...И отново за хибридите + и - ...

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор

Дали е само рекламен трик това видео?

Да, технологията е пълна измислица
2
4%
Да, фактите са пресилени
15
27%
Не, има смисъл от HSD
17
30%
Не, това е върхова технология към момента
16
29%
Не ме интересува-харесвам си дизела...
5
9%
Карам колело хибрид, и то си ми стига
1
2%
 
Общо гласове: 56

IVOtuning
Мнения: 330
Регистриран на: 13 Авг 2006 22:37
Местоположение: Испания
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Мнение от IVOtuning » 28 Яну 2012 15:18

Спор няма, че са надеждни, тук при мен има Приуси на по 200к км които не са сменяли накладки... и това при градско каране. От батерии никой не се е оплаквал...
Но не съм съгласен, че извън града са по - икономични...
Горят мин с литър повече от дизел, а при големи скорости разликата е още по-голяма.

photon
Мнения: 58
Регистриран на: 15 Ное 2011 18:38
Местоположение: Варна/Бургас

Мнение от photon » 28 Яну 2012 15:19

За градски условия и за нормално каране извънградско изглежда перфектно. Само автоматичните скорости не ме 'блазнят' :D

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 28 Яну 2012 15:33

LEXUS написа:Никой не коментира по-евтината поддръжка на хибрида тук.

Хибрида ми и авенсиса 2.2Д4Д събират горе долу едно и също количество масло и все се сменят през 15к км. От къде е по-евтината подръжка?

Аватар
digitalpr
Мнения: 437
Регистриран на: 21 Юни 2010 10:08
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Мнение от digitalpr » 28 Яну 2012 15:50

LEXUS, интересуваше ме колко време траят батериите, защото това ще е едно от най скъпите неща в хибрида и ако живота им е 8 години примерно (не знам колко е, затова питам), това означава че купувайки си нов хибрид, след 5 години ще е невъзможно да го продадеш, защото на практика той ще има приблизително още 3 години живот. Никой не би си купил такава кола и от там следва, че хибрида излиза много скъпо. Производителите всъщност дават ли отделна гаранция за батериите, както дават против корозия да кажем?
Avensis II 2005 1.8VVT-i SOL

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 28 Яну 2012 16:02

Върната енергия при спиране е около 20% - останалото са загуби в механика, електроника и батерии - но да, пак е по-добре от нищо. Не че няма и други начини да се събере, но всичко е скъпо и тежко.
Оплакванията от батериите не са че батериите са спрели да работят - има изследвания че с напредването на пробега разхода на приус-а си се качва полека-лека нагоре, което е от стареенето на батериите, но наистина си работят някак си. Тойота са хитри и не дават гаранция че батерията или общия разход ще се запази -т.е. не можеш да искаш гаранционна смяна защото разходи ти се е качил от 55-60mpg на 40-45mpg. Това се случва след 50-70 хил. мили, и 5-6-7 години (поне). Определено ще зависи от стила на каране - колкото повече цикли направи батерията (т.е. колкото повече ти спести като нова) , толкова по-рано ще деградира.
Реално ако един конвенционален автомобил започне да гори 15-20% над разхода си като нов, ще се брои за издухан, но това са "стари" технологии, нали така?
Като цяло, ако е 5000 разликата, не виждам проблем - да се надяваме че страната ни ще побелее и ще има облекчения за тях. Т.е. че Европа ще успее да накара нашите управляващи да уеднаквят законодателството в тази област.
Отделно би трябвало да може да се регистрираме коли в други държави от EU?
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 28 Яну 2012 20:18

Я ти да видиш колко интересна тема....за пореден път.

Я сега да видим - ако работя в Лондон - Сити и при всяко влизане в центъра ми искат такса - ако съм с допотопните дизели - как ще ми излезе сметката за една година? щото хибридите и тези с газови уредби не плащат.

А сега да направим и сметка, когато катализаторите и филтрите за твърди частици започнат да дават фира, хъм?!

Да не споменаваме дюзите и калпавите турбини, дето профилактично трябва да им се чисти геометрията, че от сажди се задръства, тежките мотори и ядовете с предното окачване, за екология да не говорим.

Хайде, стига с тия дизели - поживяха си, време е да ги погребем...или да им оставим още малко живот при камионите и тежките, бавнооборотни машини...

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 28 Яну 2012 20:30

Uncle Dido написа:...
Хайде, стига с тия дизели - поживяха си, време е да ги погребем...или да им оставим още малко живот при камионите и тежките, бавнооборотни машини...
Да ти кажа в Западна Европа не споделят твоето мнение и много ги карат. Поне на този етап!
Тойота имат дизелови модификации само за Европа и очевидно са направили добро маркетингово проучване.

П.С. Това ми е късметлийски пост 2222. rolleyes.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 28 Яну 2012 22:59

Док, скоро ще им се наложи да го споделят... smile.gif

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 28 Яну 2012 23:27

Vesko написа:
LEXUS написа:Никой не коментира по-евтината поддръжка на хибрида тук.

Хибрида ми и авенсиса 2.2Д4Д събират горе долу едно и също количество масло и все се сменят през 15к км. От къде е по-евтината подръжка?
По-евтината поддръжка на хибрида е в това, че не сменяш примерно нафтови филтри, също така сменяш накладки много по-рядко.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 28 Яну 2012 23:30

zi_zi_top написа:
Uncle Dido написа:...
Хайде, стига с тия дизели - поживяха си, време е да ги погребем...или да им оставим още малко живот при камионите и тежките, бавнооборотни машини...
Да ти кажа в Западна Европа не споделят твоето мнение и много ги карат. Поне на този етап!
Да ти кажа в Япония и САЩ пък споделят точно неговото мнение. А това са двете най-развити държави в света.
Това,че стиснатият европеец кара замърсяващи със сажди дизели, не означава,че са много напредниачави или умни,а просто стиснати и подкрепящи европейската си стока,а тя не предлага хибриди,а дори да предложи-те са на по-висока цена. Друго си е Голф или Фиеста дизел все пак. sleep.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 28 Яну 2012 23:31

Uncle Dido написа:Док, скоро ще им се наложи да го споделят... smile.gif
Дреме ми на акумулатора biggrin.gif аз освен дизела си карам и хибрид, на газ и бензин .. laugh.gif
Като свърши олиото по заведенията, ще караме само на газ .. :whistle:
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 28 Яну 2012 23:39

digitalpr написа:LEXUS, интересуваше ме колко време траят батериите, защото това ще е едно от най скъпите неща в хибрида и ако живота им е 8 години примерно (не знам колко е, затова питам), това означава че купувайки си нов хибрид, след 5 години ще е невъзможно да го продадеш, защото на практика той ще има приблизително още 3 години живот. Никой не би си купил такава кола и от там следва, че хибрида излиза много скъпо. Производителите всъщност дават ли отделна гаранция за батериите, както дават против корозия да кажем?
Батериите траят много. Приус 1 от 97-ма година още карат с оригиналните батерии. Не знам обаче колко дизели карат с оригиналните дюзи и турбини.

Купувайки си нов хибрид и след 5 , и след 8 години можеш да го продадеш,защото батериите не създават проблеми. Няма такова нещо точно 8 години и край с батериите-това е гаранция. Немските автомобили имат гаранция 2 години-това значи ли по твоя модел на разсъждение,че след 2 години не можеш да ги продадеш,защото ще се счупи след тези 2 години?
Производителят Тойота дава отделна гаранция за хибридната система,която включва батериите! Написах ти го по-горе.

Хибридът изобщо не излиза много скъпо,защото дори без работеща батерия да го продадеш, ти продаваш една икономична бензинова кола. Но както казах, проблеми с батериите при тойота хибрид няма. Повече са проблемите с дизелите - дюзи- една дюза с цена300-500 Евро, турбини- една турбина- няколко хиляди евро.

Ти ми кажи,ако ти се наложи такава смяна на дизела,което не е нещо необичайно при дизел колко евтин ти излиза дизелът? Кой би си купил такава кола и колко скъпо тя ти излиза? Защо не задавш и тия въпроси,които са много по-резонни?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 28 Яну 2012 23:48

Като се разправяме за батерии си дадох сметка, че аз си сменям през 2 години телефоните само заради батерията. Купувам си само Нокия бизнес клас модели и след 2 години като започна да ги зареждам всеки ден ми писва и си купувам нов телефон. Правил съм опит да си сменя само батерията, но за 3-4 месеца новата започва да "държи" по-малко и от оригиналната и айде в коша.
Да де, ама един телефон е 6-700 лева, не е като 40-50 000 лв. за хибридна Тойота. wacko.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 28 Яну 2012 23:53

gicho написа:Тойота са хитри и не дават гаранция че батерията или общия разход ще се запази
Колкото останалите фирми дават такава гаранция, толкова и Тойота.
gicho написа:-т.е. не можеш да искаш гаранционна смяна защото разходи ти се е качил от 55-60mpg на 40-45mpg. Това се случва след 50-70 хил. мили, и 5-6-7 години (поне). Определено ще зависи от стила на каране - колкото повече цикли направи батерията (т.е. колкото повече ти спести като нова) , толкова по-рано ще деградира.
Японците са разчели батериите за страшно много цикли на зареждане и разреждане.Ключовото е,че са ги предвидили да се зареждат до 40 %- не повече , именно за дълговечността им. Именно батериите са много надежден компонент в тойота хибридите. За разлика примерно от един Шевролет Волт,които набързо минаха без достатъчно тестове към потенциално опасните литиево-йонни и последствията са пожари от батериите. Тойота умишлено държи на никел-металхидрида,защото ги е изпитала до съвършенство и са издържали изпита на времето. Слагат ги и в Лексусите тоя тип батерии! От Тойота заявиха,че умишлено забавят въвеждането на литиево-йонните именно заради дори минималния риск от прегряване на батериите и евентуален пожар,както стана при Шеви Волт. Заявиха,че ще ги въведат едва когато всички евентуални проблеми с тях са напълно решени.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 28 Яну 2012 23:56

zi_zi_top написа:Като се разправяме за батерии си дадох сметка, че аз си сменям през 2 години телефоните само заради батерията. Купувам си само Нокия бизнес клас модели и след 2 години като започна да ги зареждам всеки ден ми писва и си купувам нов телефон. Правил съм опит да си сменя само батерията, но за 3-4 месеца новата започва да "държи" по-малко и от оригиналната и айде в коша.
Да де, ама един телефон е 6-700 лева, не е като 40-50 000 лв. за хибридна Тойота. wacko.gif
Да де, но телефонът ти първо е Нокия, а не Самсунг. А второ, батериите на Тойота нямат нищо общо като цикъл зареждане-разреждане с ГСМ. Ако трябва и линкове ще дам на таксиметрови компании с Приуси,които 500 000км. не са пипани оригиналните батерии. Интересно ми е колко турбо-дизела,които са по-скъпи от бензиновите коли издържат 500 000км. без никакъв проблем.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: BladeBG, Semrush [Bot] и 3 госта