Зареждане на акумулатор без разкачане ?В

dobatadobrev
Мнения: 54
Регистриран на: 27 Авг 2010 09:45

Мнение от dobatadobrev » 20 Ное 2011 23:13

saho написа:Аз съм си патил с един мотор. Развалено зарядно реле не ограничаваше тока и ми струваше маса пари за електроника и много нерви.
Така, че зареждайте с каквото искате само да не превишава 14,6 в. на полюсите на акумулатора. Новите необслужваеми акумулатори са направени кадърно и не се нуждаят от нищо. Достатъчно е мотора да достигне работна температура за да се зареди напълно.
Определено ще се доверя на конструкторите но ТОЙОТА Акумулатор опре ли да се зарежда....... нов или има друг проблем.

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 20 Ное 2011 23:16

saho написа:Аз съм си патил с един мотор. Развалено зарядно реле не ограничаваше тока и ми струваше маса пари за електроника и много нерви.
Така, че зареждайте с каквото искате само да не превишава 14,6 в. на полюсите на акумулатора. Новите необслужваеми акумулатори са направени кадърно и не се нуждаят от нищо. Достатъчно е мотора да достигне работна температура за да се зареди напълно.
Така си е,прав си.Ако пада акумулатора-или е за нов,или има кахъри с елинсталацията.И двата проблема са за пари,ама няма мърдане.зареждането спасява,ама не помага.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 20 Ное 2011 23:57

Когато ползвате автомобила предимно градско през зимата акумулатора е системно недозареден. Това създава предпоставки за сулфатиране на клетките и му скъсява живота. Ако има възможност да го зареждате 1 път месечно през зимата това би удължило експлоатационния срок на акумулатора.
А иначе си прав - започне ли да прави мизерии най-правилното решение е нов!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
kickata
Мнения: 345
Регистриран на: 11 Юни 2009 10:50
Местоположение: София

Мнение от kickata » 21 Ное 2011 15:09

zi_zi_top написа:А иначе си прав - започне ли да прави мизерии най-правилното решение е нов!
И моя се предаде след 5г., та днес си купих нов от ТМ Ауто - 48Аh, 144 лв.
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 21 Ное 2011 17:43

zi_zi_top написа:Когато ползвате автомобила предимно градско през зимата акумулатора е системно недозареден. Това създава предпоставки за сулфатиране на клетките и му скъсява живота. Ако има възможност да го зареждате 1 път месечно през зимата това би удължило експлоатационния срок на акумулатора.
А иначе си прав - започне ли да прави мизерии най-правилното решение е нов!
:thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6195
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 374 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Ное 2011 19:53

Аз пък да кажа личния опит от 'скъсения' експлоатационен срок при неправилна експлоатация на акумулатор...
Преди две години жената се обажда, че Калосчето само 'тиктакало' като бомба и не отключвало вратите....
Поради някаква неясна за мен причина (навярно забравени фарове) колата бе престояла така в студа 2 дни без да бъде палена...
На 'почти новия' 5 годишен акумулатор - 3В...
Колата откакто е кола е карана САМО градско.
Отидох директно за нов акумулатор, но нямаше такъв размер акумулатор с правилните клеми..
Та се принудих да включа стария акумулатор на едно стабилизирано 13.2В захранване за радиостанция, ограничено по ток електронно на 4А (електрониката му изключва на толкова).
Изчаках 2 часа, и акумулатора се посъбуди почти до 12В....
Тъй-като бързах - бучнах акумулатора в колата и тя запали макар и трудно при -5С... Направих две кръгчета на квартала, огледах за утечки - нямаше.
Две години след това акумулатора нито съм го зареждал, нито жената е имала проблеми с палене, въпреки, че особено зимата пускаше де що види копче на таблото като консуматори... И е карала само градско, като при ускорение не е вдигала над 2500об/мин...
Акумулатор съм зареждал само в подобни на горната ситуации. И не съм имал никакъв проблем с експлоатационния срок - изкарват без проблеми около 7г, което мен ме устройва идеално...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 21 Ное 2011 20:05

slowtraveler написа: особено зимата пускаше де що види копче на таблото като консуматори... И е карала само градско, като при ускорение не е вдигала над 2500об/мин...
Жени.....

Аз вече не си правя труда да обяснявам едно и също нещо хиляда пъти - котките ми го правят вместо мен.... mellow.gif

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 21 Ное 2011 20:27

Тук в централата имаме служебен електрокар, които въпреки че го зареждаме всяка нощ - студа направо взема акъла на батерията.

desislav
Мнения: 35
Регистриран на: 28 Ное 2010 19:17
Местоположение: Бургас

Зареждане на акумулатор

Мнение от desislav » 21 Ное 2011 23:09

най-добре откачайте клемите и не зареждайте акумулатора на колата,може да кипне и хоп боята заминава при неизправно зарядно -опасност от презареждане и разрушаване,относно момента на зареждането си има товарни у-ва/вилки/с които виждате става ли за зареждане или е за нов.не прекалявайте с честите зареждания.

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 22 Ное 2011 18:16

Още малко опит с акумулатор.

Миналата есен купих Exide 62Ah. Като карах колата редовно - немаше грижи. Обаче това лято - колата стои 95% в гаража, защото карам все служебни. По едно време го наблюдавам - очето не свети зелено, а черно = recharge. Заведох го на чичо доктор, той го измери с някакъв тестер и ме посъветва да го включа на зарядно за една вечер. Така и направих - вече стана месец, свети си зелено.

Тъй че батерията си иска заряд, няма как.

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 22 Ное 2011 18:21

CuMo написа:............

Тъй че батерията си иска заряд, няма как.
Всъщност си иска постоянен цикъл: заряд - разряд

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 23 Ное 2011 07:36

Uncle Dido написа:
slowtraveler написа: особено зимата пускаше де що види копче на таблото като консуматори... И е карала само градско, като при ускорение не е вдигала над 2500об/мин...
Жени.....

Аз вече не си правя труда да обяснявам едно и също нещо хиляда пъти - котките ми го правят вместо мен.... mellow.gif
В общи линии ако колата е наред,не е проблем да я кара жена.Яриса съпругата му държи същия режим като на Слоу Калоса,и 4 год.вече не е мръднал оригиналния акумулатор.Колко зимни нощи е спал пред гаража от мързел само той си знае,ама няма проблеми-цък и готово.Ако е добър акумулатора и няма проблеми в електриките по колата,какъвто и режим да има колата,не би трябвало да създава проблеми.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Semrush [Bot] и 13 госта