Масло - шумен двигател
Масло - шумен двигател
Мнение от satomov » 10 Яну 2012 07:15
ПС също така леко започнаха да трептят оборотите, всмисъл няма отклонение от порядъка на 200 об, но все пак стрелката на оборотомера си трепти. Разбираемо е, че колата е стара, но все пак искам да ми е мирна главата
satomov
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Масло - шумен двигател
Мнение от Japanese_fever » 10 Яну 2012 08:14
10W не е до -15, а до -7°С! За по-студено трябва да е 5W.satomov написа:Принципно 10w-40 е ориентирано към по-високи температури, ако не се лъжа, но би трябвало да дава добри резултати поне до -15 градуса.
Не знам кой ти е казал -15, но не вярно!
Нормално е да потраква на по-студено с по-дебелото масло,
докато го разбие.
Моята също трака доста, ако я карам с 10W през зимата (само, че не я карам вече. Един път само стана инцидентно и веднага го смених).
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
nowyaris
Мнение от satomov » 10 Яну 2012 23:34
[edit] Japanese_fever това за -15 градуса го видях в мануал-а на селиката на страница 198 http://ftp.domainbg.com/sluchaen_fen/To ... l_1998.pdf
satomov
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Japanese_fever » 11 Яну 2012 08:52
Моя мануал на Хонда пише да не се използва 10W30 под -7°С.
Аз лично не бих карал с 10W30 или каквото и да е друго 10W масло под 0°С.
Копирано то нета (+32°F = 0°C)
На нета има различни резултати, но аз се доверявам на Хонда мануала ми.My 09 Grand Prix with the 3800 motor calls for 10W-30 when the ambient temperature is above +32 degrees Farenheit. Below +32 there is a choice of 5W-30 or 0W-30 when you run into extreme cold weather starting.


Последната таблица е най-зле откъм акуратно инфо, но тя е от VW форум, което е разбираемо.

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
satomov
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Japanese_fever » 11 Яну 2012 16:59
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от jim_beam » 11 Яну 2012 20:56
аз също се пробвах с мотул 10w40 и като се разтрака мотора,ужас.не изтраях и го смених с 5w40.
по принцип 10w30 не е лошо,това са сравнително нови масла,би трябвало да са пълна синтетика.само че ти си сложил 10w40,което си е съвсем друго.
сложи си 5w30 или 5w40,за тая стара барака 0w40 няма да е добре,сигурно ще ти увеличи разхода на масло,а може и да се разтекат уплътнения.

ps:не забравяй ОРИГИНАЛЕН маслен филтър!

jim_beam
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Japanese_fever » 11 Яну 2012 21:40
Трябва първата цифра да е 5W, oт 0W няма нужда!
Разлика м/у 10W30 и 10W40 на ниските температури няма, тъй като и на двете зимния им индекс е 10.
Принципно колкото са по-близки зимния и летния индекс толкова маслото е по-стабилно, устойчиво.
Така, че колегата да кара с 5W40 минерално или полусинтетика и да си пее. Иnаче пак казвам най-добрия избор е 5W30.
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
satomov
Мнение от Trumi » 12 Яну 2012 09:36
Trumi
- esox hunter
- Мнения: 103
- Регистриран на: 12 Окт 2009 17:17
- Местоположение: София
Мнение от esox hunter » 12 Яну 2012 13:08

Моята корола (4х4) е с двигател 7A-FE 1997г 1,8 наскоро направи 200 000 км (реални).
До сега откакто е в мои ръце по препоръка от сервиза и слагат Мобил 10W40. Трябва да отбележа, че похарчва масълце и от известно време при по високите обороти примерно със скорост над 100-110 км/ч стана по шумен (бучащ) двигателя. Иначе при ниските обороти мърка, като коте почти не се чува, като работи. Това бучене си мисля, че може и някъде по линията на генерацията да иде (старо уплътнение, дупчица, мека връзка сменях я миналата година и пр. ) но не знам не съм сигурен

Та питането ми е следното понеже чета по горе, че за този двигател се препоръчва 5W30...Ако налея такова масло вместо сегашното 10W40, ще намалее ли разхода на масло или по-скоро, ще се увеличи!?

Разбира се, ще стане ли по-тих или не?
Ако има разлика в парите на двете масла не ме притеснява, важното е да не харчи масло и да е по тих и по-добре за двигателя...
Ще съм ви благодарен, ако ми отговорите, тъй като много скоро ми предстои смяна на масло и филтри и да знам какво да правя!?
esox hunter
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Japanese_fever » 12 Яну 2012 16:49
Според мен разхода ти ще се качи, но дивгателя ти ще стане по-тих.esox hunter написа:
Та питането ми е следното понеже чета по горе, че за този двигател се препоръчва 5W30...Ако налея такова масло вместо сегашното 10W40, ще намалее ли разхода на масло или по-скоро, ще се увеличи!?![]()
Разбира се, ще стане ли по-тих или не?
Както казах, масла, които започват c 5W са задължителни, ако темп. в твоя район пада зимата под -7°С, ако не пада масло 10W би трябвало да е О.К.
Аз лично на моята кола й доливам 1л на 7000 км, но карам само с 5W30.
Това се препоръчва за колата ми, а тук зимата става доста студено.
Колата ми е на 235 000 км.
Отделно 10W40 е по-дебело при 100°С (което се приема работна темп. на двигателя) от 5W30.
А по-дебело масло значи по-трудно изпомпване и повече усилие за маслената помпа. (особено, когато е студено, особено на високи обороти, когато е вече загряла.)
Отделно по-дебелото масло достига по-трудно до малки процепи в двигателя, където се изисква мазане.
Аз лично съм противник на теорията, че трябва да караш с по-дебело масло, ако колата ти гори масло.
Трябва да се кара с предписаното за твоя модел, ако то гори масло се сменят сигменти, бутала, клапани, гумички на клапаните и т.н. в зависимост, кое е износено и от къде идва разхода на масло.
С по-дебело масло може да намалиш малко разхода на масло, но ще влошиш мазането на двигателя.
Ти кое предпочиташ?
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
- esox hunter
- Мнения: 103
- Регистриран на: 12 Окт 2009 17:17
- Местоположение: София
Мнение от esox hunter » 13 Яну 2012 13:57
Благодаря за отговора и мнението колегаJapanese_fever написа:Според мен разхода ти ще се качи, но дивгателя ти ще стане по-тих.
Както казах, масла, които започват c 5W са задължителни, ако темп. в твоя район пада зимата под -7°С, ако не пада масло 10W би трябвало да е О.К. ....


Иначе, ако ще ми качва още разхода на масло 5W30 то тогава, ще си остана на 10W40 ...От сервиза ми казаха, че не се налага за сега отваряне на двигателя и смяна на сегменти и пр. Може евентуално някоя качествена добавка да сложа за понижаване на шумове и по-добро обмазване
Ако някой има да добави още нещо по питането ми ще съм благодарен или колегата е изчерпал всичко...

esox hunter
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Japanese_fever » 13 Яну 2012 16:23
Като цяло не се препоръчват!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта