каква е продължителността на живота на свещите?
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
За мен марките свещи са 3:
НЖК, Беру и Денсо.
НЖК най ги харесвам и най-много издържат. Все пак много зависи и от състоянието на двигателя. Ако гори масло или няма добра центровка каквито и свещи да се сложат все тая. Бързо ще сдадат багажа. От скъпите свещи голяма файда няма. Купувал съм какви ли не, но нито се подобрява икономията, нито двигателя заработва по-добре, както ги рекламират.
Вземате си едни НЖК от най-евтините и ако моторя е добре ви гарантирам минимум 50 000 км. Само гледайте да не са ментаци!
Бягайте от БОШ! Абсолютни боклуци са правени къде ли не. Последно изгърмях с едни 4 електродни Bosch Super 4. Много са зле.

НЖК, Беру и Денсо.

НЖК най ги харесвам и най-много издържат. Все пак много зависи и от състоянието на двигателя. Ако гори масло или няма добра центровка каквито и свещи да се сложат все тая. Бързо ще сдадат багажа. От скъпите свещи голяма файда няма. Купувал съм какви ли не, но нито се подобрява икономията, нито двигателя заработва по-добре, както ги рекламират.
Вземате си едни НЖК от най-евтините и ако моторя е добре ви гарантирам минимум 50 000 км. Само гледайте да не са ментаци!
Бягайте от БОШ! Абсолютни боклуци са правени къде ли не. Последно изгърмях с едни 4 електродни Bosch Super 4. Много са зле.


- iceman1234
- Мнения: 123
- Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
- Местоположение: Plovdiv
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Тотално не си прав.desotodorov написа:Метанджиите имат гадната практика да "причукват" свещите до междуполюсно разст. 0.7мм. според тях това било добре при работа на ДВГ на метан...аз смятам обаче че това е пълна глупост. Свешите за моя ДВГ са с 1.1мм разстояние, по моята логика - ако го намалим до 0.7мм демек с около 60% то искрата ще преодолява много по-малка въздушна междина при по-ниско напрежение--> ще е по-слаба...т.е. според мен това ще има негативен ефект върху запалването на сместа и работата на ДВГ. Прав ли съм ?
Хората които карат на метан го правят това защото съществува един параметър на горивовъздушната смес който се отнася до това колко напрежение трябва за да "пробие" искра. Т.е. пробивно напрежение. При бензино-въздушните смеси това пробивно напрежение е по-ниско по сравнение с метано-въздушните. Понеже е гадно да се добавят разни тунинги за повишаване напрежението на входа на свещите затова най-лесното е да се намали разстоянието на електродите. И затова ефекта е противно на твоите очаквания е положителен.
Много електродните свещи се правят единствено и и предимно с цел увеличаване на пробега. Те са относително стара технология позволяваща да се увелчи времето им за смяна. При тях искрата се затваря към единия електрод (основно) и има и разни други (вторични) към другите електроди. Не може да се говори за разлика в искрата между едно и много електродните свещи.
Друг важен момент е че технологично новите свещи са предимно едноелектродни и с увеличен ресурс, разните там платинени и иридиеви. Много е важно да се знае че формата и тип на свеща играят съществена роля в горивния процес. Има едно нещо като "фронт на горене" мисля че се казваше и т.н. шуротии които се изчисляват вече със софтуери за да се оптимизира горивния процес.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
консуматив , но доста скъп (за 7а-фе една свещ варира от 20 до 30лвdobatadobrev написа:Свещите са си консуматив спазвай предписанието на производителя за точния вид и срок за експлоатация.TATI написа:4A-FE, на 150к км още не съм ги сменял. Имам нови, ама колата няма признаци за смяна и хич даже не съм ги поглеждал в какво състояние са. Кара се само градско на бянзин. Королата от подписа.


- iceman1234
- Мнения: 123
- Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
- Местоположение: Plovdiv
Добре де Пешо, както си го написал при "непричукана" свещ (с каквито съм в момента), бих имал по-високо пробивно напрежение при работа на метан в сравнение с напрежението при работа на бензин, в такъв случай - силата на искрата при метан ще е по-голяма, което би трябвало да е добре добре за изгарянето....или имаш впредвид че се променя момента в който тя се генерира м/у електродите, вследствие на това че метановъдушната смес има по-високо пробивно напрежение ? И в такъв случай - при работа на метан не се ли товари бобината, ако е така - то намаляването на междуполюсното разст. би било оправдано....все пак свещите са консуматив не бобинитеPESHO OT MARS написа:
Тотално не си прав.
Хората които карат на метан го правят това защото съществува един параметър на горивовъздушната смес който се отнася до това колко напрежение трябва за да "пробие" искра. Т.е. пробивно напрежение. При бензино-въздушните смеси това пробивно напрежение е по-ниско по сравнение с метано-въздушните. Понеже е гадно да се добавят разни тунинги за повишаване напрежението на входа на свещите затова най-лесното е да се намали разстоянието на електродите. И затова ефекта е противно на твоите очаквания е положителен.

Друг е въпроса, че аз не намирам разлика във вървенето на колата с "причукани" и с нормални свещи...и ако операцията "причукване" се прави само с цел по-добър "вървеШ" - мньъ, според мен няма ефект.
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Не си ме разбрал.
При стандартното разстояние в бензинова смес се генерира определена искра като показатели. При еднакво разстояние и еднаква бобина искрата през метановата смес е по-слаба и има риск с процеса на износване на свеща да почне да се губи. Което води до прекъсване и всякакви гадни проблеми. Та затова се намалява растоянието за да се запази искрата.
На бобината и няма нищо, тока през нея се ограничава от съпротивлението на вторичната намотка и разликата в растоянието не я "товари".
А и ти последно с какво си на бензин или на газ и ако си газ на какво на метан или на пропан-бутан.
При стандартното разстояние в бензинова смес се генерира определена искра като показатели. При еднакво разстояние и еднаква бобина искрата през метановата смес е по-слаба и има риск с процеса на износване на свеща да почне да се губи. Което води до прекъсване и всякакви гадни проблеми. Та затова се намалява растоянието за да се запази искрата.
На бобината и няма нищо, тока през нея се ограничава от съпротивлението на вторичната намотка и разликата в растоянието не я "товари".
А и ти последно с какво си на бензин или на газ и ако си газ на какво на метан или на пропан-бутан.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
http://www.beru.com/download/produkte/TI06_en.pdf
eto kakwo мислят от BERU за разстоянито между електродите на свеща при използване на метан или пропан бутан, както и за топлинното число
явно и те са за 0,7мм
eto kakwo мислят от BERU за разстоянито между електродите на свеща при използване на метан или пропан бутан, както и за топлинното число
явно и те са за 0,7мм
На метан, а при палене - на бензин
.
С нормалните NGK с 1.1мм междуполюсно колата върви и се държи чудесно, особено след като с колегата BassMan настроивахме инжекциона преди половин година някъде...е - има един малък кусур, който така и не можахме да отстраним и разберем причината за него. Прекъсва на метан в диапазона 2000-2300 оборота някъде, това прекъсване се усеща най-силно след като се сменят свещите, после позатихва, но си остава. Не знам и най-вероятно няма да открия от какво е. Кабели и свещи са нови и каквито трябва за 3S-FE, бобина сложих от резервната ми Карина, мерих я - първичната намотка имаше някакво отклонение, вторичната беше добре...но явно не е от бобината проблема, защото и с предишната бобина се държеше по същия начин. На бензин не се усеща прекъсване...някой ако има някаква идея от какво идва това - моля да сподели, приемам всякакви

С нормалните NGK с 1.1мм междуполюсно колата върви и се държи чудесно, особено след като с колегата BassMan настроивахме инжекциона преди половин година някъде...е - има един малък кусур, който така и не можахме да отстраним и разберем причината за него. Прекъсва на метан в диапазона 2000-2300 оборота някъде, това прекъсване се усеща най-силно след като се сменят свещите, после позатихва, но си остава. Не знам и най-вероятно няма да открия от какво е. Кабели и свещи са нови и каквито трябва за 3S-FE, бобина сложих от резервната ми Карина, мерих я - първичната намотка имаше някакво отклонение, вторичната беше добре...но явно не е от бобината проблема, защото и с предишната бобина се държеше по същия начин. На бензин не се усеща прекъсване...някой ако има някаква идея от какво идва това - моля да сподели, приемам всякакви

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта