък и тези темп. зимата?всички коли след посочената година,които търси колегата са с дпф,което е допълнителен риск от скъпи ремонти.ако имаш сравнително малко градско със задръствания с една добра 1.8-2.0 бензин може да имаш среден разход до 8л!
помисли преди да направиш грешка колега,а фолксваген-никога както и дсг ск.кутия,бягай далече от там!

Мерси за коментара.jim_beam написа:много голяма вероятност има както при 1.9 така и при 2.0 да спука глава,хиляди случаи познавам.дори в 100к теста на аутобилд на туран с 2.0 тди след разглабянето накрая се виждат пукнатините.от фолксваген казват,че не било опасно,понеже като загреел се затваряли,смех!лично аз на бус 1.9 сди и на баничарка кади със същия мотор се прецакаха главите на доста под 100к.
не искам да хваля полските дизели на тойота,и те са с пиезо-дюзи дензо,но спукани глави там няма.моя е вече на 106к!
не мога да разбера защо отивате на дизел,като и горивото е калпаво,пък и тези темп. зимата?всички коли след посочената година,които търси колегата са с дпф,което е допълнителен риск от скъпи ремонти.ако имаш сравнително малко градско със задръствания с една добра 1.8-2.0 бензин може да имаш среден разход до 8л!
помисли преди да направиш грешка колега,а фолксваген-никога както и дсг ск.кутия,бягай далече от там!
Само няколко неща. Почвам отзад напред.
Ако караш много градско в София (какъвто е моя случай) няма смисъл от бензин. Никакви модификации. Имал съм '01 Фабия 1,4 MPI преди 5 години и хем тогава беше евтин бензина. И то значително. Научих си урока аз! Без такива бензинчета. 10/100 градско в София с бензин мотор не може да го сънуваш

Дизела му е по-скъпа подръжката, както си казал, но пък едното за сметка на другото.
DSG скоростна кутия не ми е мерак. По-скоро ми харесва Пасата от тези години като дизайн (вътре и вън) в сравнение с Авенсиса. Ако погледнеш 1вия ми пост в темата ще видиш кои са определящите показатели за мен. Иначе е безспорно, че Тойотата води по почти всички останали показатели.
Пък в крайна сметка нали знаеш. Късмет. Колата като жената. На каквато случиш

-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Що,какво му е на CDI-то през зимата?martod написа:А когато сняг за бръска, що ще чини той зимъска ? laugh.gifnowyaris написа:.....C 220 CDI
Че то тогава ни Пасат, ни Авенсис трябва да купува .. biggrin.gifvs_hristov написа:Ако ти трябва автомобил на който можеш максимално да разчиташ тове е MADE IN JAPAN!За всичко останало извън посочената група
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Не му казвай че е изцяло безпроблемен ами вземи провери дали не им изчезват главите като резервна част по моргите. Дефекта с 1-вата дюза си е добре известен. Мой много добър приятел хвърли едни 4-5 хил по майстори заради една Шкода Октавия 4х4 с този мотор точно 105 коня. Друг е въпроса че колата не беше в цветущо здраве.E60_Power написа:Полезно .... ама друг път! Определение "бомба - дюза" за 1.9 TDI на VW е доста смехотворно. По-корав мотор от този едва ли има. Дори Мерцедес и БМВ не могат да се похвалят с дизелов агрегат като този на Фолксваген. Това е двигател, който се произвежда от десетилетия и има имиджа на напълно безпроблемен мотор. И е такъв. Попитай г-н "бомба-дюза" колко километра има зад гърба си на 1.9 TDI и когато ти отговори ще ти кажа колко имам аз. А аз имам много. Така, че никакви притеснения не трябва да имаш, ако се спреш на Пасат с този мотор. Подобни пари, като посочените по-горе / похарчени за ремонти / никога няма да дадеш по кола с тоя двигател. 2.0 TDI си е издънка на VW и феновете на другите марки с пълно право им се надсмиват. Но 1.9 TDI е много доказан и истински двигател. Колегата, дето много е в час ти пише за мотор 116 и 131 к.с., но през тези моделни години, посочени от теб / 2006-2007г. / 99% от Пасат с 1.9 TDI е с 77KW / 105 к.с. / мощност. 1.9 TDI със 116 к.с. през този период не се монтира, а едва от пролетта на 2008г. Така, че ако взимаш Пасат 1.9 TDI от тези години, ще купиш кола с напълно безпроблемен мотор - 77KW / 105 к.с.nock написа:Полезно. Thanks.PESHO OT MARS написа:1.9TDi е бомба дюза и на пасат основното количество са с 116 или със 131 коня. този със 131 се води с доста прилична динамика. 1.9 бомба дюза има един калпав проблем че честичко разбива леглото на дюзата на 1-ви цилиндър. После филма е неприятен.
Като цяло бомба дюзата е хубав мотор но шумен и вървежа му не е толкова плавен. На някой им харесва мен лично не.
Най-сполучливия комън реил на ВАГ е 2.0 със 143 коня там имаме стандартни дюзи и нищо изненадващо. но се слага на по-нови коли като например А4/Б8.![]()
Ще се поогледам в следващия месец и ще видим. Дано излезе някоя оферта за да "скоча"
131 к.с. мотора не се монтира на Passat B6.
Ако решиш да си вземеш кола с по-малък мотор, можеш спокойно да избереш Пасат-а с 1.9 ТДИ, 105 к.с. Ако искаш повече мощност - Авенсис-а с 2.2 мотора. Бягай единствено от 2.0 TDI на VW. С останалите мотори проблеми няма да имаш.
P.S. 1.9 TDI, 90 к.с. / не е помпа дюза / с турбина без променлива геометрия върви и на олио. От София до Пловдив. И му няма нищо. Така, че споко за тоя двигател. Изключителен мотор е.
За двигателите се ориентирам по Аудитата а не по VW-ните. В поколението А4/Б5 се слага основно по-стария AFN със 110 коня който си е класически турбодизел. а след това на А4/Б6 се монтират вече бомба-дюзите 116 и 131 коня основно. Там тази версия с 105 коня е непозната. Както казах е хубав мотор стига да ти харесва резкия му старт и да не ти пука особенно че вибрира и потраква (на студено докато загрее).
И какъв е проблема че ги наричам бомба-дюза? това не значи че не оценявам достойнствата на мотора. Просто на мен не ми е по вкуса disel power. Накарах се на дизел за бъдещите поне 5-6 год.
Последно промяна от PESHO OT MARS на 04 Фев 2012 21:21, променено общо 1 път.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Първо карането на дизел на градско за мен си е мъчение най-вече ако е ръчна кутия. Ако караш наистина много имай впредвид че всички тези мотори са с демпферни маховици и ако се скапе (което неминуемо се случава по някое време) отиваш на 1000 ле за отскок. Така че по-добре автоматик инвестицията в поддръжаката му в крайна сметка излиза по-евтино отколкото смяната на един нормален съединител да не говорим за комфорта. Ако не си предубеден за мен бензинова кола с газова си е по-оферта но може и да не обичаш газта шом целенасочено си се вгледал в дизела. Не се подвеждай по легендите за некакъв уникален разход да не останеш разочарован. Както може да харчи 5.5 на дълго с 100-120 км.ч така може и да удари 12-ка на късо в студа зимата. Отделно на това лично за мен това да запаля колата и да чакам 15-20 мин евентуално да дойде парно не си е опция (ако няма допълнително подгряване). Отделно печелиш бонус чудесната нафта в Булгаристан.nock написа:Мерси за коментара.jim_beam написа:много голяма вероятност има както при 1.9 така и при 2.0 да спука глава,хиляди случаи познавам.дори в 100к теста на аутобилд на туран с 2.0 тди след разглабянето накрая се виждат пукнатините.от фолксваген казват,че не било опасно,понеже като загреел се затваряли,смех!лично аз на бус 1.9 сди и на баничарка кади със същия мотор се прецакаха главите на доста под 100к.
не искам да хваля полските дизели на тойота,и те са с пиезо-дюзи дензо,но спукани глави там няма.моя е вече на 106к!
не мога да разбера защо отивате на дизел,като и горивото е калпаво,пък и тези темп. зимата?всички коли след посочената година,които търси колегата са с дпф,което е допълнителен риск от скъпи ремонти.ако имаш сравнително малко градско със задръствания с една добра 1.8-2.0 бензин може да имаш среден разход до 8л!
помисли преди да направиш грешка колега,а фолксваген-никога както и дсг ск.кутия,бягай далече от там!
Само няколко неща. Почвам отзад напред.
Ако караш много градско в София (какъвто е моя случай) няма смисъл от бензин. Никакви модификации. Имал съм '01 Фабия 1,4 MPI преди 5 години и хем тогава беше евтин бензина. И то значително. Научих си урока аз! Без такива бензинчета. 10/100 градско в София с бензин мотор не може да го сънуваш
Дизела му е по-скъпа подръжката, както си казал, но пък едното за сметка на другото.
DSG скоростна кутия не ми е мерак. По-скоро ми харесва Пасата от тези години като дизайн (вътре и вън) в сравнение с Авенсиса. Ако погледнеш 1вия ми пост в темата ще видиш кои са определящите показатели за мен. Иначе е безспорно, че Тойотата води по почти всички останали показатели.
Пък в крайна сметка нали знаеш. Късмет. Колата като жената. На каквато случиш))
DSG-тата имах проблем първото поколение, доколкото се коментират сега са си безупречни.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
колега въведи в гоглето dsg problem и ще видиш колко са безпроблемни.а vw искат само за кутията 6к евро без монтажа,честито на печелившите.нали и авто мото спорт писаха по въпроса,че била много хубава кутия,обаче само когато функционирала,а тва мноо рядко.поло с 1.4 бензин дсг го тестваха с реален разход 12-14л,сметни какви дърти лъжи дават като уж разход по книжка.то и моя е бая над дадения от тойота,ама чак толкова.
колега nock,извода ти,че няма смисъл от бенз. кола за градско не е точен.отдавна са измислили тойота приус,хем е автомат,надали ще надхвърлиш 6л разход в града.комбито още не е излязло в европа,но ако събереш някой лев сигурно скоро ще се убедиш коя е идеалната градска кола,и не само градска!
пс> http://www.motorkultur.com/de/home/visi ... kauft.html

колега nock,извода ти,че няма смисъл от бенз. кола за градско не е точен.отдавна са измислили тойота приус,хем е автомат,надали ще надхвърлиш 6л разход в града.комбито още не е излязло в европа,но ако събереш някой лев сигурно скоро ще се убедиш коя е идеалната градска кола,и не само градска!

пс> http://www.motorkultur.com/de/home/visi ... kauft.html

Приятелят ти с Октавията е бил сериозно изпързалян, като е дал тези пари за ремонт. Но все пак има една много хубава приказка - "не е луд тоя, който яде зелника, а този който му го дава". След като е бил глупав и се е разделил с 4-5 хиляди лева за ремонт - проблема си е негов. 1.9 ТДИ е безпроблемен мотор. Е, ако го караш постоянно с оборотите на мах, не го обслужваш с масла и филтри / особено горивен /, ще правиш ремонти. Ако знаеш как се кара дизел и как се обслужва подобен мотор, проблеми няма да имаш. Относно това в кои модели автомобили на VW и от кои години се монтира конкретен мотор - информацията я има в нета. Както посочих в предния пост, 99% от монтираните 1.9 ТДИ в Пасат са 77 KW/ 105 к.с. /. Това е факт. Както е факт, че мотора е напълно безпроблемем, стига да поддържаш адекватно автомобила. Иначе всеки мотор може да даде проблем, включително и най-коравия, ако е експлоатиран от някой кретен. Относно това в кои Пасати се монтират 1.9 ТДИ с 116 и 131 коня - информацията е общодостъпна. 116 к.с. мотора е от април 2008г. в Пасат Б6. За 131 к.с. дори няма да коментирам - в предния пост написах, че този мотор не се монтира в тази кола. Монтира се в една дузина модели на Сеат, Шкода, Ауди, Джета на VW, но го няма в Пасат Б6. Всяка оферта за Пасат Б6 с този мотор не е вярна. Двигателят с 131 к.с. се монтира в Пасат Б5.PESHO OT MARS написа:Не му казвай че е изцяло безпроблемен ами вземи провери дали не им изчезват главите като резервна част по моргите. Дефекта с 1-вата дюза си е добре известен. Мой много добър приятел хвърли едни 4-5 хил по майстори заради една Шкода Октавия 4х4 с този мотор точно 105 коня. Друг е въпроса че колата не беше в цветущо здраве.E60_Power написа:Полезно .... ама друг път! Определение "бомба - дюза" за 1.9 TDI на VW е доста смехотворно. По-корав мотор от този едва ли има. Дори Мерцедес и БМВ не могат да се похвалят с дизелов агрегат като този на Фолксваген. Това е двигател, който се произвежда от десетилетия и има имиджа на напълно безпроблемен мотор. И е такъв. Попитай г-н "бомба-дюза" колко километра има зад гърба си на 1.9 TDI и когато ти отговори ще ти кажа колко имам аз. А аз имам много. Така, че никакви притеснения не трябва да имаш, ако се спреш на Пасат с този мотор. Подобни пари, като посочените по-горе / похарчени за ремонти / никога няма да дадеш по кола с тоя двигател. 2.0 TDI си е издънка на VW и феновете на другите марки с пълно право им се надсмиват. Но 1.9 TDI е много доказан и истински двигател. Колегата, дето много е в час ти пише за мотор 116 и 131 к.с., но през тези моделни години, посочени от теб / 2006-2007г. / 99% от Пасат с 1.9 TDI е с 77KW / 105 к.с. / мощност. 1.9 TDI със 116 к.с. през този период не се монтира, а едва от пролетта на 2008г. Така, че ако взимаш Пасат 1.9 TDI от тези години, ще купиш кола с напълно безпроблемен мотор - 77KW / 105 к.с.nock написа:
Полезно. Thanks.![]()
Ще се поогледам в следващия месец и ще видим. Дано излезе някоя оферта за да "скоча"
131 к.с. мотора не се монтира на Passat B6.
Ако решиш да си вземеш кола с по-малък мотор, можеш спокойно да избереш Пасат-а с 1.9 ТДИ, 105 к.с. Ако искаш повече мощност - Авенсис-а с 2.2 мотора. Бягай единствено от 2.0 TDI на VW. С останалите мотори проблеми няма да имаш.
P.S. 1.9 TDI, 90 к.с. / не е помпа дюза / с турбина без променлива геометрия върви и на олио. От София до Пловдив. И му няма нищо. Така, че споко за тоя двигател. Изключителен мотор е.
За двигателите се ориентирам по Аудитата а не по VW-ните. В поколението А4/Б5 се слага основно по-стария AFN със 110 коня който си е класически турбодизел. а след това на А4/Б6 се монтират вече бомба-дюзите 116 и 131 коня основно. Там тази версия с 105 коня е непозната. Както казах е хубав мотор стига да ти харесва резкия му старт и да не ти пука особенно че вибрира и потраква (на студено докато загрее).
И какъв е проблема че ги наричам бомба-дюза? това не значи че не оценявам достойнствата на мотора. Просто на мен не ми е по вкуса disel power. Накарах се на дизел за бъдещите поне 5-6 год.
"Вибрира и потраква на студено, докато загрее" не е вярно твърдение. Казвам го от собствен опит.
Последно промяна от E60_Power на 04 Фев 2012 23:17, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 4 госта