Обикновени спирачки vs такива на хибрид (разделена тема)

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 16 Дек 2011 17:57

rudolf написа:
slowtraveler написа:....

...
жорка,мисля че Мх5 е прав за диаметъра,,,
Митак, напълно съм съгласен, че разликата в диаметъра на диска може да се компенсира с описаните от МХ5 средства - за това въобще не споря. Но всеки компромис е за сметка на ефективността.
P.S. хибрида 400h като че ли е с по-малък диаметър на спирачките от стандартния RX350, въпреки, че съвсем не е по-лек... За мен единственото обяснение е, че разчитат хибридната система да отнеме част от енергията. Което обаче не работи при аварийно спиране поради причините, които разисквахме с Веско...
Последно промяна от slowtraveler на 16 Дек 2011 20:25, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 16 Дек 2011 19:11

slowtraveler написа:П.С. Не знам защо си останал с впечатление, че имам предвид Маздата - никъде не съм я споменавал, нито пък ми е минало през ума да я вкарвам в принципен спор. Тя нито е с най-добрите спирачки нито пък е нещо изключително - нормален автомобил...
Защото на тая Мазда спирачките са настроени да ти е кеф да ги натискаш, а на Приуса се усещат доста по-зле (то до някъде е индивидуално за всеки това усещане де). Даже преди време имаха и рикол да ги пренастройват (на Приуса и част от това може да се настройва от софтуер).
Но като започнеш да мериш спирачния път и се оказва, че колкото зле да се усещат, все пак работят доста добре smile.gif

На моето Субару е подобна история - спирачките заводски са с много дълъг ход на педала, лесни за натискане и направо ми лази по нервите това. Мен лично ме кефи с по-къс ход на педала и да трябва да натискам по-силно - Мазда 6-така ми много ме кефи в това отношение и мисля Субаруто да го направя да е подобно. Това не значи, че ще спира по-бързо, а просто ще ме кефи повече biggrin.gif


Последно промяна от MX5 на 16 Дек 2011 19:24, променено общо 1 път.

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 16 Дек 2011 19:22

Vesko написа:Иначе RX400h си спира много добре.... стига да не е прекалено често. Неговите спирачки прегряха на баирите между Варна и Бургас. Ама тогава нямаше много трафик и се забавлявах да пробвам колко може да вдигне межда два завоя biggrin.gif И само американските хибриди са ограничени на 180км/ч. Европеиските са на 200км/ч. Макар че на таблото показват 215 в този момент. biggrin.gif
Точно това имах предвид. Идеални са си като ги ползваш за нормално каране/возене и за инцидентни спирания от 200-0. Но ако идеш на писта, или пък си играеш из планините на Initial D, ще ги прегрееш доста бързо :)
На хибридите обикновено слагат малки дискове просто за да тежат по-малко, защото по принцип целта като цяло на колата е да харчи по-малко гориво. Но много от тия хибриди обаче на пистата други неща им прегряват преди спирачките. Едни тук по автокрос състезанията преди време бяха взели Приус от предното поколение да го състезават и след всяка обиколка трябваше да стои по 5 минути с отворен капак да се охлажда.





Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 16 Дек 2011 19:58

MX5 написа: Мен лично ме кефи с по-къс ход на педала и да трябва да натискам по-силно - Мазда 6-така ми много ме кефи в това отношение и мисля Субаруто да го направя да е подобно. Това не значи, че ще спира по-бързо, а просто ще ме кефи повече biggrin.gif
Ами теоретично погледнато с по-дългия ход губиш повече време, преди да зацепят.
Не е ли така?
Спортните коли, доколкото знам, имат много къс ход на спирачката, но за сметка на това е по-твърд.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 16 Дек 2011 20:33

Гледам следните цитати:
The RX400h is 300 pounds heavier than the RX350. The breaking distances are significantly longer in the 400 from 60 mph. On dry it is 16 feet longer (146 vs 130) and on wet 11 feet (152 vs 141) - just under a 10% difference on the same tires and with ABS. ......
All of this data is from Consumer Reports and using their website allows a side-by-side comparison.
Ако не греша в сметките, то спиране на 2т автомобил от 200 до 0км/ч ще загрее дискове/накладки/спирачки с общо тегло 12кг (мисля, че е нормална стойност) с около 300градуса целзий, ако всичко се нагрява равномерно... Дефакто основно се загряват дисковете, които едва ли са 12кг (при такъв случай температурата ще е по-висока).
Това - без енергията, която се абсорбира от хибридната система...

П.С. нямам нищо против хибридните системи - напротив... Убеден съм, че на Лексъс/тойота системата е по-добра от конкурентите. Поне в сравнение с Инфинити М35h - нямат база за сравнение - лексъса е по-добре - гаси двигателя много по-често и явно е по-икономичен, а точно това е целта на хибрида.
И спирачките си вършат съвсем коректно работата при нормално каране - това не са автомобили за юркане - идеята им е друга....
Просто разсъждавам каква може да е причината за такива спирачки на хибрида...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 19 Дек 2011 08:54

Причината е че хибрида е направен за пенсионери, пенсионерско ускорение , пренсионерско спиране , в Япония никой не е предполгал че колата им ще попадне в България и ще се кара като Porsche tongue.gif laugh.gif laugh.gif
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
Instruktor59@yahoo.com
Мнения: 233
Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
Местоположение: София

Мнение от Instruktor59@yahoo.com » 05 Яну 2012 21:40

Хм, според мен по въпросите на спирането може да споменем и следното:
1. Спирането изобщо представлява намаляване на енергията на дадено тяло.
2. При дисковите спирачки спирането означава превръщане на (значителна или цялата - ако е до скорост =0) част от енергията от кинетична в топлинна.
3. Максимално бързото (аварийно спиране) означава горното превръщане да стане за най-кратко време.
4. Следователно спирачните устройства трябва да могат да поемат излишната енергия в себе си = да се нагреят (минус разсейваната във въздуха енергия докато колата все още се движи с достатъчна скорост, примерно от 200 до 70).
5. Когато спираме примерно от 200 км/ч енергията, която трябва да се поеме от дисковете е огромна, особено при пълен товар.
6. Когато околната темрература е 40+ по Целзий разсейването на енергия във въздуха е много по-бавно, отколкото при 0 градуса примерно.
7. При равни други условия, дисковете с по-голям диаметър могат да поемат повече енергия, понеже в началото на спирането ефектът от тяхното въртене е по-голям.
8. Накладките също трябва да запазват коефициента си на триене при високите температури, което е отделен проблем.
9. Дори т. нар. "вентилирани" (=принудително обдухвани с околен въздух, проветрявани) дискове, накладки, спир. апарати и пр. не могат да поемат кой знае колко енергия при спиране до 0, защото при малки скорости и неподвижна кола отдаването на топлина на въздуха е бавно...

Очевидно големите количества енергия при споменатите чак такива спирания не може да бъдат поети от електро-спирачно-зареждащите устройства на хибридите, по споменатите от Слоу причини и това е добре да го помним.
В една много стара разработка - за тролейбуси - енергията при спиране се използвала за... препомпване на хидравлична течност в хидроакумулатор, от където тя се ползвала след това за следващото ускоряване на тролея!... Възможно е при леките коли и джипоподобните съвременни изделия този подход да е неприложим, но ми изглежда привлекателен.
Каквото сам си направя, никой не може...

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 05 Яну 2012 23:02

SFINKS написа:Причината е че хибрида е направен за пенсионери, пенсионерско ускорение , пренсионерско спиране , в Япония никой не е предполгал че колата им ще попадне в България и ще се кара като Porsche tongue.gif laugh.gif laugh.gif
Е като е за пенсионери защо са я направили 300к.с?? да беше като жигули 60к.с. :thumbsup:

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 09 Яну 2012 10:02

е как защо , за да си я купиш :thumbsup:
като са я направили 300 кс защо не са и сложили спирачки като за 300 кс
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 09 Яну 2012 10:15

Повярвай ми, дори да й сложат спирачки за 500 конски сили, ще се намери някой, който да ги стопи и да не спират както трябва.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта