IVOtuning написа:здравеите
от известно време следя ва6ият форум но 4ак сега се регистрирах
понеже съм се навил да си купувам супра мк3 турбо и след броени дни о4аквам това да стане реалност имам няколко въпроса:
какво мога да о4аквам от този автомобил
в смисъл имам апекси афц2 и искам да увели4а малко налягането на турбината, нова изпускателна система, евентуално по-голям интеркулер(ако има нужда ), регулатор на горивото та колко конски сили мога да о4аквам допълнително без да отварям мотора с тези неща които имам или евентуално и с по големи дюзи
извинявам се ако повтарям някоя тема н о търсих и подобна не открих
о4аквам ва6ите мнения, коментари и критики biggrin.gif
Добре дошъл във Форума!
Значи първо добрите новини. Със заводската турбина можеш да надуеш до около 12psi ,което е двоен надув спрямо заводския. След това ефективоност ана турбината рязко пада.
За да се надуе обаче до това ниво трябва задължително махаш 2-та катализатора .и наи-добре поне до средното гърне всичко да се смени със 3 инча тръби защото иначе обратното налягане ша ти унищожи двигателя.
След това отново за максимума от заводска турбина трябва да са проверени всички гумета около двигателя ,и безкраини силно препоръчвам BOV от VW/Audi защото заводското вероятно тече ,и разбирасе разкарване на всички гумени тръби за междинното охлаждане (подменят се наи-лесно със ауспосови + силиконови или гумени връзки)
ИнтерКулера за тези нива ша може и заводския ,наи-добре да се смени не защото няма да охлажда ,а защото създава също доста обратно и голям вътрешен пад на налягане.
За горивото всички ползват Апекси ,обеднява са сместа до примерно 12-ки ,от там се променят графиките на предварението и колата тръгва доста по-добре. Във никакъв случаи обаче просто обедняване ,трябва да се мери всичко със широкобандова сонда ,ако не знаеш как обади са на Келеша или питаи тука щото иначе гърмят мотори:)
Не ти трябват инжектори ,заводските са добри със заводско налягане на бензина до около 350 коня ,със повишено чрез регулатор до поне 400. Смяната на бензиновия филтър и помата са препоръчителни ако замерванията със широколентовата покажат обеднавания (WalBro е дирекен болт он)
Та само със тези неща стигаш към 300 коня и около 400НМ. От там нагоре требе турбина.
Сега лошите новини. Основния проблем на тея мотори е гарнитурата на главата оше откакто са излезели от Тойота преди 20 годни. Ако не е сменяна със 3-тия РеДезайн на гарнитура ,и ако не е стегната поне 20% над заводските предписания - ша требе да отваряш и при 8 надув. Познава са със нормалните проби за прецакана гарнитура + специфичен за този автомобил "водопад под таблото".
Други често срешати проблеми за прецакани биални лагери заради кофти или ниско масло ,те се чуват. Турбината може лесно да испуши от семеринигте и ако не спреш на време изпуска цялото масло и запичаш мотор (както стана съвсем скоро със червената варненска МК3-ка). Друго .... като всеки стар автомобил ,удъртяла глава ,пластмасови гумички на клапани и така нататъка.
П.С. Имаш ли още снимки на таз ямболска супра? Не съм я виждал преди ,изглезда да е поне 1990-та (Джанти от МК4 Н/А) и да е късно европеиско изпълнение ,всички други дето знам без автоматика са със квадратен номер.