Хидравлика - съвет
Хидравлика - съвет
Колеги, кажете нормално ли е да се вдигат оборотите при завъртане на волана на място и до какъв диапазон
predpolagam che e normalno, imaiki v predvid che power steering pompata natovarva dvigatelia pri zavartane kakto A/C kompresora. kato vkluchish A/C-to sashto ti skachat oborotite. diapazona- ne go znam kolko e, no sigurno e v poriadaka na 200-300 oborota
triabva da pogledna na moita da vidia dali go pravi tova
triabva da pogledna na moita da vidia dali go pravi tova

->
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
При мен при завъртане на волана не вдига оборотите, а дори леко ги сваля.
Може леко да вдигне обороти при рязко отпускане на волана (снемане на натоварването върху волана) - тогава натоварения двигател рязко се разтоварва...
Доколкото знам ECU-то няма вход/сензор за натоварване на хидравликата и затова не вдига оборотите като натовариш хидравликата, а само се старае да задържи празен ход.
А за АС си има специален вход, за да може ECU-то да вдигне оборотите преди включване на компресора, и затова с климатика оборотите по принцип са по-високи.
Може леко да вдигне обороти при рязко отпускане на волана (снемане на натоварването върху волана) - тогава натоварения двигател рязко се разтоварва...
Доколкото знам ECU-то няма вход/сензор за натоварване на хидравликата и затова не вдига оборотите като натовариш хидравликата, а само се старае да задържи празен ход.
А за АС си има специален вход, за да може ECU-то да вдигне оборотите преди включване на компресора, и затова с климатика оборотите по принцип са по-високи.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Не ти е проблем:
ECU-то се бори да запази оборотите под допълнително натоварване...
Пробвай да тръгнеш без подаване на газ с плавно отпускане на съединител - ще видиш как ECU започва да дава газ, за да не паднат оборотите под 600-700 и ако изведнъж натиснеш съединителя докрай оборотите ще скочат до 1500 и нагоре (ако преди това си го натоварил достатъчно - до границата преди загасване ~500об/мин).
Същото става и с хидравликата - ти натоварваш двигателя с хидравличната помпа, а в следващия момент натоварването отпада, но компютъра вече е подал газ и му трябва време да я отнеме....
ECU-то се бори да запази оборотите под допълнително натоварване...
Пробвай да тръгнеш без подаване на газ с плавно отпускане на съединител - ще видиш как ECU започва да дава газ, за да не паднат оборотите под 600-700 и ако изведнъж натиснеш съединителя докрай оборотите ще скочат до 1500 и нагоре (ако преди това си го натоварил достатъчно - до границата преди загасване ~500об/мин).
Същото става и с хидравликата - ти натоварваш двигателя с хидравличната помпа, а в следващия момент натоварването отпада, но компютъра вече е подал газ и му трябва време да я отнеме....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
ne e problem.jury написа:Добре де, ама при мен се вдигат със 150-200 оборота. Това дали е проблем и каква е причината ?
Става дума за Корола 1.3, 98г. 4E-FE
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Аз съм същата Корола като твойта и наистина се вдигат като завъртиш волана или пуснеш фарове. Това ми го обясниха че не е проблем тъй като като включиш консуматор (електрически) то напрежението с което се зарежда акомулатора пада и като се вдигнат оборотите на двигатела то се повишава до необходимата стойност.
А зимата при -20 като я запалиш в началото е на 1200-1500 оборота след това ми се е вдигала до 2500-3000 оборота . Това е като някаква обратна връзка
А зимата при -20 като я запалиш в началото е на 1200-1500 оборота след това ми се е вдигала до 2500-3000 оборота . Това е като някаква обратна връзка
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Po princip znam, 4e kato e studen dvigatelq ka4va oborotite do kolo 2K, no vednaga sled kato oburne masloto sled nqkolko minuti zapo4vat postepenno da padat. Tova 3000 na prazen hod mi se struva nenormalno. Ti si go obqsnqva6 s tova, 4e se opitva da zaredi akumulatora, taka li?tntony написа:Аз съм същата Корола като твойта и наистина се вдигат като завъртиш волана или пуснеш фарове. Това ми го обясниха че не е проблем тъй като като включиш консуматор (електрически) то напрежението с което се зарежда акомулатора пада и като се вдигнат оборотите на двигатела то се повишава до необходимата стойност.
А зимата при -20 като я запалиш в началото е на 1200-1500 оборота след това ми се е вдигала до 2500-3000 оборота . Това е като някаква обратна връзка

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Оборотите не са свързани с напрежението...
Просто като включиш консуматор ти натоварваш алтернатора, а от там двигателя (алтернатора започва да 'задържа' по силно двигателя).
Когато двигателя се натовари и оборотите му паднат под празен ход, компютъра си мисли, че в този режим не може да поддържа нормалните оборти и вдига режима (подава газ).
Първоначалното вдигане на обороти (особено при ниски температура) го прави по няколко причини:
1. Сензора на температура отчита много ниска температура на двигателя, съответно сместа трябва да е по обогатена, но и допустимите минимални обороти са по високи - иначе двигателя ще придръпва или ще угасне
2. Двигателя по принцип е по-натоварен заради по-гъстото масло
3. ламбда сондата не е подгряла, а когато тя не е подгрята, тя не подава сигнал за сместа към компютъра.
От там компютъра влиза в 'авариен' режим, при който не командва динамично сместта, а работи по предварително заложени данни, като съответно всичко е презапасено: обороти и т.н.
Затова когато ти е повредена ламбда сондата компютъра изчаква няколко минути, през които нормално трябва да загрее сондата и като не получи сигнал продължава в 'аварийния' режим, но светва лампа за проблем.
Ефекта от аварийния режим не е толкова в палене или вървенето на колата, колкото в разхода. От личен опит разхода се вдига към 2л/100км, но навярно зависи прецизността на предварително заложените данни за аварийния режим.
Просто като включиш консуматор ти натоварваш алтернатора, а от там двигателя (алтернатора започва да 'задържа' по силно двигателя).
Когато двигателя се натовари и оборотите му паднат под празен ход, компютъра си мисли, че в този режим не може да поддържа нормалните оборти и вдига режима (подава газ).
Първоначалното вдигане на обороти (особено при ниски температура) го прави по няколко причини:
1. Сензора на температура отчита много ниска температура на двигателя, съответно сместа трябва да е по обогатена, но и допустимите минимални обороти са по високи - иначе двигателя ще придръпва или ще угасне
2. Двигателя по принцип е по-натоварен заради по-гъстото масло
3. ламбда сондата не е подгряла, а когато тя не е подгрята, тя не подава сигнал за сместа към компютъра.
От там компютъра влиза в 'авариен' режим, при който не командва динамично сместта, а работи по предварително заложени данни, като съответно всичко е презапасено: обороти и т.н.
Затова когато ти е повредена ламбда сондата компютъра изчаква няколко минути, през които нормално трябва да загрее сондата и като не получи сигнал продължава в 'аварийния' режим, но светва лампа за проблем.
Ефекта от аварийния режим не е толкова в палене или вървенето на колата, колкото в разхода. От личен опит разхода се вдига към 2л/100км, но навярно зависи прецизността на предварително заложените данни за аварийния режим.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 5 госта