Carina E 4A-FE - смяна на съединител - кратък туториъл

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Carina E 4A-FE - смяна на съединител - кратък туториъл

Мнение от CuMo » 21 Яну 2012 02:20

След като декември месец смених съединителя, реших паралелно с бъзикането по новия си сайт, да напиша един кратък туториъл за подмяната на съединителя.
Разбира се, не претендирам за голяма точност и изчерпателност, но мисля, че материалът дава основни насоки на начинаещите. cool.gif

Надявам се, да съм бил полезен, ето и линк към статията:

http://arabov.biz/index.php/projects/auto

desotodorov

Мнение от desotodorov » 21 Яну 2012 08:59

Браво колега - добре си го описал , а снимковия материал ще е от помощ и на колегите на които им предстои смяна на съдинителя - но не знаят като как изглеждат чарковете wink.gif
Моя също ще трябва да го сменям скоро... преди около две години и 70к км от ПитСтоп ми казаха че едва ли ще изкарам повече от 10к с него... cool.gif аз обаче карам камионджийската - двойно амбриране + междинна гаС и пр. - така че да живее повече. :thumbsup:

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Re: Carina E 4A-FE - смяна на съединител - кратък туториъл

Мнение от martod » 21 Яну 2012 10:07

CuMo написа:След като декември месец смених съединителя, реших паралелно с бъзикането по новия си сайт, да напиша един кратък туториъл за подмяната на съединителя.
Хубаво си направил :thumbsup: ама на този Японски лагер да беше му сложил и Японски съединител .. tongue.gif
biggrin.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 21 Яну 2012 12:07

NKK феродовият диск е произведен в Япония.
Така пише на него. Ако се вгледаш на първата снимка в дясно, ще го видиш.

Ако говорим за Valeo притискателя, то той е Made in Korea.

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 22 Яну 2012 12:07

И аз да подкрепя темата с един много добър материал от братушките :thumbsup:

http://www.carina-e.ru/viewtopic.php?f=5&t=8441

Аватар
max-2
Мнения: 2090
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Мнение от max-2 » 22 Яну 2012 22:21

На мен ми се струва, че това с километрите живот е малко пресилено (100-200к), мисля, че може много повече. Просто се налага едно почистване на аксиалния лагер, защото се движи трудно по оста заради полепналия феродов прах. Затова може би е лоша идея да се маже с грес там. Иначе почистването става много лесно - има една дупчица на маншона на вилката. През нея вкарах сламката на голям флакон вд40 и на няколко пъти го изпръсках половината, но трябва да се внимава и да се пръска само по оста и далече от феродото. Между пръсканията натисках съединителя по десетина пъти. Педала стана много лек, като на следващия ден се наложи да пръсна малко смазка за мотоциклетни вериги, защото почна да се чува прискърцване при натискане и отпускане на педала.

И да питам нещо накрая: Може ли да стигне до нитовете феродовия дори и да работи нормално без приплъзване? Или когато е изтънял толкова няма начин да не пребоксува преди да стигне нитовете?
Carina E 4AFE LB 1992

valcho_91
Мнения: 22
Регистриран на: 30 Окт 2008 18:54

Мнение от valcho_91 » 23 Яну 2012 13:37

Аз наскоро сменях съединител на Карината. Феродото беше почти до нитовете и съединителя приплъзваше. :thumbsup: Според мен няма начин да не усетиш,че съединителя е износен толкова много. И между другото, аз го смених на 210к беше оригиналния съединител :whistle:. Явно много зависи от начина, по който е карана колата.

whitefang
Мнения: 145
Регистриран на: 21 Сеп 2010 10:22
Местоположение: Пловдив

Мнение от whitefang » 23 Яну 2012 13:44

Това с километрите много зависи дали е градско,селско, междуградско. Също така от уменията и навиците на задкормилното у-ство. На учебна кола (почти само градско) надали и 50-60к ще изкара съединителя.
Изображение
Corolla EU12 CDE120 D4D 2003

valcho_91
Мнения: 22
Регистриран на: 30 Окт 2008 18:54

Мнение от valcho_91 » 23 Яну 2012 14:45

Съгласен съм колега. :thumbsup:

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 23 Яну 2012 17:18

max-2 написа:На мен ми се струва, че това с километрите живот е малко пресилено (100-200к), мисля, че може много повече. Просто се налага едно почистване на аксиалния лагер, защото се движи трудно по оста заради полепналия феродов прах. Затова може би е лоша идея да се маже с грес там. Иначе почистването става много лесно - има една дупчица на маншона на вилката. През нея вкарах сламката на голям флакон вд40 и на няколко пъти го изпръсках половината, но трябва да се внимава и да се пръска само по оста и далече от феродото. Между пръсканията натисках съединителя по десетина пъти. Педала стана много лек, като на следващия ден се наложи да пръсна малко смазка за мотоциклетни вериги, защото почна да се чува прискърцване при натискане и отпускане на педала.

И да питам нещо накрая: Може ли да стигне до нитовете феродовия дори и да работи нормално без приплъзване? Или когато е изтънял толкова няма начин да не пребоксува преди да стигне нитовете?
немога да си обясня как хода на лагера по първичния вал ще се отрази на работата на съединителя, като вилтака и демпферната пружина му прилагат доста голяма сила сравнимо със съпротивлението което би получил от наслояване на прах по повърхността която се движи?

Аватар
max-2
Мнения: 2090
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Мнение от max-2 » 23 Яну 2012 19:06

Ами не знам, но е факт. На мен ми каза един майстор че се мие с бензин там, но не посмях. Другото е смяната на спирачна течност редовно и третото-с течение на годините работа в долната помпа влиза фин прах дори и при здрав маншон и става като лепило, иска си почистване само, гумичките и помпата са си като нови. :thumbsup:
Carina E 4AFE LB 1992

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] и 8 госта