Зареждане на акумулатор без разкачане ?В
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 27 Авг 2010 09:45
Зареждане на акумулатор без разкачане ?В
Мнение от dobatadobrev » 19 Ное 2011 21:45
dobatadobrev
Мнение от mafiota » 19 Ное 2011 22:03
И е желателно при дълго зареждане по този начин, след изключване на зарядното да не се бърза да се стартира двигателя, тъй като при зареждане се отделя водород, и не са малко случайте на гръмнали акумулатори!
mafiota
- slowtraveler
- Мнения: 6244
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 352 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Мнение от slowtraveler » 19 Ное 2011 22:40
mafiota написа:Според мен няма никакъв проблем, стига да се спази поляритета, и напрежението да не превишава 14....14,5В. Тока си е ток, дали от динамото, дали от зарядното - се влиза в акумулатора.
И е желателно при дълго зареждане по този начин, след изключване на зарядното да не се бърза да се стартира двигателя, тъй като при зареждане се отделя водород, и не са малко случайте на гръмнали акумулатори!

Също така не е добре да се проверява дали кипят клетките като си светиш с запалка

Може съвета да ви се струва глупав, но един познат - корабен механик направи точно това laugh.gif
За щастие нямаше поражения по очите/лицето, а само по дрехите

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от saho » 20 Ное 2011 09:17
Иначе напрежението бавно се вдига и няма какво да го ограничи и ...
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
saho
Мнение от mafiota » 20 Ное 2011 09:35
на зарядно за 12V, да речем за 12 часа заряд, до колко може да се вдигне напрежението под товар, според теб?saho написа:За да не мениш компютър и да не те боли главата винаги разкачай клемите от акумулатора. Това е задължително при зареждане. Поне -.
Иначе напрежението бавно се вдига и няма какво да го ограничи и ...
mafiota
saho
Мнение от mafiota » 20 Ное 2011 10:29
Най-вероятно зарядното не ти е било оразмерено за необходимите изходни параметри, няма как един стабилен траф изчислен да речем за 14В вторично да вдигне 17 !saho написа:Моя на королката отиде на 17волта за 1 час, при 3 ампера заряден ток. Хвърлих акумулатора и не експериментирам. Колкото и да го зареждаш нов няма да стане.
А иначе за зареждането , особенно зимата , и ако колата се кара предимно в градски условия е добре от време на време да се дозарежда. Не е въпроса акумулатора да стане нов, а колкото може по-дълго да се експлоатира. Един от най-големите врагове на оловният акумулатор е студа, и при чести паления на къси разстояния генератора не може да насмогне да дозареди акумулатора.
mafiota
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 27 Авг 2010 09:45
Мнение от dobatadobrev » 20 Ное 2011 12:45
Умисъла да повдигна тази тема бе именно това:1Употребявам автомобила почти само градско 2.Зимата при температура -15 и престоял навън цяла нощ акумулатора е намалил доста пусковия си ток и капацитет (реакцията е химична и зависи от температурата). Маслото в двигателя се сгъстило от студа. Разполагам и с зарядно Дубна М на което има два извода: 2кW стартер и друг извод заряд с възможност за регулиране на тока 0-10 А. В упътването пише че за кратко време може да се включи на извод стартер и да се помогне на акумулатора при палене. Да ама когато това зарядно е измислено и произведено колите са нямали компютри. Колата си ми пали добре акумулатора е на година а аз искам да се вкарам във някакви филми дето не се знае какъв ще го яда.Не съм пробвал и не смея.Не е логично преди компа на колата да няма стабилизатор на напрежение. Но на доста места ще стигне и ток до 17-18 V(така предполагам не съм сигурен) Благодарен съм на всякакви идеи и мнения.mafiota написа:Най-вероятно зарядното не ти е било оразмерено за необходимите изходни параметри, няма как един стабилен траф изчислен да речем за 14В вторично да вдигне 17 !saho написа:Моя на королката отиде на 17волта за 1 час, при 3 ампера заряден ток. Хвърлих акумулатора и не експериментирам. Колкото и да го зареждаш нов няма да стане.
А иначе за зареждането , особенно зимата , и ако колата се кара предимно в градски условия е добре от време на време да се дозарежда. Не е въпроса акумулатора да стане нов, а колкото може по-дълго да се експлоатира. Един от най-големите врагове на оловният акумулатор е студа, и при чести паления на къси разстояния генератора не може да насмогне да дозареди акумулатора.
dobatadobrev
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Мнение от nowyaris » 20 Ное 2011 12:47
nowyaris
mafiota
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение от zi_zi_top » 20 Ное 2011 15:56
Да, ама аз досега съм виждал само 2 такива: едното - много старо със селенов изправител и много хилав трансформатор, който повече от 15 В не може да вдигне и другото, което ми направи един приятел - то следи напрежението на самият акумулатор и работи в импулсен режим.mafiota написа:... ако повтарям зарядното е кадърно...
Всички останали са дори опасни за самият акумулатор, защото цепят до 17-18 В.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
Мнение от mafiota » 20 Ное 2011 17:43
Вече всеки решава каква техника ще ползва ....zi_zi_top написа:....mafiota написа:... ако повтарям зарядното е кадърно...
Всички останали са дори опасни за самият акумулатор, защото цепят до 17-18 В.
а и това е сигурно напрежение на ПХ, като се включи към акумулатора си пада.
mafiota
nikdel
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение от zi_zi_top » 20 Ное 2011 19:48
Препоръчително е да е откачена минусовата клема.nikdel написа:Аз откачам само едната клема и зареждам на място.Само покривам акумулатора с парцал за да обира пръските киселина.

Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
Мнение от saho » 20 Ное 2011 20:01
Така, че зареждайте с каквото искате само да не превишава 14,6 в. на полюсите на акумулатора. Новите необслужваеми акумулатори са направени кадърно и не се нуждаят от нищо. Достатъчно е мотора да достигне работна температура за да се зареди напълно.
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
saho
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост