каква е продължителността на живота на свещите?

sheha
Мнения: 44
Регистриран на: 15 Окт 2010 12:41
Местоположение: montana

каква е продължителността на живота на свещите?

Мнение от sheha » 21 Ное 2011 20:47

здравейте колеги,

каква е периода на употреба на свещите според вас ,заключавайки не само от "писанията" на производителите ,но и от вашия опит?

употребата на газ за гориво до колко влиае на работата на свещите?

ако според производителите иридиевите свещи при 7а-фе мотор каран на бензин издържат 100 000км , колко биха издържали на газ?

http://www.globaldenso.com/en/products/ ... index.html
Последно промяна от sheha на 21 Ное 2011 21:11, променено общо 1 път.

Аватар
TATI
Мнения: 3032
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 164 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 21 Ное 2011 20:52

4A-FE, на 150к км още не съм ги сменял. Имам нови, ама колата няма признаци за смяна и хич даже не съм ги поглеждал в какво състояние са. Кара се само градско на бянзин. Королата от подписа.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

desotodorov

Мнение от desotodorov » 21 Ное 2011 21:52

Ами, аз съм на метан...като качих инжекциона не ми смениха свещите и си карах така една година след което ги смених...не знам, колко бяха карани старите свещи - с тях купих колата, но като сложих новите отидох с едно 10к.с. нагоре, свещите бяха Бош - модел като за 3S-FE...след смяната карах една година, и пак ги смених с японски NGK, пак като за моя двигател и пак се усети ралика към по-добре ввъв вървенето, т.е. - за 1година и навъртяни около 35к км предишните свещи бяха "мръднали"....и вече ще ги сменям редовно - много по-добре върви, пък и е добре за бобината...а и не са скъпи при мен - около 7лв/бр.

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 21 Ное 2011 22:29

И аз съм с 4а-фе сменямги на колкото им дават макар че въобще нямат симптони чеса заминали като ги сменям ги вадя напълно чисти като нови са

dobatadobrev
Мнения: 54
Регистриран на: 27 Авг 2010 09:45

Мнение от dobatadobrev » 21 Ное 2011 22:44

TATI написа:4A-FE, на 150к км още не съм ги сменял. Имам нови, ама колата няма признаци за смяна и хич даже не съм ги поглеждал в какво състояние са. Кара се само градско на бянзин. Королата от подписа.
Свещите са си консуматив спазвай предписанието на производителя за точния вид и срок за експлоатация.

Аватар
TATI
Мнения: 3032
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 164 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 21 Ное 2011 22:57

Знам, че са консуматив, ама пусти мързел, пък и колата като не казва нищо и така. Новите ги взех преди 6 месеца, сигурно вече са ръждясали, ама а днес, а утре и все не им идва времето да ги сменя :)
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
ribasom
Мнения: 17
Регистриран на: 06 Юли 2009 16:52
Местоположение: В. Търново

Мнение от ribasom » 23 Ное 2011 19:06

Колега Petar, какви свещи използваш за 4A FE ? В смисъл не като марка а като полюси т.е. еднополюсни, двуполюсни и т. н.?

Аватар
nikdel
Мнения: 129
Регистриран на: 11 Юли 2011 20:16
Местоположение: Пловдив

Мнение от nikdel » 23 Ное 2011 20:41

За 4E-FE дават да са двуполюсни,но газмайстора каза задължително еднополюсни при каране на газ(що ли?).Ама аз още не съм проверил с какви съм(сигурно с оригиналните 150 хил.)

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 24 Ное 2011 09:25

Каквото препоръчва завода производител а то е еднополюсни

desotodorov

Мнение от desotodorov » 24 Ное 2011 09:56

nikdel написа:За 4E-FE дават да са двуполюсни,но газмайстора каза задължително еднополюсни при каране на газ(що ли?).Ама аз още не съм проверил с какви съм(сигурно с оригиналните 150 хил.)
Защото метана и пропан бутана в сравнение с бензиновите пари са по-трудно запалими...т.е. искат силна искра за да няма проблем с работата на ДВГ, то затова и като качат газ, собствениците започват да отстраняват проблеми по запалителната си система, които преди това не са били забележими. А като сложиш свещ с повече от един полюс от една мощна искра правиш няколко по-слаби, което за бензиновтие пари е хубаво, но за газообразните горива е противопоказно :)

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от JapCar » 24 Ное 2011 21:08

desotodorov написа: А като сложиш свещ с повече от един полюс от една мощна искра правиш няколко по-слаби, което за бензиновтие пари е хубаво, но за газообразните горива е противопоказно :)
Ако има някъде писано по въпроса по-научно, дай линк, да видим, защото това твърдение напълно противоречи на законите на електротехниката/физиката. И 100 електрода да има, искрата пробива само на 1 място, което е с най-ниско съпротивлвние, т.е. най-близо.Този пробив прокарва ток и съпротивлението става още по-ниско, та е невъзможно да възникне искра на друго място...
Това което казвам е така, не съм сигурен обаче при определени условия, при едно изключително бързо нарастване на напрежението от бобината, дали не би прескочила искра едновременно, т.е. докато възниква едната искра (още не е протекъл максималния ток), напрежението продължава да расте и пробива и на второ/трето място, макар и на по-високо съпротивление.
Още от Войната на самолетните двигатели свещите са с по 4 електрода, но мисля, че е за по-висока надеждност, т.е. ако се износи единия електрод, продължава следващия и т.н.
Горното са само мои разсъждения, не съм 100% сигурен...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
iceman1234
Мнения: 123
Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
Местоположение: Plovdiv

Мнение от iceman1234 » 24 Ное 2011 22:31

Като се почна спора за броя електроди, какво ще кажете за на бриск разработките:

Изображение
и
Изображение

Като първите ги сочат - особено препоръчителни за коли, карани на газ.
D4D & シビック Изображение

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 25 Ное 2011 09:37

Имам приятел който има магазинче за авточасти, той предлага Бриск.

На неговата кола беше сложил от тези първите показани от теб. Колата е 1.4mi Корса с "жокери" (пипан вал и т.н.). Като ефект каза че на бензин/газ колата се осеща една идея по-жива на високите обороти, обаче също така каза и че за около 25-30 к.км се е "разпаднала/изяла" изолацията и катода. Сиреч оказват се нетрайни.

А цената им също не е ниска. Тези от втората снимка ги препоръчват за бензин с жокери и май за мотори. За тях нямам информация.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

desotodorov

Мнение от desotodorov » 25 Ное 2011 10:48

JapCar написа:
desotodorov написа: А като сложиш свещ с повече от един полюс от една мощна искра правиш няколко по-слаби, което за бензиновтие пари е хубаво, но за газообразните горива е противопоказно :)
Ако има някъде писано по въпроса по-научно, дай линк, да видим, защото това твърдение напълно противоречи на законите на електротехниката/физиката. И 100 електрода да има, искрата пробива само на 1 място, което е с най-ниско съпротивлвние, т.е. най-близо.Този пробив прокарва ток и съпротивлението става още по-ниско, та е невъзможно да възникне искра на друго място...
Това което казвам е така, не съм сигурен обаче при определени условия, при едно изключително бързо нарастване на напрежението от бобината, дали не би прескочила искра едновременно, т.е. докато възниква едната искра (още не е протекъл максималния ток), напрежението продължава да расте и пробива и на второ/трето място, макар и на по-високо съпротивление.
Още от Войната на самолетните двигатели свещите са с по 4 електрода, но мисля, че е за по-висока надеждност, т.е. ако се износи единия електрод, продължава следващия и т.н.
Горното са само мои разсъждения, не съм 100% сигурен...
Прав си колега, и аз не съм 100% сигурен - ако решим да спретнем опитна установка или да изкараме такава свещ при работещ ДВГ ще се види най-добре, но ми се струва че идеята на многополюЗните при колите не е надеждност х2, х3 или х4, а по-голям брой на искрите/повече точки на запалване и оттам по-бързо и пълно изгаряне на горивовъздушната смес...съответно ако гоним няколко искри едновременно, и това което си писал, че за получаването им трябва запалителната система да работи по точно определн начин - тогава поставянето на многополюсна свещ в ДВГ за който са предписани нормални еднополюсни свещи си е чисто разхищение на средства без ясен резултат. С две думи - най-добре да ползваме свещите предписани от производителя wink.gif ...
Метанджиите имат гадната практика да "причукват" свещите до междуполюсно разст. 0.7мм. според тях това било добре при работа на ДВГ на метан...аз смятам обаче че това е пълна глупост. Свешите за моя ДВГ са с 1.1мм разстояние, по моята логика - ако го намалим до 0.7мм демек с около 60% то искрата ще преодолява много по-малка въздушна междина при по-ниско напрежение--> ще е по-слаба...т.е. според мен това ще има негативен ефект върху запалването на сместа и работата на ДВГ. Прав ли съм ?

Аватар
iceman1234
Мнения: 123
Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
Местоположение: Plovdiv

Мнение от iceman1234 » 25 Ное 2011 12:21

Всеки производител си е дал с какви свещи да се кара и тези свещи си имат определени параметри. Японците са казали - Денсо, НЖК и растоянието е 1.1мм. Европейците пък си искат Бош на 0.7мм. При размяна и японките и европейките ще работят не-оптимално. Вече при изменение в моторите (компресии, турбо и т.н.) си се налагат и промени - по-топли, по-студени свещи и т.н.
D4D & シビック Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 6 госта