Хидравлика - съвет

Аватар
jury
Мнения: 130
Регистриран на: 11 Апр 2006 15:06

Хидравлика - съвет

Мнение от jury » 07 Сеп 2006 08:05

Колеги, кажете нормално ли е да се вдигат оборотите при завъртане на волана на място и до какъв диапазон

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 07 Сеп 2006 08:18

predpolagam che e normalno, imaiki v predvid che power steering pompata natovarva dvigatelia pri zavartane kakto A/C kompresora. kato vkluchish A/C-to sashto ti skachat oborotite. diapazona- ne go znam kolko e, no sigurno e v poriadaka na 200-300 oborota
triabva da pogledna na moita da vidia dali go pravi tova wacko.gif
->

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 07 Сеп 2006 09:55

При мен при завъртане на волана не вдига оборотите, а дори леко ги сваля.
Може леко да вдигне обороти при рязко отпускане на волана (снемане на натоварването върху волана) - тогава натоварения двигател рязко се разтоварва...
Доколкото знам ECU-то няма вход/сензор за натоварване на хидравликата и затова не вдига оборотите като натовариш хидравликата, а само се старае да задържи празен ход.
А за АС си има специален вход, за да може ECU-то да вдигне оборотите преди включване на компресора, и затова с климатика оборотите по принцип са по-високи.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 07 Сеп 2006 10:14

moje i taka da e, chestno kazano ne sam se zaglejda do sega wacko.gif
->

Аватар
jury
Мнения: 130
Регистриран на: 11 Апр 2006 15:06

Мнение от jury » 07 Сеп 2006 11:07

Добре де, ама при мен се вдигат със 150-200 оборота. Това дали е проблем и каква е причината ?
Става дума за Корола 1.3, 98г. 4E-FE

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 07 Сеп 2006 12:58

Не ти е проблем:
ECU-то се бори да запази оборотите под допълнително натоварване...
Пробвай да тръгнеш без подаване на газ с плавно отпускане на съединител - ще видиш как ECU започва да дава газ, за да не паднат оборотите под 600-700 и ако изведнъж натиснеш съединителя докрай оборотите ще скочат до 1500 и нагоре (ако преди това си го натоварил достатъчно - до границата преди загасване ~500об/мин).
Същото става и с хидравликата - ти натоварваш двигателя с хидравличната помпа, а в следващия момент натоварването отпада, но компютъра вече е подал газ и му трябва време да я отнеме....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 07 Сеп 2006 20:46

jury написа:Добре де, ама при мен се вдигат със 150-200 оборота. Това дали е проблем и каква е причината ?
Става дума за Корола 1.3, 98г. 4E-FE
ne e problem.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 07 Сеп 2006 22:13

ne e problem ponachalo padat leko oborotite no moje tvoiata kola da ima niakakva VSV klapa koiato da gi vdiga. kato pri A/C-to kakto kaza Altezzata
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
tntony
Мнения: 229
Регистриран на: 30 Яну 2006 23:57
Местоположение: София

Мнение от tntony » 07 Сеп 2006 22:51

Аз съм същата Корола като твойта и наистина се вдигат като завъртиш волана или пуснеш фарове. Това ми го обясниха че не е проблем тъй като като включиш консуматор (електрически) то напрежението с което се зарежда акомулатора пада и като се вдигнат оборотите на двигатела то се повишава до необходимата стойност.
А зимата при -20 като я запалиш в началото е на 1200-1500 оборота след това ми се е вдигала до 2500-3000 оборота . Това е като някаква обратна връзка

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 08 Сеп 2006 02:28

tntony написа:Аз съм същата Корола като твойта и наистина се вдигат като завъртиш волана или пуснеш фарове. Това ми го обясниха че не е проблем тъй като като включиш консуматор (електрически) то напрежението с което се зарежда акомулатора пада и като се вдигнат оборотите на двигатела то се повишава до необходимата стойност.
А зимата при -20 като я запалиш в началото е на 1200-1500 оборота след това ми се е вдигала до 2500-3000 оборота . Това е като някаква обратна връзка
Po princip znam, 4e kato e studen dvigatelq ka4va oborotite do kolo 2K, no vednaga sled kato oburne masloto sled nqkolko minuti zapo4vat postepenno da padat. Tova 3000 na prazen hod mi se struva nenormalno. Ti si go obqsnqva6 s tova, 4e se opitva da zaredi akumulatora, taka li? ohmy.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
jury
Мнения: 130
Регистриран на: 11 Апр 2006 15:06

Мнение от jury » 08 Сеп 2006 08:48

Благодаря за компетентните отговори. Вече съм по-спокоен :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 08 Сеп 2006 17:26

Оборотите не са свързани с напрежението...
Просто като включиш консуматор ти натоварваш алтернатора, а от там двигателя (алтернатора започва да 'задържа' по силно двигателя).
Когато двигателя се натовари и оборотите му паднат под празен ход, компютъра си мисли, че в този режим не може да поддържа нормалните оборти и вдига режима (подава газ).
Първоначалното вдигане на обороти (особено при ниски температура) го прави по няколко причини:
1. Сензора на температура отчита много ниска температура на двигателя, съответно сместа трябва да е по обогатена, но и допустимите минимални обороти са по високи - иначе двигателя ще придръпва или ще угасне
2. Двигателя по принцип е по-натоварен заради по-гъстото масло
3. ламбда сондата не е подгряла, а когато тя не е подгрята, тя не подава сигнал за сместа към компютъра.
От там компютъра влиза в 'авариен' режим, при който не командва динамично сместта, а работи по предварително заложени данни, като съответно всичко е презапасено: обороти и т.н.
Затова когато ти е повредена ламбда сондата компютъра изчаква няколко минути, през които нормално трябва да загрее сондата и като не получи сигнал продължава в 'аварийния' режим, но светва лампа за проблем.
Ефекта от аварийния режим не е толкова в палене или вървенето на колата, колкото в разхода. От личен опит разхода се вдига към 2л/100км, но навярно зависи прецизността на предварително заложените данни за аварийния режим.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
tntony
Мнения: 229
Регистриран на: 30 Яну 2006 23:57
Местоположение: София

Мнение от tntony » 12 Сеп 2006 22:20

Само зимата при -20 ми е вдигала до 2500-3000 оборота за около 15-20 секунди и след това почва да спада и след около 60-90 секунди ми сваля на 1200 оборота

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: e 10, Semrush [Bot] и 9 госта