Проблем с предимяване 7А FE

gunner
Мнения: 121
Регистриран на: 21 Май 2007 17:31
Местоположение: Sf
Обратна връзка:

Мнение от gunner » 27 Сеп 2011 09:47

И аз ще следя темата с интерес, защото каринката ми започна да харчи бая масълце напоследък. За предишните 10 000 км и долях 2 литра и при смяната пак беше под минимума, а сега положението е май още по-сериозно - може и 3 литра да изгори като гледам. Относно изпушването, не повече от 3-4 пъти ми е правило впечатление да изпуска един гаден и задушлив бял дим и то предимно когато е студена колата, непосредствено след запалване. Веднъж обаче и при загрят двигател видях същото в огледалото, след като бях се спускал 5-6 км по инерция и при включването на скорост и подаването на газ ме обви голям бял облак. Иначе нямам оплакване от липса на мощност и повишен разход на гориво.
п.с. Не знам дали тоя бял дим е същият "син", за който колегите говорят, ама предполагам че е така. Просто аз не виждам никакъв син оттенък unsure.gif
CARINA E 7A-FE

wagler
Мнения: 32
Регистриран на: 05 Май 2008 11:00
Местоположение: varna

Мнение от wagler » 28 Сеп 2011 17:12

KingSteve написа:.... От 3 години го карам този мотор и грам масълце не ми пипва. На щеката мръдва 3 до 4 мм от смяна до смяна. Никога не съм доливал. Карах я 2 год. с Mobil 10W40. Сега съм с Total Quartz 5W40 и него не го бара даже.

Не е наред двигателя и синия дим е показателен за това. При мен отзаде не се вижда нищо на тихи обороти.
И при мен е същата ситуация, аз карам само с 5w40. Но след като я купих колата преди три години, сменях сегменти и гумички. По стара италианска традиция старите почти ги нямаше (сегментите) mad.gif.
Наскоро ми протече семеринг, но за него пускам нова тема
COROLLA 7A-FE 4X4 combi
born to fish,forced to work!!!

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 01 Окт 2011 10:12

Сипи си 5W40 и след това си сметни грубо частите за ремонта + труд за колко масло за доливане ще стигнат , това за колко километра ще го изразходваш и за колко години ще ги минеш тези километри.
Авенсис 3S-FE

Аватар
w201
Мнения: 17
Регистриран на: 25 Апр 2007 17:21
Местоположение: Ямбол

Мнение от w201 » 02 Окт 2011 21:20

Така и не мога да си обясня как с по-тънко масло ще спадне доста разхода на масло, но не отричам (може и този мотор да е особен).
Днес си взех колата, отзад вече си мирише само на чист изгорял бензин, дано разхода на масло да спре, но излезе друг проблем - след почистване на нагара от клапаните се появи хлабина във водачите и сега претракват. Имате ли някакви идея дали може да се оправи по някакъв начин, понеже за сега не мога да си позволя отново пари за нова гранитура, водачи и труд...

gunner
Мнения: 121
Регистриран на: 21 Май 2007 17:31
Местоположение: Sf
Обратна връзка:

Мнение от gunner » 03 Окт 2011 11:44

Би ли споделил колко ти струваше тая интервенция със сегментите, гумичките и клапаните? Като труд имам предвид.
CARINA E 7A-FE

Аватар
w201
Мнения: 17
Регистриран на: 25 Апр 2007 17:21
Местоположение: Ямбол

Мнение от w201 » 03 Окт 2011 20:26

Взеха ми 100лв. за труд.
Никой ли няма идея от къде идва тракането? Майстора твърди, че е от водачите - странична хлабина след почистването на клапаните?

gunner
Мнения: 121
Регистриран на: 21 Май 2007 17:31
Местоположение: Sf
Обратна връзка:

Мнение от gunner » 03 Окт 2011 21:38

100лв?!?! Ебаси, на мен ми искат за ремонта над 600 :censored:
CARINA E 7A-FE

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 03 Окт 2011 21:55

w201 написа:... Майстора твърди, че е от водачите - странична хлабина след почистването на клапаните?
Този майстор по-добре да се научи как се регулират клапани, а не да говори глупости за да се оправдава. wink.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 04 Окт 2011 11:05

Има една хватка при зацепването на единия вал към другия.
Авенсис 3S-FE

Аватар
w201
Мнения: 17
Регистриран на: 25 Апр 2007 17:21
Местоположение: Ямбол

Мнение от w201 » 05 Окт 2011 06:16

Другото което забелязвам, е че при студен мотор почти го няма това чукане, и като стопли се появява... mellow.gif

Аватар
Pioneer_
Мнения: 55
Регистриран на: 19 Авг 2009 23:56
Местоположение: София

Мнение от Pioneer_ » 07 Окт 2011 12:24

w201 написа:Другото което забелязвам, е че при студен мотор почти го няма това чукане, и като стопли се появява... mellow.gif
Нормално е, не е разбила маслото като я запалиш :)

Аватар
w201
Мнения: 17
Регистриран на: 25 Апр 2007 17:21
Местоположение: Ямбол

Мнение от w201 » 12 Окт 2011 18:37

Проблема е решен. Разпределителните валове не са били зацепени правилно.
Дано поне предния майстор да е направил както трябва сегментите и гумичките. Сега вече времето ще покаже разхода на масло...

Аватар
w201
Мнения: 17
Регистриран на: 25 Апр 2007 17:21
Местоположение: Ямбол

Мнение от w201 » 19 Фев 2012 08:27

И така, вече 4 000км. след смяната на сегментите и гумичките маслото не е мръднало. Още малко ще покарам и ще го сменя отново и след това си слагам 5/40 и пей сърце biggrin.gif
Благодаря на всички отзовали се!

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 19 Фев 2012 08:39

w201 написа:Оказа се, че колата за 3 000км. харчи около 500-600грама масло. Тези дни ще смянам сегменти, гумички и ще се препасват клапани. Надявам се, че там е проблема. По-нататък ще кажа какъв е ефекта от този ремонт.
Ако сложиш истински части, няма начин да ни си оправиш проблема. :thumbsup:
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
w201
Мнения: 17
Регистриран на: 25 Апр 2007 17:21
Местоположение: Ямбол

Re: Проблем с предимяване 7А FE

Мнение от w201 » 28 Юли 2012 17:49

Нека да добавя още малко опит по темата :)
До 4-хилядния километър след смяната на гумичките и сегментите уж нямаше проблеми, но после до 10-хилягния километър пак глътна около 700 грама масло... Същевременно през този период си сложих накрайник на гърнето и само за 2-3 дена той почерня целия, нямаше останал лъскав участък laugh.gif
Изкарах си аз така до смяната на маслото и категорично исках да сложа след това масло 5/40. В деня на смяната (преди 2 месеца) си поиграх малко и с подръчни средтсва поизтърках тук-там накрайника, за да видя дали с новото масло пак ще се омасли.
Вчера, или около 1000км. и 2 месеца след смяната на маслото направих снимки, за да ви споделя резултата. В момента маслото си стои на макс както съм го налял, а почистените места на накрайника си стоят все така неомаслени. Прилагам и снимки. С червено е обелязан резултата от масло 10/40, а с зелено е резултата от масло 5/40.
Ще споделя мнение и на 10-хилядния километър, но моят съвет към тези които имат подобни проблеми е да си карат само с масло 5/40 или 5/30. И аз не варвах на много колеги, но наистина тези двигатели си искат своето...
Спокойно и весело лято на всички!
Прикачени файлове
DSC00162.jpg
DSC00162.jpg (649.96 KiB) Преглеждано 1344 пъти
DSC00163.jpg
DSC00163.jpg (442.43 KiB) Преглеждано 1344 пъти

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта