ЗиЗи, само по 3 къде правят проверка на светлините по време на технически преглед???zi_zi_top написа:Идеята е добра, но може да бъде осъществена само по един начин:
1. КАТ спира автомобил с модифицирани неизправни светлини.
2. Съставят констативен протокол и вземат талона на автомобила.
3. Глобяват с 5000 - 10000 лв. пункта за технически прегледи, където МПС-то е преминало на последния технически преглед, ако не представят снимка, на която да се вижда, че автомобила е бил с изправни светлини.
4. Собственика възстановява светлините и преминава нов ТП, на който се удостоверява, че светлините са такива, каквито трябва да бъдат, след което си получава обратно талона.
Мисля, че ако се спази тази процедура за 1 година ще изчезнат всички, които се правят на Василий Българоубиец.
тия малоумници от КАТ сериозно ли ще проверяват и за ксенон?
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
На пункта за ГТП в ж.к. Борово ги проверяват и регулират задължително. Даже ако си отишъл с изгоряла крушка ти я сменяват срещу съответното заплащане, но не те пускат да излезеш с неизправни светлини.
Аз минавам и с двете коли само там. За другите пунктове не знам как е.
Аз минавам и с двете коли само там. За другите пунктове не знам как е.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Според мен, има доста неясноти относно това как точно се констатира нарушението при водачи с допълнително монтиран ксенон.
1. Как се определя от полицая, който те спира, че крушките са ксенонови? Ще разглоби фара ли? Къде/в коя нормативна наредба пише как се определя коя светлина е от ксенонова круша и коя не?
Или може би ще се разчита на "честна дума"? Тогава се поставяш в една ситуация - твоята дума срещу неговата.
2. Къде пише, точно на какви показатели трябва да отговаря светлината на фаровете и по-важното - как се констатира нарушение и с какво? На око може би?
3. Как се определя дали ксенона е монтиран заводски или не е?
Очевидно се създават допълнителни предпоставки за корупция.
1. Как се определя от полицая, който те спира, че крушките са ксенонови? Ще разглоби фара ли? Къде/в коя нормативна наредба пише как се определя коя светлина е от ксенонова круша и коя не?
Или може би ще се разчита на "честна дума"? Тогава се поставяш в една ситуация - твоята дума срещу неговата.
2. Къде пише, точно на какви показатели трябва да отговаря светлината на фаровете и по-важното - как се констатира нарушение и с какво? На око може би?
3. Как се определя дали ксенона е монтиран заводски или не е?
Очевидно се създават допълнителни предпоставки за корупция.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г
Lexus RX400h, 2008г
Лесно може да се разбере дали крушката е ксенонова-личи си и визуално, и по окабеляването отвътре на фара, в някои случаи дори и баластите се виждат.По-интересно е как ще се осъществи контрола на осветеността-с какъв уред ще измерят лумените?Кой го сертифицира?Дали персонала е обучен да работи с него?Дали всички фарове, подлежащи на монтаж на ксенонови крушки имат щампа?Дали има само един вид маркировка?От друга страна сами по себе си ксеноновите светлини подобряват безопасността-пред автомобила е по-светло.Кой може да прецени дали заслепяването е по-опасно, или трайното шофиране със слаби светлини?За мен трябва на първо време да бъдат правилно регулирани светлините.Като си с нажежаеми жички все едно не може да заслепиш...Аз като имам китайски ксенон за тези 4 години са ми присветкали 4-5 пъти...И най-вече зад граница.Между другото някой чел ли е какво точно пише в тази нова наредба?Кой и как ще определя годността на фаровете ни?
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
До колкото съм запознат, наредваба не е за ксенонови крушки, а за крушки които светят по силно от 2000лумена, без значение какви са.
А пък 6.2.6.2.2 е за ръчното регулиране на височината на късите, т.е. регилурането остава да е автоматично (защото е задължително да има някакво регулиране).ECE Regulation 48
6.2.9 Dipped-beam headlamps with a light source having an objective luminous flux which exceeds 2,000 lumen shall only be installed in conjunction with the installation of headlamp cleaning device(s) according to Regulation No. 45. 8/
In addition, with respect to vertical inclination, the provisions of paragraph 6.2.6.2.2. above shall not be applied.
- Yuli
- Мнения: 193
- Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
Ето как може да види. Това е заводски ксенон на Корола с рефлекторен фар.DMDimitrov написа:Според мен, има доста неясноти относно това как точно се констатира нарушението при водачи с допълнително монтиран ксенон.
1. Как се определя от полицая, който те спира, че крушките са ксенонови? Ще разглоби фара ли? Къде/в коя нормативна наредба пише как се определя коя светлина е от ксенонова круша и коя не?
Или може би ще се разчита на "честна дума"? Тогава се поставяш в една ситуация - твоята дума срещу неговата.
2. Къде пише, точно на какви показатели трябва да отговаря светлината на фаровете и по-важното - как се констатира нарушение и с какво? На око може би?
3. Как се определя дали ксенона е монтиран заводски или не е?
Очевидно се създават допълнителни предпоставки за корупция.
- Прикачени файлове
-
- Разликата с нормалния фар е, че капачката на крушката изглежда метална и е по-голяма, засенчва повече и реже изцяло светлинния поток, който би попаднал в долната част на рефлектора и би се отразил нагоре над линията на среза, т.е. би заслепявал.
- 1post-10148-1267264861.jpg (145.57 KiB) Преглеждано 2409 пъти
-
- Това и за полицй е пределно ясно..
- 1post-10148-1267264816.jpg (162.08 KiB) Преглеждано 2409 пъти
-
- Буквите "U" и "D" показват коя крушка кава трябва да бъде.
- 1post-10148-1267264808.jpg (163.59 KiB) Преглеждано 2409 пъти
-
- При това засенчване, колко от 3000-те лумена на ксенона реално биха се "изстреляли" върху пътя? Като около 50% светлинен поток не може да "излезе" от фара.
- 1post-10148-1267425138.jpg (77.07 KiB) Преглеждано 2402 пъти
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Това за ксеноните е вярно, колко и че е задължително да караш със зимни гуми с 4мм грайфер по време на зимния сезон....... Просто глупости, за които са си платили хора. Най-простото е, че на заводски ксенон, ако смениш със НЕОРИГИНАЛНИ баласти, за да не даваш по 400+лв за една, ще сложиш афтър маркет - това прави ли го буклук ксенона !?? Глупаво е да се мисли, че толкова лесно, ще се направи това нещо. Първо трябва да има реален ГТП, тогава да се мисли за такива неща! Не трябва да се позволява да се слагат криви крушки, защото тогава какъвто и да е фара, линията я няма! Просто и ясно - НЯМА как да го направят такова нещо, защото дори не могат да формулират нещата, защото ГТП е пълна смехория! Те коли без спирачки минават, ТИР-ове мачкат наред, че им блокирали спирачките и НИКАКЪВ ефект, вие си вярвайте, че ще спрат от движение, защото му се струвало на КАТ-аджията, че ксенона е крив............ Просто рибата се вмирисва от главата ..... А главата СМЪРДИ, така че няма как да стане този филм! Най-простото е, че трябва да докаже, че НЕ Е заводски, а 99% НЕ МОГАТ да го направят, защото всички знаем какви са повечето пътни полицаи............
Иначе трябва да се глобява за криви фарове, които не правят точната линия - по света е така, но тук няма машини за проверка, камо ли кой да ги ползва biggrin.gif
Иначе трябва да се глобява за криви фарове, които не правят точната линия - по света е така, но тук няма машини за проверка, камо ли кой да ги ползва biggrin.gif

- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Всъщност това за заводски или афтермаркет ксенон е измишльотина на журналистите. Толкова ли не го разбрахте. Те просто пишат възможно най-бързо, без да си проверяват докрай нещата. Къде наскоро четох тема, че по бул. Брюксел в София, ограничението било 70, ма щяло да става 80. Че то ограничението е 80 сигурно от както го има булеварда.
Та така, просто фара, какъвто и да е той, заедно с ксеноновата система (кабели, баласти, крушки...), трябва да отговарят на европейски изисквания за качество. Без значение дали са китайски, корейски, индийски... А това се разбира по едни Е-та лепнати по съответните продукти.
Цялата работа, е че те не могат да се справят с корупцията с прегледите. Или не могат, или не искат, това не е ясно. Но когато опарят потребителя, самия потребител после, ще изисква прегледа да му е по-стриктен (или поне в частта в която го глобяват). Така се извършва самоконтрол. Подхода е доста грешен, но за съжаление така се процедира за много неща. Наказват се последните по веригата, а пък те да контролират тези отгоре. Факт, е че по този начин, тези които имат възможност да избягат, ще избягат, но останалите "по-обикновенните" ще бъдат контролирани. В крайна сметка пак е някакъв контрол и по-добре така, отколкото сегашното положение.
Та така, просто фара, какъвто и да е той, заедно с ксеноновата система (кабели, баласти, крушки...), трябва да отговарят на европейски изисквания за качество. Без значение дали са китайски, корейски, индийски... А това се разбира по едни Е-та лепнати по съответните продукти.
Цялата работа, е че те не могат да се справят с корупцията с прегледите. Или не могат, или не искат, това не е ясно. Но когато опарят потребителя, самия потребител после, ще изисква прегледа да му е по-стриктен (или поне в частта в която го глобяват). Така се извършва самоконтрол. Подхода е доста грешен, но за съжаление така се процедира за много неща. Наказват се последните по веригата, а пък те да контролират тези отгоре. Факт, е че по този начин, тези които имат възможност да избягат, ще избягат, но останалите "по-обикновенните" ще бъдат контролирани. В крайна сметка пак е някакъв контрол и по-добре така, отколкото сегашното положение.
-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
А къде точно трябва да ги пише тези букви?slowtraveler написа:Най-просто може да се инструктират полицаите да запомнят две букви - H и D... И ако няма D на ксенона това значи 100% че не е заводски
Пътните полицаи май ще трябва да са снабдени и с инструменти за да ти разглобят колата и да проверят какъв точно ти е ксенона.... има марки и модели автомобили, при които за да смениш крушка, то едва ли не трябва да свалиш половината предница.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г
Lexus RX400h, 2008г
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта