економаизер и оборотомер на 2Е-Е

SESKO
Мнения: 104
Регистриран на: 29 Окт 2005 10:50
Местоположение: Павликени ; Велико Търново
Автомобил: Avensis T25 2.2D4D - 150hp
Благодарил/а: 1 път

економаизер и оборотомер на 2Е-Е

Мнение от SESKO » 08 Сеп 2006 14:13

някой знае ли откаде взема инфо економаизера и каде мога да зкача оборотомер на ЕЕ90 1991г.

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 08 Сеп 2006 15:57

oborotomer - nameri diagrama na ECU-to na tvoiata kola. Triabvada ima jica sas signal RPM. posle ti triabva samo da namerish prevkluchen tok, masa i ACC (kato vkluchish farovete da svetva)

a tva ekonomaizera ne go znam kakvo e.

p.s. rpm signal moje da se vzeme it ot distributora/bubinata
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

SESKO
Мнения: 104
Регистриран на: 29 Окт 2005 10:50
Местоположение: Павликени ; Велико Търново
Автомобил: Avensis T25 2.2D4D - 150hp
Благодарил/а: 1 път

Мнение от SESKO » 13 Сеп 2006 09:13

много благодаря
економаизера е една джаджа със зелена и червена лампичка и като натиснеш повече газ светва червената

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 13 Сеп 2006 16:53

ot tova koeto mi kazvash economizer-a shte se slaga na O2 sensora (lambda sondata). Ako niamash takava ... ne znam sigurno ima drugi nachini.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
NIK_4E
Мнения: 72
Регистриран на: 16 Май 2006 17:10
Местоположение: СЛИВЕН

Мнение от NIK_4E » 14 Сеп 2006 11:11

трябва да следи разреждането в смукателния колектор

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 14 Сеп 2006 17:48

ugabuga написа:ot tova koeto mi kazvash economizer-a shte se slaga na O2 sensora (lambda sondata). Ako niamash takava ... ne znam sigurno ima drugi nachini.
Няма логика да е на ламбда сондата - при нормална работа, сигнала на О2 сондата постоянно пулсира нагоре/надолу за да каже как е сместа в момента богата/бедна......
По вероятно да следи намаляването на вакуума в смукателния колектор или пък направо да е вързано за газта - да те стряска като дадеш много газ tongue.gif
Как се държи тази лампичка - зависи ли от оборотите и когато е загасена колата?
По принцип ЕКОНОМАЙЗЕР се казва на електромагнитния клапан на карбураторите, който затваря притока на бензин при принудителен празен ход. :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
gringo359
Мнения: 156
Регистриран на: 02 Фев 2006 02:49
Местоположение: Варна
Автомобил: Corolla Sedan MT 2020
Обратна връзка:

Мнение от gringo359 » 15 Сеп 2006 09:26

Най-общо казано тази дждаджа ти показва доколко са ти правилни оборотите и предавката в зависимост от съответното натоварване и скорост,т.е. за препоръчване е да се стремиш да ти свети зелената и така да имаш нисък разход на гориво.
Забелязвал съм при определени ситуации тя да свети при 100 км/ч на трета предавка(поради липса на оборотомер не знам оборотите,може би над 4000).
Мисля,че това в комбинация с оборотомер е нещо доста ценно.

Аватар
NIK_4E
Мнения: 72
Регистриран на: 16 Май 2006 17:10
Местоположение: СЛИВЕН

Мнение от NIK_4E » 15 Сеп 2006 10:05

Обороти и разреждане :thumbsup:
В зависимост от това какво ти е разреждането и какви са ти оборотите
светва зелена или червена лампа (високи обороти+ голямо разреждане = зелено , ниски обороти+ малко разреждане = червено)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 15 Сеп 2006 11:01

В такъв случай датчика е само на разреждане.
При ниски обороти самото разреждане е по-малко дори и при слабо натискане на газта, щото през цилиндрите за единица време минава по-малко въздух и затова пак ще ти светне червеното....

На времето имаше като аксесоар вакуум-датчици(манометри), които се водеха, че показват икономията, но това важи само за карбураторните двигатели....
При инжектора компютъра винаги подава най-подходящата смес при дадените условия и не можеш да направиш обеднена смес...
За инжекторните и по инструкция и от практиката най-икономичен е когато се кара на най-високата възможна предавка при която двигателя работи устойчиво и нормално (при най ниски обороти).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
NIK_4E
Мнения: 72
Регистриран на: 16 Май 2006 17:10
Местоположение: СЛИВЕН

Мнение от NIK_4E » 15 Сеп 2006 11:35

С колкото се може по затворен дросел при ускорение между предавките wink.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], ccvetan и 3 госта