Оригинален аксесоар или правеняци?slowtraveler написа:.... А и есента му сложих здрави метални кори под двигателя - да не се притеснявам да се заравям
Подкартерна защита (разделена от друга тема)
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Подкартерна защита (разделена от друга тема)
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Зизи, оригиналните са пластмасови и се бяха потрошили в някой бордюр (имаха едни издадени пластмасови ръбчета - аеродинамичен елемент, от където тръгва трошенето).
Новите ги направих от 1мм неръждавейка, захванати на оригиналните места. Един лист 2/1м свърши работа (остана доста ламарина). Захващането - на оригиналните болтове. А там, където оригиналните кори бяха хванати за гредите с пластмасови щипки сложихме поп-гайки и стана доста здраво. Това са две кори, точно копие по шаблон на оригиналните, без стърчащите чупещи се чопове...

Новите ги направих от 1мм неръждавейка, захванати на оригиналните места. Един лист 2/1м свърши работа (остана доста ламарина). Захващането - на оригиналните болтове. А там, където оригиналните кори бяха хванати за гредите с пластмасови щипки сложихме поп-гайки и стана доста здраво. Това са две кори, точно копие по шаблон на оригиналните, без стърчащите чупещи се чопове...

Последно промяна от slowtraveler на 26 Дек 2011 11:37, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Станало е перфектно и вечно.
Това ще надживее останалите оригинални детайли на автомобила. 


Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
martod, съжалявам - ще се реванширам с една бира laugh.gif
Иначе идеята и избора на размер/материал бе лично моя. laugh.gif
Единствено като коментирах с Чичо Дидо захващането, той даде акъл за поп-гайките (чудих се дали да не сложа самонарезни винтове, но щеше да стане по-зле и по-слабо).
Нормално е резултата да е еднакъв.
То е като дизайна на автомобилите - доброто механично и физично (аеродинамично) решение е само едно, а решенията на отделните дизайнери се различават само в дреболиите
Иначе идеята и избора на размер/материал бе лично моя. laugh.gif
Единствено като коментирах с Чичо Дидо захващането, той даде акъл за поп-гайките (чудих се дали да не сложа самонарезни винтове, но щеше да стане по-зле и по-слабо).
Нормално е резултата да е еднакъв.
То е като дизайна на автомобилите - доброто механично и физично (аеродинамично) решение е само едно, а решенията на отделните дизайнери се различават само в дреболиите

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Аз също бях измайсторил такава яка кора под ДВГ на предишната ми кола, но я махнах, опасявах се че ще се наруши потока на въздуха, и маслото в картера ще прегрява...заводски - колата нямаше такава кора, и термометър за масло нямаше. Хм, иначе - ефекта е страхотен. Какво мислите - дали прегрява масълцето...че нещо ме сърбят ръцете и на карината да измайсторя една ?martod написа:Уж не се знаем с теб, а кога успя да ми откраднеш патента ? ..slowtraveler написа: Новите ги направих ги от 1мм неръждавейка, захванати на оригиналните места.![]()
Аз от 15 г. насам, само с такива самоделки карам ... biggrin.gif
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Ти май си забравил че Карините има допълнителен радиатор за маслото. В единия случай е масло/въздух при 1.6/1.8 а при 2.0 е масло/вода. Така че в случея картера ми се вижда не като за охлаждане на маслото.
Интересното е че на моята Карина няма охлаждане масло/вода.
Интересното е че на моята Карина няма охлаждане масло/вода.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
На Корсата съм монтирал оригинален аксесоар метална подкартерна решетка, защото е доста ниска (12 см) и лесно се удря картера. Оригиналната е метална и има отвори, дори можеш да смениш маслото без да я сваляш. Мисля, че не е лоша идея да се направят някакви отвори и на "правената" кора. Е, те ще са по майсторски мерак..., ама все е нещо.desotodorov написа: Аз също бях измайсторил такава яка кора под ДВГ на предишната ми кола, но я махнах, опасявах се че ще се наруши потока на въздуха, и маслото в картера ще прегрява...заводски - колата нямаше такава кора, и термометър за масло нямаше. Хм, иначе - ефекта е страхотен. Какво мислите - дали прегрява масълцето...че нещо ме сърбят ръцете и на карината да измайсторя една ?
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Относно дупките в подкартерната защита за смяна на масло - според мен са излишни....
На Маздата имам такива дупки в корите. Обаче филтъра е на едно място, пробката - на друго и достъпа през отворите бе доста труден.
Значително по-лесно бе да се отдадат 8 болтчета и да се свали цялата кора - става за 1 минута. Докато в противен случай трябваше да се отдадат 3-4 болтчета на тея капачета, с което ще получиш ограничен достъп.
На Кашкая явно по същата причина нямаше никакви отвори за достъп при смяна на масло. При смяна на масло се сваля предната кора (май сега станаха 7 болтчета) и се получава пълен достъп...
На Маздата имам такива дупки в корите. Обаче филтъра е на едно място, пробката - на друго и достъпа през отворите бе доста труден.
Значително по-лесно бе да се отдадат 8 болтчета и да се свали цялата кора - става за 1 минута. Докато в противен случай трябваше да се отдадат 3-4 болтчета на тея капачета, с което ще получиш ограничен достъп.
На Кашкая явно по същата причина нямаше никакви отвори за достъп при смяна на масло. При смяна на масло се сваля предната кора (май сега станаха 7 болтчета) и се получава пълен достъп...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
"Аз също бях измайсторил такава яка кора под ДВГ на предишната ми кола, но я махнах, опасявах се че ще се наруши потока на въздуха, и маслото в картера ще прегрява...заводски - колата нямаше такава кора, и термометър за масло нямаше. Хм, иначе - ефекта е страхотен. Какво мислите - дали прегрява масълцето...че нещо ме сърбят ръцете и на карината да измайсторя една ?"[/quote]
Всяка промяна в конструкцията на такова сложно нещо като автомобил, без да е изпитана по смислена методика, може да има непредвидими последствия - както добри, така и недобри... Ако охлаждащата система е пусната от завода и работи добре без кора, няма никакъв начин да предвидим какво ще се случи при поставянето й... освен изпитване.
Всяка промяна в конструкцията на такова сложно нещо като автомобил, без да е изпитана по смислена методика, може да има непредвидими последствия - както добри, така и недобри... Ако охлаждащата система е пусната от завода и работи добре без кора, няма никакъв начин да предвидим какво ще се случи при поставянето й... освен изпитване.
Каквото сам си направя, никой не може...
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Не смятам, че ще има каквито и да е последици от поставяне на кори на съвременен автомобил...
Навярно от доста години не сте виждали оребрени картери, които да способстват охлаждането (както бяха автомобилите преди 20-30г). А и корите са отдолу, а не отпред.
Освен това почти всички нови автомобили с цел намаляване на съпротивлението на въздуха вече са заводски с такива кори (както в моя случай)...
Лошото е, че производителя обикновено слага като кора пластмасичка, която да спомага за аеродинамиката, но пък е доста крехка и не служи за механична защита.
Навярно от доста години не сте виждали оребрени картери, които да способстват охлаждането (както бяха автомобилите преди 20-30г). А и корите са отдолу, а не отпред.
Освен това почти всички нови автомобили с цел намаляване на съпротивлението на въздуха вече са заводски с такива кори (както в моя случай)...
Лошото е, че производителя обикновено слага като кора пластмасичка, която да спомага за аеродинамиката, но пък е доста крехка и не служи за механична защита.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
И все пак колко често си си удрял подкартерната защита? Аз лично за 12г съм имал проблем точно 3 пъти (чесно си спомням само за 2). веднъж при едно наводнение в добрич всички минаваха бавно по тротоара, а аз реши че с висока скорост мога да мина и през локвата. Е минах, ама плстмасите се оганаха и след локвата директно в сервиза. И вторият пътт на варненската магистрала изкочи едно животно изпод мантинелата. Нямяше зрава плстмаса останала. Добре че беше останала козина та полицаите ми написаха протокол. А сетих се и за третиат път. Минах през една буца лед.... е освен пластмасите смених картер, колянов вал и малко лагери, че от Добрич стигнах до София преди да разбера че тече масло biggrin.gif Ама за 3 проблема за 12г не мисля че си заслужава труда да се правят модификаци.. особено ако човек кара по 2-3х км за годинаslowtraveler написа:Не смятам, че ще има каквито и да е последици от поставяне на кори на съвременен автомобил...
Навярно от доста години не сте виждали оребрени картери, които да способстват охлаждането (както бяха автомобилите преди 20-30г). А и корите са отдолу, а не отпред.
Освен това почти всички нови автомобили с цел намаляване на съпротивлението на въздуха вече са заводски с такива кори (както в моя случай)...
Лошото е, че производителя обикновено слага като кора пластмасичка, която да спомага за аеродинамиката, но пък е доста крехка и не служи за механична защита.

- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
В конкретния случай на кашкая подкартерната пластмасова защита се удря при всяко 'допиране' на бордюр... Затова се бе потрошила.
Оригиналната кора има едни аеродинамични ръбчета пред предните гуми, които бяха твърда пластмаса, и съответно те стърчаха и обираха и най-лекото докосване на бордюр...
Като самата пластмаса става на салата.
На маздата тези аеродинамични елементи са мека гума от типа на вътрешна автомобилна гума и освен да се деформират, не нанасят поражения на самата кора..
Та потрошените оригинални кори ме подтикнаха да направя 'усъвършенстван' модел на тази подкартерна защита, защото съм сигурен, че при следващото паркиране до бордюр и новите пластмаси щяха да станат на същото дередже
Труда бе 1 час рязане, и 1 час монтаж на двата стоманени листа - дори и ако погледнеш чисто икономически съм уверен, че за 2 часа работа получаваш по-малко отколкото ти е струвал последния ремонт
Оригиналната кора има едни аеродинамични ръбчета пред предните гуми, които бяха твърда пластмаса, и съответно те стърчаха и обираха и най-лекото докосване на бордюр...
Като самата пластмаса става на салата.
На маздата тези аеродинамични елементи са мека гума от типа на вътрешна автомобилна гума и освен да се деформират, не нанасят поражения на самата кора..
Та потрошените оригинални кори ме подтикнаха да направя 'усъвършенстван' модел на тази подкартерна защита, защото съм сигурен, че при следващото паркиране до бордюр и новите пластмаси щяха да станат на същото дередже

Труда бе 1 час рязане, и 1 час монтаж на двата стоманени листа - дори и ако погледнеш чисто икономически съм уверен, че за 2 часа работа получаваш по-малко отколкото ти е струвал последния ремонт

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
1. на тротоар не беше ли забранено паркирането biggrin.gifslowtraveler написа:В конкретния случай на кашкая подкартерната пластмасова защита се удря при всяко 'допиране' на бордюр... Затова се бе потрошила.
Оригиналната кора има едни аеродинамични ръбчета пред предните гуми, които бяха твърда пластмаса, и съответно те стърчаха и обираха и най-лекото докосване на бордюр...
Като самата пластмаса става на салата.
На маздата тези аеродинамични елементи са мека гума от типа на вътрешна автомобилна гума и освен да се деформират, не нанасят поражения на самата кора..
Та потрошените оригинални кори ме подтикнаха да направя 'усъвършенстван' модел на тази подкартерна защита, защото съм сигурен, че при следващото паркиране до бордюр и новите пластмаси щяха да станат на същото дередже![]()
Труда бе 1 час рязане, и 1 час монтаж на двата стоманени листа - дори и ако погледнеш чисто икономически съм уверен, че за 2 часа работа получаваш по-малко отколкото ти е струвал последния ремонт
2. вяно че си платих коляновият вал и лагерите, но другите ремонти бяха за сметка на застрахователя

И вала и лагерите си ги смених защото не ми светна червената лампичка на таблото. Като светна вече беше късно... преди това премогваше biggrin.gif
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост