Впечатления от след смяна на джанти 16``с 15``
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 19 Апр 2008 11:26
- Местоположение: софия
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Aми защото всяка кола изглежда по-добре с една идея по-големи колела, съответно по-нископрофилна гума. Отделно 16-ките не може би не са само с по-голям диаметър, но и с по-голяма ширина на джантата (JJ).valdy написа:Интересно ми е защо всички нови авнсиси 2008 ги продаваха с 16`` джанти , въпреки че са имали и по-евтина опция с 15 `` ( само за по-малките двигатели ) .
Ти за зимата взимай 15-ки.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Ф1 има точно стандартизиран размер на гумите.Japanese_fever написа:...
Интересно защо гумите за мокро при Ф1 и ралитата не са толкова тесни?
А за ралитата - погледни коя да е по-зимна снимка и сподели какво виждаш за ширината на гумите....
Относно мокрия път - зимата много често се задържа вода не само заради дефекти в платното, а заради кишата, която е попречила на отводняването на дадено място (например изхвърлената встрани от пътя, но задържаща водата на платното)...
А за българските магистрали - лятото при сравнително лек дъжд по АМ"Черно море" (ако някой не знае - това са 10-те километра от Варна към Бургас) при скорост около 120км/ч колата аквапланираше поне десеттина пъти за по десеттина метра. При 80км/ч нямаше да има проблеми.
Иначе за АМ Хемус и прословутите реки през пътя около Девня и Слънчево, където доста народ загина - това също си е факт...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Kakto kazah, spored men, sharkata na protektora i smesta na silikatite imat mnogo po-golqmo zna4enie ot shiro4inata na gumata.
Az v momenta vse oshte karam s takiva gumi i sum 100% siguren, 4e na mokro sa po-dobri ot vskqa vsesezonna guma (do okolo 10°C), a sa 205 gumi:
http://www.tirerack.com/tires/BigPic.js ... mpare1=yes
Poznaj, za6to tezi gumi sa po-dobri ot prednuite mi vsesezonni, koito bqha 175 (vupreki, 4e az gornite sum gi vzel samo za lqtoto). Vupreki tova sa izkliu4itelno dobri na mokro. Smetam horata deto sa gi iz4islqvali sa znaeli, 4e i lqtoto vali dujd
Ne tvrudq, 4e zimata e po-dobre sus shiroki gumi, prosto kazvam, 4e shirinata ne e ot naj-golqmo zna4enie, a graifera i smesta, ot koqto e izrabotena gumata!
p.s.
Otdelno dizaina na protektora na zimnite gumi e osnovno izgraden ot samostoqtelni blok4eta m/u koito ima po-golqmo razstoqnie za da zagrebvat voda i snqg, no ot tam se gubi dopirna plosht sus suhata povurhnost.
Az v momenta vse oshte karam s takiva gumi i sum 100% siguren, 4e na mokro sa po-dobri ot vskqa vsesezonna guma (do okolo 10°C), a sa 205 gumi:
http://www.tirerack.com/tires/BigPic.js ... mpare1=yes
Poznaj, za6to tezi gumi sa po-dobri ot prednuite mi vsesezonni, koito bqha 175 (vupreki, 4e az gornite sum gi vzel samo za lqtoto). Vupreki tova sa izkliu4itelno dobri na mokro. Smetam horata deto sa gi iz4islqvali sa znaeli, 4e i lqtoto vali dujd

Ne tvrudq, 4e zimata e po-dobre sus shiroki gumi, prosto kazvam, 4e shirinata ne e ot naj-golqmo zna4enie, a graifera i smesta, ot koqto e izrabotena gumata!
p.s.
Otdelno dizaina na protektora na zimnite gumi e osnovno izgraden ot samostoqtelni blok4eta m/u koito ima po-golqmo razstoqnie za da zagrebvat voda i snqg, no ot tam se gubi dopirna plosht sus suhata povurhnost.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Kakvo shte re4e tova, 4e shirinata na gumata nqma zna4enie, kogato pistata e navodnena?slowtraveler написа:Ф1 има точно стандартизиран размер на гумите.
Az govoresh za dujd, tui kato zimniq sezon realno se kara po-dulgo vreme na mokro, a ne na snqg. Zimata ne e samo ianuari i fevruari, no su6to taka noemvri, dekemvri i mart (april).slowtraveler написа:А за ралитата - погледни коя да е по-зимна снимка и сподели какво виждаш за ширината на гумите....
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Ами карай с летните гуми, а като видиш лед/сняг - спираш пред него и слагаш предвидливо сложените в багажника зимни гуми laugh.gifJapanese_fever написа:...
Az govoresh za dujd, tui kato zimniq sezon realno se kara po-dulgo vreme na mokro, a ne na snqg. Zimata ne e samo ianuari i fevruari, no su6to taka noemvri, dekemvri i mart (april).
Разликата в сцеплението при 1см разлика не е чак толкова осезаемо. Разликата в цената обаче е сериозна

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Доста разтегливо понятие е това зимата щом включи ноември и март
Както и да е. Съгласен съм че най-важния фактор за аквапалнинга е дълбочината на грайфера. По-добро от нова гума няма. Това го показват и тестовете. Даже при 3 мм грайфер е добре да не се влиза в локва, че става страшно (и съвета на специалистите е да се купуват нови гуми). Друг важен фактор, който си го измислих и не твърдя че съм прав е тежестта на колата. Един камион кога ще го видиш да се пързаля по локва. По леките градски коли са по-уязвими от другите според мен.

Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
T25 1,6 VVT-i
2007
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Emi ne znam kolko tejestta na kolata (kamiona) e faktor, kolkoto negovata skorost.Nixter написа:Друг важен фактор, който си го измислих и не твърдя че съм прав е тежестта на колата. Един камион кога ще го видиш да се пързаля по локва. По леките градски коли са по-уязвими от другите според мен.
Kakto spomena nqkoi kolega po-gore - skorostta opredelq aquaplanning-a.
Ako kamiona moje da dostigne skorost, s koqto da predizvika akvaplaning, tegloto mu nqma da mu pomgone.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Да, разбира се че скоростта не най-важна за аквапланинга. Другите фактори са след скоростта. Сега гледах един тест с последния Аутобилд, който ме очуди. Зимните гуми се оказаха по-добри при аквапланинг (изплуват при по-голяма скорост) Вероятно точно заради по-големия грайфер.Japanese_fever написа:Emi ne znam kolko tejestta na kolata (kamiona) e faktor, kolkoto negovata skorost.Nixter написа:Друг важен фактор, който си го измислих и не твърдя че съм прав е тежестта на колата. Един камион кога ще го видиш да се пързаля по локва. По леките градски коли са по-уязвими от другите според мен.
Kakto spomena nqkoi kolega po-gore - skorostta opredelq aquaplanning-a.
Ako kamiona moje da dostigne skorost, s koqto da predizvika akvaplaning, tegloto mu nqma da mu pomgone.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
T25 1,6 VVT-i
2007
Ако си си сложил железни от голф ,то може да очакваш до няколко хил. км смяна на лагерите на главините ,защото ще заминат. Разликата в централния не прощава , но ти си знаеш ..damian_bo написа:Днес минах от 16" на 15". Колата е Авенсис 2004, 1.8. Използвах метални джанти от Голф. Разлика няма никаква, освен в цената на гумата.

- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Да и също дизайна на самия грайфер, който по правило е направен да изхвърля водата.Nixter написа: Сега гледах един тест с последния Аутобилд, който ме очуди. Зимните гуми се оказаха по-добри при аквапланинг (изплуват при по-голяма скорост) Вероятно точно заради по-големия грайфер.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта