Масло - шумен двигател

satomov
Мнения: 38
Регистриран на: 27 Дек 2010 04:29

Масло - шумен двигател

Мнение от satomov » 10 Яну 2012 07:15

Добро утро колеги, преди няколко седмици правих обслужване на колата (първото и обслужване всъщност откакто съм я взел селика 7A-FE 1998г 1,8) та човека, който ми я обслужва е сложил полусинтетично масло мобил 10W-40. По принцип на старата ми селика (2-ка 3S-GE 1998) до сега съм слагал само кастрол или мотул 5W-40 пълна синтетика по предписание на познат, уж се води разбирач. Позаинтересувах се и разгледах книжката, където са посочили 5W-30. Лошото е, че като е по-студено двигателя става по-шумен. Въпроса ми е възможно ли е да е от маслото? Или е имало някакви боклуци преди да взема колата? Уж маслото ми го сипаха пред мен, но кой знае след това какво са досипали. Принципно 10w-40 е ориентирано към по-високи температури, ако не се лъжа, но би трябвало да дава добри резултати поне до -15 градуса. Благодаря Ви за отговорите

ПС също така леко започнаха да трептят оборотите, всмисъл няма отклонение от порядъка на 200 об, но все пак стрелката на оборотомера си трепти. Разбираемо е, че колата е стара, но все пак искам да ми е мирна главата

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Масло - шумен двигател

Мнение от Japanese_fever » 10 Яну 2012 08:14

Карай по възможност само с 5W30, това се предписва и от Тойота, т.е. производителя.
satomov написа:Принципно 10w-40 е ориентирано към по-високи температури, ако не се лъжа, но би трябвало да дава добри резултати поне до -15 градуса.
10W не е до -15, а до -7°С! За по-студено трябва да е 5W.
Не знам кой ти е казал -15, но не вярно!

Нормално е да потраква на по-студено с по-дебелото масло,
докато го разбие.
Моята също трака доста, ако я карам с 10W през зимата (само, че не я карам вече. Един път само стана инцидентно и веднага го смених).
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 10 Яну 2012 19:44

От маслото е.

satomov
Мнения: 38
Регистриран на: 27 Дек 2010 04:29

Мнение от satomov » 10 Яну 2012 23:34

съжалявам че гласувах доверие на тия от bosch, първо ме прецакаха с ангренажния, след което разбрах, че и по-евтини филтри са ми сложили, при положение, че изрично им казах да не се правят компромиси, сега и маслото....но нищо и без това вече живея в софия, така че тук ще търся човек за обслужване. Благодаря Ви за бързите отговори колеги

[edit] Japanese_fever това за -15 градуса го видях в мануал-а на селиката на страница 198 http://ftp.domainbg.com/sluchaen_fen/To ... l_1998.pdf

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 11 Яну 2012 08:52

Да, прав си пише -18°С за 10W30.
Моя мануал на Хонда пише да не се използва 10W30 под -7°С.

Аз лично не бих карал с 10W30 или каквото и да е друго 10W масло под 0°С.

Копирано то нета (+32°F = 0°C)
My 09 Grand Prix with the 3800 motor calls for 10W-30 when the ambient temperature is above +32 degrees Farenheit. Below +32 there is a choice of 5W-30 or 0W-30 when you run into extreme cold weather starting.
На нета има различни резултати, но аз се доверявам на Хонда мануала ми.

Изображение

Изображение

Последната таблица е най-зле откъм акуратно инфо, но тя е от VW форум, което е разбираемо. rolleyes.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

satomov
Мнения: 38
Регистриран на: 27 Дек 2010 04:29

Мнение от satomov » 11 Яну 2012 11:33

а разлика ще се усети ли между препоръчваното от тойота 5w-30 и ако сложа примерно 0w-40? Oт темата на @Uncle Dido следва че 0w40 е по-добро от 5w30. Или няма смисъл да се дават повече пари специално за този двигател?

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 11 Яну 2012 16:59

Ако не ти се харчи за 5W30 (тъй като в БГ е само пълна синтетика), сипвай 5W40, както си карал предната, би трябвало да е О.К.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 11 Яну 2012 20:56

да,наистина е от маслото колега!
аз също се пробвах с мотул 10w40 и като се разтрака мотора,ужас.не изтраях и го смених с 5w40.
по принцип 10w30 не е лошо,това са сравнително нови масла,би трябвало да са пълна синтетика.само че ти си сложил 10w40,което си е съвсем друго.
сложи си 5w30 или 5w40,за тая стара барака 0w40 няма да е добре,сигурно ще ти увеличи разхода на масло,а може и да се разтекат уплътнения. wink.gif

ps:не забравяй ОРИГИНАЛЕН маслен филтър! wink.gif
Последно промяна от jim_beam на 12 Яну 2012 00:13, променено общо 1 път.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 11 Яну 2012 21:40

Със 10W30 пак ще трака на минусови температури, особено около -10°С!
Трябва първата цифра да е 5W, oт 0W няма нужда!
Разлика м/у 10W30 и 10W40 на ниските температури няма, тъй като и на двете зимния им индекс е 10.

Принципно колкото са по-близки зимния и летния индекс толкова маслото е по-стабилно, устойчиво.

Така, че колегата да кара с 5W40 минерално или полусинтетика и да си пее. Иnаче пак казвам най-добрия избор е 5W30.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

satomov
Мнения: 38
Регистриран на: 27 Дек 2010 04:29

Мнение от satomov » 11 Яну 2012 22:37

Благодаря Ви още веднъж колеги! Живи и здрави!!!

Trumi
Мнения: 21
Регистриран на: 12 Яну 2012 09:13

Мнение от Trumi » 12 Яну 2012 09:36

Да споделя и аз!Лично аз си купувам Кастрол 15W-40 5л.за 21 ЕУ Basic Protect.Това което зная е,че на по старите мотори и над 200 000км е по-добре да се ползва по-гъсто масло.Нямам проблем на моята печка нито с паленто,нито с шума,не е повече от преди,НО спря да ми гори масло.Преди на 9000км доливах 1л,сега по около 300 грама и не ми пуши колата както преди.Като го сменях преди време с масло в БГ,ми казаха"маслото е супер-немски",викам слагай....умрях от яд..не стига,че ми излезе по-скъпо от кастрола тук,ами и пушеше и кво ли не.Заинтересувах се и разбрах,че голямата част от маслата в БГ са РЕЦИКЛИРАНИ и после продавани отново....Тъпня

Аватар
esox hunter
Мнения: 103
Регистриран на: 12 Окт 2009 17:17
Местоположение: София

Мнение от esox hunter » 12 Яну 2012 13:08

Да попитам и аз, че леко се "умешах" с тези масла wacko.gif

Моята корола (4х4) е с двигател 7A-FE 1997г 1,8 наскоро направи 200 000 км (реални).
До сега откакто е в мои ръце по препоръка от сервиза и слагат Мобил 10W40. Трябва да отбележа, че похарчва масълце и от известно време при по високите обороти примерно със скорост над 100-110 км/ч стана по шумен (бучащ) двигателя. Иначе при ниските обороти мърка, като коте почти не се чува, като работи. Това бучене си мисля, че може и някъде по линията на генерацията да иде (старо уплътнение, дупчица, мека връзка сменях я миналата година и пр. ) но не знам не съм сигурен unsure.gif

Та питането ми е следното понеже чета по горе, че за този двигател се препоръчва 5W30...Ако налея такова масло вместо сегашното 10W40, ще намалее ли разхода на масло или по-скоро, ще се увеличи!? rolleyes.gif
Разбира се, ще стане ли по-тих или не?
Ако има разлика в парите на двете масла не ме притеснява, важното е да не харчи масло и да е по тих и по-добре за двигателя...

Ще съм ви благодарен, ако ми отговорите, тъй като много скоро ми предстои смяна на масло и филтри и да знам какво да правя!?

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 12 Яну 2012 16:49

esox hunter написа:
Та питането ми е следното понеже чета по горе, че за този двигател се препоръчва 5W30...Ако налея такова масло вместо сегашното 10W40, ще намалее ли разхода на масло или по-скоро, ще се увеличи!? rolleyes.gif
Разбира се, ще стане ли по-тих или не?
Според мен разхода ти ще се качи, но дивгателя ти ще стане по-тих.
Както казах, масла, които започват c 5W са задължителни, ако темп. в твоя район пада зимата под -7°С, ако не пада масло 10W би трябвало да е О.К.

Аз лично на моята кола й доливам 1л на 7000 км, но карам само с 5W30.
Това се препоръчва за колата ми, а тук зимата става доста студено.
Колата ми е на 235 000 км.

Отделно 10W40 е по-дебело при 100°С (което се приема работна темп. на двигателя) от 5W30.
А по-дебело масло значи по-трудно изпомпване и повече усилие за маслената помпа. (особено, когато е студено, особено на високи обороти, когато е вече загряла.)
Отделно по-дебелото масло достига по-трудно до малки процепи в двигателя, където се изисква мазане.

Аз лично съм противник на теорията, че трябва да караш с по-дебело масло, ако колата ти гори масло.
Трябва да се кара с предписаното за твоя модел, ако то гори масло се сменят сигменти, бутала, клапани, гумички на клапаните и т.н. в зависимост, кое е износено и от къде идва разхода на масло.
С по-дебело масло може да намалиш малко разхода на масло, но ще влошиш мазането на двигателя.
Ти кое предпочиташ?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
esox hunter
Мнения: 103
Регистриран на: 12 Окт 2009 17:17
Местоположение: София

Мнение от esox hunter » 13 Яну 2012 13:57

Japanese_fever написа:Според мен разхода ти ще се качи, но дивгателя ти ще стане по-тих.
Както казах, масла, които започват c 5W са задължителни, ако темп. в твоя район пада зимата под -7°С, ако не пада масло 10W би трябвало да е О.К. ....
Благодаря за отговора и мнението колега smile.gif Относно тепературите зимата ...в София съм и рядко падат под -7С. Сравнително наскоро имаше температури -10, -11С не съм забелязал някакво влошаване в работата на двигателя rolleyes.gif
Иначе, ако ще ми качва още разхода на масло 5W30 то тогава, ще си остана на 10W40 ...От сервиза ми казаха, че не се налага за сега отваряне на двигателя и смяна на сегменти и пр. Може евентуално някоя качествена добавка да сложа за понижаване на шумове и по-добро обмазване

Ако някой има да добави още нещо по питането ми ще съм благодарен или колегата е изчерпал всичко... rolleyes.gif

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 13 Яну 2012 16:23

С добавките точно в двигателното масло, трябва много да се внимава какво се сипва, защото последствията може да са фатални.
Като цяло не се препоръчват!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 11 госта