тия малоумници от КАТ сериозно ли ще проверяват и за ксенон?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 02 Ное 2011 23:00

zi_zi_top написа:Идеята е добра, но може да бъде осъществена само по един начин:

1. КАТ спира автомобил с модифицирани неизправни светлини.
2. Съставят констативен протокол и вземат талона на автомобила.
3. Глобяват с 5000 - 10000 лв. пункта за технически прегледи, където МПС-то е преминало на последния технически преглед, ако не представят снимка, на която да се вижда, че автомобила е бил с изправни светлини.
4. Собственика възстановява светлините и преминава нов ТП, на който се удостоверява, че светлините са такива, каквито трябва да бъдат, след което си получава обратно талона.

Мисля, че ако се спази тази процедура за 1 година ще изчезнат всички, които се правят на Василий Българоубиец. wink.gif
ЗиЗи, само по 3 къде правят проверка на светлините по време на технически преглед???

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 02 Ное 2011 23:37

На пункта за ГТП в ж.к. Борово ги проверяват и регулират задължително. Даже ако си отишъл с изгоряла крушка ти я сменяват срещу съответното заплащане, но не те пускат да излезеш с неизправни светлини.
Аз минавам и с двете коли само там. За другите пунктове не знам как е.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Win_XP
Мнения: 146
Регистриран на: 16 Яну 2009 15:22
Обратна връзка:

Мнение от Win_XP » 03 Ное 2011 01:21

Всяко чудо за 2 дни, к'во се палите толкова :)

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Raya » 03 Ное 2011 11:04

По-добре да проверяват за изправни стопове. Снощи за малко да не вляза в багажника на една такава, и двата стопа не работиха. Добре, че Авенсиса има хубави спирачки и гумите са добри.
....--Celica 1.8_00г--Avensis 1.6_00г--Avensis 1.8_05г--....

Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от didak » 03 Ное 2011 11:24

Raya написа:.... Добре, че Авенсиса има хубави спирачки и гумите са добри.
И с лоши гуми едва ли щеше да го удариш...колко ти е IQ-то?
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 03 Ное 2011 11:47

Според мен, има доста неясноти относно това как точно се констатира нарушението при водачи с допълнително монтиран ксенон.

1. Как се определя от полицая, който те спира, че крушките са ксенонови? Ще разглоби фара ли? Къде/в коя нормативна наредба пише как се определя коя светлина е от ксенонова круша и коя не?
Или може би ще се разчита на "честна дума"? Тогава се поставяш в една ситуация - твоята дума срещу неговата.

2. Къде пише, точно на какви показатели трябва да отговаря светлината на фаровете и по-важното - как се констатира нарушение и с какво? На око може би?

3. Как се определя дали ксенона е монтиран заводски или не е?

Очевидно се създават допълнителни предпоставки за корупция.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Аватар
Владислав
Мнения: 670
Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
Местоположение: София,България

Мнение от Владислав » 03 Ное 2011 12:52

Лесно може да се разбере дали крушката е ксенонова-личи си и визуално, и по окабеляването отвътре на фара, в някои случаи дори и баластите се виждат.По-интересно е как ще се осъществи контрола на осветеността-с какъв уред ще измерят лумените?Кой го сертифицира?Дали персонала е обучен да работи с него?Дали всички фарове, подлежащи на монтаж на ксенонови крушки имат щампа?Дали има само един вид маркировка?От друга страна сами по себе си ксеноновите светлини подобряват безопасността-пред автомобила е по-светло.Кой може да прецени дали заслепяването е по-опасно, или трайното шофиране със слаби светлини?За мен трябва на първо време да бъдат правилно регулирани светлините.Като си с нажежаеми жички все едно не може да заслепиш...Аз като имам китайски ксенон за тези 4 години са ми присветкали 4-5 пъти...И най-вече зад граница.Между другото някой чел ли е какво точно пише в тази нова наредба?Кой и как ще определя годността на фаровете ни?
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...

Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Мнение от baba_metca » 03 Ное 2011 14:13

До колкото съм запознат, наредваба не е за ксенонови крушки, а за крушки които светят по силно от 2000лумена, без значение какви са.
ECE Regulation 48
6.2.9 Dipped-beam headlamps with a light source having an objective luminous flux which exceeds 2,000 lumen shall only be installed in conjunction with the installation of headlamp cleaning device(s) according to Regulation No. 45. 8/
In addition, with respect to vertical inclination, the provisions of paragraph 6.2.6.2.2. above shall not be applied.
А пък 6.2.6.2.2 е за ръчното регулиране на височината на късите, т.е. регилурането остава да е автоматично (защото е задължително да има някакво регулиране).

Аватар
Yuli
Мнения: 193
Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
Местоположение: Sofia
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Yuli » 04 Ное 2011 09:35

DMDimitrov написа:Според мен, има доста неясноти относно това как точно се констатира нарушението при водачи с допълнително монтиран ксенон.

1. Как се определя от полицая, който те спира, че крушките са ксенонови? Ще разглоби фара ли? Къде/в коя нормативна наредба пише как се определя коя светлина е от ксенонова круша и коя не?
Или може би ще се разчита на "честна дума"? Тогава се поставяш в една ситуация - твоята дума срещу неговата.

2. Къде пише, точно на какви показатели трябва да отговаря светлината на фаровете и по-важното - как се констатира нарушение и с какво? На око може би?

3. Как се определя дали ксенона е монтиран заводски или не е?

Очевидно се създават допълнителни предпоставки за корупция.
Ето как може да види. Това е заводски ксенон на Корола с рефлекторен фар.
Прикачени файлове
Разликата с нормалния фар е, че капачката на крушката изглежда метална и е по-голяма, засенчва повече и реже изцяло светлинния поток, който би попаднал в долната част на рефлектора и би се отразил нагоре над линията на среза, т.е. би заслепявал.
Разликата с нормалния фар е, че капачката на крушката изглежда метална и е по-голяма, засенчва повече и реже изцяло светлинния поток, който би попаднал в долната част на рефлектора и би се отразил нагоре над линията на среза, т.е. би заслепявал.
1post-10148-1267264861.jpg (145.57 KiB) Преглеждано 2409 пъти
Това и за полицй е пределно ясно..
Това и за полицй е пределно ясно..
1post-10148-1267264816.jpg (162.08 KiB) Преглеждано 2409 пъти
Буквите "U" и "D" показват коя крушка кава трябва да бъде.
Буквите "U" и "D" показват коя крушка кава трябва да бъде.
1post-10148-1267264808.jpg (163.59 KiB) Преглеждано 2409 пъти
При това засенчване, колко от 3000-те лумена на ксенона реално биха се "изстреляли" върху пътя? Като около 50% светлинен поток не може да "излезе" от фара.
При това засенчване, колко от 3000-те лумена на ксенона реално биха се "изстреляли" върху пътя? Като около 50% светлинен поток не може да "излезе" от фара.
1post-10148-1267425138.jpg (77.07 KiB) Преглеждано 2402 пъти
Изображение
Изображение

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 06 Ное 2011 22:42

хмм,тук ако те спипат директно ти свалят номерата,и като я приведеш в изправност отиваш да ти ги върнат.по някое време ти честитят писмено акцията и се навеждаш още по-ниско! sad.gif
но от един път педе...т не се става,така че споко! wink.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 06 Ное 2011 22:53

Това за ксеноните е вярно, колко и че е задължително да караш със зимни гуми с 4мм грайфер по време на зимния сезон....... Просто глупости, за които са си платили хора. Най-простото е, че на заводски ксенон, ако смениш със НЕОРИГИНАЛНИ баласти, за да не даваш по 400+лв за една, ще сложиш афтър маркет - това прави ли го буклук ксенона !?? Глупаво е да се мисли, че толкова лесно, ще се направи това нещо. Първо трябва да има реален ГТП, тогава да се мисли за такива неща! Не трябва да се позволява да се слагат криви крушки, защото тогава какъвто и да е фара, линията я няма! Просто и ясно - НЯМА как да го направят такова нещо, защото дори не могат да формулират нещата, защото ГТП е пълна смехория! Те коли без спирачки минават, ТИР-ове мачкат наред, че им блокирали спирачките и НИКАКЪВ ефект, вие си вярвайте, че ще спрат от движение, защото му се струвало на КАТ-аджията, че ксенона е крив............ Просто рибата се вмирисва от главата ..... А главата СМЪРДИ, така че няма как да стане този филм! Най-простото е, че трябва да докаже, че НЕ Е заводски, а 99% НЕ МОГАТ да го направят, защото всички знаем какви са повечето пътни полицаи............

Иначе трябва да се глобява за криви фарове, които не правят точната линия - по света е така, но тук няма машини за проверка, камо ли кой да ги ползва biggrin.gif :whistle:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 06 Ное 2011 23:45

Най-просто може да се инструктират полицаите да запомнят две букви - H и D... И ако няма D на ксенона това значи 100% че не е заводски :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 07 Ное 2011 00:05

Е ти пак непосилни задачи им възлагаш бе брат.... две букви така ли се помнят !? laugh.gif

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Мнение от baba_metca » 07 Ное 2011 08:04

Всъщност това за заводски или афтермаркет ксенон е измишльотина на журналистите. Толкова ли не го разбрахте. Те просто пишат възможно най-бързо, без да си проверяват докрай нещата. Къде наскоро четох тема, че по бул. Брюксел в София, ограничението било 70, ма щяло да става 80. Че то ограничението е 80 сигурно от както го има булеварда.

Та така, просто фара, какъвто и да е той, заедно с ксеноновата система (кабели, баласти, крушки...), трябва да отговарят на европейски изисквания за качество. Без значение дали са китайски, корейски, индийски... А това се разбира по едни Е-та лепнати по съответните продукти.

Цялата работа, е че те не могат да се справят с корупцията с прегледите. Или не могат, или не искат, това не е ясно. Но когато опарят потребителя, самия потребител после, ще изисква прегледа да му е по-стриктен (или поне в частта в която го глобяват). Така се извършва самоконтрол. Подхода е доста грешен, но за съжаление така се процедира за много неща. Наказват се последните по веригата, а пък те да контролират тези отгоре. Факт, е че по този начин, тези които имат възможност да избягат, ще избягат, но останалите "по-обикновенните" ще бъдат контролирани. В крайна сметка пак е някакъв контрол и по-добре така, отколкото сегашното положение.

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 07 Ное 2011 10:13

slowtraveler написа:Най-просто може да се инструктират полицаите да запомнят две букви - H и D... И ако няма D на ксенона това значи 100% че не е заводски :whistle:
А къде точно трябва да ги пише тези букви?
Пътните полицаи май ще трябва да са снабдени и с инструменти за да ти разглобят колата и да проверят какъв точно ти е ксенона.... има марки и модели автомобили, при които за да смениш крушка, то едва ли не трябва да свалиш половината предница.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта