Зареждане на акумулатор без разкачане ?В
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 27 Авг 2010 09:45
Зареждане на акумулатор без разкачане ?В
1. Редно ли е да се зарежда акумулатора без да се разкача от инсталацията на автомобила с 2-3 А и 13-15 V . Зарядното вързано паралелно на клеймите на акумулатора. Автомобила Корола Д4-Д 90 и е загасен.
Според мен няма никакъв проблем, стига да се спази поляритета, и напрежението да не превишава 14....14,5В. Тока си е ток, дали от динамото, дали от зарядното - се влиза в акумулатора.
И е желателно при дълго зареждане по този начин, след изключване на зарядното да не се бърза да се стартира двигателя, тъй като при зареждане се отделя водород, и не са малко случайте на гръмнали акумулатори!
И е желателно при дълго зареждане по този начин, след изключване на зарядното да не се бърза да се стартира двигателя, тъй като при зареждане се отделя водород, и не са малко случайте на гръмнали акумулатори!
- slowtraveler
- Мнения: 6195
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 374 пъти
mafiota написа:Според мен няма никакъв проблем, стига да се спази поляритета, и напрежението да не превишава 14....14,5В. Тока си е ток, дали от динамото, дали от зарядното - се влиза в акумулатора.
И е желателно при дълго зареждане по този начин, след изключване на зарядното да не се бърза да се стартира двигателя, тъй като при зареждане се отделя водород, и не са малко случайте на гръмнали акумулатори!

Също така не е добре да се проверява дали кипят клетките като си светиш с запалка

Може съвета да ви се струва глупав, но един познат - корабен механик направи точно това laugh.gif
За щастие нямаше поражения по очите/лицето, а само по дрехите

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
на зарядно за 12V, да речем за 12 часа заряд, до колко може да се вдигне напрежението под товар, според теб?saho написа:За да не мениш компютър и да не те боли главата винаги разкачай клемите от акумулатора. Това е задължително при зареждане. Поне -.
Иначе напрежението бавно се вдига и няма какво да го ограничи и ...
Най-вероятно зарядното не ти е било оразмерено за необходимите изходни параметри, няма как един стабилен траф изчислен да речем за 14В вторично да вдигне 17 !saho написа:Моя на королката отиде на 17волта за 1 час, при 3 ампера заряден ток. Хвърлих акумулатора и не експериментирам. Колкото и да го зареждаш нов няма да стане.
А иначе за зареждането , особенно зимата , и ако колата се кара предимно в градски условия е добре от време на време да се дозарежда. Не е въпроса акумулатора да стане нов, а колкото може по-дълго да се експлоатира. Един от най-големите врагове на оловният акумулатор е студа, и при чести паления на къси разстояния генератора не може да насмогне да дозареди акумулатора.
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 27 Авг 2010 09:45
Умисъла да повдигна тази тема бе именно това:1Употребявам автомобила почти само градско 2.Зимата при температура -15 и престоял навън цяла нощ акумулатора е намалил доста пусковия си ток и капацитет (реакцията е химична и зависи от температурата). Маслото в двигателя се сгъстило от студа. Разполагам и с зарядно Дубна М на което има два извода: 2кW стартер и друг извод заряд с възможност за регулиране на тока 0-10 А. В упътването пише че за кратко време може да се включи на извод стартер и да се помогне на акумулатора при палене. Да ама когато това зарядно е измислено и произведено колите са нямали компютри. Колата си ми пали добре акумулатора е на година а аз искам да се вкарам във някакви филми дето не се знае какъв ще го яда.Не съм пробвал и не смея.Не е логично преди компа на колата да няма стабилизатор на напрежение. Но на доста места ще стигне и ток до 17-18 V(така предполагам не съм сигурен) Благодарен съм на всякакви идеи и мнения.mafiota написа:Най-вероятно зарядното не ти е било оразмерено за необходимите изходни параметри, няма как един стабилен траф изчислен да речем за 14В вторично да вдигне 17 !saho написа:Моя на королката отиде на 17волта за 1 час, при 3 ампера заряден ток. Хвърлих акумулатора и не експериментирам. Колкото и да го зареждаш нов няма да стане.
А иначе за зареждането , особенно зимата , и ако колата се кара предимно в градски условия е добре от време на време да се дозарежда. Не е въпроса акумулатора да стане нов, а колкото може по-дълго да се експлоатира. Един от най-големите врагове на оловният акумулатор е студа, и при чести паления на къси разстояния генератора не може да насмогне да дозареди акумулатора.
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Не мисля,че е добре да се дозарежда както е с клемите-голям панаир може да стане.То си е за две минути да го разкачиш и после пак да го закачиш.А и не е верно,че малкото каране в града през зимата е вредно за акумулатора.Аз съм така вече 4 години-19 хиляди основно градско и акумулатора си е още заводския-следователно градско на къси разстояния не му пречи.Поне на новозакупена кола.За мен всички проблеми с елинсталации и акумулатори идват от допълнителни интервенции на големи специалисти.Затова сваляйте акумулатора от колата при дозареждане или си купете нов.Зимата без акумулатор си е трагедия.
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Да, ама аз досега съм виждал само 2 такива: едното - много старо със селенов изправител и много хилав трансформатор, който повече от 15 В не може да вдигне и другото, което ми направи един приятел - то следи напрежението на самият акумулатор и работи в импулсен режим.mafiota написа:... ако повтарям зарядното е кадърно...
Всички останали са дори опасни за самият акумулатор, защото цепят до 17-18 В.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Препоръчително е да е откачена минусовата клема.nikdel написа:Аз откачам само едната клема и зареждам на място.Само покривам акумулатора с парцал за да обира пръските киселина.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Аз съм си патил с един мотор. Развалено зарядно реле не ограничаваше тока и ми струваше маса пари за електроника и много нерви.
Така, че зареждайте с каквото искате само да не превишава 14,6 в. на полюсите на акумулатора. Новите необслужваеми акумулатори са направени кадърно и не се нуждаят от нищо. Достатъчно е мотора да достигне работна температура за да се зареди напълно.
Така, че зареждайте с каквото искате само да не превишава 14,6 в. на полюсите на акумулатора. Новите необслужваеми акумулатори са направени кадърно и не се нуждаят от нищо. Достатъчно е мотора да достигне работна температура за да се зареди напълно.
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Semrush [Bot] и 12 госта