-
CuMo
- Мнения: 351
- Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46
Мнение
от CuMo » 21 Яну 2012 02:20
След като декември месец смених съединителя, реших паралелно с бъзикането по новия си сайт, да напиша един кратък туториъл за подмяната на съединителя.
Разбира се, не претендирам за голяма точност и изчерпателност, но мисля, че материалът дава основни насоки на начинаещите.
Надявам се, да съм бил полезен, ето и линк към статията:
http://arabov.biz/index.php/projects/auto
CuMo
-
desotodorov
Мнение
от desotodorov » 21 Яну 2012 08:59
Браво колега - добре си го описал , а снимковия материал ще е от помощ и на колегите на които им предстои смяна на съдинителя - но не знаят като как изглеждат чарковете
Моя също ще трябва да го сменям скоро... преди около две години и 70к км от ПитСтоп ми казаха че едва ли ще изкарам повече от 10к с него...

аз обаче карам камионджийската - двойно амбриране + междинна гаС и пр. - така че да живее повече.

desotodorov
-
martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Мнение
от martod » 21 Яну 2012 10:07
CuMo написа:След като декември месец смених съединителя, реших паралелно с бъзикането по новия си сайт, да напиша един кратък туториъл за подмяната на съединителя.
Хубаво си направил

ама на този Японски лагер да беше му сложил и Японски съединител ..
biggrin.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
martod
-
CuMo
- Мнения: 351
- Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46
Мнение
от CuMo » 21 Яну 2012 12:07
NKK феродовият диск е произведен в Япония.
Така пише на него. Ако се вгледаш на първата снимка в дясно, ще го видиш.
Ако говорим за Valeo притискателя, то той е Made in Korea.
CuMo
-
max-2
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Мнение
от max-2 » 22 Яну 2012 22:21
На мен ми се струва, че това с километрите живот е малко пресилено (100-200к), мисля, че може много повече. Просто се налага едно почистване на аксиалния лагер, защото се движи трудно по оста заради полепналия феродов прах. Затова може би е лоша идея да се маже с грес там. Иначе почистването става много лесно - има една дупчица на маншона на вилката. През нея вкарах сламката на голям флакон вд40 и на няколко пъти го изпръсках половината, но трябва да се внимава и да се пръска само по оста и далече от феродото. Между пръсканията натисках съединителя по десетина пъти. Педала стана много лек, като на следващия ден се наложи да пръсна малко смазка за мотоциклетни вериги, защото почна да се чува прискърцване при натискане и отпускане на педала.
И да питам нещо накрая: Може ли да стигне до нитовете феродовия дори и да работи нормално без приплъзване? Или когато е изтънял толкова няма начин да не пребоксува преди да стигне нитовете?
Carina E 4AFE LB 1992
max-2
-
valcho_91
- Мнения: 22
- Регистриран на: 30 Окт 2008 18:54
Мнение
от valcho_91 » 23 Яну 2012 13:37
Аз наскоро сменях съединител на Карината. Феродото беше почти до нитовете и съединителя приплъзваше.

Според мен няма начин да не усетиш,че съединителя е износен толкова много. И между другото, аз го смених на 210к беше оригиналния съединител

. Явно много зависи от начина, по който е карана колата.
valcho_91
-
whitefang
- Мнения: 145
- Регистриран на: 21 Сеп 2010 10:22
- Местоположение: Пловдив
Мнение
от whitefang » 23 Яну 2012 13:44
Това с километрите много зависи дали е градско,селско, междуградско. Също така от уменията и навиците на задкормилното у-ство. На учебна кола (почти само градско) надали и 50-60к ще изкара съединителя.
Corolla EU12 CDE120 D4D 2003
whitefang
-
mafiota
- Мнения: 618
- Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
- Местоположение: Бяла
Мнение
от mafiota » 23 Яну 2012 17:18
max-2 написа:На мен ми се струва, че това с километрите живот е малко пресилено (100-200к), мисля, че може много повече. Просто се налага едно почистване на аксиалния лагер, защото се движи трудно по оста заради полепналия феродов прах. Затова може би е лоша идея да се маже с грес там. Иначе почистването става много лесно - има една дупчица на маншона на вилката. През нея вкарах сламката на голям флакон вд40 и на няколко пъти го изпръсках половината, но трябва да се внимава и да се пръска само по оста и далече от феродото. Между пръсканията натисках съединителя по десетина пъти. Педала стана много лек, като на следващия ден се наложи да пръсна малко смазка за мотоциклетни вериги, защото почна да се чува прискърцване при натискане и отпускане на педала.
И да питам нещо накрая: Може ли да стигне до нитовете феродовия дори и да работи нормално без приплъзване? Или когато е изтънял толкова няма начин да не пребоксува преди да стигне нитовете?
немога да си обясня как хода на лагера по първичния вал ще се отрази на работата на съединителя, като вилтака и демпферната пружина му прилагат доста голяма сила сравнимо със съпротивлението което би получил от наслояване на прах по повърхността която се движи?
mafiota
-
max-2
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Мнение
от max-2 » 23 Яну 2012 19:06
Ами не знам, но е факт. На мен ми каза един майстор че се мие с бензин там, но не посмях. Другото е смяната на спирачна течност редовно и третото-с течение на годините работа в долната помпа влиза фин прах дори и при здрав маншон и става като лепило, иска си почистване само, гумичките и помпата са си като нови.

Carina E 4AFE LB 1992
max-2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта