Впечатления от след смяна на джанти 16``с 15``

valdy
Мнения: 11
Регистриран на: 05 Сеп 2011 22:26

Мнение от valdy » 20 Окт 2011 16:47

Да не отварям нова тема , ще станат ли гайките от алуминиевите джанти на стоманените ?
Авенсис 1,8 2008

whitefang
Мнения: 145
Регистриран на: 21 Сеп 2010 10:22
Местоположение: Пловдив

Мнение от whitefang » 20 Окт 2011 17:01

не
Изображение
Corolla EU12 CDE120 D4D 2003

tribalistas
Мнения: 190
Регистриран на: 19 Апр 2008 11:26
Местоположение: софия

Мнение от tribalistas » 20 Окт 2011 17:26

Ако ви трябват 16-ки викайте, железни от Аурис на два сезона...0878 871 482... smile.gif
FJ Cruiser limited edition

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 20 Окт 2011 17:27

valdy написа:Интересно ми е защо всички нови авнсиси 2008 ги продаваха с 16`` джанти , въпреки че са имали и по-евтина опция с 15 `` ( само за по-малките двигатели ) .
Aми защото всяка кола изглежда по-добре с една идея по-големи колела, съответно по-нископрофилна гума. Отделно 16-ките не може би не са само с по-голям диаметър, но и с по-голяма ширина на джантата (JJ).

Ти за зимата взимай 15-ки.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 20 Окт 2011 18:39

Japanese_fever написа:...
Интересно защо гумите за мокро при Ф1 и ралитата не са толкова тесни?
:whistle:
Ф1 има точно стандартизиран размер на гумите.
А за ралитата - погледни коя да е по-зимна снимка и сподели какво виждаш за ширината на гумите....

Относно мокрия път - зимата много често се задържа вода не само заради дефекти в платното, а заради кишата, която е попречила на отводняването на дадено място (например изхвърлената встрани от пътя, но задържаща водата на платното)...
А за българските магистрали - лятото при сравнително лек дъжд по АМ"Черно море" (ако някой не знае - това са 10-те километра от Варна към Бургас) при скорост около 120км/ч колата аквапланираше поне десеттина пъти за по десеттина метра. При 80км/ч нямаше да има проблеми.
Иначе за АМ Хемус и прословутите реки през пътя около Девня и Слънчево, където доста народ загина - това също си е факт...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 20 Окт 2011 22:17

Kakto kazah, spored men, sharkata na protektora i smesta na silikatite imat mnogo po-golqmo zna4enie ot shiro4inata na gumata.

Az v momenta vse oshte karam s takiva gumi i sum 100% siguren, 4e na mokro sa po-dobri ot vskqa vsesezonna guma (do okolo 10°C), a sa 205 gumi:

http://www.tirerack.com/tires/BigPic.js ... mpare1=yes

Poznaj, za6to tezi gumi sa po-dobri ot prednuite mi vsesezonni, koito bqha 175 (vupreki, 4e az gornite sum gi vzel samo za lqtoto). Vupreki tova sa izkliu4itelno dobri na mokro. Smetam horata deto sa gi iz4islqvali sa znaeli, 4e i lqtoto vali dujd smile.gif

Ne tvrudq, 4e zimata e po-dobre sus shiroki gumi, prosto kazvam, 4e shirinata ne e ot naj-golqmo zna4enie, a graifera i smesta, ot koqto e izrabotena gumata!

p.s.
Otdelno dizaina na protektora na zimnite gumi e osnovno izgraden ot samostoqtelni blok4eta m/u koito ima po-golqmo razstoqnie za da zagrebvat voda i snqg, no ot tam se gubi dopirna plosht sus suhata povurhnost.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 20 Окт 2011 22:55

slowtraveler написа:Ф1 има точно стандартизиран размер на гумите.
Kakvo shte re4e tova, 4e shirinata na gumata nqma zna4enie, kogato pistata e navodnena?
slowtraveler написа:А за ралитата - погледни коя да е по-зимна снимка и сподели какво виждаш за ширината на гумите....
Az govoresh za dujd, tui kato zimniq sezon realno se kara po-dulgo vreme na mokro, a ne na snqg. Zimata ne e samo ianuari i fevruari, no su6to taka noemvri, dekemvri i mart (april).
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Окт 2011 15:35

Japanese_fever написа:...
Az govoresh za dujd, tui kato zimniq sezon realno se kara po-dulgo vreme na mokro, a ne na snqg. Zimata ne e samo ianuari i fevruari, no su6to taka noemvri, dekemvri i mart (april).
Ами карай с летните гуми, а като видиш лед/сняг - спираш пред него и слагаш предвидливо сложените в багажника зимни гуми laugh.gif
Разликата в сцеплението при 1см разлика не е чак толкова осезаемо. Разликата в цената обаче е сериозна tongue.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 22 Окт 2011 22:41

Доста разтегливо понятие е това зимата щом включи ноември и март smile.gif Както и да е. Съгласен съм че най-важния фактор за аквапалнинга е дълбочината на грайфера. По-добро от нова гума няма. Това го показват и тестовете. Даже при 3 мм грайфер е добре да не се влиза в локва, че става страшно (и съвета на специалистите е да се купуват нови гуми). Друг важен фактор, който си го измислих и не твърдя че съм прав е тежестта на колата. Един камион кога ще го видиш да се пързаля по локва. По леките градски коли са по-уязвими от другите според мен.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 22 Окт 2011 23:50

Nixter написа:Друг важен фактор, който си го измислих и не твърдя че съм прав е тежестта на колата. Един камион кога ще го видиш да се пързаля по локва. По леките градски коли са по-уязвими от другите според мен.
Emi ne znam kolko tejestta na kolata (kamiona) e faktor, kolkoto negovata skorost.
Kakto spomena nqkoi kolega po-gore - skorostta opredelq aquaplanning-a.
Ako kamiona moje da dostigne skorost, s koqto da predizvika akvaplaning, tegloto mu nqma da mu pomgone.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

damian_bo
Мнения: 14
Регистриран на: 06 Яну 2011 21:00
Местоположение: София

Мнение от damian_bo » 23 Окт 2011 18:40

Днес минах от 16" на 15". Колата е Авенсис 2004, 1.8. Използвах метални джанти от Голф. Разлика няма никаква, освен в цената на гумата.

Аватар
digitalpr
Мнения: 437
Регистриран на: 21 Юни 2010 10:08
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Мнение от digitalpr » 24 Окт 2011 09:51

Разлика ще има зимата.
Avensis II 2005 1.8VVT-i SOL

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 24 Окт 2011 11:18

Japanese_fever написа:
Nixter написа:Друг важен фактор, който си го измислих и не твърдя че съм прав е тежестта на колата. Един камион кога ще го видиш да се пързаля по локва. По леките градски коли са по-уязвими от другите според мен.
Emi ne znam kolko tejestta na kolata (kamiona) e faktor, kolkoto negovata skorost.
Kakto spomena nqkoi kolega po-gore - skorostta opredelq aquaplanning-a.
Ako kamiona moje da dostigne skorost, s koqto da predizvika akvaplaning, tegloto mu nqma da mu pomgone.
Да, разбира се че скоростта не най-важна за аквапланинга. Другите фактори са след скоростта. Сега гледах един тест с последния Аутобилд, който ме очуди. Зимните гуми се оказаха по-добри при аквапланинг (изплуват при по-голяма скорост) Вероятно точно заради по-големия грайфер.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Аватар
bg20010
Мнения: 155
Регистриран на: 06 Апр 2009 09:04
Местоположение: София

Мнение от bg20010 » 24 Окт 2011 16:01

damian_bo написа:Днес минах от 16" на 15". Колата е Авенсис 2004, 1.8. Използвах метални джанти от Голф. Разлика няма никаква, освен в цената на гумата.
Ако си си сложил железни от голф ,то може да очакваш до няколко хил. км смяна на лагерите на главините ,защото ще заминат. Разликата в централния не прощава , но ти си знаеш .. :thumbsup:
Toyota Corolla 1.6 VVTI
TLC 120

Изображение

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 24 Окт 2011 16:12

Nixter написа: Сега гледах един тест с последния Аутобилд, който ме очуди. Зимните гуми се оказаха по-добри при аквапланинг (изплуват при по-голяма скорост) Вероятно точно заради по-големия грайфер.
Да и също дизайна на самия грайфер, който по правило е направен да изхвърля водата.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта