Подкартерна защита (разделена от друга тема)

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Подкартерна защита (разделена от друга тема)

Мнение от zi_zi_top » 25 Дек 2011 11:04

slowtraveler написа:.... А и есента му сложих здрави метални кори под двигателя - да не се притеснявам да се заравям tongue.gif
Оригинален аксесоар или правеняци?
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6210
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 346 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Дек 2011 16:29

Зизи, оригиналните са пластмасови и се бяха потрошили в някой бордюр (имаха едни издадени пластмасови ръбчета - аеродинамичен елемент, от където тръгва трошенето).
Новите ги направих от 1мм неръждавейка, захванати на оригиналните места. Един лист 2/1м свърши работа (остана доста ламарина). Захващането - на оригиналните болтове. А там, където оригиналните кори бяха хванати за гредите с пластмасови щипки сложихме поп-гайки и стана доста здраво. Това са две кори, точно копие по шаблон на оригиналните, без стърчащите чупещи се чопове...
Изображение
Последно промяна от slowtraveler на 26 Дек 2011 11:37, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 25 Дек 2011 19:50

Станало е перфектно и вечно. smile.gif Това ще надживее останалите оригинални детайли на автомобила. :thumbsup:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 26 Дек 2011 10:20

slowtraveler написа: Новите ги направих ги от 1мм неръждавейка, захванати на оригиналните места.
Уж не се знаем с теб, а кога успя да ми откраднеш патента ? .. tongue.gif
Аз от 15 г. насам, само с такива самоделки карам ... biggrin.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6210
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 346 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 26 Дек 2011 11:27

martod, съжалявам - ще се реванширам с една бира laugh.gif
Иначе идеята и избора на размер/материал бе лично моя. laugh.gif
Единствено като коментирах с Чичо Дидо захващането, той даде акъл за поп-гайките (чудих се дали да не сложа самонарезни винтове, но щеше да стане по-зле и по-слабо).
Нормално е резултата да е еднакъв.
То е като дизайна на автомобилите - доброто механично и физично (аеродинамично) решение е само едно, а решенията на отделните дизайнери се различават само в дреболиите tongue.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

desotodorov

Мнение от desotodorov » 03 Яну 2012 14:14

martod написа:
slowtraveler написа: Новите ги направих ги от 1мм неръждавейка, захванати на оригиналните места.
Уж не се знаем с теб, а кога успя да ми откраднеш патента ? .. tongue.gif
Аз от 15 г. насам, само с такива самоделки карам ... biggrin.gif
Аз също бях измайсторил такава яка кора под ДВГ на предишната ми кола, но я махнах, опасявах се че ще се наруши потока на въздуха, и маслото в картера ще прегрява...заводски - колата нямаше такава кора, и термометър за масло нямаше. Хм, иначе - ефекта е страхотен. Какво мислите - дали прегрява масълцето...че нещо ме сърбят ръцете и на карината да измайсторя една ?

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 03 Яну 2012 14:46

Ти май си забравил че Карините има допълнителен радиатор за маслото. В единия случай е масло/въздух при 1.6/1.8 а при 2.0 е масло/вода. Така че в случея картера ми се вижда не като за охлаждане на маслото.

Интересното е че на моята Карина няма охлаждане масло/вода.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 07 Яну 2012 00:41

desotodorov написа: Аз също бях измайсторил такава яка кора под ДВГ на предишната ми кола, но я махнах, опасявах се че ще се наруши потока на въздуха, и маслото в картера ще прегрява...заводски - колата нямаше такава кора, и термометър за масло нямаше. Хм, иначе - ефекта е страхотен. Какво мислите - дали прегрява масълцето...че нещо ме сърбят ръцете и на карината да измайсторя една ?
На Корсата съм монтирал оригинален аксесоар метална подкартерна решетка, защото е доста ниска (12 см) и лесно се удря картера. Оригиналната е метална и има отвори, дори можеш да смениш маслото без да я сваляш. Мисля, че не е лоша идея да се направят някакви отвори и на "правената" кора. Е, те ще са по майсторски мерак..., ама все е нещо.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6210
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 346 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 07 Яну 2012 09:28

Относно дупките в подкартерната защита за смяна на масло - според мен са излишни....
На Маздата имам такива дупки в корите. Обаче филтъра е на едно място, пробката - на друго и достъпа през отворите бе доста труден.
Значително по-лесно бе да се отдадат 8 болтчета и да се свали цялата кора - става за 1 минута. Докато в противен случай трябваше да се отдадат 3-4 болтчета на тея капачета, с което ще получиш ограничен достъп.
На Кашкая явно по същата причина нямаше никакви отвори за достъп при смяна на масло. При смяна на масло се сваля предната кора (май сега станаха 7 болтчета) и се получава пълен достъп...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Instruktor59@yahoo.com
Мнения: 233
Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
Местоположение: София

Мнение от Instruktor59@yahoo.com » 07 Яну 2012 17:04

"Аз също бях измайсторил такава яка кора под ДВГ на предишната ми кола, но я махнах, опасявах се че ще се наруши потока на въздуха, и маслото в картера ще прегрява...заводски - колата нямаше такава кора, и термометър за масло нямаше. Хм, иначе - ефекта е страхотен. Какво мислите - дали прегрява масълцето...че нещо ме сърбят ръцете и на карината да измайсторя една ?"[/quote]

Всяка промяна в конструкцията на такова сложно нещо като автомобил, без да е изпитана по смислена методика, може да има непредвидими последствия - както добри, така и недобри... Ако охлаждащата система е пусната от завода и работи добре без кора, няма никакъв начин да предвидим какво ще се случи при поставянето й... освен изпитване.
Каквото сам си направя, никой не може...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6210
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 346 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 07 Яну 2012 17:56

Не смятам, че ще има каквито и да е последици от поставяне на кори на съвременен автомобил...
Навярно от доста години не сте виждали оребрени картери, които да способстват охлаждането (както бяха автомобилите преди 20-30г). А и корите са отдолу, а не отпред.
Освен това почти всички нови автомобили с цел намаляване на съпротивлението на въздуха вече са заводски с такива кори (както в моя случай)...
Лошото е, че производителя обикновено слага като кора пластмасичка, която да спомага за аеродинамиката, но пък е доста крехка и не служи за механична защита.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 07 Яну 2012 18:26

slowtraveler написа:Не смятам, че ще има каквито и да е последици от поставяне на кори на съвременен автомобил...
Навярно от доста години не сте виждали оребрени картери, които да способстват охлаждането (както бяха автомобилите преди 20-30г). А и корите са отдолу, а не отпред.
Освен това почти всички нови автомобили с цел намаляване на съпротивлението на въздуха вече са заводски с такива кори (както в моя случай)...
Лошото е, че производителя обикновено слага като кора пластмасичка, която да спомага за аеродинамиката, но пък е доста крехка и не служи за механична защита.
И все пак колко често си си удрял подкартерната защита? Аз лично за 12г съм имал проблем точно 3 пъти (чесно си спомням само за 2). веднъж при едно наводнение в добрич всички минаваха бавно по тротоара, а аз реши че с висока скорост мога да мина и през локвата. Е минах, ама плстмасите се оганаха и след локвата директно в сервиза. И вторият пътт на варненската магистрала изкочи едно животно изпод мантинелата. Нямяше зрава плстмаса останала. Добре че беше останала козина та полицаите ми написаха протокол. А сетих се и за третиат път. Минах през една буца лед.... е освен пластмасите смених картер, колянов вал и малко лагери, че от Добрич стигнах до София преди да разбера че тече масло biggrin.gif Ама за 3 проблема за 12г не мисля че си заслужава труда да се правят модификаци.. особено ако човек кара по 2-3х км за година smile.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6210
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 346 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 07 Яну 2012 18:38

В конкретния случай на кашкая подкартерната пластмасова защита се удря при всяко 'допиране' на бордюр... Затова се бе потрошила.
Оригиналната кора има едни аеродинамични ръбчета пред предните гуми, които бяха твърда пластмаса, и съответно те стърчаха и обираха и най-лекото докосване на бордюр...
Като самата пластмаса става на салата.
На маздата тези аеродинамични елементи са мека гума от типа на вътрешна автомобилна гума и освен да се деформират, не нанасят поражения на самата кора..
Та потрошените оригинални кори ме подтикнаха да направя 'усъвършенстван' модел на тази подкартерна защита, защото съм сигурен, че при следващото паркиране до бордюр и новите пластмаси щяха да станат на същото дередже :thumbsup:
Труда бе 1 час рязане, и 1 час монтаж на двата стоманени листа - дори и ако погледнеш чисто икономически съм уверен, че за 2 часа работа получаваш по-малко отколкото ти е струвал последния ремонт tongue.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 07 Яну 2012 18:47

slowtraveler написа:В конкретния случай на кашкая подкартерната пластмасова защита се удря при всяко 'допиране' на бордюр... Затова се бе потрошила.
Оригиналната кора има едни аеродинамични ръбчета пред предните гуми, които бяха твърда пластмаса, и съответно те стърчаха и обираха и най-лекото докосване на бордюр...
Като самата пластмаса става на салата.
На маздата тези аеродинамични елементи са мека гума от типа на вътрешна автомобилна гума и освен да се деформират, не нанасят поражения на самата кора..
Та потрошените оригинални кори ме подтикнаха да направя 'усъвършенстван' модел на тази подкартерна защита, защото съм сигурен, че при следващото паркиране до бордюр и новите пластмаси щяха да станат на същото дередже :thumbsup:
Труда бе 1 час рязане, и 1 час монтаж на двата стоманени листа - дори и ако погледнеш чисто икономически съм уверен, че за 2 часа работа получаваш по-малко отколкото ти е струвал последния ремонт tongue.gif
1. на тротоар не беше ли забранено паркирането biggrin.gif

2. вяно че си платих коляновият вал и лагерите, но другите ремонти бяха за сметка на застрахователя :)

И вала и лагерите си ги смених защото не ми светна червената лампичка на таблото. Като светна вече беше късно... преди това премогваше biggrin.gif

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 07 Яну 2012 18:56

Вие двамцата някой приятел ИВАН нямате ли си,а?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта