Тресене на Тойота Корола при изключена скорост

under_grounda
Мнения: 44
Регистриран на: 25 Май 2011 10:16

Тресене на Тойота Корола при изключена скорост

Мнение от under_grounda » 24 Юни 2011 10:10

Здравейте колеги,
днеска си взех Тойота Корола 2003 1.6 бензин и колата беше ок докато я гледах, гледах я 2 пъти. Но днеска като покарах 20-на кимолетра и забелязах че на светофари на празен ход колата претриса, даже редува седи няколко секунди нормално и за 1 секунда претриса. Така или иначе ще ходя на сервиз за основен преглед но ориентировачно някой да се сеща каква може да е причината?

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 24 Юни 2011 12:16

Климатика пуснат ли беше? Ако е само моментно и не се случва постоянно е възможно да е от товара на компресора при включване.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

lubooo
Мнения: 274
Регистриран на: 22 Фев 2010 23:08
Местоположение: Велико Търново

Мнение от lubooo » 24 Юни 2011 12:22

този въпрос е обсъждан доста в форума , може да пробваш с търсачката да намериш темата за ниските обороти , проблема го имат почти всички колеги с 1.6 ввти моторите , лично аз след всичко изчетено по темата разбрах , че това притрисане идва от стъпковото моторче , което регулира оборотите на празен ход , то играе ролята на баипас на дроселовата клапа и подлежи на почистване когато се запуши , но аз все още не съм намерил време да закарам да го почистят , и все пак колега ако решиш да го чистиш ще съм ти благодарен да сподеиш тук какъв е резултата .
Toyota Corolla E12 2002 1.6 vvti
3ZZ-FE

under_grounda
Мнения: 44
Регистриран на: 25 Май 2011 10:16

Мнение от under_grounda » 24 Юни 2011 12:42

Мда колега поизчетах тук таме пишеше нещо, но забелязах че доста хора са сменяли някакви неща филтри, свещи, колектори, чистили са моторче, дорсел клапа, но продължават да имат този проблем. В смисъл не намерих някой да каже да аз го оправих. Затова реших да поподновя дискусията за да намерим някой намерил решение на проблема :)

lubooo
Мнения: 274
Регистриран на: 22 Фев 2010 23:08
Местоположение: Велико Търново

Мнение от lubooo » 24 Юни 2011 13:03

аз едно ти гарантирам , че не е от колектори филтри или свещи защото всичките тия неща съм ги сменил , но проблема си остана .. с няколко маистора съм говорил , включително и в сервиза на тоиота велико търново и всички са на мнение , че проблема е от стъпковото моторче , в тоиотата ми предложиха да я оставя за 1 ден да го почистят , но нямам възможност ден през седмицата да им я оставя .. иначе тия обороти наистина много дразнят , сега през лятото оиди доиди , като пусна климатроника нещата се нормализират и няма проблем , но когато съм без климатроник като спра на светрофар и почва да тресе , забелязал съм сущо , че при движение на свободна с скорост над 50 км/ч оборотите са нормални ...
Toyota Corolla E12 2002 1.6 vvti
3ZZ-FE

under_grounda
Мнения: 44
Регистриран на: 25 Май 2011 10:16

Мнение от under_grounda » 24 Юни 2011 14:10

Мерси за съвета. Значи евентуално ако и на мен ми остане време може да почна от почистване на стъпковото моторче и да видим дали ще има резултат. А това за над 50-те километра сигурно е някаква мярка за сигурност да не вземат оборотите рязко да паднат и да изгасне колата и да се пречукаш някъде.

DukeFan
Мнения: 25
Регистриран на: 18 Дек 2009 17:20

Мнение от DukeFan » 24 Юни 2011 16:17

Явно това си е нормално, имаше тук една тема, в която доста колеги, включително и аз, се оплакват от същото. Карай смело!
Toyota Corolla E12, 1.6 VVT-i 2002 г.

under_grounda
Мнения: 44
Регистриран на: 25 Май 2011 10:16

Мнение от under_grounda » 24 Юни 2011 20:06

И още един въпрос като новичък с тойота. Като покарах по-продължително забелязах, че педалът на съединителят е доста стегнат и като цяло трябва сравнително повече усилие за да го натисна до дъно. Това нормално ли е?

DukeFan
Мнения: 25
Регистриран на: 18 Дек 2009 17:20

Мнение от DukeFan » 24 Юни 2011 22:08

under_grounda написа:И още един въпрос като новичък с тойота. Като покарах по-продължително забелязах, че педалът на съединителят е доста стегнат и като цяло трябва сравнително повече усилие за да го натисна до дъно. Това нормално ли е?
Не знам с какво го сравняваш, аз се качих на Королата от Ауди 80, в началото въобще не усещах дали съм натиснал съединителя, толкова по-мек беше. Сега ми се струва нормално твърд, наскоро един Ситроен Ц4 карах и ми се стори доста по-мек от моя. Може би ще трябва да пробвам пак на Аудито като ходя до нашите smile.gif
Toyota Corolla E12, 1.6 VVT-i 2002 г.

lubooo
Мнения: 274
Регистриран на: 22 Фев 2010 23:08
Местоположение: Велико Търново

Мнение от lubooo » 24 Юни 2011 22:20

скоро карах vw amarok , не можеш да си представиш за какъв съединител става въпрос ... 1 во адски твърд и 2 ро имаше режим явно да задържа на полу съединител , защото като го отпускаш стига до средата спира и после рязко се вдига , много странен като цяло.
Toyota Corolla E12 2002 1.6 vvti
3ZZ-FE

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 24 Юни 2011 23:17

А ти да видиш кат съм карал фиат брава, кат се върна на тойотата, к'во шоу е. Все едно минавам от детска играчка, на камион. biggrin.gif

За тресенето не се стягай. cool.gif

Нормално е, особено когато колата е загряла доста, а сега лятото е често срещано явление.

under_grounda
Мнения: 44
Регистриран на: 25 Май 2011 10:16

Мнение от under_grounda » 25 Юни 2011 03:25

А твърдостта на съединителя не може ли да се регулира по някакъв начин, защото досега съм карал ауди А4 където съединителя почти не се усещаше, а сега честно казано съединителя доста ми натоварва крака и мисля че ще резвия неравномерни прасци :) Иначе като возия, динамика, маневричност и държане на пътя съм супер доволен. Много добре се държи количката :)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Юни 2011 08:46

Твърдостта на съединителя не се регулира....
Ако е с жило - може да заяжда някъде жилото.
Ако е стар автомобила - вилката може да заяжда механически.
Ако сложиш друг притискател, може да е с по-яки пружини и да го усещаш по-твърд педала на съединителя.
Има разлика в различните автомобили, но поне при мен след първите няколко километра крака 'запомня' силата и вече не ти прави впечатление...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Deciver
Мнения: 1
Регистриран на: 21 Авг 2011 19:51
Местоположение: София

Мнение от Deciver » 21 Авг 2011 20:00

Привет на всички,

От скоро съм горд собственик на Тойота Корола Е12 1.6 бензинка. Колата ми харесва страшно много. Всичко живо ми препоръчваше да си купа такава Тойота и се радвам, че не избрах друга марка. Автомобила е в отлично техническо, екстериорно и интериорно състояние. Само едно нещо ме притеснява и това са тези обороти, които така лекинко играят от време на време.

С включен климатроник двигателя работи на 800 оборота. Няма никакви вибрации и колата направо мърка.

Спирам климатроника и оборотите падат на 600. Започват да се усещат вибрации в купето, не кой знае какви, но достатъчно за да ме дразнят. Дори и лявото огледало се вижда как се тресе лекичко.

Според това, което изчетох, това е нормално поведение за този мотор, но до каква степен? Аз очаквам колата да работи поне на 700 оборота при празен ход. На много други коли съм се качвал и съм карал (къде къде по големи таралясници даже и от лада) и това нещо го няма.

Тези дни отивам да ми почистят стъпковото моторче и дроселовата клапа. Дано това помогне.

После ще пиша какво е станало.

П.С. Някой случайно да е запознат колко струва да се почистат тези два елемента?

Поздрави

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 21 Авг 2011 21:42

По-добре не давай да ти ремонтират нищо. Няма да има никакъв ефект!
Само може да разбъзикат нещо и да те вкарат в приключения. Описаната ситуация с претрисането е напълно нормална и се наблюдава и при Авенсис с бензиновите ДВГ.
Ако те дразни си включвай климатроника и :whistle: ...
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: CyberTod и 6 госта