Някой да има оплаквания от Prius

Публикувай отговор
Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 28 Яну 2011 16:35

gringo359 написа:...Освен това фотоволтаичните панели работят по-ефективно при по-ниски температури,това между другото
А също между другото, фото-волтаичните панели се нуждаят от слънчева светлина с определена интензивност, нещо не много често срещано през зимата. Захранва климатика, но надали ще захрани отоплението. tongue.gif

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 28 Яну 2011 17:12

е,ще изчакаме някой да вземе тоя модел,за да разберем! cool.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Владислав
Мнения: 670
Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
Местоположение: София,България

Мнение от Владислав » 28 Яну 2011 17:22

Scott е прав-фотоволтаичния панел може да захрани само вентилацията на автомобила (дори не и компресора на климатика),и в никой случай не може да отоплява.Има възможност за успоредно използване с климатроника на автомобила и по време на движение.В този случай климатичната уредба достига по-бързо до желаната тампература,независимо дали се охлажда,или затопля.Така поне ми беше обяснено... :whistle:
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...

Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 28 Яну 2011 18:22

scorpion написа:Според мен разхода на "хибридите" е все още висок за да се каже, че автомобилите от този клас са икономични.
След като с моя автомобил при съвсем спокойно и нормално каране мога да го докарма извънградско до около 4.5/100 ... за какво говорим. Отделно доколкото знам и вредните емисии пак при този двигател са доста ниски...

ОФФ ТОПИК: Интересно ми е как е решен проблема с отоплението при изцяло електрическите автомобили ?!?

Преди година на паркинга на БНТ имаше една триколка-електрическа. Беше точно зимата. Надникнах вътре... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Видях едно газово котлонче (от тези за излети) над него вързана една мека гъвкава тръба (от тези за кухненските абсорбатори) и изкарана като духалка около волана biggrin.gif biggrin.gif
Много хитроумно решение. ...
Топлото при хибридите, както и при нормалните автомобили идва от охлаждането на мотора с вътрешно горене. А при хибридите и ел.мотора с трансмисията имат нужда от охлаждане.

ПП: Интересно, но задният електромотор при RX-a няма принудително водно охлаждане. Но и той много рядко работи де smile.gif

Аватар
Чо :)
Мнения: 113
Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
Местоположение: София, Ямбол
Автомобил: Prius 4
Обратна връзка:

Re: А въпросът беше...

Мнение от Чо :) » 29 Юни 2011 12:18

Scott написа:
pitbulmaniak написа:...Та, ИМА ЛИ НЯКОЙ с оплаквания от своя PRIUS?
На така зададен въпрос, едва ли ще получиш задоволителен отговор. От една страна, ако някой е стигнал дотам да има 'свой' Приус, то той е направил първоначалното проучване, и е купил колата с пълно съзнание какво предлага като цяло, a колата е достатъчно надеждна за да има недоволни от проблеми с нея. От друга страна, ако някой е направил проучване, пробвал е автомобила и е решил, че не си струва - то той очевидно няма 'свой' Приус. :whistle:
Има естествено и трета страна - хора дето имат известен опит, покарали са малко Приус, който не е 'техен', или пък са прочели една-две статии за него, или са защитници на каузата 'Тойота убер алес' като цяло, вечни участници в спора 'дизел или бензин' и т.н., които общо взето си чешат езиците в тази тема. Та аз като един от тези хора, ако позволяваш, имам следните забележки:
- Приус е изключително 'градска' кола, не е удобен за дълъг път (това в отговор на колегата, който пусна темата с идея да ползва Приус и пътувайки много да спести от икономии на гориво)
- не е толкова икономичен, колкото производителя казва, т.е. може да се постигне разход от рода на 5.5 л/100км, но при поддържане на скорост под 110км/ч, вероятно 5 л/100км при скорост 90-100км/ч (виж по-горе)
- много безлично и вяло управление, нестабилен при страничен вятър.
.... и всичко друго са само плюсове, освен цената... както сам си забелязал.tongue.gif
Здравейте Тойота фенове :)
От скоро следя форума и съм прочетох доста интересни неща, някои от които ми помогнаха да се реша за Приус, за което не съжалявам :)

От ~2 месеца имам Приус 2 (май 2008), закупен употребяван на 3 години от ТМ Ауто на ~58xxx км.
Ще споделя лични наблюдения за разхода:

Зареждал съм само от Петрол, А95 обикновен и след изминати ~3000 км:
- при скорост 120 км/ч (на темпомат по Тракия) е 5.0 - 5.1 л/100.
- при скорост 90 км/ч (на темпомат след Стара Загора) е 4.3 - 4.4 л/100.

По принцип освен показанията "на компютъра" сравнявам с "литрите / изминатите километри", като зареждам 'до горе' преди и след пътуванията и показанията са идентични!

Преди седмица беше на профилактичен преглед след 60ххх км. Освен масло и филтри смениха и предни накладки, защото бяха на 30%.

Събота ходихме до Пловдив и се върнахме в неделя.
Със 120 км/ч (на темпомат по Тракия) ми показа 4.3л/100км, на което доста се изумих!!! и зарадвах естествено :)

(Все още не съм ходил да заредя на Петрол, защото гледам да падне под половината резервоар, за да заредя над 25л, за което дават +1л.)
Smile is Health rolleyes.gif Keep Smiling ... :D Усмихни се ... Животът е Хубав :thumbsup:

ace
Мнения: 108
Регистриран на: 10 Фев 2009 21:36

Мнение от ace » 29 Юни 2011 14:49

Чо :), това е прекрасен разход. Колко ти харчи в София?

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 29 Юни 2011 22:14

Да споделя скоро ми се наложи да ходя до Пловдив (от София) с Рено симбол 1.5 dci (служебно) на отиване без климатик разход 4.4 на връщане с климатик 5.3 . Скороста беше 130 км/ч , а в колата бяхме 4 възрастни. Градско компютъра си стои на 5.5 л. Сигурен съм, че ако се постарая да карам икономично ще сваля разхода около 3.5 л/100 км.
Дано не ти създава проблеми Приуса.
Авенсис 3S-FE

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 29 Юни 2011 22:31

Абе кой каквото и да си говори ПРИУС-а си е голяма гъзария.И отвън,и отвътре си е много готин.Другото си е до шофьора.

Аватар
Nily_p
Мнения: 102
Регистриран на: 07 Мар 2008 11:08
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: А въпросът беше...

Мнение от Nily_p » 30 Юни 2011 11:05

Ех и на мен ми се искаше хибридче да си взема ама те на парите свършиха.. sad.gif
Ама сега като се замисля и цената на тока сега ще скача, а и по морето режим се очаква...... :whistle: tongue.gif
Това, че караш Мерцедес не те прави ШофЬОр!

Аватар
Чо :)
Мнения: 113
Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
Местоположение: София, Ямбол
Автомобил: Prius 4
Обратна връзка:

Мнение от Чо :) » 30 Юни 2011 11:35

ace написа:Чо :), това е прекрасен разход. Колко ти харчи в София?
Между 4 и 6 л/100 в зависимост колко е заредена батерията, дали тръгвам плавно/рязко и дали ускорявам рязко докато шофирам.

По принцип при спряло положение на кръстовището и в задръстване и двата двигателя са изключени, а при плавно потегляне само с електромотор тръгва веднага.
С лудо каране тип газ/спирачка съм виждал и разход 10+, но аз не съм такъв шофьор.
ceko26 написа:Да споделя скоро ми се наложи да ходя до Пловдив (от София) с Рено симбол 1.5 dci (служебно) на отиване без климатик разход 4.4 на връщане с климатик 5.3 . Скороста беше 130 км/ч , а в колата бяхме 4 възрастни. Градско компютъра си стои на 5.5 л. Сигурен съм, че ако се постарая да карам икономично ще сваля разхода около 3.5 л/100 км.
Дано не ти създава проблеми Приуса.
Относно климатика (изцяло електрически) - винаги е включен на 21° и цитирания разход по горе е с вкл. климатик. (Зимата мога да издържам много на студ, но лятото - жегата не ми понася.) По принцип си стои на auto, но при големи разлики с външната температура започва да лъха студено и като го усетя по врата или ръцете го превключвам да духа към стъклото и надолу, или намалявам вентилация, или вдигам с някой градус, за да намаля разликата с външната температура (зависи от спътниците).

П.П.
Благодаря за пожеланието :) и се присъединявам към него за всеки, каквато и да е кола му/ѝ.
Smile is Health rolleyes.gif Keep Smiling ... :D Усмихни се ... Животът е Хубав :thumbsup:

Аватар
djofi_m
Мнения: 207
Регистриран на: 18 Юни 2006 00:53
Местоположение: gabrowo

Мнение от djofi_m » 01 Юли 2011 20:56

понеже приуса е икономичен (ама само на градско), съжалявам че не можах да го намеря с превод.
http://www.vbox7.com/play:15db87a8&al=1&vid=1938756
ПП. между друго такава кола втора употреба не се купува, заради батериите.
АVENSIS 2.0TD-комби

петър
Мнения: 188
Регистриран на: 25 Фев 2008 22:47
Местоположение: Стара Загора/Плевен

Мнение от петър » 02 Юли 2011 11:22

djofi_m написа:понеже приуса е икономичен (ама само на градско), съжалявам че не можах да го намеря с превод.
http://www.vbox7.com/play:15db87a8&al=1&vid=1938756
ПП. между друго такава кола втора употреба не се купува, заради батериите.
Оффффффф колега това е като да сравняваш череши с вратна пържола.
Чети колегата какво е писал в по горните постове за извънградския.

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 25 Юли 2011 22:43

Да посъживим темата, че нещо явно никой няма оплаквания от Приус.
Аз пък имам.biggrin.gif
Искам да се оплача, че колата колкото повече е карам, толкова повече ме кефи. Истинско удоволствие, малък разход, безупречна работа, приличен комфорт, возия и оборудване.
Разход при нормално каране 4-4,5/100 смесено (градско, магистрала, първокласни пътища). Ако човек се напъне може да смъкне разхода под 4/100. Аз го правих в началото, но е доста изнервящо за останалите участници в движението. Има си чалъми, като основният е да се потегля съвсем плавно (да му мислят тези след теб:whistle: ). При такова потегляне до към 40-45 км/ч е само на ел. двигател колата. След това включваш темпомата и колата продължава в най-икономичният режим на движение. Боравенето с газта трябва винаги да е плавно. Аз обаче в повечето пъти не издържам и си настъпвам, което ми коства с около +0,5 л. което не е кой знае колко.
Дано не прозвучи, като реклама, но Приус е наистина автомобил, който си заслужава всяка стотинка. Много балансиран във всяко едно отношение. Пожелавам на всеки да усети това удоволствие! smile.gif

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 25 Юли 2011 22:54

откога се мъча да им го кажа,ама не - газ или метан.българска работа! biggrin.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 25 Юли 2011 23:16

prius 3 написа:Аз обаче в повечето пъти не издържам и си настъпвам, което ми коства с около +0,5 л. което не е кой знае колко.
Дано не прозвучи, като реклама, но Приус е наистина автомобил, който си заслужава всяка стотинка. Много балансиран във всяко едно отношение. Пожелавам на всеки да усети това удоволствие! smile.gif
Аз продължавам да твърдя че това не може да е вярно.... моя хибрид с внимателно каране см го карал с около и по-малко от 8л/100км, а с невнимателно 23л/100км. Тъй че настъпването при приус да дава само +0.5л??? ... всъщност ако е на километър мога и да се съглася biggrin.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 5 госта