Питане относно разхода на Corolla 1.4 vvti 2002

cooler4e
Мнения: 5
Регистриран на: 08 Яну 2012 11:10

Питане относно разхода на Corolla 1.4 vvti 2002

Мнение от cooler4e » 08 Яну 2012 11:43

Здравейте,

От около месец съм собственик на Toyota Corolla 1.4 vvti 2002ра, седан.
Опитвам се да разбера точно какъв разход ми дава. За сега по показания на компютъра и по моите изчисления варира около 11-12 на сто в градски условия. Извънградско е някъде около 7-7.5 ако не я настъпвам (до 110). Струва ми се, че този разход е висок.
Когато подавам газ при тръгване моментните показанията на компютъра достигат доста високи стойности от порядъка на 20-30, че и повече на 100. Това нормално ли е?
По принцип когато я купувах в сервиза Пит стоп (София) ми казаха, че трябва да се почисти дроселовата клапа. Дали би имало ефект върху разхода?

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Мнение от saho » 08 Яну 2012 11:57

Висок е да. Аз съм постигал извънградско 5 - 5,5. Градско при всеки е различно. Средно общо по бордовия за седем хиряди ми е 6,6 на 100, засичал съм и пълно-пълно няма разлика. Важно е да не ти е педала на газта винаги до долу, че бута бензин. 12/100 ohmy.gif много е!
Аз затова и още нямам газова :thumbsup:
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6185
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 337 пъти
Получена  благодарност: 367 пъти

Мнение от slowtraveler » 08 Яну 2012 12:02

Почистване на входящия тракт (дросел, датчици) може да подобри малко разхода.
Разхода при градското и извънградското каране може да се различава в големи граници в зависимост от маршрут, трафик, натоварване на автомобила и шофьор.
Разход около 7 при 110км/ч е нормален. Ако слезеш на 100, разхода сигурно ще слезе под 6.5л/100км...
Големите моментни показания са нормални при ускорение и ниска скорост: разхода е 'изгорено количество' / 'изминат път'.
А при ускорение двигателя е натоварен, а изминатия път поради малката скорост е малък.
При спрял автомобил и работещ двигател моментния разход е '+безкрайност'(затова и не се показва в л/100км).
И от тази стойност разхода започва да пада надолу при движение, така, че можеш да видиш каквито и да е огромни стойности.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

cooler4e
Мнения: 5
Регистриран на: 08 Яну 2012 11:10

Мнение от cooler4e » 08 Яну 2012 12:36

Благодаря за информацията. Ще трябва да се види колата по-подробно. А реглаж на клапани дали би имал някакъв ефект върху разхода?

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 08 Яну 2012 12:40

Ако почукват ги регулирай, но ако са тихи не ги пипай!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Джамбазов
Мнения: 243
Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Джамбазов » 08 Яну 2012 14:35

На жена ми взех същата. Преди някоя година имах такава, бях много доволен и сега взех отново такава. И онази и тази при извънградско със скорост около 110 гори 5.8/100. Градско много зависи. Жена ми сменя скоростите малко преди червения сектор на оборотомера. На това каране дава 8.5/100. Вероятно има някакъв проблем с колата ти. Виж налягане на гуми, дали е регулирана добре предницата, дали не задържа някое колело и чак тогава ходи на тестер.
Човек се учи докато е жив.

Аватар
ss_mitko
Мнения: 448
Регистриран на: 25 Яну 2009 14:48
Местоположение: София

Мнение от ss_mitko » 08 Яну 2012 15:09

http://www.carspending.com/bg/profiles/ ... -1-4-vvt-i По някога и аз достигам до 11/100 градско всичко зависи как караш.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 08 Яну 2012 23:23

Аз моята / Corolla 1.4 VVT-I/ я карам бавно градско и сега ми е 10.6/100км. час пик зимата. Иначе ако не е само час пик около 9/100км. с бавни ускорения. Лятото около 8.5-9.5/100км. с климатик.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

cooler4e
Мнения: 5
Регистриран на: 08 Яну 2012 11:10

Мнение от cooler4e » 09 Яну 2012 11:35

Здравейте и благодаря за мненията. Преди малко погледнах дроселовата клапа и има лек нагар, който поизчистих. Проблемът обаче най-вероятно не е от там. Като подам газ има леко забавяне от около секунда-две докато се качат оборотите. Освен това се чува съскащ звук откъм колекторите. Сега забелязах, че като се изгаси двигателя се чува едно съскане около 1-2 секунди пак откъм колекторите. Все едно спада гума. Какво може да е това и може ли да ми дадете съвет за добър специалист?

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Мнение от saho » 09 Яну 2012 12:31

cooler4e написа:Здравейте и благодаря за мненията. Преди малко погледнах дроселовата клапа и има лек нагар, който поизчистих. Проблемът обаче най-вероятно не е от там. Като подам газ има леко забавяне от около секунда-две докато се качат оборотите. Освен това се чува съскащ звук откъм колекторите. Сега забелязах, че като се изгаси двигателя се чува едно съскане около 1-2 секунди пак откъм колекторите. Все едно спада гума. Какво може да е това и може ли да ми дадете съвет за добър специалист?
И моята е същата, даже мислих да те попитам. Това ме дразни най-много, първо взема въздух после се сеща да се форсира.
Последно промяна от saho на 10 Яну 2012 18:46, променено общо 1 път.
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

ataveto@abv.bg
Мнения: 56
Регистриран на: 28 Фев 2011 16:33
Местоположение: пловдив

Мнение от ataveto@abv.bg » 10 Яну 2012 16:52

cooler4e написа:Здравейте и благодаря за мненията. Преди малко погледнах дроселовата клапа и има лек нагар, който поизчистих. Проблемът обаче най-вероятно не е от там. Като подам газ има леко забавяне от около секунда-две докато се качат оборотите. Освен това се чува съскащ звук откъм колекторите. Сега забелязах, че като се изгаси двигателя се чува едно съскане около 1-2 секунди пак откъм колекторите. Все едно спада гума. Какво може да е това и може ли да ми дадете съвет за добър специалист?
Много добьр вьпрос сега да чуем спецовете

Аватар
Instruktor59@yahoo.com
Мнения: 233
Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
Местоположение: София

Мнение от Instruktor59@yahoo.com » 10 Яну 2012 18:23

... Ми, за разхода на гориво на Корола 1,4 VVTi е писано...
Моята (пусната в движение януари 2002) я купих на 120к, с износени немски сегменти. В сервиза ТМА ми смениха сегменти, притриха клапани, нов термостат, едно водно съединенийце, гарнитури каквито трябва, антифриз и пр.
Добавих Форсан. Сега е 207к (двиг. и скор. кутия не са отваряни повече) и ефектът от Форсана взе да намалява.
Разходът от последното зареждане към 15 декември е 8-8,2 л/100 , около 70-80% градско в София.
Последно преди измерването на разхода, в събота в снега ходих на лов, бях много приятно изненадан. С 2 човека, на 2ра предавка с около 7-800 оборота (!!) в снега, след първия джип си се движих около 200-300 м без да се налага външна помощ.
При постоянно движение в сняг, на къси разстояния из София, с добре напомпени зимни гуми, без надбягване, а със старание да не използвам спирачка (доколкото е възможно) други години съм достигал до 8,8-9/100. Това е максималният измерен от мен разход.
Смятам действието на Форсан за много важно, но на тая Корола то изглежда привършва за около 100к, което си е достатъчно, макар, че фирмата обещаваше 500 к.
Освен Форсан, един път на 2-3 зареждания на пълен резервоар сипвам някоя добавка за бензин. Колко чисти и как/дали помага, не знам със сигурност. Понякога усещам прираст на теглителна сила, друг път -не, това са въпроси от други теми.
Според мен тая Корола е добре първо да мине цялостен преглед с всички възможни компютри, стендове(колела), масла, филтри, свещи, компресии и пр.... Ако има препоръки - ще мислиш.
Важен е и стилът на каране - от него можеш да имаш +2 до -0,5л от стандартното.
А, шумовете след спиране на двигателя може да се дължат на загуба на вакуум в усилвателя на спирачката, но едва ли. Предишната Корола я продадох на 11 г и си позволяваше 3 отделни натискания на спирачката след спиране на двигателя, т.е. вакуума си го държи отлично и дълготрайно...
[То така по интернет можем да си гадаем до безкрайност, по-добре намери си правилния сервиз и отивай].
Каквото сам си направя, никой не може...

cooler4e
Мнения: 5
Регистриран на: 08 Яну 2012 11:10

Мнение от cooler4e » 16 Яну 2012 10:15

Здравейте,

Като я купувах я прегледах на компютър. Ходих и на стенд. Сега пак ходих то сервиз "Пит стоп" в София и ми казаха, че този съскащ звук бил напълно нормален. Аз не разбирам и им се доверявам. Иначе аз не карам много агресивно и гледам по-икономично да не натискам много.
Как мога да разбера дали има износени сегменти, трябва да отида да ми измерят налягането в цилиндрите ли? Колата е на 160К и съм обслужил всички филтри и масло. Не съм сменял свещите.

Аватар
ss_mitko
Мнения: 448
Регистриран на: 25 Яну 2009 14:48
Местоположение: София

Мнение от ss_mitko » 16 Яну 2012 10:49

cooler4e написа:Здравейте,

Като я купувах я прегледах на компютър. Ходих и на стенд. Сега пак ходих то сервиз "Пит стоп" в София и ми казаха, че този съскащ звук бил напълно нормален. Аз не разбирам и им се доверявам. Иначе аз не карам много агресивно и гледам по-икономично да не натискам много.
Как мога да разбера дали има износени сегменти, трябва да отида да ми измерят налягането в цилиндрите ли? Колата е на 160К и съм обслужил всички филтри и масло. Не съм сменял свещите.
Съскането което чуваш е напълно нормално,това се чува от колекторите когато се пълнят,при моята също се чува.Относно сегментите,твоята е от първите мотори до 2004г.който имаха проблеми със сегментите и се сменяха гаранционно.Покарай малко повече километри и засечи дали нивото на маслото намалява и чак тогава мисли за износени сегменти.Трябвало е да смениш и свещите като си правил обслужване,не се знае на колко км. са.Разхода на гориво го засечи след няколко зареждания,без да зануляваш БК.На мен в момента по БК ми е 9.3 а по мой сметки е 8.9 това е за 2000км.
http://www.carspending.com/bg/profiles/ ... -1-4-vvt-i

dian1969
Мнения: 7
Регистриран на: 31 Окт 2011 19:56
Местоположение: Варна

Мнение от dian1969 » 16 Яну 2012 18:43

ataveto@abv.bg написа:
cooler4e написа:Здравейте и благодаря за мненията. Преди малко погледнах дроселовата клапа и има лек нагар, който поизчистих. Проблемът обаче най-вероятно не е от там. Като подам газ има леко забавяне от около секунда-две докато се качат оборотите. Освен това се чува съскащ звук откъм колекторите. Сега забелязах, че като се изгаси двигателя се чува едно съскане около 1-2 секунди пак откъм колекторите. Все едно спада гума. Какво може да е това и може ли да ми дадете съвет за добър специалист?
Много добьр вьпрос сега да чуем спецовете
Здравейте! Тъкмо и аз мислих да пусна подобна тема за забавянето на оборотите при подаването на на газ и при мен се чуди дали да се изфорсира а когато го направи като си махна крака от газта сама се изфорсира и вдига оборотите с 100-200. Така става и когато ускорявам и сменям предавките -след като натисна съединителя и изключа от скорост оборотите сами се вдигат с 100-200 и това много ме дразни, получавасе нещо ката междинна газ. Моля ако някой има същия проблем да сподели

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта