въпрос за съединителя :) малко странен....

Публикувай отговор
Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Raya » 10 Яну 2012 19:54

Instruktor59@yahoo.com написа:.
2. Задействам (издърпвам нагоре) лоста на ръчната спирачка, ако не е бил издърпан.
.
Защо?
Аз ръчната я ползвам само на баир.
....--Celica 1.8_00г--Avensis 1.6_00г--Avensis 1.8_05г--....

Аватар
Instruktor59@yahoo.com
Мнения: 233
Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
Местоположение: София

Мнение от Instruktor59@yahoo.com » 10 Яну 2012 20:46

Рая, просто при хилядите подготовки за тръгване се случва човек да се разсее, да носи, мести някакъв предмет, да говори и пр. и да пропусне нещо... примерно колата е на равно място, но предните или задните колела са качени на бордюр или някъде - много малко по-височко... Докато вършим разни неща и пропуснем да натиснем спирачка, или я натискаме леко, а колата е стояла дълго паркирана и крачната спирачка не работи при леко натискане... и т.н. и т.н., задействаната ръчна спирачка предотвратява неволното, нежелано и незабелязано преместване на колата докато правим нещо друго.
Отделно в инструкциите си пише като спрем двигателя да включим на първа и да задействаме ръчнато спирачка - винаги. :thumbsup:
Каквото сам си направя, никой не може...

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Raya » 10 Яну 2012 21:02

М/у другото, винаги се чудя, когато я оставям под наклон паркирана само на скорост (а аз никога не я оставям на ръчна дори и на много стръмно), ще я заваря ли на същото място?:)))
Последно промяна от Raya на 11 Яну 2012 07:45, променено общо 1 път.
....--Celica 1.8_00г--Avensis 1.6_00г--Avensis 1.8_05г--....

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 10 Яну 2012 23:17

Като чета тази тема се сещам за един лаф, че шофьор, курва и ченге се раждат. Не можеш да станеш много добър, колкото и да се учиш, ако не ти е отвътре.
Шофьорлъка си е изкуство и човек трябва да мисли и придържайки се към правилата да интерпретира във всеки момент. :thumbsup: Да де, ама на един му се отдава, а друг мисли, мисли и ... право в блатото. wacko.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 10 Яну 2012 23:38

zi_zi_top написа: Не можеш да станеш много добър, колкото и да се учиш, ако не ти е отвътре.
Шофьорлъка си е изкуство
Много си прав, Зи зи!
Едно време, като се явявах на изпит пред КАТ за книжка, имаше с нашия поток един професор по физика, който се сърдеше на катаджията, че го къса за трети път, а катаджията ми викаше, че физиката може да му е отвътре, но шофъорлъка не е. biggrin.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 11 Яну 2012 13:04

Raya написа:М/у другото, винаги се чудя, когато я оставям под наклон паркирана само на скорост (а аз никога не я оставям на ръчна дори и на много стръмно), ще я заваря ли на същото място?:)))
Ако е топло време, няма проблем да си дръпнеш ръчната спирачка и да оставиш така за една нощ да кажем на стръмно.
Ако наклонът е много голям и оставиш на скорост, недай си боже някой паркиращ те побутне, наистина може да не си намериш колата, където си я оставила.

Ако е зима и е студено, не е препоръчително ръчната спирачка да се оставя задействана за дълго време. Има вероятност да замръзнат я челюсти, я жило от кишата, в която преди това си карала. През нощта температурите падат да кажем до -5 -8. Каквото е имало като влага там - замръзва - случаите не са един или два на замръзнали ръчни.

Ако спирам под наклон на мразовито време аз правя следното - подпирам някое колело на бордюр, така че колата да не може да тръгне по наклона. Да кажем завивам десен волан и опирам предна дясна гума в бордюра и след подпиране включвам на първа. Ръчната не я дърпам. Ако много ме гони параноята и съм някъде в планината, където пътна помощ е далече, намирам два, три големи камъка и подлагам под гумите, да ми е мирна главата, че след разходката пак ще ми е там колата.

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Raya » 11 Яну 2012 13:44

CuMo написа: Ако е зима и е студено, не е препоръчително ръчната спирачка да се оставя задействана за дълго време..... - случаите не са един или два на замръзнали ръчни.
Ето какво получих на лични
Нито на Селиката, нито на Авенсисите ще им замръзнат задните накладки от задействана ръчна спирачка - дори през зимата.
Спирам за известно време да чета техническите теми, че ме объркахте и доктор каза да не мисля
zi_zi_top написа:, колкото и да се учиш, ако не ти е отвътре.... право в блатото. wacko.gif
....--Celica 1.8_00г--Avensis 1.6_00г--Avensis 1.8_05г--....

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 11 Яну 2012 14:20

Аз не бих си правил експерименти с ръчната на студено, пък кой както го разбира.

http://lmgtfy.com/?q=%D0%B7%D0%B0%D0%BC ... 1%82%D0%B0


http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... 6d48fed0dc

Аватар
Instruktor59@yahoo.com
Мнения: 233
Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
Местоположение: София

Мнение от Instruktor59@yahoo.com » 12 Яну 2012 22:58

Хм, от 1993 карам непрекъснато 2 Короли, една след друга, на ВСЯКО спиране задействам ръчната спирачка, ЦЕЛОГОДИШНО. На първата Корола (първа регистрация 1991) като сменях за първи път на 200к задни накладки през 2005, в сервиза ме питаха защо ги сменям...
Втората Корола, първа регистрация 2002, сега е на 207к, не съм сменял задни накладки...
Важно е да се отбележи, че нямам удари по кожусите на жилата на ръчната спирачка, те си влизат в щитовете на колелата и най-вероятно вода не влиза там дето може да замръзне... Изобщо като обсъждаме, говорим за изправни устройства нали, не за повредени, с нарушена цялост и пр.
В събота карах в дълбок сняг и също я оставих на ръчна в Балкана, където беше много по-студено от в София - повече от 3 часа, време достатъчно да замръзне нещо ако ще замръзва.
Това е един от многото елементи на Тойота (поне Корола), който работи безпроблемно стотици хиляди км...
Каквото сам си направя, никой не може...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 12 Яну 2012 23:17

Може да замръзне и самата накладка (барабан), въпреки, че наистина по-често замръзва жилото...
Спомням си следната сериозна случка (дори без дръпната ръчна спирачка) - замръзнали задни барабани на Шкодичка...
Баща ми прави опит да ги отлепи с рязко отпускане на съединителя. Резултата - строшен колянов вал ....
Лично аз много рядко удрям ръчна спирачка, а зимата - наистина по изключение когато е много много наложително.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Raya » 28 Яну 2012 21:18

Преди завъртането на стартера трябва да се включи на контакт в продължение на 4-5 секунди. Това дава време на бензиновата помпа да подкачи горивото. Докато стартерът върти, педалът на съединителя трябва да бъде натиснат.
http://fakti.bg/avto/29292-saveti-za-st ... t-ot-rusia
....--Celica 1.8_00г--Avensis 1.6_00г--Avensis 1.8_05г--....

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 28 Яну 2012 23:53

Райче, ти само на руските сайтове ли вярваш? biggrin.gif Ние тук като ги пишем тези неща не хваща дикиш за теб. :whistle:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 29 Яну 2012 15:59

да допълня, че според мене освен няколко сек за загряване на свещи при студ, трябва да се чака допълнително 1-2 сек за изгасване лампата на еърбага, явно колата си прави някакви проверки по възглвниците и електрониката. накрая остават да светят само 3 лампи и палиш, те изгасват. ако си без колан и четвърта :-)

мен по ми е интересно какъв ще е резултата от следната процедура на съвременна кола с разни компютри и боклуци ???

http://fakti.bg/avto/19635-ako-akumulat ... oi-da-buta
Последно промяна от Toyko на 29 Яну 2012 16:09, променено общо 1 път.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 29 Яну 2012 16:02

Еърбега си изгасва и след като запалиш

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 29 Яну 2012 16:09

Vesko написа:Еърбега си изгасва и след като запалиш
хмм забелязах че понякога остгава да свети ако не го изчакаш първоначално и запалиш прибързано, може пък да е дефект знам ли.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта