Дилемата на един бъдещ собственик на нов Yaris

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Bobolin
Мнения: 1
Регистриран на: 17 Авг 2011 13:01

Дилемата на един бъдещ собственик на нов Yaris

Мнение от Bobolin » 18 Авг 2011 17:34

Здравейте.
Това е първият ми пост тук във форума и много се надявам, че след години с умиление ще го гледам и ще му се радвам, най-вече освободен от притесненията и щастлив от изборът, който съм направил някога. Та по същество. През последните 5 години шофирам скромно Renault Twingo 95 година, което е на ръба на силите си и осмисляйки факта, че не е ясно дали втори път ще имам възможноста да си направя удоволствието да си взема чисто нов автомобил, реших да направя тази крачка. Много бях спечелен от концепцията за безкомпромисното качество при Toyota и разбира се от славата на японските автомобили, като добър избор за кола.


Дилемата е между две разновидности на новият Yaris а именно:

Toyota Yaris (5 врати), 1.0 VVT-i двигател, 69 к.с. 5 степенна ръчна механична скоростна кутия, ниво на оборудване Optima Plus
Toyota Yaris (5 врати), 1.33 VVT-i двигател, 100 к.с. 6 степенна ръчна механична скоростна кутия, ниво на оборудване Terra Plus


На пръв поглед предполагам всеки ще каже, че тук дилема няма и да вземам модела с по-големият двигател, който е и с по-високо ниво на оборудване и т.н. Споменавам, че автомобилът ще се кара предимно на градско, като разбира се ще ги има дежурните през годината еднкратно ходене до морето и тук там из родината понякога. Питането ми е към всички имащи наблюдения или опит с конкретният модел, дали тези около грубо казано 3000 лв. повече в цената за по-големият двигател и по-високият клас оборудване ще оправдаят живот и здраве напред в годините избора на по-скъпият вариант или и по-евтиният (1.0 двигател) не е никак за пренебрегване? Много бих се радвал и оценил всякакви мнения относно автомобила и това какво мога да очаквам/неочаквам от него за в бъдеще.

Предварително се извинявам за леко инфантилната тема от тип "Кое е по добро от .....?" но наистина автомобилите не са ми никак силна страна и винаги съм разчитал на съвет в тази област на по-знаещите от мен. Накрая предварително искам сърдечно да благодаря на всички отзовали се с отговор и още веднъж да кажа, че ще бъда радостен да съм част от този форум. smile.gif

Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от didak » 18 Авг 2011 20:15

1.0 е супер за градско.
Проблем би било ако в колата са двама или повече възрастни и климатика е включен.
1.0 е изключително здрав автомобил.

1.33 е с нов двигател и ск. кутия - евентуално неизчистени 'детски болести'.

Едно каране със 120км/ч би довело до разход от порядъка на 2-3л/100 повече за еднолитровия.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 18 Авг 2011 22:08

Аз съм с 1.0 и ТЕРРА+ което за мен е перфектен вариант.Сега явно не се предлага и аз на твое място без колебание бих взел 1,33 ТЕРРА+.Нито оборудването,нито двигателите подлежат на сравнение.Разликата в разхода на гориво може да смяташ като пренебрежимо малка,особенно в градски режим.Разликата в цената е абсолютно оправдана и не бива да се замисляш дори.Успех :thumbsup:

ralph_m
Мнения: 4
Регистриран на: 14 Авг 2011 15:08

Мнение от ralph_m » 19 Авг 2011 20:01

Преди няколко дни си взех ярис с двигател 1.0 vvti. Перфектна кола е доколкото мога да кажа за няколко дни каране. Наистина малко се задъхва на включен климатик и 4 човека вътре. Изключваш климатика и проблема със задъхването се решава. Tова е Toyota, която и да вземеш няма да сбъркаш.

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 19 Авг 2011 23:36

Бих взел 1,33 без изобщо да се замисля. Ако е Айго с 1,0 двигател, става. Но с Яриса ще е мъка.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 20 Авг 2011 08:43

Nixter написа:Бих взел 1,33 без изобщо да се замисля. Ако е Айго с 1,0 двигател, става. Но с Яриса ще е мъка.
Грешиш.Никаква мъка не е и след като му свикнеш удоволствието от карането е голямо.3-цилиндровия двигател е изключително култивиран и въобще не е слаб.Просто като всяка малолитражка изисква от водача перфектни умения за боравене със скоростния лост и поглед вперен в оборотомера.По улиците си е куршумче,а на магистрала никакъв проблем не е да си поддържа разрешената скорост.И то с много нисък разход на бензин.

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 20 Авг 2011 09:23

Сигурно си прав. Ние имаме Айго и сме доволни, но си мислех че с по-тежкия Ярис двигателя ще се справя по-трудно.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 20 Авг 2011 18:26

Nixter написа:Сигурно си прав. Ние имаме Айго и сме доволни, но си мислех че с по-тежкия Ярис двигателя ще се справя по-трудно.
И аз така си мислех,но след като направи 15 хил.км. нещо му стана и сега направо хвърчи.Дори днес по обед едно приятелче седна да се повози из града и накрая взе да разправя на другарите в ресторантчето,че си продава БМВ-то. biggrin.gif .Пък може и преди да е било така,ама аз от скоро взех да му вадя душата,преди си го кътках.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 20 Авг 2011 20:16

nowyaris написа: ...като му свикнеш удоволствието от карането е голямо.... изисква от водача перфектни умения за боравене със скоростния лост и поглед вперен в оборотомера...
Много съмнително удоволствие - тревожен поглед вперен в оборотомера да не вземе да падне под 4500 оборота wacko.gif tongue.gif

sacho7803
Мнения: 345
Регистриран на: 27 Юли 2009 18:01
Местоположение: Русе

Мнение от sacho7803 » 20 Авг 2011 21:21

Scott написа:
nowyaris написа: ...като му свикнеш удоволствието от карането е голямо.... изисква от водача перфектни умения за боравене със скоростния лост и поглед вперен в оборотомера...
Много съмнително удоволствие - тревожен поглед вперен в оборотомера да не вземе да падне под 4500 оборота wacko.gif tongue.gif
ами дори и 200к.с. да е бензиновия мотор си достига максималният въртящ момент над 3000-3500 оборота и максимална мощност на 5-6-7000оборота...........................колегаааааааааааааа май се бъркаш с дизелите tongue.gif biggrin.gif wacko.gif
Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 20 Авг 2011 22:09

sacho7803 написа:ами дори и 200к.с. да е бензиновия мотор си достига максималният въртящ момент над 3000-3500 оборота...
Не знам кой се бърка - моя двигател например постига макс. въртящ момент при 1950 об./мин и го 'държи' до 5000... а пък не е 200к.с.

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 20 Авг 2011 22:49

Само да вметна, че 1.3 и по-високото оборудване ще се "отплатят" един ден като вземеш да я продаваш. Едва ли напълно (3000лв), но все нещо ще е отгоре.
Аз бих препоръчал 1.3, малкия мотор (1.0) работи като на 3 цилиндъра biggrin.gif.
Англоговорящите казват - "there is no replacement for displacement" ... вари го, печи го, едното е скопен вариант на другото без един цилиндър.
Не знам кой се бърка - моя двигател например постига макс. въртящ момент при 1950 об./мин и го 'държи' до 5000... а пък не е 200к.с.
Много хора смятат че дизелите имат висок въртящ момент на ниски обороти - нц, имат го турбо-дизелите. И освен тях ... и турбо бензиновите. Така че Scott не бива да премълчава ако под капота му има някой охлюв за тия параметри tongue.gif
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 21 Авг 2011 01:00

Пак се отплеснахте та да се включа и аз с кратко разяснение tongue.gif ! Бензиновия двигател може да има максимален въртящ момент където си иска и зависи само от желанието на инженера , който го прави . Докато дизела каквото и да правиш НЕ МОЖЕ да има макс момент над 3000 оборота поради специфичните свойства на горивото !

А Скот е долен VAG-аджия така , че въобще не го слушайте tongue.gif !

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 21 Авг 2011 08:17

Scott написа:
nowyaris написа: ...като му свикнеш удоволствието от карането е голямо.... изисква от водача перфектни умения за боравене със скоростния лост и поглед вперен в оборотомера...
Много съмнително удоволствие - тревожен поглед вперен в оборотомера да не вземе да падне под 4500 оборота wacko.gif tongue.gif
На моя Ярис за разлика от твоето АУДИ не му се чува двигателя и ако не гледаш оборотомера все едно караш по инерция със 130. tongue.gif И ако продължаваш да ни плюеш Тойотите никак не е изключено някой да те напомпа в дюзата. :thumbsup:

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 21 Авг 2011 08:32

gicho написа:Само да вметна, че 1.3 и по-високото оборудване ще се "отплатят" един ден като вземеш да я продаваш. Едва ли напълно (3000лв), но все нещо ще е отгоре.
Аз бих препоръчал 1.3, малкия мотор (1.0) работи като на 3 цилиндъра biggrin.gif.
Англоговорящите казват - "there is no replacement for displacement" ... вари го, печи го, едното е скопен вариант на другото без един цилиндър.
Не знам кой се бърка - моя двигател например постига макс. въртящ момент при 1950 об./мин и го 'държи' до 5000... а пък не е 200к.с.
Много хора смятат че дизелите имат висок въртящ момент на ниски обороти - нц, имат го турбо-дизелите. И освен тях ... и турбо бензиновите. Така че Scott не бива да премълчава ако под капота му има някой охлюв за тия параметри tongue.gif
Ти пък кога си карал 3-цилиндрова Тойота,че взе и акъл да даваш кой скопен,кой не.Карай си стария Авенсис и не заблуждавай колегите.И питай някой да ти обясни разликата между коляновия вал на три-цилиндров и четири цилиндров двигател.И попитай някой дали е вярно,че VW и OPEL от много време произвеждат и монтират 3-цилиндрови двигатели.И се разрови да прочетеш тук-там,че след 2012 BMW ще започнат масово да монтират 3-цил двигатели на 1 и 3 серия.И ако си постоянен в търсенето на информация , изведнъж ще ти светне. :thumbsup:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта