ЗиЗи, само по 3 къде правят проверка на светлините по време на технически преглед???zi_zi_top написа:Идеята е добра, но може да бъде осъществена само по един начин:
1. КАТ спира автомобил с модифицирани неизправни светлини.
2. Съставят констативен протокол и вземат талона на автомобила.
3. Глобяват с 5000 - 10000 лв. пункта за технически прегледи, където МПС-то е преминало на последния технически преглед, ако не представят снимка, на която да се вижда, че автомобила е бил с изправни светлини.
4. Собственика възстановява светлините и преминава нов ТП, на който се удостоверява, че светлините са такива, каквито трябва да бъдат, след което си получава обратно талона.
Мисля, че ако се спази тази процедура за 1 година ще изчезнат всички, които се правят на Василий Българоубиец.
тия малоумници от КАТ сериозно ли ще проверяват и за ксенон?
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Мнение от Vesko » 02 Ное 2011 23:00
Vesko
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение от zi_zi_top » 02 Ное 2011 23:37
Аз минавам и с двете коли само там. За другите пунктове не знам как е.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
Win_XP
Raya
didak
-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Мнение от DMDimitrov » 03 Ное 2011 11:47
1. Как се определя от полицая, който те спира, че крушките са ксенонови? Ще разглоби фара ли? Къде/в коя нормативна наредба пише как се определя коя светлина е от ксенонова круша и коя не?
Или може би ще се разчита на "честна дума"? Тогава се поставяш в една ситуация - твоята дума срещу неговата.
2. Къде пише, точно на какви показатели трябва да отговаря светлината на фаровете и по-важното - как се констатира нарушение и с какво? На око може би?
3. Как се определя дали ксенона е монтиран заводски или не е?
Очевидно се създават допълнителни предпоставки за корупция.
Lexus RX400h, 2008г
DMDimitrov
Мнение от Владислав » 03 Ное 2011 12:52
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Владислав
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Мнение от baba_metca » 03 Ное 2011 14:13
А пък 6.2.6.2.2 е за ръчното регулиране на височината на късите, т.е. регилурането остава да е автоматично (защото е задължително да има някакво регулиране).ECE Regulation 48
6.2.9 Dipped-beam headlamps with a light source having an objective luminous flux which exceeds 2,000 lumen shall only be installed in conjunction with the installation of headlamp cleaning device(s) according to Regulation No. 45. 8/
In addition, with respect to vertical inclination, the provisions of paragraph 6.2.6.2.2. above shall not be applied.
baba_metca
- Yuli
- Мнения: 193
- Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
Мнение от Yuli » 04 Ное 2011 09:35
Ето как може да види. Това е заводски ксенон на Корола с рефлекторен фар.DMDimitrov написа:Според мен, има доста неясноти относно това как точно се констатира нарушението при водачи с допълнително монтиран ксенон.
1. Как се определя от полицая, който те спира, че крушките са ксенонови? Ще разглоби фара ли? Къде/в коя нормативна наредба пише как се определя коя светлина е от ксенонова круша и коя не?
Или може би ще се разчита на "честна дума"? Тогава се поставяш в една ситуация - твоята дума срещу неговата.
2. Къде пише, точно на какви показатели трябва да отговаря светлината на фаровете и по-важното - как се констатира нарушение и с какво? На око може би?
3. Как се определя дали ксенона е монтиран заводски или не е?
Очевидно се създават допълнителни предпоставки за корупция.
- Прикачени файлове
-
- Разликата с нормалния фар е, че капачката на крушката изглежда метална и е по-голяма, засенчва повече и реже изцяло светлинния поток, който би попаднал в долната част на рефлектора и би се отразил нагоре над линията на среза, т.е. би заслепявал.
- 1post-10148-1267264861.jpg (145.57 KiB) Преглеждано 2417 пъти
-
- Това и за полицй е пределно ясно..
- 1post-10148-1267264816.jpg (162.08 KiB) Преглеждано 2417 пъти
-
- Буквите "U" и "D" показват коя крушка кава трябва да бъде.
- 1post-10148-1267264808.jpg (163.59 KiB) Преглеждано 2417 пъти
-
- При това засенчване, колко от 3000-те лумена на ксенона реално биха се "изстреляли" върху пътя? Като около 50% светлинен поток не може да "излезе" от фара.
- 1post-10148-1267425138.jpg (77.07 KiB) Преглеждано 2410 пъти
Yuli
jim_beam
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Мнение от Me4oKyX » 06 Ное 2011 22:53
Иначе трябва да се глобява за криви фарове, които не правят точната линия - по света е така, но тук няма машини за проверка, камо ли кой да ги ползва biggrin.gif

Me4oKyX
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 06 Ное 2011 23:45

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Me4oKyX
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Мнение от baba_metca » 07 Ное 2011 08:04
Та така, просто фара, какъвто и да е той, заедно с ксеноновата система (кабели, баласти, крушки...), трябва да отговарят на европейски изисквания за качество. Без значение дали са китайски, корейски, индийски... А това се разбира по едни Е-та лепнати по съответните продукти.
Цялата работа, е че те не могат да се справят с корупцията с прегледите. Или не могат, или не искат, това не е ясно. Но когато опарят потребителя, самия потребител после, ще изисква прегледа да му е по-стриктен (или поне в частта в която го глобяват). Така се извършва самоконтрол. Подхода е доста грешен, но за съжаление така се процедира за много неща. Наказват се последните по веригата, а пък те да контролират тези отгоре. Факт, е че по този начин, тези които имат възможност да избягат, ще избягат, но останалите "по-обикновенните" ще бъдат контролирани. В крайна сметка пак е някакъв контрол и по-добре така, отколкото сегашното положение.
baba_metca
-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Мнение от DMDimitrov » 07 Ное 2011 10:13
А къде точно трябва да ги пише тези букви?slowtraveler написа:Най-просто може да се инструктират полицаите да запомнят две букви - H и D... И ако няма D на ксенона това значи 100% че не е заводски
Пътните полицаи май ще трябва да са снабдени и с инструменти за да ти разглобят колата и да проверят какъв точно ти е ксенона.... има марки и модели автомобили, при които за да смениш крушка, то едва ли не трябва да свалиш половината предница.
Lexus RX400h, 2008г
DMDimitrov
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта