каква е продължителността на живота на свещите?
каква е продължителността на живота на свещите?
здравейте колеги,
каква е периода на употреба на свещите според вас ,заключавайки не само от "писанията" на производителите ,но и от вашия опит?
употребата на газ за гориво до колко влиае на работата на свещите?
ако според производителите иридиевите свещи при 7а-фе мотор каран на бензин издържат 100 000км , колко биха издържали на газ?
http://www.globaldenso.com/en/products/ ... index.html
каква е периода на употреба на свещите според вас ,заключавайки не само от "писанията" на производителите ,но и от вашия опит?
употребата на газ за гориво до колко влиае на работата на свещите?
ако според производителите иридиевите свещи при 7а-фе мотор каран на бензин издържат 100 000км , колко биха издържали на газ?
http://www.globaldenso.com/en/products/ ... index.html
Последно промяна от sheha на 21 Ное 2011 21:11, променено общо 1 път.
- TATI
- Мнения: 3032
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 164 пъти
- Обратна връзка:
4A-FE, на 150к км още не съм ги сменял. Имам нови, ама колата няма признаци за смяна и хич даже не съм ги поглеждал в какво състояние са. Кара се само градско на бянзин. Королата от подписа.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Ами, аз съм на метан...като качих инжекциона не ми смениха свещите и си карах така една година след което ги смених...не знам, колко бяха карани старите свещи - с тях купих колата, но като сложих новите отидох с едно 10к.с. нагоре, свещите бяха Бош - модел като за 3S-FE...след смяната карах една година, и пак ги смених с японски NGK, пак като за моя двигател и пак се усети ралика към по-добре ввъв вървенето, т.е. - за 1година и навъртяни около 35к км предишните свещи бяха "мръднали"....и вече ще ги сменям редовно - много по-добре върви, пък и е добре за бобината...а и не са скъпи при мен - около 7лв/бр.
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 27 Авг 2010 09:45
Свещите са си консуматив спазвай предписанието на производителя за точния вид и срок за експлоатация.TATI написа:4A-FE, на 150к км още не съм ги сменял. Имам нови, ама колата няма признаци за смяна и хич даже не съм ги поглеждал в какво състояние са. Кара се само градско на бянзин. Королата от подписа.
- TATI
- Мнения: 3032
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 164 пъти
- Обратна връзка:
Знам, че са консуматив, ама пусти мързел, пък и колата като не казва нищо и така. Новите ги взех преди 6 месеца, сигурно вече са ръждясали, ама а днес, а утре и все не им идва времето да ги сменя 

Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Защото метана и пропан бутана в сравнение с бензиновите пари са по-трудно запалими...т.е. искат силна искра за да няма проблем с работата на ДВГ, то затова и като качат газ, собствениците започват да отстраняват проблеми по запалителната си система, които преди това не са били забележими. А като сложиш свещ с повече от един полюс от една мощна искра правиш няколко по-слаби, което за бензиновтие пари е хубаво, но за газообразните горива е противопоказноnikdel написа:За 4E-FE дават да са двуполюсни,но газмайстора каза задължително еднополюсни при каране на газ(що ли?).Ама аз още не съм проверил с какви съм(сигурно с оригиналните 150 хил.)

- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ако има някъде писано по въпроса по-научно, дай линк, да видим, защото това твърдение напълно противоречи на законите на електротехниката/физиката. И 100 електрода да има, искрата пробива само на 1 място, което е с най-ниско съпротивлвние, т.е. най-близо.Този пробив прокарва ток и съпротивлението става още по-ниско, та е невъзможно да възникне искра на друго място...desotodorov написа: А като сложиш свещ с повече от един полюс от една мощна искра правиш няколко по-слаби, което за бензиновтие пари е хубаво, но за газообразните горива е противопоказно
Това което казвам е така, не съм сигурен обаче при определени условия, при едно изключително бързо нарастване на напрежението от бобината, дали не би прескочила искра едновременно, т.е. докато възниква едната искра (още не е протекъл максималния ток), напрежението продължава да расте и пробива и на второ/трето място, макар и на по-високо съпротивление.
Още от Войната на самолетните двигатели свещите са с по 4 електрода, но мисля, че е за по-висока надеждност, т.е. ако се износи единия електрод, продължава следващия и т.н.
Горното са само мои разсъждения, не съм 100% сигурен...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- iceman1234
- Мнения: 123
- Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
- Местоположение: Plovdiv
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Имам приятел който има магазинче за авточасти, той предлага Бриск.
На неговата кола беше сложил от тези първите показани от теб. Колата е 1.4mi Корса с "жокери" (пипан вал и т.н.). Като ефект каза че на бензин/газ колата се осеща една идея по-жива на високите обороти, обаче също така каза и че за около 25-30 к.км се е "разпаднала/изяла" изолацията и катода. Сиреч оказват се нетрайни.
А цената им също не е ниска. Тези от втората снимка ги препоръчват за бензин с жокери и май за мотори. За тях нямам информация.
На неговата кола беше сложил от тези първите показани от теб. Колата е 1.4mi Корса с "жокери" (пипан вал и т.н.). Като ефект каза че на бензин/газ колата се осеща една идея по-жива на високите обороти, обаче също така каза и че за около 25-30 к.км се е "разпаднала/изяла" изолацията и катода. Сиреч оказват се нетрайни.
А цената им също не е ниска. Тези от втората снимка ги препоръчват за бензин с жокери и май за мотори. За тях нямам информация.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Прав си колега, и аз не съм 100% сигурен - ако решим да спретнем опитна установка или да изкараме такава свещ при работещ ДВГ ще се види най-добре, но ми се струва че идеята на многополюЗните при колите не е надеждност х2, х3 или х4, а по-голям брой на искрите/повече точки на запалване и оттам по-бързо и пълно изгаряне на горивовъздушната смес...съответно ако гоним няколко искри едновременно, и това което си писал, че за получаването им трябва запалителната система да работи по точно определн начин - тогава поставянето на многополюсна свещ в ДВГ за който са предписани нормални еднополюсни свещи си е чисто разхищение на средства без ясен резултат. С две думи - най-добре да ползваме свещите предписани от производителяJapCar написа:Ако има някъде писано по въпроса по-научно, дай линк, да видим, защото това твърдение напълно противоречи на законите на електротехниката/физиката. И 100 електрода да има, искрата пробива само на 1 място, което е с най-ниско съпротивлвние, т.е. най-близо.Този пробив прокарва ток и съпротивлението става още по-ниско, та е невъзможно да възникне искра на друго място...desotodorov написа: А като сложиш свещ с повече от един полюс от една мощна искра правиш няколко по-слаби, което за бензиновтие пари е хубаво, но за газообразните горива е противопоказно
Това което казвам е така, не съм сигурен обаче при определени условия, при едно изключително бързо нарастване на напрежението от бобината, дали не би прескочила искра едновременно, т.е. докато възниква едната искра (още не е протекъл максималния ток), напрежението продължава да расте и пробива и на второ/трето място, макар и на по-високо съпротивление.
Още от Войната на самолетните двигатели свещите са с по 4 електрода, но мисля, че е за по-висока надеждност, т.е. ако се износи единия електрод, продължава следващия и т.н.
Горното са само мои разсъждения, не съм 100% сигурен...

Метанджиите имат гадната практика да "причукват" свещите до междуполюсно разст. 0.7мм. според тях това било добре при работа на ДВГ на метан...аз смятам обаче че това е пълна глупост. Свешите за моя ДВГ са с 1.1мм разстояние, по моята логика - ако го намалим до 0.7мм демек с около 60% то искрата ще преодолява много по-малка въздушна междина при по-ниско напрежение--> ще е по-слаба...т.е. според мен това ще има негативен ефект върху запалването на сместа и работата на ДВГ. Прав ли съм ?
- iceman1234
- Мнения: 123
- Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
- Местоположение: Plovdiv
Всеки производител си е дал с какви свещи да се кара и тези свещи си имат определени параметри. Японците са казали - Денсо, НЖК и растоянието е 1.1мм. Европейците пък си искат Бош на 0.7мм. При размяна и японките и европейките ще работят не-оптимално. Вече при изменение в моторите (компресии, турбо и т.н.) си се налагат и промени - по-топли, по-студени свещи и т.н.
D4D & シビック 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта