Проблем с дюза 2.2 D4-D

misho09
Мнения: 112
Регистриран на: 29 Мар 2009 22:31

Проблем с дюза 2.2 D4-D

Мнение от misho09 » 29 Дек 2011 19:47

Здравейте колеги, знам че има доста теми за дюзи, но тъй като проблема е от друго естество решиш да пусна нова.

Преди 4к километра, както споменах по рано от ТМ ми смениха двигателя заради повишен разход на масло, но дюзи, картер и разни др. неща си останаха старите. Скоро след това ми направи впечатление, че като е студена има един специфичен шум (не мога да го опиша точно, но е нещо като изкякване), които остава да се чува леко при рязко ускорение и след като двигателя загрее. Освен това когато е студена и заради пуснатото парно работи на около 1000 оборота, има завишени вибрации. На ТО (3к километра след смяната на ДВГ) в ТМ споделих за проблема и приемчика я закачи на стенд като установи, че дюзите на 1,2 и 3 цилиндър са добре +0,2 пък тази на 4-ти цилиндър била -2,1 и от нея идвали тези тези шумове и вибрации. Та към въпроса, възможно ли е 3 от дюзите да са ОК а една да не е, при положение, че общо са работили 60к.? Моите съмнения са, че докато са правили манипулацията по подмяна на ДВГ "случайно" са сменили една дюза. Това че 3 дюзи работят ОК а една не, достатъчен мотив ли е да си търся правата в ТМ?

П.С Колата е зареждана само на ОМВ
TOYOTA AVENSIS 2.2 D-4D

Аватар
bmitev
Мнения: 95
Регистриран на: 12 Дек 2011 16:25

Мнение от bmitev » 30 Дек 2011 11:14

Колега, от опит знам, че е напълно възможно една от четирите дюзи да се задръсти от гадно гориво. За това и бизнесът с ултразвуково почистване на дюзи в България няма никога да замре. За съжаление това им е слабото място на съвремените дизели. Пробвай да го минеш през ТМ и просто да ти я почистят дюзата ако можеш. Възможно е и да са ти сменили дюзата, но няма как да го докажеш за съжаление. mellow.gif
Най-хубавата кола е служебната. На второ място са всички нови коли под наем

misho09
Мнения: 112
Регистриран на: 29 Мар 2009 22:31

Мнение от misho09 » 30 Дек 2011 11:50

По гаранция има ли възможност да се смени? До колкото знам ултразвуковото промиване дава резултат около 20%, при това временно. Тази стойност -2,1 за голямо запушване ли говори и какви са нормалните стойности на който трябва да работи?
TOYOTA AVENSIS 2.2 D-4D

Аватар
coolone
Мнения: 140
Регистриран на: 18 Яну 2009 22:44
Местоположение: Бургас

Мнение от coolone » 30 Дек 2011 23:13

-2,1 не е идеално зле. Мини я на ултразвук и после някаква по-сериозна добавка, а може и в обратен ред wacko.gif
Аз бих ти препоръчал Castrol TDA, лично аз съм много доволен от нея, а и масово я препоръчват из между многото други 'големи' марки
Гледам, че в този форум яростно се препоръчва XAДО, но така и не видях някой да сподели реални впечатления след използването й.
Пачо Кардана - Президент !!!

misho09
Мнения: 112
Регистриран на: 29 Мар 2009 22:31

Мнение от misho09 » 31 Дек 2011 18:06

Появи се нов проблем, сутрин при отрицателни температури пали от 4-то въртене. Възможно ли е да е от въпросната дюза или проблема е другаде. Изгоряла подгревна свещ или проблем в двигателя.
TOYOTA AVENSIS 2.2 D-4D

Джамбазов
Мнения: 243
Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Джамбазов » 01 Яну 2012 14:59

Силно вероятно е да си с кофти нафта. Дюзата се сменя до +/- 5.0 Минава по гаранция стига да е над тези стойности. Другото са подгревни свещи. Проверяват се и толкова. Няма как да се направи колата по телефона. Ако ти се занимава , източи един два филтъра нафта и виж на колко градуса парафинира.
Човек се учи докато е жив.

misho09
Мнения: 112
Регистриран на: 29 Мар 2009 22:31

Мнение от misho09 » 01 Яну 2012 15:09

От написаното да разбирам, че идеалните стойности на дюзите са около 0-лата. Иначе нафтата е само от ОМВ, което не е гаранция, че е читава, но не вярвам и да е чак толкова лошо. Има ли бърз начин за проверка на подгревните свещи или индикатор на таблото, от който да разбера на какво положение са?
TOYOTA AVENSIS 2.2 D-4D

Джамбазов
Мнения: 243
Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Джамбазов » 01 Яну 2012 15:13

Няма бърз начин. Откачаш реила на свещите и мериш с мултицета. Дори и да дават нужното пак може да не работят. Най-добрият начин е сваляне и тест под напрежение да се види за колко и колко загрява самата свещ. Лошата новине е, че понякога свеща се къса в главата и се налага сваляне на главата което на тоя мотор е не лека работа.
Човек се учи докато е жив.

misho09
Мнения: 112
Регистриран на: 29 Мар 2009 22:31

Мнение от misho09 » 02 Яну 2012 14:35

А чрез диагностика в оторизиран сервиз, може ли да се установи?
TOYOTA AVENSIS 2.2 D-4D

Джамбазов
Мнения: 243
Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Джамбазов » 02 Яну 2012 14:54

Няма лесен начин, там ще направят същото.
Човек се учи докато е жив.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта