4x4, vsc, trc, вериги и всички други али бали - що е то ?
- slowtraveler
- Мнения: 6248
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 353 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Мнение от slowtraveler » 31 Дек 2011 16:01
Аз твърдо съм се замислил следващата моя кола да е 4х4 (което ще означава май отново смяна на марката laugh.gif ).
Кашкая с цялата си тромава фигура има само около 1л по-висок разход от Маздата. И то при високи скорости. А при по-нормално каране - разхода е приблизително еднакъв. Като двигатели, пъргавина и удобство за изпреварване двата автомобила са приблизително еднакви.
Затова си мисля, че не са толкова страшни нещата и в съвременните автомобили няма такава осезаема разлика в разход между 4х2 и 4х4.
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Джамбазов » 01 Яну 2012 15:07
Джамбазов
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Мнение от didak » 01 Яну 2012 16:28
Това има ли логично обясниние?Джамбазов написа:... Зимата на лед и утъпкан сняг Яриса ми 4х2 със добри зимни гуми е по проходим от Ланд Крузера ми с 4х4 с добри гуми за извън пътя.
Би трябвало там където има повече маса върху по-малка повърхност поведението на лед да е по-добро.
Тук шарката не играе, само каучука донякъде.
didak
Джамбазов
muf
Мнение от Toyko » 02 Яну 2012 16:49
1. това е кола за културни маршрути - до хотела - после ако може пеш
2. за писти едва ли става защото спрях на баир и не можах да потегля дори без тракшън, само като изключих и всц-то стана кофти и колата се завъртя по часовниковата

3. ако я караш както трябва е много културно - поднасяне или направо нещо като дрифт успях да направя само с газ на ниска предавка за скоростта - иначе явно всц-то върши добра работа
4 гумите не помагат стане ли напечено ще ми трябват вериги
5 просвета изобщо не ми се мисли но в гората няма да ходя - не е УАЗка
извод - колата е прекрасна за 90% от времето в България и западна Европа и за нормални пътища без ниви и ски писти , не съжалявам, че не се подадох на натиска за по високи/сув/ тем подобни возила
за мен не си струва 4x4 за останалите 5- 10 %, понеже не влизам нито да бера лозето, нито спирам близо до склона да се пусна със ски -
при добро желание си има за целта пикап и АТВ
дотук за 4ь4, а техните подобия - СУВ са коли измислени за да допаднат на женската половина, понеже създава чувство за превъзходство на пътя и по тази причина обещах на моята половинка следващата да е такава като съберем пари за безполезна технология, надявам се поне да е хибридна до тогава и да не харчи като змей....
Toyko
- max-2
- Мнения: 2094
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Мнение от max-2 » 02 Яну 2012 17:22
В интерес на истината условията бяха лоши, нагоре се потегляше много трудно, наложи се да обърна назад с ръчна. Аз карах неразумно бързо и на излизане от един завой отнесох една голяма буца от снегорина с десния край на бронята. Добре, че броните са еластични, че буцата беше доста твърда и кората под калника се понамачка и отдели от бронята....
Та внимателно със СУВ-четата - малко по-проходими и много по-неуправляеми са в такива условия.

max-2
- slowtraveler
- Мнения: 6248
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 353 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Мнение от slowtraveler » 02 Яну 2012 18:09
Задкормилното устройство е много по-важно отколкото всичките изброени устройства...max-2 написа:...
Та внимателно със СУВ-четата - малко по-проходими и много по-неуправляеми са в такива условия.
При калпаво такова и танк да му дадеш - пак ще закъса...
Иначе за 'много по-неуправляеми' - не съм съгласен. СУВ-а стои МНОГО по-добре на пътя отколкото Авенсиса и Маздата при снежни и ледени условия... А днес специално си правих проби - 'само предно' и '4х4'...
При 'само предно' колата се държи като всяка обикновена кола - пързаля предница, буксува, няма ускорение. В другия режим все едно пътя изведнъж е изсъхнал.
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от muf » 02 Яну 2012 18:12
Е, айде сега - като си избрал нещо и другото е безполезна глезотия...Toyko написа:з
извод - колата е прекрасна за 90% от времето в България и западна Европа и за нормални пътища без ниви и ски писти , не съжалявам, че не се подадох на натиска за по високи/сув/ тем подобни возила
В това 90% хубаво време на мен пък ми трябва точно СУВ - ходим до хижи в Балкана, по полянки и т.н.
Ходим и лятото по недостъпни за лека кола плажове.
Не е голям офроуд, но с ниска кола няма как да стигна изобщо. А често има и кал и сняг.
За всеки влак си има пътници, но за мен решението е две коли - една за ежедневието и една за кеф.
А СУВ-чета не са "малко" по-проходими. Много по-проходими са. Всеки ден напоследъкл се убеждавам в това

Rav 4 I 2.0 1998 г.
muf
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Джамбазов » 02 Яну 2012 20:16

СУВ със добри зимни гуми се държи в пъти по добре от което да е 4х2 със същите гуми. На СУВа предимството е, че можеш да поемеш буца, дупка, лисица, бурдюр без щетите които ще понесе нормална кола. Изкачало ми е животно без да мога да реагирам и без да мога да го видя и да се подготвя. Ланд Крузъра премина без да го усети въпреки опита ми да го избегна не можах. Другите две коли щяха да са поне половин месец в бокса ако бях с някоя от тях. Засичали са ме и съм се качвал на 15см бурдюр с над 40км/ч за да избегна удара и отново нищо, Другите ми коли биха останали без полоевната окачване и половината гума щеше да е в купето.
Джамбазов
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от jim_beam » 02 Яну 2012 20:19
Toyko написа:...
дотук за 4ь4, а техните подобия - СУВ са коли измислени за да допаднат на женската половина, понеже създава чувство за превъзходство на пътя и по тази причина обещах на моята половинка следващата да е такава като съберем пари за безполезна технология, надявам се поне да е хибридна до тогава и да не харчи като змей....
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
много неподготвен се изказа както за проходимостта и ползата,че и за разхода.чнг и събирай стинки по-скоро да зарадваш който трябва!

jim_beam
- max-2
- Мнения: 2094
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Мнение от max-2 » 02 Яну 2012 20:51
max-2
Джамбазов
- slowtraveler
- Мнения: 6248
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 353 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Мнение от slowtraveler » 02 Яну 2012 23:08
Колега, навярно знаеш, че няма принципна разлика в спирачните системи на СУВ, леките автомобили, и 4х2 с/у 4х4 автомобили....max-2 написа:От прозорецът в казармата се виждаше голямо кръстовище. Цял ден наблюдавахме как спират колите на заледения като стъкло асфалт.
Ако наистина си наблюдавал такива ефекти, то това навярно е породено от следното:
1. Дори и в момента доста хора с 4х4/СУВ/Джип смятат, че нямат нужда от зимни гуми. Както писах по-горе - наблюдавал съм как кола 4х4 с летни изтъркани галошки катери баира много по-добре отколкото моята 4х2 с добри зимни гуми. Е да, ама като стане въпрос за спиране, там нещата не стоят така.
2. Точно по-добрата динамика и стабилност в ускорение на 4х4 създава илюзия, че автомобила ще спре по-добре от 4х2... Е да, ама спирачките на всичките автомобили действат на 4-те колела - т.е. са 4х4 laugh.gif
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от Toyko » 03 Яну 2012 10:33
това се налага като извод - да купя една 4x4 бангия на старо за горите , ма жената не слуша и иска за града :-)muf написа:За всеки влак си има пътници, но за мен решението е две коли - една за ежедневието и една за кеф.Toyko написа:з
извод - колата е прекрасна за 90% от времето в България и западна Европа и за нормални пътища без ниви и ски писти , не съжалявам, че не се подадох на натиска за по високи/сув/ тем подобни возила
Toyko
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта