Определено ще се доверя на конструкторите но ТОЙОТА Акумулатор опре ли да се зарежда....... нов или има друг проблем.saho написа:Аз съм си патил с един мотор. Развалено зарядно реле не ограничаваше тока и ми струваше маса пари за електроника и много нерви.
Така, че зареждайте с каквото искате само да не превишава 14,6 в. на полюсите на акумулатора. Новите необслужваеми акумулатори са направени кадърно и не се нуждаят от нищо. Достатъчно е мотора да достигне работна температура за да се зареди напълно.
Зареждане на акумулатор без разкачане ?В
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 27 Авг 2010 09:45
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Така си е,прав си.Ако пада акумулатора-или е за нов,или има кахъри с елинсталацията.И двата проблема са за пари,ама няма мърдане.зареждането спасява,ама не помага.saho написа:Аз съм си патил с един мотор. Развалено зарядно реле не ограничаваше тока и ми струваше маса пари за електроника и много нерви.
Така, че зареждайте с каквото искате само да не превишава 14,6 в. на полюсите на акумулатора. Новите необслужваеми акумулатори са направени кадърно и не се нуждаят от нищо. Достатъчно е мотора да достигне работна температура за да се зареди напълно.
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Когато ползвате автомобила предимно градско през зимата акумулатора е системно недозареден. Това създава предпоставки за сулфатиране на клетките и му скъсява живота. Ако има възможност да го зареждате 1 път месечно през зимата това би удължило експлоатационния срок на акумулатора.
А иначе си прав - започне ли да прави мизерии най-правилното решение е нов!
А иначе си прав - започне ли да прави мизерии най-правилното решение е нов!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top написа:Когато ползвате автомобила предимно градско през зимата акумулатора е системно недозареден. Това създава предпоставки за сулфатиране на клетките и му скъсява живота. Ако има възможност да го зареждате 1 път месечно през зимата това би удължило експлоатационния срок на акумулатора.
А иначе си прав - започне ли да прави мизерии най-правилното решение е нов!

- slowtraveler
- Мнения: 6195
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 373 пъти
Аз пък да кажа личния опит от 'скъсения' експлоатационен срок при неправилна експлоатация на акумулатор...
Преди две години жената се обажда, че Калосчето само 'тиктакало' като бомба и не отключвало вратите....
Поради някаква неясна за мен причина (навярно забравени фарове) колата бе престояла така в студа 2 дни без да бъде палена...
На 'почти новия' 5 годишен акумулатор - 3В...
Колата откакто е кола е карана САМО градско.
Отидох директно за нов акумулатор, но нямаше такъв размер акумулатор с правилните клеми..
Та се принудих да включа стария акумулатор на едно стабилизирано 13.2В захранване за радиостанция, ограничено по ток електронно на 4А (електрониката му изключва на толкова).
Изчаках 2 часа, и акумулатора се посъбуди почти до 12В....
Тъй-като бързах - бучнах акумулатора в колата и тя запали макар и трудно при -5С... Направих две кръгчета на квартала, огледах за утечки - нямаше.
Две години след това акумулатора нито съм го зареждал, нито жената е имала проблеми с палене, въпреки, че особено зимата пускаше де що види копче на таблото като консуматори... И е карала само градско, като при ускорение не е вдигала над 2500об/мин...
Акумулатор съм зареждал само в подобни на горната ситуации. И не съм имал никакъв проблем с експлоатационния срок - изкарват без проблеми около 7г, което мен ме устройва идеално...
Преди две години жената се обажда, че Калосчето само 'тиктакало' като бомба и не отключвало вратите....
Поради някаква неясна за мен причина (навярно забравени фарове) колата бе престояла така в студа 2 дни без да бъде палена...
На 'почти новия' 5 годишен акумулатор - 3В...
Колата откакто е кола е карана САМО градско.
Отидох директно за нов акумулатор, но нямаше такъв размер акумулатор с правилните клеми..
Та се принудих да включа стария акумулатор на едно стабилизирано 13.2В захранване за радиостанция, ограничено по ток електронно на 4А (електрониката му изключва на толкова).
Изчаках 2 часа, и акумулатора се посъбуди почти до 12В....
Тъй-като бързах - бучнах акумулатора в колата и тя запали макар и трудно при -5С... Направих две кръгчета на квартала, огледах за утечки - нямаше.
Две години след това акумулатора нито съм го зареждал, нито жената е имала проблеми с палене, въпреки, че особено зимата пускаше де що види копче на таблото като консуматори... И е карала само градско, като при ускорение не е вдигала над 2500об/мин...
Акумулатор съм зареждал само в подобни на горната ситуации. И не съм имал никакъв проблем с експлоатационния срок - изкарват без проблеми около 7г, което мен ме устройва идеално...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Зареждане на акумулатор
най-добре откачайте клемите и не зареждайте акумулатора на колата,може да кипне и хоп боята заминава при неизправно зарядно -опасност от презареждане и разрушаване,относно момента на зареждането си има товарни у-ва/вилки/с които виждате става ли за зареждане или е за нов.не прекалявайте с честите зареждания.
Още малко опит с акумулатор.
Миналата есен купих Exide 62Ah. Като карах колата редовно - немаше грижи. Обаче това лято - колата стои 95% в гаража, защото карам все служебни. По едно време го наблюдавам - очето не свети зелено, а черно = recharge. Заведох го на чичо доктор, той го измери с някакъв тестер и ме посъветва да го включа на зарядно за една вечер. Така и направих - вече стана месец, свети си зелено.
Тъй че батерията си иска заряд, няма как.
Миналата есен купих Exide 62Ah. Като карах колата редовно - немаше грижи. Обаче това лято - колата стои 95% в гаража, защото карам все служебни. По едно време го наблюдавам - очето не свети зелено, а черно = recharge. Заведох го на чичо доктор, той го измери с някакъв тестер и ме посъветва да го включа на зарядно за една вечер. Така и направих - вече стана месец, свети си зелено.
Тъй че батерията си иска заряд, няма как.
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
В общи линии ако колата е наред,не е проблем да я кара жена.Яриса съпругата му държи същия режим като на Слоу Калоса,и 4 год.вече не е мръднал оригиналния акумулатор.Колко зимни нощи е спал пред гаража от мързел само той си знае,ама няма проблеми-цък и готово.Ако е добър акумулатора и няма проблеми в електриките по колата,какъвто и режим да има колата,не би трябвало да създава проблеми.Uncle Dido написа:Жени.....slowtraveler написа: особено зимата пускаше де що види копче на таблото като консуматори... И е карала само градско, като при ускорение не е вдигала над 2500об/мин...
Аз вече не си правя труда да обяснявам едно и също нещо хиляда пъти - котките ми го правят вместо мен....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта